Relatie met getrouwde man, voor wie kiest hij??

24-07-2009 20:43 1187 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds tien maanden heb ik een affaire met een getrouwde man.

Het begon als een geintje, 1x een spannend avontuurtje in een hotelkamer was de afspraak, maar dat is volledig uit de hand gelopen!

Sinds die dag ben ik stapelverliefd op hem geworden en elke dag een beetje meer van hem gaan houden. En ja, hij ook van mij.

Toen alles begon zat ik zelf in een relatie die al een paar jaar niet meer goed liep.

Korte tijd later heb ik deze relatie dan ook beeindigd om met mijn minnaar verder te kunnen.. Tenminste, dat hoopte ik, niks was zeker.

Inmiddels zijn we bijna vijf maanden verder en heeft hij nog steeds niet voor mij gekozen.

Wel heeft hij aan zijn vrouw verteld dat hij verliefd is geworden op iemand anders, maar niet dat er al maanden van alles speelt tussen ons.

Hij was er op dat moment van overtuigd dat hij met mij verder wilde.

Ook zijn twee puberende kinderen heeft hij verteld wat er speelde en ook zijn familie is op de hoogte. Sindsdien woont hij ergens alleen, dat is nu sinds drie weken.

Hij zegt dat hij tijd nodig heeft om na te denken wat hij precies wil.

Maar nu hij thuis weg is mist hij zijn kids en begint te twijfelen of dit wel de goede keuze is.

Hij zegt dat hij niet twijfelt dat hij met mij verder wil, maar hij is ook heel bang om zijn gezin uit elkaar te laten vallen.

Het huwelijk met zijn vrouw liep al jaren niet goed meer. Ze zijn meer dan 20 jaar samen maar compleet uit elkaar gegroeid. Ze weten amper nog van elkaar wat hen bezig houdt, en ook hun sexleven is niet veel meer.

Ik zit nu dus al vijf maanden te wachten tot hij een beslissing neemt, en dacht een paar weken geleden ook dat het eindelijk ging gebeuren, maar nu blijkt dat toch weer niet zo te zijn!

Het is zo frustrerend om niet te weten waar je aan toe bent! De angst dat hij toch ineens bij zijn gezin blijft, alleen maar vanwege zijn kids, groeit steeds meer...

Hebben jullie nog tips of een bemoedigend woordje voor mij?

Ik word langzaamaan helemaal gek namelijk!
robbie75 schreef:
26-07-2018 14:38
Mutsie wat een mooi verhaal! Jullie hebben er hard voor moeten werken en uiteindelijk alles overwonnen. Jullie verdienen je geluk. :)

Een mooi verhaal? Ik denk dat niemand dit een mooi verhaal vindt. Vooral het begin is heel, heel erg lelijk. Ik denk dat zelfs Mutsie2 dat wel met me eens is.

En 'er hard voor moeten werken'? Ja, liegen en bedriegen is ongetwijfeld hard werken. Maar om iemand daar nou zo mee te complimenteren gaat wel erg ver, vind je zelf ook niet?
Trotter schreef:
27-07-2018 15:47
Een mooi verhaal? Ik denk dat niemand dit een mooi verhaal vindt. Vooral het begin is heel, heel erg lelijk. Ik denk dat zelfs Mutsie2 dat wel met me eens is.

En 'er hard voor moeten werken'? Ja, liegen en bedriegen is ongetwijfeld hard werken. Maar om iemand daar nou zo mee te complimenteren gaat wel erg ver, vind je zelf ook niet?
Ik dacht eerlijk gezegd dat het sarcastisch bedoeld was, maar lastig in te schatten.
Viva2018 schreef:
27-07-2018 15:41
Dat zeg ik niet dat het niet goed mag gaan. Dat maak je er zelf van. Blijkbaar nogal een gevoelig punt voor je. Nogmaals, hoe komt het dat je je dit topic zo aantrekt? Je maakt je er nogal druk om...

