Minder van Tinder - deel 9

22-06-2017 22:06 3141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 alweer! :cheer2: Hier bespreken we het lief en leed rondom daten. De teleurstellingen, succeservaringen en hilarische anekdotes!

Haak aan en af wanneer je zin hebt, iedereen is welkom!

Het vorige deel:
relaties/minder-van-tinder-deel-8/list_ ... #p27228270
Oh Delila, ik weet zo goed hoe je je voelt nu.
Ik zou willen dat ik iets kon geven waardoor het minder werd..
Hopelijk kom je door de yoga een beetje tot rust.
Nou, ik ben sinds een paar dagen weer single na een relatie van een jaar met een man die ik ook op Tinder opgeduikeld heb, dus ik wil graag meeschrijven en kunnen meeleven met anderen.

Heb Tinder weer geactiveerd. Het is nog te vroeg om weer een man tegen het lijf te lopen. Ik heb nog teveel verdriet. Daar ben ik ook open in naar mijn matches. Maar de aandacht en bevestiging en hoop op wat nieuws is fijn. Inmiddels na een dag 30 reagerende matches en vanavond mijn eerste date weer.
30?! O_O

Wat rot te lezen Fluttershy. Veel sterkte met het verwerken. Mag ik vragen waardoor je relatie is over gegaan?
Nou ja, 28. 30 klinkt leuker hahaha.

As we speak belde mijn date af, wilde wel erg graag een nieuwe afspraak dus ik ga er soepel mee om.

Mijn relatie ging over na een ruzie. Mijn vriend, nu ex, besloot dat er dingen in mijn karakter zijn waardoor ik niet de vrouw van zijn leven ben (felheid), hoewel hij vindt dat ik verder alles ben waar een man van kan dromen, ook hij. Pijnlijk, want ik wilde met hem oud worden. Maar liefde kun je niet afdwingen dus nieuwe ronde en nieuwe kansen.
Hmm, ok.. Als dat werkelijk zo was, dan ga je daar toch samen aan werken. Perfectie bestaat niet. Zonde dat hij dat dan zomaar opgeeft. Heel verdrietig voor je.
Dat zou je zeggen. Voor mij is een relatie kiezen voor elkaar en de problemen samen temmen. Helaas is hij iemand die opgeeft wanneer het moeilijk wordt (niet de eerste keer) en dit keer was hij er echt klaar mee. De tijd zal het wel helen.
Dan ben je beter kwijt dan rijk. Ook al voelt dat niet zo, maar dat klinkt niet alsof je een veilige stabiele basis op kan bouwen.
Sinds lange tijd weer een echt goed gesprek met iemand.. al dagenlang.. Dus ik vraag maar eens van wanneer zien we elkaar? Zegt ie: ergens volgende week moet lukken. We wonen 10 minuten van elkaar en zo druk komt ie niet over, vanavond doet ie niks bijvoorbeeld. Of ben ik nu te zeurderig dat ik het liefst snel wil kijken of het in real life ook klikt (als in: niet té lang chatten voordat ik weer verwachtingen op ga bouwen)? wil voorkomen dat we twee weken 'leuk' chatten met wat na vijf minuten in het echt zien al niet gaat werken...
Ok update: aangepast ivm herkenbaarheid.
PS. Bedankt voor jullie steun en medeleven Ywtje en Pinda-Kaas, doet me goed! :lips:
anoniem_370190 wijzigde dit bericht op 13-07-2018 10:09
80.00% gewijzigd
Bel elkaar morgen even, dat werkt toch beter met zoiets lijkt me. En inderdaad, laten landen voor je reageert. Doe je goed. Kan me je teleurstelling voorstellen. Maar daarna een paar dagen samen weg, heerlijk toch. Hij investeert echt niet zo'n lange app, met al die lieve woorden als hij het niet meent.
Ja dat dacht ik inderdaad ook al, dat het beter is hierover te bellen.
anoniem_370190 wijzigde dit bericht op 13-07-2018 10:10
Reden: Aangepast ivm herkenbaarheid
72.44% gewijzigd
Ja ik zou idd ook beginnen met bellen zoals ywtje zegt.
Als hij het druk heeft met werk, dan kan hij ook gewoon niet bezig zijn met investeren in een voortdurende appconversatie, kan je beter gezellig even kletsen!

Lola, ik vind dat je helemaal gelijk hebt. Maar ik geloof dat we dat altijd al waren, over dat je maar beter snel kunt afspreken. 'volgende week moet lukken' klinkt ook niet erg enthousiast. lastig.

en sterkte fluttershy, hopelijk kun je een beetje lol uit het tinderen halen
Klinkt niet enthousiast Lola. Aan de andere kant... Het is nog maar een eerste date he. Zegt niks over het vervolg ervan.

Delila ik vind het juist veelbelovend. Een aantal nachten weg samen, een lange app en eerlijkheid. Wat wel vraagtekens bij me oproept: het is dus iemand die veel me time nodig heeft, trek jij dat?
fluttershy schreef:
11-07-2018 21:55
Klinkt niet enthousiast Lola. Aan de andere kant... Het is nog maar een eerste date he. Zegt niks over het vervolg ervan.

Delila ik vind het juist veelbelovend. Een aantal nachten weg samen, een lange app en eerlijkheid. Wat wel vraagtekens bij me oproept: het is dus iemand die veel me time nodig heeft, trek jij dat?
Dank je wel voor je reactie Fluttershy, het is ook best positief, maar mijn gevoel zegt dat hij een stap terug doet. Zijn overenthoisiasme en verlangen lijken wat afgezwakt. Maar goed, me time heb ikzelf ook erg nodig dus voor mij helemaal geen probleem en juist alle begrip.
Heb overigens net teruggeappt dat ik uiteraard begrijp dat hij me time nodig heeft. En het voorstel om dus te bellen (ook al haat ik dat gewoonlijk). Ben benieuwd.
anoniem_370190 wijzigde dit bericht op 13-07-2018 10:11
Reden: Aangepast ivm herkenbaarheid
19.90% gewijzigd
Fijne reactie Delila. Ben benieuwd hoe het verder gaat. Succes!
Delila- schreef:
11-07-2018 21:44
Ja dat dacht ik inderdaad ook al, dat het beter is hierover te bellen. Hij zegt er trouwens ook bij dat zijn verlangen zo nog meer kan groeien (door de date van dit weekend te cancellen). We hebben dat ooit besproken dat verlangen naar elkaar zo heerlijk kan zijn en dit het voordeel is van een long distance iets.
Ik weet dat ik een overgevoelige en emotioneel persoon ben waardoor dit toch voelt als afwijzing. Goeie les weer voor mezelf hier mee om te gaan.
Ik zou het ook zo voelen als jij..eerlijk gezegd vind ik het niet zo positief (wil je niet de put inpraten).
Ik denk dat hij het voor zich uitschuift met dat verhaal over groeiend verlangen, en dat dit een aanloop is naar het laten doodbloeden/afzeggen van date 4. Ook omdat het appen is veranderd. Ik weet dat we geen waarde mogen hangen aan appgedrag, maar vaak klopt het wel.
Maar hopelijk heb ik het helemaal mis..heb zelf misschien wat teveel van dit soort flauwekul meegemaakt.
...
Hij heeft vanochtend enthousiast teruggeappt dat hij graag wil bellen en mijn stem horen. Ik merk dat ik nu toch gas terugneem en wellicht voorstel om date 4 (nou ja nu 3 dus) in te korten. Het voelt alsof de ultieme bubbel waar we in zaten is doorgeprikt en ik kan de vinger er niet opleggen waar dit aan ligt. Ik vrees dat het aan mij ligt en niet aan hem. We gingen ook wel in een vliegende vaart van start, mss niet zo handig.
@Anarion: zijn app gedrag was steeds niet structureel hoor, maar wel zo om de dag gemiddeld. Maar voordat we elkaar ontmoet hadden ook wel eens 4-5 dagen. Nu was het dus 2 dagen. Nou ja, zolang het 'live 'contact maar goed is.
Delila- schreef:
12-07-2018 09:35
Hij heeft vanochtend enthousiast teruggeappt dat hij graag wil bellen en mijn stem horen. Ik merk dat ik nu toch gas terugneem en wellicht voorstel om date 4 (nou ja nu 3 dus) in te korten. Het voelt alsof de ultieme bubbel waar we in zaten is doorgeprikt en ik kan de vinger er niet opleggen waar dit aan ligt. Ik vrees dat het aan mij ligt en niet aan hem. We gingen ook wel in een vliegende vaart van start, mss niet zo handig.
@Anarion: zijn app gedrag was steeds niet structureel hoor, maar wel zo om de dag gemiddeld. Maar voordat we elkaar ontmoet hadden ook wel eens 4-5 dagen. Nu was het dus 2 dagen. Nou ja, zolang het 'live 'contact maar goed is.
Kom op Delila, snap out of it! Wat is er nu niet meer vliegende vaart aan dan?
Pinda-Kaas schreef:
12-07-2018 10:49
Kom op Delila, snap out of it! Wat is er nu niet meer vliegende vaart aan dan?
Eens, even wakker worden hoor. Je stapt in een oud patroon van terug willen trekken en daarmee ga je zelf je eigen uitkomst creëeren waar je zo bang voor bent. Vicieuze cirkel wat je echt zelf moet gaan doorbreken.

Kappen nu! Die jongen is dol enthousiast en wil zelfs graag je stem horen. Stel je OPEN! Ipv zo gesloten.
Volgens mij is hij net zo onzeker als jij, zo komt het op mij over. En jij bewaart de afstand, niet hij. Hij wil meer, het contact verdiepen. Jij blijft terughoudend. En nu wil je je nog meer terughoudend gaan opstellen... De logica ontgaat me.

Als je iets wil, zul je toch kwetsbaar moeten zijn en je angst stem de kop in drukken. Kom op meid, alle signalen zijn goed!
En overigens dat verlangen bij lange afstand relaties. Bij wie kwam die opmerking vandaan en in welke context?
Klinkt alsof ook daar onzekerheid in zit bij 1 van jullie en er misschien omslachtig naar bevestiging gezocht werd. Maar dat vul ik nu volledig in dus ben wel benieuwd.
Ik bedoel met vliegende vaart dat we gelijk vanaf het begin helemaal in elkaar opgaan, niet van elkaar af kunnen blijven en ons als verliefde bakvissen gedragen op de 2 dates die zijn geweest. We lagen in elkaars armen en het voelde alsof we elkaar al jaren kennen. Hij stuurde ook regelmatig hele liefdesbetuigingen via de app. Ik ben onzeker geworden omdat het contact voor mijn gevoel stillag. Dat heb ik doorbroken door zelf te appen gisteren en dat was een goede zet. Hij reageert nooit snel omdat hij er altijd uitgebreid de tijd voor neemt. Ik ben gewoon bang dat het misgaat, oude angsten komen naar boven. Ik probeer dat in de hand te houden, maar oude patronen zijn lastig te doorbreken. Niet onmogelijk, wel lastig. Ik was gisteren even de weg kwijt, maar voel me nu wel weer een stuk beter gelukkig. We gaan vanavond gewoon bellen, wellicht helpt dit ook om wat ruis bij mij weg te nemen.
Het klopt wel dat hij ook onzeker is denk ik, maar hij is wel degene die nu onze date van a.s. weekend voorstelt te cancellen. Omdat hij tijd voor zichzelf nodig heeft (wat ik goed snap) en zodat we dan nog een extra nacht weg kunnen als we dat willen, maar tevens geeft hij ook aan dat we de mogelijkheid open kunnen houden geen extra nacht te doen ("want wellicht worden we gillend gek van elkaar na x nachten"--> zijn woorden).
Het verlangen kwam ter sprake tijdens ons telefoongesprek van vorige week, dat hij er naar verlangde om me te zien. En toen gaf ik aan dat verlangen heel erg fijn is en juist een voordeel als je elkaar weer ziet.
Kort gezegd: mijn ego is waarschijnlijk gewoon gekrenkt dat hij onze date wil cancellen van dit weekend, maar herstelt zich ook weer aardig. Ben blij dat ik nog niet inhoudelijk gereageerd heb zodat ik vanavond gewoon vanuit mijn hart kan reageren.
Dank weer voor jullie feedback, ik hoop dat het wel duidelijk is dat ik deze man heel graag beter wil leren kennen, maar ik mezelf (mijn angsten) soms behoorlijk in de weg zit. En ik sta altijd open voor meer tips en feedback dus please bring it on!!

@Ywtje: vind je dat ik terughoudend doe omdat ik de date wil inkorten? Dat weet hij niet en ga ik ook niet meer voorstellen. Ik heb besloten dat ik gewoon op zijn voorstel inga en we dit weekend idd laten schieten. Ik wil me echt dolgraag openstellen en dit lukt ook prima tijdens onze dates, maar als ik denk dat er iets misgaat, ga ik op de rem. Angst om gekwetst te worden of nog erger, afgewezen te worden.
Dat is ook een hele normale reactie maar mooi dat Ywtje je mechanismes doorziet. Zou zonde zijn om iets kapot te maken.

Ik word een beetje gek van de mannen die direct wat willen gaan drinken met me. 'Ik vind het moeilijk om online over mezelf te praten.' Ja duh, dan doe je maar wat meer moeite hoor!

Maar ik mis mijn vorige vriend echt vreselijk vandaag dus ik ben een beetje lastig.
Delila, niet alleen daarin terughoudend. Ook in contact. En je weer willen afsluiten. Maar begrijp dat je je reactie in emotie geplaatst hebt. Goed dat je weer rustiger bent geworden.

Lekker bellen vanavond. Komt echt wel goed met jullie. Geniet! Zeg ook gewoon dat je het heel jammer vindt dat hij zaterdag af zegt omdat je je verheugd had. Maar zijn reden (wat ik van je lees) begrijpt.
Wie weet wat er dan nog mogelijk is :)
Ik heb een waanzinnig fijn en warm gesprek gehad, begrijp nu niet meer hoe het kan dat ik me gisteren zo heb gevoeld terwijl er dus niks aan de hand is.. Wonderbaarlijk genoeg benoemde hij iets waar ik mee worstel, zelfs op afstand voelt hij me blijkbaar goed aan. Hij gaf aan er zelf ook mee bezig te zijn en het alvast wilde benoemen en opengooien. Als we samen weggaan gaan we hier dieper over praten. Het raakte me zo dat ik er gewoon emotioneel van werd en heb benoemd naar hem, dit is een droomman. :love:
Nogmaals bedankt voor jullie steun en tips, ik blijf updaten uiteraard ;-)
anoniem_370190 wijzigde dit bericht op 13-07-2018 10:48
3.87% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven