Ik moet hier weg
dinsdag 17 juli 2018 om 01:38
Hallo,
Ik heb dit nooit eerder gedaan, en als ik mensen zulke oproepen zag plaatsen snapte ik nooit waarom ze niet allang weg waren. Dus ik snap als ik die reacties krijg, maar ik zou heel graag praktische adviezen of ervaringen willen.
Ik zit al een aantal jaren in een relatie, en ik ben 2 maanden geleden bevallen van onze zoon. Ik ben altijd erg zelfstandig geweest, alleen sinds de zwangerschap heb ik niet meer gewerkt. Nu hebben we elke dag ruzie omdat hij vindt dat hij niet hoeft te helpen met onze zoon omdat hij het geld verdiend en ik niet. Ik doe al 2 maanden elke dag en nacht alles alleen ( 6 keer per nacht eruit, ik slaap niet meer.) Elke keer als ik hem hierop aansprak en boos werd kregen we ruzie, maar nog niks zoals vanavond. Terwijl ik boos werd dat ik wakker werd en eruit moest om een flesje te maken omdat hij nog te druk aan het gamen was midden in de nacht en er geen tijd voor had, is het uit de hand gelopen. Hij ging me uitschelden en noemde me "bollie" en "ga lekker donuts eten". Dit deed me zoveel pijn omdat ik druk bezig ben met de zwangerschapskilos te verliezen, maar ik 2 maanden geleden van zijn zoon ben bevallen en dat niet zo snel gaat. Toen ben ik gaan huilen en duwen totdat hij me in mijn gezicht sloeg. Ik was zo verbaast en ik verstijfde helemaal. Ik was een paar minuten aan het bedenken wie ik moet bellen of wat ik moet doen. Mijn vrienden en familie wonen allemaal 2 uur bij me vandaan en ik wil ze niet snachts in paniek opbellen. Ondertussen is mijn vriend met een logeertas weggegaan zonder iets te zeggen. Geen idee waar hij heen is maar ik ben allang blij dat hij even weg is. Ik ben nu iets gekalmeerd maar ik ben radeloos en ik weet niet wat ik nu moet doen. Aan de ene kant denk ik ga slapen je hebt je rust nodig voor je baby, kijk morgen maar wat je doet. Aan de andere kant denk ik dit gaat te ver ik ga hier meteen aangifte van doen en hij zoekt het maar uit. Ik weet alleen niet waar ik met een baby terecht kan en ik heb geen inkomen op dit moment. Misschien eerst bezig gaan met een eigen plek en werk zoeken en tot die tijd niks doen? Voor zover dat zou kunnen.. Ik weet het niet meer het is ondertussen half 2 snachts en ik ben dood op..
Ik heb dit nooit eerder gedaan, en als ik mensen zulke oproepen zag plaatsen snapte ik nooit waarom ze niet allang weg waren. Dus ik snap als ik die reacties krijg, maar ik zou heel graag praktische adviezen of ervaringen willen.
Ik zit al een aantal jaren in een relatie, en ik ben 2 maanden geleden bevallen van onze zoon. Ik ben altijd erg zelfstandig geweest, alleen sinds de zwangerschap heb ik niet meer gewerkt. Nu hebben we elke dag ruzie omdat hij vindt dat hij niet hoeft te helpen met onze zoon omdat hij het geld verdiend en ik niet. Ik doe al 2 maanden elke dag en nacht alles alleen ( 6 keer per nacht eruit, ik slaap niet meer.) Elke keer als ik hem hierop aansprak en boos werd kregen we ruzie, maar nog niks zoals vanavond. Terwijl ik boos werd dat ik wakker werd en eruit moest om een flesje te maken omdat hij nog te druk aan het gamen was midden in de nacht en er geen tijd voor had, is het uit de hand gelopen. Hij ging me uitschelden en noemde me "bollie" en "ga lekker donuts eten". Dit deed me zoveel pijn omdat ik druk bezig ben met de zwangerschapskilos te verliezen, maar ik 2 maanden geleden van zijn zoon ben bevallen en dat niet zo snel gaat. Toen ben ik gaan huilen en duwen totdat hij me in mijn gezicht sloeg. Ik was zo verbaast en ik verstijfde helemaal. Ik was een paar minuten aan het bedenken wie ik moet bellen of wat ik moet doen. Mijn vrienden en familie wonen allemaal 2 uur bij me vandaan en ik wil ze niet snachts in paniek opbellen. Ondertussen is mijn vriend met een logeertas weggegaan zonder iets te zeggen. Geen idee waar hij heen is maar ik ben allang blij dat hij even weg is. Ik ben nu iets gekalmeerd maar ik ben radeloos en ik weet niet wat ik nu moet doen. Aan de ene kant denk ik ga slapen je hebt je rust nodig voor je baby, kijk morgen maar wat je doet. Aan de andere kant denk ik dit gaat te ver ik ga hier meteen aangifte van doen en hij zoekt het maar uit. Ik weet alleen niet waar ik met een baby terecht kan en ik heb geen inkomen op dit moment. Misschien eerst bezig gaan met een eigen plek en werk zoeken en tot die tijd niks doen? Voor zover dat zou kunnen.. Ik weet het niet meer het is ondertussen half 2 snachts en ik ben dood op..
dinsdag 17 juli 2018 om 09:35
En dat is dus het verschil tussen ons. Ik vind dat je nooit fysiek geweld mag gebruiken. Niet als vrouw en niet als man. Wist je dat er ook heel veel mannen mishandeld worden? Dat het in die gevallen vrouwen zijn de slaan? Dat mag niet.
dinsdag 17 juli 2018 om 09:37
JustcallmeTuT schreef: ↑17-07-2018 09:33iris1969 schreef: ↑17-07-2018 09:21
Ok duidelijk.
Ik denk eerlijk gezegd dat TO gewoon wat liefde en aandacht van haar gamende partner mist.
Jake99
Ja en hij van haar want ze is alleen maar met de baby bezig. Ze zijn gewoon elkaar kwijt en ze vinden elkaar echt wel weer. Niks wat niet goedkomt.
En waarom is zij met de baby bezig? Omdat hij het verrekt en liever gamed
Omdat wij het hele verhaal niet kennen. Misschien was die man net 10 min thuis van zijn drukke avonddienst en was hij even aan het ontspannen? Hij is niet alleen maar een hele grote eikel. Daarvoor zijn ze te lang samen. Het leven is niet zwart wit.
ik vind dat een amerikaanse moraal in europa niks te zoeken heeft, dus hier hoef je ook niet aan te komen met wapens die je mag inzetten omdat er iemand op het terrein rondom je huis komt etc. geweld is altijd een slecht idee, waar je ook bent trouwens en de man/vrouw kwestie kunnen we er helemaal buiten laten
niet dat smijten met woorden een goed idee is...
de seconde dat mijn man alleen denkt aan gamen als ons kind huilt vraag ik een scheiding aan, maar goed dat hij zelf al zijn spullen heeft gepakt. Ik zou hem vragen waar hij denkt te gaan slapen dan stuur je de console er achteraan.
niet dat smijten met woorden een goed idee is...
de seconde dat mijn man alleen denkt aan gamen als ons kind huilt vraag ik een scheiding aan, maar goed dat hij zelf al zijn spullen heeft gepakt. Ik zou hem vragen waar hij denkt te gaan slapen dan stuur je de console er achteraan.
Lorem Ipsum
Nee niet mishandelen (met letsel enzo). Dat is strafbaar.
Maar hij kan altijd weglopen en als dat niet kan, haar in bedwang houden (polsen pakken e.d.).
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
dinsdag 17 juli 2018 om 09:38
dinsdag 17 juli 2018 om 09:39
Of zij houdt zichzelf in bedwang. Iedere vorm van geweld van welke kant ook kan gewoon niet...
En in dit geval is ook mijn advies dat beiden hulp zoeken voor hun gewelddadige neigingen.
kia・ora wijzigde dit bericht op 17-07-2018 09:40
12.31% gewijzigd
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
dinsdag 17 juli 2018 om 09:39
Bedankt iedereen voor alle reacties waar ik wat mee kan. Ik heb meteen de huisarts gebeld voor een afspraak want ik zit er inderdaad doorheen. En ik dacht niet dat het nodig was om zo diep op de situatie in te gaan, aangezien dat niks veranderd aan het feit dat er is geduwd en geslagen. Maar inderdaad ben ik 1.60 en mijn vriend 1.90 en zit er een groot verschil tussen onze fysieke kracht (niet dat dat uitmaakt maar ik las dat mensen hier mee bezig waren). Plus die blauwe oog komt inderdaad door die klap in mijn gezicht. Dus dat zijn geen twee verschillende verhalen maar 1 gebeurtenis. Mijn vriend is professioneel sporter waardoor hij 5 keer per week 2 uurtjes traint wat mentaal en fysiek zwaar is, maar hij heeft zeker ook veel vrije tijd om te ontspannen en uit te rusten. Ik snap natuurlijk dat het meeste werk op mij aankomt alleen vind ik dat wanneer hij de hele nacht aan het gamen is hij ook best even een flesje klaar kan maken zodat ik iets meer kan uitrusten en de volgende dag weer beter aan kan. Zowel voor mij als voor hem handig.
En voor iedereen die zegt dat ik uit de slachtofferrol moet komen, ik heb geen ervaring met fysiek geweld in een relatie, dus ik vroeg letterlijk advies in de zin van hoor ik nu aangifte te doen of morgen met hem te gaan praten etc. Nergens stond er dat ik per direct aangifte ging doen. Ik zie ook in dat ik niet had moeten duwen, maar dit kwam weer door het uitschelden. Hormonen en slaapgebrek geven nu eenmaal niet de beste reacties.
Maar goed ik vraag me nu wel af wat ik bij de huisarts wel en niet kan zeggen als hij me vraagt over mijn oog? En voor zover samen gaan, ik heb behalve een excuus berichtje van hem vannacht nog geen contact met hem gehad. Ik denk ook dat we dat beter zo kunnen houden totdat ik ben bijgeslapen en hulp voor onze baby hebben geregeld.
En die "slapen wanneer de baby slaapt" moet ik dan ook de was doen wanneer de baby wast? Boodschappen doen wanneer de baby boodschappen doet, schoonmaken wanneer de baby schoonmaakt en koken wanneer de baby kookt? Ik weet dat ik een moeilijke huilbaby heb maar zelfs bij een makkelijke baby lijkt me het onmogelijk om echte rust uit de dag te halen (een of twee dutjes van een uur helpt bij mij nou niet echt namelijk).
Nogmaals bedankt iedereen voor jullie advies!
En voor iedereen die zegt dat ik uit de slachtofferrol moet komen, ik heb geen ervaring met fysiek geweld in een relatie, dus ik vroeg letterlijk advies in de zin van hoor ik nu aangifte te doen of morgen met hem te gaan praten etc. Nergens stond er dat ik per direct aangifte ging doen. Ik zie ook in dat ik niet had moeten duwen, maar dit kwam weer door het uitschelden. Hormonen en slaapgebrek geven nu eenmaal niet de beste reacties.
Maar goed ik vraag me nu wel af wat ik bij de huisarts wel en niet kan zeggen als hij me vraagt over mijn oog? En voor zover samen gaan, ik heb behalve een excuus berichtje van hem vannacht nog geen contact met hem gehad. Ik denk ook dat we dat beter zo kunnen houden totdat ik ben bijgeslapen en hulp voor onze baby hebben geregeld.
En die "slapen wanneer de baby slaapt" moet ik dan ook de was doen wanneer de baby wast? Boodschappen doen wanneer de baby boodschappen doet, schoonmaken wanneer de baby schoonmaakt en koken wanneer de baby kookt? Ik weet dat ik een moeilijke huilbaby heb maar zelfs bij een makkelijke baby lijkt me het onmogelijk om echte rust uit de dag te halen (een of twee dutjes van een uur helpt bij mij nou niet echt namelijk).
dinsdag 17 juli 2018 om 09:40
Een man een pets geven vind ik een zwaktebod en onwaardig, maar ik vind dat een man dan niet moet terugslaan; ook niet zacht. Dat vind ik echt.
dinsdag 17 juli 2018 om 09:41
Niets mis mee hoor. Het geeft inderdaad ruimte voor extra inzichten.Jake99 schreef: ↑17-07-2018 09:32Er is niks mis met mijn empathisch vermogen hoor. Ik zwem alleen niet altijd met de stroom mee en speel met regelmaat advocaat van de duivel. Ik ben niet zwart wit en denk echt wel goed na over wat ik zeg. Alleen ja, vaak valt het buiten het straatje van wat men als normaal beschouwd. So be it. Het geeft wel stof tot denken![]()
dinsdag 17 juli 2018 om 09:44
To, vertel de ha de waarheid. Hoe je aan het blauwe oog komt. Hoe de situatie is ontstaan. Dan kan de ha je goed helpen. Niet gaan nadenken wat je kunt vertellen maar gewoon de waarheid vertellen zoals hij is. Niet mooier maken dan hij is....
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Goed dat je naar je HA gaat en ik hoop dat je partner je ook wat meer emotioneel en praktisch gaat steunen. SterkteLieveranoniempje schreef: ↑17-07-2018 09:39Bedankt iedereen voor alle reacties waar ik wat mee kan. Ik heb meteen de huisarts gebeld voor een afspraak want ik zit er inderdaad doorheen. En ik dacht niet dat het nodig was om zo diep op de situatie in te gaan, aangezien dat niks veranderd aan het feit dat er is geduwd en geslagen. Maar inderdaad ben ik 1.60 en mijn vriend 1.90 en zit er een groot verschil tussen onze fysieke kracht (niet dat dat uitmaakt maar ik las dat mensen hier mee bezig waren). Plus die blauwe oog komt inderdaad door die klap in mijn gezicht. Dus dat zijn geen twee verschillende verhalen maar 1 gebeurtenis. Mijn vriend is professioneel sporter waardoor hij 5 keer per week 2 uurtjes traint wat mentaal en fysiek zwaar is, maar hij heeft zeker ook veel vrije tijd om te ontspannen en uit te rusten. Ik snap natuurlijk dat het meeste werk op mij aankomt alleen vind ik dat wanneer hij de hele nacht aan het gamen is hij ook best even een flesje klaar kan maken zodat ik iets meer kan uitrusten en de volgende dag weer beter aan kan. Zowel voor mij als voor hem handig.
Dat is er al geweest; heel veel vrouwen en vooral mannen vinden dat hij mag terugslaan. Dat is een ongelijke strijd die gaat escaleren en hij praktisch altijd wint qua kracht. Daarom vind k dat het niet zou moeten mogen.
dinsdag 17 juli 2018 om 09:47
In mijn moraal duwt en slaat niemand een ander. (Echt een vrouw mag duwen en een pets geven??????)
Ik sla dan ook niemand terug tenzij ik niet anders kan uit zelfbescherming of tijdens de beoefening van mijn sport.
En wist je dat jouw moraal een van de dingen is waardoor huiselijk geweld van vrouw naar man als groot taboe wordt ervaren? Zij zijn immers zo dom om zich te laten slaan en kunnen het niet stoppen? Want ze mogen niets terug doen?
dinsdag 17 juli 2018 om 09:48
En als zij alleen mag slaan is de strijd ook ongelijk en zal zij altijd winnen. In mijn optiek moet simpelweg niemand slaan.
dinsdag 17 juli 2018 om 09:50
Je vriend werkt 5x2 uur per dag en that’s it? Begrijp ik dat goed? En dan alles op jou neer laten komen en de hele nacht gamen, terwijl jij net bevallen bent? Jou uitschelden en als je dan als reactie gaat duwen, jou een blauw oog slaan? Spoort hij wel helemaal?
Neem je vriend vandaag mee naar de huisarts en gooi alles op tafel.
dinsdag 17 juli 2018 om 09:50
Psychisch letsel telt niet?
En wat maakt dat jij denkt dat elke man dat kan?
Waarom mag een vrouw wel fysiek grensoverschrijdend gedrag vertonen?
En emotionele mishandeling is ook strafbaar hoor...
dinsdag 17 juli 2018 om 09:51
dinsdag 17 juli 2018 om 09:52
Mishandelde vrouwen geven vaak aan dat de klap niet de grootste schade heeft gebracht maar de gevolgen voor je vertrouwen in mensen, je eigenwaarde, zelfbeeld. Geloof niet dat dat voor een man die geslagen wordt minder is, ondanks zijn fysiek sterker zijn. Agressie kan niet, welke kant op dan ook. Mannen hoeven zich niet beter in te kunnen houden dan vrouwen, ze moeten zich allebei in kunnen houden. En als ze dat niet kunnen weggaan.
dinsdag 17 juli 2018 om 09:53
Hij sport 2x5 uur.Poppy_del_Rio schreef: ↑17-07-2018 09:50Je vriend werkt 5x2 uur per dag en that’s it? Begrijp ik dat goed? En dan alles op jou neer laten komen en de hele nacht gamen, terwijl jij net bevallen bent? Jou uitschelden en als je dan als reactie gaat duwen, jou een blauw oog slaan? Spoort hij wel helemaal?
dinsdag 17 juli 2018 om 09:55
Eens!!
Een huisarts kan het beste helpen als deze de hele situatie kent. Deze zal niet schrikken en vooral niet oordelen, maar vragen stellen en adviseren.
dinsdag 17 juli 2018 om 09:56
dinsdag 17 juli 2018 om 09:57