zwanger vanaf 2017 deel 3

25-05-2018 09:38 141 berichten
Hier praten we verder over kinderwens, zwangerschap, baby's en wat ons verder bezig houdt :high5:

Deel 2:
zwanger/zwanger-vanaf-2017-deel-2/list_ ... #p24242651

ZWANGER!! :yes:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Uitgerekend Bijzonderheden
Vlammetje-1
(32/)
Tweede 15 september 2018 :heart: Een meisje! :love:
lalameme
(23/25)
Eerste 18 november 2018 :heart: Een meisje! :love:
Bevallen!! :flirting:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Bijzonderheden
Ri88
(29/32)
Tweede :heart: Bevallen op 8 september 2017 van een dochter!
Kashri
(27/33)
Eerste :heart: Bevallen op 31 oktober 2017 van een zoon!
Dookster
(28/31)
Eerste :heart: Bevallen op 8 november 2017 van een dochter!
Kaartje
(25/26)
Eerste :heart: Bevallen op 1 december 2017 van een dochter!
Worteltaart
(36/36)
Tweede :heart: Bevallen op 15 maart 2018 van een zoon!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:13
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
90.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal! Duurde even voor ik t topic gevonden had. Dank voor de tip lala :)

Kaartje, wat naar! Ik zal je mijn verdriet besparen maar wij zijn 4 maanden van het kastje naar de muur gestuurd tot dochter was uitgedroogd en in het ziekenhuis lag. Je moet er op staan dat ze je doorverwijzen naar de kinderarts en je gelijk een formulier geven dat je twee maanden Pepti kan halen bij de apotheek tot je de testen hebt gehad. Bij de kinderarts maken ze een afspraak met je over twee testdagen. Op zo’n testdag krijg je de ene dag wel melk met koemelkbestanddelen er in en de andere dag dus Pepti. Alleen niemand weet welke dag je wat geeft, alleen de apotheek die het heeft klaar gemaakt. Ik vind je kindje niet ‘een beetje’ reageren maar best wel behoorlijk na 30 ml. Gewoon je poot stijf houden en een afspraak eisen.

Lala, lekker even op vakantie, laatste keer met z’n tweeen haha.
Wij zijn twee weken naar London geweest met het vliegtuig. Even oude vrienden opgezocht, was super leuk en is echt heel goed gegaan! Ze heeft alleen op de terugvlucht 10 minuten een keel op gezet en daarna was alles weer goed.

Wat gaat het allemaal hard met onze kleintjes he. Die van ons buikschuift met twee armen en een been :lol: nog geen tandjes! En ik word helemaal beroerd van iedereen die continu vraagt of ze,ze al heeft... doen ze dat bij jullie ook?

Oja, nieuwtje, ik had twee strepen vanmorgen hihi!
In the end we only regret the chances we didn't take.
Nogmaals gefeliciteerd dookster! Echt onwijs blij voor jullie! Een broertje of zusje voor jullie mooie dochter!! Fijn dat alles goed ging met vliegen en om weer even in London terug te zijn denk ik! Heerlijk! vind je t weer spannend nu?
Ik voel onze kleine meid sinds gisteren ineens zo duidelijk! :flirting:
@dookster wauw gefeliciteerd!!!
Begin maart uit gerekend? Bedankt voor de tips. Later meer.

@lala wat een gaaf gevoel hè?
Wauw dookster gefeliciteerd!

En lala leuk schopjes :heart:
Gefeliciteerd Dookster!! Spannend!
@lala, wat mooi is het gevoel he! Dat blijft zo bijzonder! Hier worden de bewegingen steeds meer gewurm en ik voel denk ik voetjes en hakjes enzo. Grappig is dat.

Je vroeg nog of wij veel moeten aanschaffen. Dat valt mee maar ik merk toch dat ik bepaalde dingen gemist heb de eerste keer die ik dus nu wel aanschaf. Zoals een cosleeper ipv wieg, een babybjorn wipstoel (ipv andere die we hadden) een newborn set voor de tripp Trapp en ook een extra tripp Trapp omdat de andere nog gebruikt wordt door mijn dochter. En ook nieuwe kleertjes, ik wil wel dat ze een eigen garderobe heeft. Uiteraard gebruik ik wel de mooiste kleertjes van onze eerste dochter maar ik heb ook veel nieuw (of tweedehands nieuw) gekocht. En het babykamertje is anders ingericht en gestyled. Dus eigenlijk best veel als ik het zo lees. Alleen de dingen zoals een kinderwagen, maxicosi ed had ik natuurlijk al. Jij al lekker aan het shoppen?
@vlammetje leuk om te lezen wat jullie hebben aangeschaft. Toch nog meer dan je denkt hè? Ik begrijp dat van de kleertjes zeker. Je wilt voor je 2e dochter toch echt een eigen identiteit. .

@hier is zo'n 2 weken geleden mijn oma overleden. Maar heel fijn dat zij onze dochter nog mee mocht maken. Ze is zo lang ziek geweest. Het is echt beter zo. Maar verdrietig blijft het altijd.

Verder gaat alles best zijn gangetje eigenlijk. Dochter doet nu serieuze kruippogingen. Verder staat ze op handjes en voetjes. Zo leuk gezicht.

Qua koemelkallergie ik heb besloten om nog even door te gaan met de borstvoeding. Dochter reageert gewoon heel goed op. Op dit moment voelt dit het prettigst. Gelukkig gaat het ook nog goed qua borstvoeding productie. Soms kolf ik wel te weinig dan krijgt dochter een flesje pepti. Zo hebben wij een vrolijke dochter. Dookster bedankt voor je tips! Ik vond het in het begin best lastig om een weg er in te vinden. Van het kastje naar de muur.

Dookster hoe gaat het verder met jou? Eerste afspraak bij vk gepland? Last van kwaaltjes? Zo ja valt het te combineren met de zorg voor jullie dochter?

@lala zwangerschap gaat alweer snel! Hoe gaat het nu? En met je werk?
Lala, ja wederom is het spannend. Toch weer dat knagende gevoel of alles wel goed zit. Als de eerste 12 weken maar weer om zijn :hihi:
Leuk is dat het, die bewegingen. Die worden nu met de dag beter te voelen!

Kaartje, ja volgens m’n eigen berekening zou ik 8 maart zijn uitgerekend. Dat is precies 16 maanden na dochter haha.
Gecondoleerd met je oma. Ookal weet je dat het zo beter is, neemt het gevoel van missen niet weg! Wb de koemelk, als ze het op bv goed doet is er geen probleem toch en als dat niet te zwaar voor jou is zou ik dat gewoon lekker zo lang mogelijk vol houden!

Vlam, ik begrijp dat je voor de tweede een eigen garderobe wil. Willen wij ook. Alleen neutrale rompertjes enzo en de mooie dure kleertjes zou ik eventueel nog een keer gebruiken.

Met mij gaat het goed. Ik was ontzettend ziek van dochter zoals jullie vast nog wel kunnen herinneren. Maar deze zwangerschap is tot nog toe een eitje vergeleken met dat! Met vlagen ben ik wel wat misselijk maar het zakt ook wel weer gauw weg gelukkig. Ik ben alleen ontzettend moe, als ik ga zitten val ik onderhand gelijk in slaap. Maar goed, alles liever dan zo vreselijk misselijk continu.
30 juli intake en eerste echo als alles goed blijft gaan :)
Wat ontzettend fijn voor je dat het zoveel beter verloopt dookster! Vind je het weer spannend allemaal? Kan mij dat wel voorstellen namelijk. Hoever ben je ondertussen ?

Ach jeetje kaartje! Ik zie je bericht nu pas.. gecondoleerd en heel veel sterkte met dit verlies. Wat verdrietig, maar wat onwijs mooi dat jouw dochter en oma elkaar nog hebben mogen ontmoeten!

Hier per direct gestopt met werken. Ik ben nu 23 weken en 5 dagen zwanger ik hoop dat ik volgende week weer gedeeltelijk aan de slag kan. Ik heb momenteel een flinke blaasontsteking die veroorzaakt nog meer harde buiken dan wat ik al had, wat het risico dat het doorzet in echte weeën gewoon iets te groot maakt. We kijken het een weekje aan en dan een gesprek met de bedrijfsarts, volledig werken zal ik iniedergeval niet meer. best even slikken en schrikken maar alles voor ons meisje. Verder is alles goed!

Hoe gaat het met iedereen ?
@lala wat vervelend van de blaasontsteking. Beterschap gewenst. Heel veel drinken de komende dagen en hopen dat het snel weer beter gaat. Lastig dat je moet stoppen met werken. Wie weet nog voor een gedeelte van je uren aan de slag. Maar de kleine gaat voor natuurlijk.

@dookster fijn dat je nu niet zo misselijk bent! Hopelijk gaat de moeheid na de 12 weken ook nog wat voorbij. Weten al mensen in jullie omgeving van de zwangerschap? 30 juli echo. Over een weekje! Spannend?
@koemelk klopt hoor. Zo lang het goed gaat met de borstvoeding gaan we daar gewoon mee door 😀.

@hier dochter best wel ziek geweest. 39 graden koorts. Nu nog een fikse verkoudheid. Hopelijk is ze snel weer helemaal beter. Dochter kan kruipen! Ze gaat de hele kamer door! Zo leuk.! Wel goed opletten nu.
.
Hoe gaat het met de kleine meid nu kaartje, alweer helemaal beter? Leuk dat gebruik door het huis. Wat gaat het toch verschrikkelijk snel!

Hier moeten besluiten dat ik inderdaad vervroegd met verlof moet gaan. Vanaf nu dus volledig thuis. de harde buiken houden helaas aan. Gelukkig staat mijn baarmoederhals nog goed, ze kon niet goed voelen of ik al ontsluiting had en wilde dit dus niet uitsluiten, maar dat schijnt geen kwaad te kunnen als de baarmoederhals maat de juiste lengte behoud. Verder gaat het goed met de kleine. Baarmoeder ligt al vlak onder mijn middenrif, waar ze nu jet boven mijn navel hoort te zitten. In augustus dus een groeiecho en over een maandje ook een suikertest. Baarmoeder is lang maar erg smal, dus het is puur formaliteit en er word niets geks verwacht.

Iemand tips tegen de verveling. Vind het wel pittig van fulltime werken naar fulltime bankhangen.

Haar kamertje komt volgende week, de muren zijn geschilderd en de vloer word over 1,5 week gelegd! Kan niet wachten om straks lekker aan te rommelen.

Hoe gaat het met jullie ?
@lala dat zal zeker even wennen zijn helemaal thuis zitten. Hoeveel weken ben je nu zwanger? Extra onderzoeken wel even spannend maar goed dat ze het in de gaten houden. Suikertest heb ik ook gehad. Vies drankje drinken en lang wachten maar voor de rest valt dat mee.
Tips tegen verveling. Geen idee of je het leuk vind. Maak je foto's van je buik? Ik heb een zwangerschaps fotoboek gemaakt. Met echo foto's, foto's van mijn buik. Samen laatste weekendje weg enz. Ook heb ik de kaartjes die ik heb gekregen met gefeliciteerd met je zwangerschap enzo er in geplakt. Lijkt mij een leuk aandenken voor later.
Geboorte kaartje uitzoeken. En wanneer je het kaartje gevonden hebt. De adressen alvast op de enveloppen schrijven. Scheelt veel werk als je baby geboren is.

@ hier gaat alles goed. Dochter alweer 8 maanden oud. Gelukkig weer helemaal beter.
Ja klopt kaartje! Is ontzettend wennen. Ik ben nu 25 weken en 2 dagen. nu maar aan het haken geslagen haha.. je moet wat! Bedankt voor je tips! Ga ik mee aan de slag! Ah valt dus mee, las van die horrorverhalen over die suikertest haha.. maandag hebben we een 3d/4d echo van ons meisje, heel veel zin in!

Fijn dat ze weer beter is! Kriebelt het bij jou ook al voor een broertje of zusje?

Dookster, hoe is je echo/intake gegaan de 30e?
@lala ja die suikertest vond ik voornamelijk lang wachten. Je moet in zo'n wachtkamer waar ze bloedprikken 2u blijven zitten. Drankje smaakt naar niet aangemaakte limonade. Enorm zoet dus. Leuk de 3d/4d echo zo leuk even naar je kindje kijken.

@dookster ja ik ben ook wel benieuwd hoe het de 30e is gegaan. Ik hoop alles goed.

@broertje/zusje hier kriebeld dat nog niet. Wel zeker dat ik graag een 2e zou willen in de toekomst. Ik zelf denk nu er aan om over een jaar of iets langer om voor een 2e te gaan. Maar we zullen zien hoe het loopt. We genieten van onze dochter.
@vlammentje 15 september komt ook wel in de buurt. Heb je al verlof? Of bijna verlof?

En @kashri worteltaart en rii hoe is het met jullie? Rii jullie dochter al bijna 1.
Hier is alles goed gegaan, bedankt voor t vragen :) het hartje klopt dus de ergste spanning is er voor nu even af. Ik moet zeggen dat ik met dit kindje veel meer gespannen was om een kloppend hartje te zien dan met dochter. Net of ik nu nóg meer besef wat er te verliezen valt omdat ik echt zo enorm van dochter hou en weet dat, dat met dit kindje net zo zal zijn.

Lala, wat naar dat je moest stoppen met werken maar alles voor jullie mooie meisje! En lekker even spieken, wij vonden de 3D echt super leuk en je kunt echt zien hoe je kindje er straks uit ziet! Ik heb ook veel gehaakt de laatste weken, legpuzzels, schoonmaken, kleertjes wassen en ophangen/neerleggen in de kast, veel bij vriendinnen/familie langs, wandelen met onze hond enz. Genoeg dingen te doen maar je moet er maar net zin in hebben ;)

Gaan er nog dames voor het eerst met kind op vakantie deze zomer? Wij gaan zaterdag weg, rustig aan maar met eindbestemming Italië. Echt enorm zin in!
Fijn dookster. Ben blij voor jullie!

Hier nu best paniek. Donderdag groeiecho want vandaag bleek dat haar mooie hoofdje ongeveer 3 weken achterloopt.. Eerst bleef ik redelijk rustig. Maar nu een paar uur later. Ik hoop zo dat ons mooie meisje gezond is..
@lala wat vervelend. Dat geeft weer extra spanning. Ik hoop dat het allemaal goed is met jullie kleine meisjes. Soms zeggen al die metingen niet alles.. maar de onbezorgdheid gaat eraf. Laat je weten hoe het gegaan is?

@dookster fijn dat alles goed is!! Ik was toch wel even benieuwd.
Voel je je nog steeds goed? Wij gaan over 3 weken naar Oost Duitsland. 7-8u rijden. Niet zo ver als Italië maar ook een aardig eindje. Ook hier benieuwd hoe het zal gaan. Volgens mij moet je met zo'n kleintje ook echt enorm veel spullen mee.
Oh wat vervelend nieuws lala! Je hoort heel vaak dat er achteraf niets aan de hand is, ik duim dat het bij jullie ook zo zal zijn. Sterkte donderdag!

Ik ben net twee dagen met verlof! Heerlijk, was er zo aan toe! Die hitte helpt ook niet mee. Gelukkig wordt het koeler. Verder gaat het goed op weinig energie na. Voel me al weken hoogzwanger!
Update

Ons meisje is kleiner dan ze gister dachten. Morgen een guo en hopelijk dan duidelijkheid. Wat doet dit zeer. Hoofdje en buikje op minder dan p2.0

Leuk jullie vakanties in het vooruitzicht. Lijkt me heerlijk met een baby! Zo speciaal!
Oh we hebben tegelijk gepost lala! Dikke knuffel, naar dat jullie in onzekerheid zitten! Ik blijf duimen dat ze gewoon wat kleiner is en er verder geen gekke dingen zijn!
Oh lala, wat een stress meid... ik hoop heel erg dat je morgen te horen krijgt dat alles gewoon goed is.
In ieder geval een hele dikke :hug:
Lala ik denk aan jullie! Ik duim heel hard dat er niks ernstigs is.
Jullie zijn lief!

Voor nu staat er glashard microcefalie met hoofdje op p1.

Arts was tegenstrijdig want we hoefde ons geen zorgen te maken volgens hem. Hij legde de aandoening uit als gewoon een klein hoofdje. Het is natuurlijk veel meer. Verloskundige is er nu achteraan aan het bellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven