Ik wil regen!

16-07-2018 23:53 3089 berichten
Geen hoosbuien waarbij alles wegdrijft maar gewone, heel gewone regen. Een mals buitje, tegen het stof en voor mijn tuintje. Liefst 's nachts zodat het ook niet gelijk wegverdampt als de zon weer doorkomt.
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?
Hier zou het nu moeten regenen.

Niet dus. :(
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
26-07-2018 18:21
Waar is dat pieka?
Omgeving Eindhoven.

Is ondertussen opgehouden. De wolken zijn richting het noorden gegaan.
Stuur ze maar naar de andere kant van Brabant!
nachtvlinder1977 schreef:
26-07-2018 18:34
Wij hebben onze koeien al dagen dag en nacht binnen omdat de wei kaler dan kaal is. Er is buiten gewoon geen eten, dus staan ze binnen en worden daar bijgevoerd.

Mogen jullie niet sproeien, of willen jullie dat niet ?
Hier sproeien sommigen wel, en het mag nog. Ik zag dat het in Friesland nu ook niet meer mag.

Ik zag net bij Eenvandaag dat verwacht wordt dat de meeste wilde zwijn-biggen zullen overlijden, dit jaar. Er is te weinig eten voor de moederzwijnen, dus stopt de melk nu of straks. Voor de wilde zwijnenstand zal het geen ramp zijn , die herstelt zich volgend jaar vast wel, maar het is wel tragisch.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 26-07-2018 18:42
27.72% gewijzigd
nounou
Bobby-Pin schreef:
26-07-2018 18:29
Klinkt erg goed, misschien moet ik er ook maar eens aan.
Ze verbruiken 45 watt, dus iets meer dan een gloeilamp, dus daar hoef je het niet voor te laten.

Ze zijn nu op de meeste plaatsen uitverkocht, maar hoor de net dat de boerenbond en de Lidl ze nog heeft.
Jullie zijn allemaal helden! :cheer2:

Hier moet het om 18.00 uur losbarsten. O_O Heb me grondig voorbereid. Telefoon is opgeladen. Emmers met schoon water binnen, lege emmers buiten, om water op te vangen vissen vers water gegeven (= extra zuurstof), kussens en parasol droog gezet. Iemand meer tips om hoosbuien en onweer te overleven?
Het woord wat het meest getypt werd op google was gratis. Nu is dat ventilator.
Westerpaviljoen schreef:
26-07-2018 18:31
Ik ga t even herhalen voor t effect en aandacht:

Vandaag 50 km gewielrend....voel me gekookt.
Eigen schuld. :lmao:
Tornacense schreef:
26-07-2018 18:26
Nope.
Mensen wilden regen.
Ik heb hier regen te koop.
:yes: :yes:
Westerpaviljoen schreef:
26-07-2018 18:31
Ik ga t even herhalen voor t effect en aandacht:

Vandaag 50 km gewielrend....voel me gekookt.
Afbeelding

Waarom??? Noem me één goede reden om dat te doen met dit weer?

In mijn vorige woonplaats zag ik een paar keer in de week iemand hardlopen. Ook met dit weer deed hij dat en dan ook nog midden op de dag. Dat kan toch niet meer gezond zijn?
Oakes schreef:
26-07-2018 18:39
Jullie zijn allemaal helden! :cheer2:

Hier moet het om 18.00 uur losbarsten. O_O Heb me grondig voorbereid. Telefoon is opgeladen. Emmers met schoon water binnen, lege emmers buiten, om water op te vangen vissen vers water gegeven (= extra zuurstof), kussens en parasol droog gezet. Iemand meer tips om hoosbuien en onweer te overleven?

Klep op de wc-pot, zodat het water niet eruit spuit, vaatdoeken over alle andere water-afvoeren, beneden.
Dure apparaten uit en loskoppelen van het stopcontact zo gauw het onweer echt losbarst ? (In mijn huis slaat de bliksem weleens in)
nounou
Greenlotus schreef:
26-07-2018 18:26
Buienradar vertelt me dat ik zaterdag regen kan verwachten.
Ik ben ook voorzichtig positief over zaterdag. Zoals het er nu uitziet vallen er door het hele land buitjes. :jump:
Hier komen er donkere wolken en de zon is weg. Ik wil geen regen :-(
Afbeelding
nounou
Afbeelding
nounou
zazamaenade schreef:
26-07-2018 18:36
Mogen jullie niet sproeien, of willen jullie dat niet ?
Geen idee of het mag, maar wij hebben geen sproei-installatie. Wij zijn 'maar' hobby-boeren en ons vee is onze hobby. Dat kost al een vermogen zonder dat je uitgebreid moet gaan sproeien. Ook onze oogst is naar de knoppen. Ik had nog een tijdje de hoop dat een paar buien het nog zouden redden, maar toen ik gisteren keek zag ik dat het verloren is.
26-07-2018 18:45
Afbeelding

Waarom??? Noem me één goede reden om dat te doen met dit weer?

In mijn vorige woonplaats zag ik een paar keer in de week iemand hardlopen. Ook met dit weer deed hij dat en dan ook nog midden op de dag. Dat kan toch niet meer gezond zijn?
Nou idd! Ik zag ook allemaal hardlopers langs het kanaal vandaag. WAAROM echt?!
Blondie456 schreef:
26-07-2018 18:49
Hier komen er donkere wolken en de zon is weg. Ik wil geen regen :-(
De natuur wel. En daarna is het terug warm.
Life is short. Eat dessert first.
Dank voor de aanvulling, Zaza.
26-07-2018 18:57
Geen idee of het mag, maar wij hebben geen sproei-installatie. Wij zijn 'maar' hobby-boeren en ons vee is onze hobby. Dat kost al een vermogen zonder dat je uitgebreid moet gaan sproeien. Ook onze oogst is naar de knoppen. Ik had nog een tijdje de hoop dat een paar buien het nog zouden redden, maar toen ik gisteren keek zag ik dat het verloren is.

Oh ja, dat kan natuurlijk ook nog. Balen dat de oogst naar de knoppen is :(
Bij mij hangt het fruit aan de bomen er ook raar bij, sommig uitgedroogd, ander een soort van nood-rijp. Voor mij is het jammer, meer niet.
Als je ervan moet leven is het een heel ander verhaal.
nounou
Hier valt even alle regen van de afgelopen maand in een klap naar beneden.

Natuurlijk net als ik bijna de deur uit moet...
Shitzooi. Het heeft hier dus niet geregend. Het waait wel wat harder.
Het is hier windstil, maar gelukkig is de hemel nu wel dichtgedreven met wolken, dus die koperen ploert is lekker weg en daar valt ook iets voor te zeggen.
Er gaat een grote blauwe vlek vlak langs mijn woonplaats Afbeelding
.
Cateautje schreef:
26-07-2018 19:14
Het is hier windstil, maar gelukkig is de hemel nu wel dichtgedreven met wolken, dus die koperen ploert is lekker weg en daar valt ook iets voor te zeggen.
Jij zit in Rotterdam toch? Als ik Buienalarm mag geloven zijn jullie zo aan de beurt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven