Gierige acties deel VIII
vrijdag 4 mei 2018 om 08:30
De vorige 7 delen waren een groot succes. In deel 8 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
zijdehoentje wijzigde dit bericht op 04-05-2018 11:47
8.87% gewijzigd
In this mad house we must all survive

woensdag 11 juli 2018 om 11:00
Ja dat kan ik me voorstellen dat dan dan de running gag isGlitterCupcake schreef: ↑11-07-2018 09:40Over ouwe maar gouwe gesproken: wij gingen als jong samenwonend stel naar een stel dat net was gaan samenwonen. Hij is een vriend van mijn man. Dus we zitten daar, hebben een normale avond tot de man des huize een afzakkertje wil. Dus hij opend de drankkast en pakt een fles Baileys. Toetert zij ineens fel ‘Willem dát ís míjn Baileys, je pakt je eigen fles maar.’
Bleek dat ze echt alles in huis tot op de cent correct verdeelde. En nu nog. We zijn 10 jaar verder en ze betalen zelfs de luiers voor hun kinderen 50/50. En dan niet dat ze een gezamenlijke rekening hebben, nee ze betalen het ieder zelf en sturen dan ‘s avonds de ander een Tikkie.. en ze kunnen ook niet gewoon op vakantie gaan, nee ze plannen het tot op de dag zodat interesses, me-time en zorg voor de kinderen 50/50 verdeelt is. En als de één naar Spanje wil en de ander naar Frankrijk dan geeft de één de ander korting op zijn kosten zodat ze toch naar Spanje gaan.
Het lijkt net als of ze een scheiding aan het voorbereiden zijn. We willen dan ook niet met hun op vakantie.
Ik snap dat hoe wij het regelen (we gooien alles in 1 pot en overleggen weinig) ook niet handig is maar wij hebben het ‘s avonds op de bank over leukere zaken dan geld. Maar de ‘Willem dát ís míjn Baileys’ is onze running gag geworden![]()

Ik ken ook een stel waarbij dit een beetje zo gaat.
Hij koopt alles tweedehands en bepaalt zo de prijs van wat iets mag kosten.
Dus een broek voor de kinderen mag max 2 euro uit de gezamenlijke pot, of je betaalt het restbedrag van je eigen geld.
Soms heeft hij een dolle bui of is er iets te compenseren en mag zij gaan shoppen voor de kinderen van de gezamenlijke pot.
Is ze helemaal opgetogen.
Man zegt dan heel droog dat hij dat nog weleens bij me mist, dat hele blije dat ik geen 8 euro hoef bij te leggen voor een broek voor zoontje deze maand.
Laatst had hij een zak kleding van een collega geregeld en dat is ook voer van hilariteit bij het opvouwen van de was, we kwamen op een paar honderd euro schuld uit...
Maar ja als het voor hun werkt...

woensdag 11 juli 2018 om 11:01
O wauw, dit is wel heel erg.GlitterCupcake schreef: ↑11-07-2018 09:40Over ouwe maar gouwe gesproken: wij gingen als jong samenwonend stel naar een stel dat net was gaan samenwonen. Hij is een vriend van mijn man. Dus we zitten daar, hebben een normale avond tot de man des huize een afzakkertje wil. Dus hij opend de drankkast en pakt een fles Baileys. Toetert zij ineens fel ‘Willem dát ís míjn Baileys, je pakt je eigen fles maar.’
Bleek dat ze echt alles in huis tot op de cent correct verdeelde. En nu nog. We zijn 10 jaar verder en ze betalen zelfs de luiers voor hun kinderen 50/50. En dan niet dat ze een gezamenlijke rekening hebben, nee ze betalen het ieder zelf en sturen dan ‘s avonds de ander een Tikkie.. en ze kunnen ook niet gewoon op vakantie gaan, nee ze plannen het tot op de dag zodat interesses, me-time en zorg voor de kinderen 50/50 verdeelt is. En als de één naar Spanje wil en de ander naar Frankrijk dan geeft de één de ander korting op zijn kosten zodat ze toch naar Spanje gaan.
Het lijkt net als of ze een scheiding aan het voorbereiden zijn. We willen dan ook niet met hun op vakantie.
Ik snap dat hoe wij het regelen (we gooien alles in 1 pot en overleggen weinig) ook niet handig is maar wij hebben het ‘s avonds op de bank over leukere zaken dan geld. Maar de ‘Willem dát ís míjn Baileys’ is onze running gag geworden![]()
Maar goed, ik kwam eens bij een ouder echtpaar wat al sinds mensenheugenis getrouwd was en die berekenden ook alles tot op de cent nauwkeurig. Compleet gescheiden financiën ten top.

woensdag 11 juli 2018 om 11:01
Klopt. Ze zijn er ook constant mee bezig. En als we dan met zijn allen weg gaan dan gaat de rekening door 4-en en betalen wij 2/4 en zij beide 1/4. Wij vinden het na 10 jaar normaal maar je ziet obers wel eens gek kijken. Vooral omdat ze kinderen hebben.
Ze wilde ook een nieuwe tent. Zij wilde opblaasbaar, hij stokken. Dus heeft zij 60% van de tent betaald en hij 40%. Alleen dan wilde hij opblaasbaar.
Tja ze hebben wel heel veel overzicht en duidelijkheid. Hebben wij ook. Geen overzicht is ook overzicht

woensdag 11 juli 2018 om 11:02
Alleen al om die reden is een gezamenlijke rekening enorm praktisch.GlitterCupcake schreef: ↑11-07-2018 11:01Klopt. Ze zijn er ook constant mee bezig. En als we dan met zijn allen weg gaan dan gaat de rekening door 4-en en betalen wij 2/4 en zij beide 1/4. Wij vinden het na 10 jaar normaal maar je ziet obers wel eens gek kijken. Vooral omdat ze kinderen hebben.
Ze wilde ook een nieuwe tent. Zij wilde opblaasbaar, hij stokken. Dus heeft zij 60% van de tent betaald en hij 40%. Alleen dan wilde hij opblaasbaar.
Tja ze hebben wel heel veel overzicht en duidelijkheid. Hebben wij ook. Geen overzicht is ook overzicht![]()
Ik zou hier echt jeuk van krijgen zeg.
woensdag 11 juli 2018 om 11:33
Mijn ouders hebben kennissen die bijna 50 jaar getrouwd zijn, kinderen, kleinkinderen en alles, en die sturen kaar dus ook nog steeds tikkies om het kopje koffie op het terras te verrekenen. Wij vinden het ook bijzonder, maar blijkbaar werkt het voor hen.
woensdag 11 juli 2018 om 16:52
Wat een vreselijke opstelling naar je partner toe...is is wel helemaal in orde verder?Het-groepje schreef: ↑11-07-2018 11:00Ja dat kan ik me voorstellen dat dan dan de running gag is
Dus een broek voor de kinderen mag max 2 euro uit de gezamenlijke pot, of je betaalt het restbedrag van je eigen geld.
Soms heeft hij een dolle bui of is er iets te compenseren en mag zij gaan shoppen voor de kinderen van de gezamenlijke pot.
Man zegt dan heel droog dat hij dat nog weleens bij me mist, dat hele blije dat ik geen 8 euro hoef bij te leggen voor een broek voor zoontje deze maand.
Laatst had hij een zak kleding van een collega geregeld en dat is ook voer van hilariteit bij het opvouwen van de was, we kwamen op een paar honderd euro schuld uit...

woensdag 11 juli 2018 om 16:54
Het-groepje schreef: ↑11-07-2018 11:00Ja dat kan ik me voorstellen dat dan dan de running gag is
OMG dat vind ik dus echt gewoon financiële mishandeling.

woensdag 11 juli 2018 om 18:33
woensdag 11 juli 2018 om 20:01
En toen zei ze niet dat zij altijd tweedehands auto's kocht en dus bepaalde dat de auto niet meer dan 750 euro mocht...oh nee wacht, van zijn eigen geld was het al. Maar goed, ik vind het toch een niet zo prettige manier van opleggen van financiële kaders aan je partner.Het-groepje schreef: ↑11-07-2018 18:33Het gekke is dat zijn enorme spaarpot ook gewoon van haar is. Hij koopt rustig een auto voor haar bijv.
Zij vindt het allemaal wel best, ook omdat ze zelf goed verdient.
Het lijkt me ook gewoon niet prettig communiceren om een stom iets als kinderkleding. Kinderen hebben kleding nodig, dus koop je dat uit een gezamenlijk potje. Daar moet dan genoeg in zitten om dat te kunnen doen en als één van de twee loopt te dwingelanden dat een broek niet duurder mag zijn dan twee piek dan zou ik er al geen zin meer in hebben.
Ik snap best dat een kleuter geen vette limited edition Air Max nodig heeft en zulks maar twee euro? Hoe kun je daarmee akkoord gaan?

woensdag 11 juli 2018 om 20:14
Ik ga weleens met haar shoppen en dan gaat ze ook echt overleggen of ze een jasje van 40 euro kan kopen.lotus77 schreef: ↑11-07-2018 20:01En toen zei ze niet dat zij altijd tweedehands auto's kocht en dus bepaalde dat de auto niet meer dan 750 euro mocht...oh nee wacht, van zijn eigen geld was het al. Maar goed, ik vind het toch een niet zo prettige manier van opleggen van financiële kaders aan je partner.
Het lijkt me ook gewoon niet prettig communiceren om een stom iets als kinderkleding. Kinderen hebben kleding nodig, dus koop je dat uit een gezamenlijk potje. Daar moet dan genoeg in zitten om dat te kunnen doen en als één van de twee loopt te dwingelanden dat een broek niet duurder mag zijn dan twee piek dan zou ik er al geen zin meer in hebben.
Ik snap best dat een kleuter geen vette limited edition Air Max nodig heeft en zulks maar twee euro? Hoe kun je daarmee akkoord gaan?
En hij zegt dan 20, of nee, want kind heeft al een jas bijvoorbeeld.
Twijfelen twijfelen dan.
Op zich wel goed om bewust te kopen natuurlijk.
Ze kunnen ook helemaal zwijmelend vertellen dat hij haar smaak fantastisch vindt en dan maakt hij het gewoon achteraf alsnog over omdat hij het zo prachtig vind.
Ook bijvoorbeeld bepaalde kledingstukken van haar, dan googled hij wat het heeft gekost en maakt het dan ongevraagd over.
Heel apart.
Zij heeft gewoon haar eigen salaris dus het is niet echt ongelijkwaardig.
woensdag 11 juli 2018 om 20:32
Zo klinkt het al een stuk minder erg, gelukkig. Gewoon een raar trekje dan.Het-groepje schreef: ↑11-07-2018 20:14Ik ga weleens met haar shoppen en dan gaat ze ook echt overleggen of ze een jasje van 40 euro kan kopen.
Twijfelen twijfelen dan.
Ze kunnen ook helemaal zwijmelend vertellen dat hij haar smaak fantastisch vindt en dan maakt hij het gewoon achteraf alsnog over omdat hij het zo prachtig vind.
Ook bijvoorbeeld bepaalde kledingstukken van haar, dan googled hij wat het heeft gekost en maakt het dan ongevraagd over.
Heel apart.
donderdag 12 juli 2018 om 08:50
Het-groepje schreef: ↑11-07-2018 20:14Ik ga weleens met haar shoppen en dan gaat ze ook echt overleggen of ze een jasje van 40 euro kan kopen.
Twijfelen twijfelen dan.
Heel apart.
Ik zou zo niet kunnen en willen leven, hier gaat alles zeer onverstandig in 1 grote pot. Hij verdient ongeveer het dubbele van mij - met mijn inkomen alleen zou ik het mits een paar stappen terug wel zelfstandig kunnen redden - maar ik draag dan weer meer bij op andere vlakken.
Soit, op een bizarre manier vind ik de partner van je vriendin wel lief, een nieuwe auto kopen voor je vrouw en ongevraagd dingen voor haar betalen omdat ze zo'n goede smaak heeft, dat staat toch wel haaks op de zogenaamde gierigheid van die man.
donderdag 12 juli 2018 om 09:03

donderdag 12 juli 2018 om 13:06
Toen ik jarig was (vandaag precies 4 jaar geleden) kreeg ik van iemand een bodylotion van het kruidvat (€ 1,29) en een dochegel van het kruidvat (€ 0,89) kado.
Dit had ze zelf leuk verpakt in een mandje van de Action (€ 0,54).
Het mandje wilde ze weer terug zodat ze het nog een keer kon gebruiken.
Maar goed, deze dame rijdt wel in een mooie Audi en heeft een fantastisch vrijstaand huis, dus als je heel zuinig bent kan je dat blijkbaar bereiken.
Overigens roken de bodylotion en de doucheschuim heerlijk.
Maar goed, deze dame rijdt wel in een mooie Audi en heeft een fantastisch vrijstaand huis, dus als je heel zuinig bent kan je dat blijkbaar bereiken.

donderdag 12 juli 2018 om 13:17
Gefeliciteerd met je verjaardag!poeziewoezie schreef: ↑12-07-2018 13:06Toen ik jarig was (vandaag precies 4 jaar geleden) kreeg ik van iemand een bodylotion van het kruidvat (€ 1,29) en een dochegel van het kruidvat (€ 0,89) kado.

donderdag 12 juli 2018 om 13:35

vrijdag 13 juli 2018 om 11:43
Ik vind hem prachtig. Bedankt!Ttroeteltje schreef: ↑12-07-2018 16:01bloemetje voor jou, op je verjaardag. Geplukt in de berm. Niet gierig, wel goed bedoeld!

vrijdag 13 juli 2018 om 12:06
Persoonlijk vind ik Coca Cola echt niet lekker, zoete zooi. Mijn favoriet is Pepsi Light, maar ik ben me ervan bewust dat dat wel flauwer smaakt dan welke andere soort dan ook. Van suikerhoudende cola krijg ik hoofdpijn, volgens mij is dat echt bijna chemisch afval

vrijdag 13 juli 2018 om 16:10
Ik krijg juist koppijn en buikproblemen van die suikervrije zooi met zoetstoffen. Heb echt het idee dat die nepsmaak de rest van de dag achterin mijn keel blijft hangen, bah. Coca of Pepsi is me verder om het even, als er maar echte suiker in zitMinkeDeWit schreef: ↑13-07-2018 12:06Persoonlijk vind ik Coca Cola echt niet lekker, zoete zooi. Mijn favoriet is Pepsi Light, maar ik ben me ervan bewust dat dat wel flauwer smaakt dan welke andere soort dan ook. Van suikerhoudende cola krijg ik hoofdpijn, volgens mij is dat echt bijna chemisch afval![]()

Ik vind het trouwens ergens ook erg niet echt zuinig maar egocentrisch om alleen light producten te hebben op een feestje omdat je zelf niet anders drinkt. Iemand in mijn omgeving doet dat omdat ze zelf niet anders drinken thuis. Ik zorg zelf altijd dat ik van allebei wat in huis heb als ik gasten heb omdat ik weet dat er zowel mensen komen die light producten willen en mensen die dat niet willen. Maar aan de andere kant klinkt het misschien wat verwend om aangeboden drinken -er is altijd genoeg- niet te "lusten".

vrijdag 13 juli 2018 om 16:39
Egocentrisch misschien niet juiste benaming. Onwetendheid. Ik ken volgens mij mensen die allen light kiezen. Zelf drinken we eveneens light. Dan is een keuze snel gemaakt.lotus77 schreef: ↑13-07-2018 16:10Ik krijg juist koppijn en buikproblemen van die suikervrije zooi met zoetstoffen. Heb echt het idee dat die nepsmaak de rest van de dag achterin mijn keel blijft hangen, bah. Coca of Pepsi is me verder om het even, als er maar echte suiker in zit![]()
Ik vind het trouwens ergens ook erg niet echt zuinig maar egocentrisch om alleen light producten te hebben op een feestje omdat je zelf niet anders drinkt. Iemand in mijn omgeving doet dat omdat ze zelf niet anders drinken thuis. Ik zorg zelf altijd dat ik van allebei wat in huis heb als ik gasten heb omdat ik weet dat er zowel mensen komen die light producten willen en mensen die dat niet willen. Maar aan de andere kant klinkt het misschien wat verwend om aangeboden drinken -er is altijd genoeg- niet te "lusten".

vrijdag 13 juli 2018 om 16:57
Ik vind het vooral héél ongastvrij.