Het enige dat ik zeg is dat je nooit weet of het goed blijft gaan. Niemand heeft garanties. TO niet. Jij ook niet.
Grappig want ik zeg hetzelfde, en Mutsie heeft ook nooit iets anders beweert.
Trotter schreef:
27-07-2018 15:47

Nee hoor. Ik vind het oprecht een compliment waard. Moedig dat ze beiden voor hun geluk durfden gaan en moedig dat ze het hier ook nog durft te zeggen.
Het vreemdgaan was niet fraai maar het was in dit geval eigenlijk meer een formaliteit. De intimiteit was al jaren weg, dus er was in feite al lang geen relatie meer. En tja honger maakt rauwe bonen zoet hè.
Ik vind het mooi dat ze voor hun geluk durfden gaan en er het beste van gemaakt hebben. Dat is niet makkelijk na 20 jaar huwelijk. Er stond veel op het spel en ze hadden waarschijnlijk niemand mee. Kijk bijvoorbeeld naar veel negatieve reacties hier.
Maar ze hebben de relatie met zijn kinderen goed kunnen houden, de negatieve gevoelens van familie en vrienden kunnen wegnemen, ze hebben samen een gelukkig leven opgebouwd en een mooie dochter op de wereld gezet.
Dus het is maar hoe zwaar je die dingen weegt. Ik zie het vreemdgaan hier niet als een alles definiërende karakterfout. Ik vind 46 niet belachelijk oud om vader te worden, zeker als de moeder 28 is. En ik vind het indrukwekkend hoe ze alles overwonnen hebben en het ze gelukt is om er iets moois van te maken.
robbie75 schreef:
27-07-2018 18:21
Nee hoor. Ik vind het oprecht een compliment waard. Moedig dat ze beiden voor hun geluk durfden gaan en moedig dat ze het hier ook nog durft te zeggen.
Het vreemdgaan was niet fraai maar het was in dit geval eigenlijk meer een formaliteit. De intimiteit was al jaren weg, dus er was in feite al lang geen relatie meer. En tja honger maakt rauwe bonen zoet hè.
Ik vind het mooi dat ze voor hun geluk durfden gaan en er het beste van gemaakt hebben. Dat is niet makkelijk na 20 jaar huwelijk. Er stond veel op het spel en ze hadden waarschijnlijk niemand mee. Kijk bijvoorbeeld naar veel negatieve reacties hier.
Maar ze hebben de relatie met zijn kinderen goed kunnen houden, de negatieve gevoelens van familie en vrienden kunnen wegnemen, ze hebben samen een gelukkig leven opgebouwd en een mooie dochter op de wereld gezet.
Dus het is maar hoe zwaar je die dingen weegt. Ik zie het vreemdgaan hier niet als een alles definiërende karakterfout. Ik vind 46 niet belachelijk oud om vader te worden, zeker als de moeder 28 is. En ik vind het indrukwekkend hoe ze alles overwonnen hebben en het ze gelukt is om er iets moois van te maken.
Helemaal met je eens!

Het vreemdgaan was zeker niet fraai, maar hé, waarschijnlijk vinden alle negatievelingen hier dat je dan beter de rest van je leven ongelukkig bent en de schijn ophoudt tegen je partner. Nou, daar zullen beiden gelukkig van worden zeg :nooo:

Mooie post Robbie 👍
Mooie verwoording! Het vreemdgaan keur ik absoluut af. Maar gun ze wel beide hun geluk
anoniem_64a45e22a5442 wijzigde dit bericht op 27-07-2018 19:32
71.65% gewijzigd
robbie75 schreef:
27-07-2018 18:21
Als er geen relatie meer is, dan is het wel zo handig om de ander daarvan ook eventjes op de hoogte te stellen.

Maar ach dit zal wel een enorm achterhaald en ouderwets idee zijn en vreselijk conservatief en narrow minded.
loisnvt schreef:
27-07-2018 18:34
Het vreemdgaan was zeker niet fraai, maar hé, waarschijnlijk vinden alle negatievelingen hier dat je dan beter de rest van je leven ongelukkig bent en de schijn ophoudt tegen je partner.

Nee hoor. Dan verbreek je gewoon netjes je relatie, zeker als je zelf toch al vond dat die niets meer voorstelde. Niets is liefdelozer en respectlozer dan je partner in de waan laten dat jullie een monogame relatie hebben, terwijl je die afspraak allang eenzijdig hebt opgezegd. En dat meer dan een jaar lang. 'Niet fraai' is dan wel een heel erg understatement, 'schofterig' komt meer in de buurt.
Trotter schreef:
27-07-2018 19:03
Nee hoor. Dan verbreek je gewoon netjes je relatie, zeker als je zelf toch al vond dat die niets meer voorstelde. Niets is liefdelozer en respectlozer dan je partner in de waan laten dat jullie een monogame relatie hebben, terwijl je die afspraak allang eenzijdig hebt opgezegd. En dat meer dan een jaar lang. 'Niet fraai' is dan wel een heel erg understatement, 'schofterig' komt meer in de buurt.
Precies dit! Niemand zegt dat je in een verrot huwelijk moet blijven zitten. Sterker nog, niemand zegt dat je überhaupt een monogame relatie aan moet gaan in je leven. Als je het fijner vindt om iedere dag met iemand anders in bed te liggen; be my guest!

Alleen je kan er beter niet anderen mee lastig vallen door te doen alsof.
Ik vind het ook bijzonder dat het feit dat TO en haar partner nog bij elkaar zijn als een soort "excuus" wordt aangedragen voor het vreemdgaan. Zo van "zie je wel, wij houden wél echt van elkaar".

Vreemdgaan is niet goed te praten. Het is een rotstreek, het is stiekem en gemeen, het is beschadigend voor degene die je juist het meeste lief zou moeten hebben.
De titel ook 'voor wie kiest hij?' Zo te lezen koos hij vooral voor zichzelf
Vergeetmenietje1980 schreef:
27-07-2018 19:50
Nou, als ik een man had die niet meer van me houdt, hoeft i e niet voor mij te kiezen hoor. Asjeblieft zeg, de test van je dagen doorbrengen in een ongelukkig huwelijk met een man die niet van je houdt, vreselijk lijkt me dat.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Vergeetmenietje1980 schreef:
27-07-2018 19:50
:rofl: Hahaha, scherp, prachtige opmerking.

Karaktertrek denk ik. Ik vermoed dat meneer nog steeds voor zichzelf kiest....
Ik begrijp trouwens oprecht niet dat vrouwen kiezen voor een minnarespositie. En afwachten of iemand voor hen kiest. Kom op zeg, waar is je eigenwaarde. Heb zelf ook een keer iemand achter me aan gehad die bezet was. Toen ik er achter kwam dat hij al een relatie had heb ik hem meteen de deur gewezen. Zo’n eikel hoef ik niet. Heb hem daarna nog een eeuwigheid achter me aan gehad. Maar heb gewoon nergens meer op gereageerd. Respect is in deze sowieso ver te zoeken. Heb tenminste het fatsoen om je relatie eerst te verbreken. Wel lekker makkelijk om je relatie te verbreken wanneer je al weet dat er een gespreid bedje klaar staat...
Dymphnatam schreef:
27-07-2018 19:28
Ik vind het ook bijzonder dat het feit dat TO en haar partner nog bij elkaar zijn als een soort "excuus" wordt aangedragen voor het vreemdgaan. Zo van "zie je wel, wij houden wél echt van elkaar".

Vreemdgaan is niet goed te praten. Het is een rotstreek, het is stiekem en gemeen, het is beschadigend voor degene die je juist het meeste lief zou moeten hebben.
Precies dit. Wat een kut karakter heb je als je iemand die je zo lief hebt gehad zo bedondert. En wat een slappe lul ben je ook wanneer je niet eerst, zoals het hoort, het gesprek aan gaat met je partner en de relatie verbreekt. Klootzak eerste klas. Maar ach, soort zoekt soort... TO zal zelf ook wel niet zo’n lieverdje zijn. Ach, karma is a bitch zeggen ze toch? What Goes around comes around
Viva2018 schreef:
27-07-2018 20:07
Maar ach, soort zoekt soort... TO zal zelf ook wel niet zo’n lieverdje zijn.

TO ging zelf ook vreemd.
Trotter schreef:
27-07-2018 20:10
TO ging zelf ook vreemd.
Oh, echt, dacht dat ze single was? Nou, in dat geval, passen ze goed bij elkaar toch? Dezelfde types blijkbaar. Beiden weinig normen en waarden
Viva2018 schreef:
27-07-2018 20:17
Oh, echt, dacht dat ze single was? Nou, in dat geval, passen ze goed bij elkaar toch? Dezelfde types blijkbaar. Beiden weinig normen en waarden
Lezen valt ook niet mee...
Viva2018 schreef:
Precies dit. Wat een kut karakter heb je als je iemand die je zo lief hebt gehad zo bedondert. En wat een slappe lul ben je ook wanneer je niet eerst, zoals het hoort, het gesprek aan gaat met je partner en de relatie verbreekt. Klootzak eerste klas. Maar ach, soort zoekt soort... TO zal zelf ook wel niet zo’n lieverdje zijn. Ach, karma is a bitch zeggen ze toch? What Goes around comes around
Dan berg je maar . ;-)
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Mutsie2 schreef:
27-07-2018 20:30
Lezen valt ook niet mee...
Eerlijk zijn ook niet voor sommige mensen
simbalabimba schreef:
27-07-2018 20:33
Dan berg je maar . ;-)
Berg jezelf maar. Succes!
Gaan jullie lekker? Over kutkarakters gesproken..
...
Nou zeg dat Anárion.. pagina's lang ook..

Mutsie, ik lees nergens dat het je allemaal makkelijk af gegaan is. Ik lees ook nergens dat je er trots op bent hoe het gelopen is.

Ik lees dat jullie nu gelukkig zijn, dat de kinderen gelukkig zijn.. kan ook gewoon, deze uitkomst.
Nou ja.. dat dus..
Jeetje wat zijn jullie allemaal kortzichtig zeg..

Iedereen die blond is, is in jullie ogen zeker ook dom..
Viva2018 schreef:

Is het nou nodig om zulke scheldwoorden te gebruiken? Iemand die is vreemdgegaan mag je voor van alles uitmaken of zo?
Mooie reactie van Simbalabimba, berg je maar voor je karma dan
Viva2018 schreef:
27-07-2018 20:01
:rofl: Hahaha, scherp, prachtige opmerking.

Karaktertrek denk ik. Ik vermoed dat meneer nog steeds voor zichzelf kiest....
Ik begrijp trouwens oprecht niet dat vrouwen kiezen voor een minnarespositie. En afwachten of iemand voor hen kiest. Kom op zeg, waar is je eigenwaarde. Heb zelf ook een keer iemand achter me aan gehad die bezet was. Toen ik er achter kwam dat hij al een relatie had heb ik hem meteen de deur gewezen. Zo’n eikel hoef ik niet. Heb hem daarna nog een eeuwigheid achter me aan gehad. Maar heb gewoon nergens meer op gereageerd. Respect is in deze sowieso ver te zoeken. Heb tenminste het fatsoen om je relatie eerst te verbreken. Wel lekker makkelijk om je relatie te verbreken wanneer je al weet dat er een gespreid bedje klaar staat...

Newsflash: het gros van de minnaressen vraagt helemaal niet van haar minnaar om zijn huwelijk op te blazen en voor haar te kiezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven