Relatie met getrouwde man, voor wie kiest hij??
vrijdag 24 juli 2009 om 20:43
Sinds tien maanden heb ik een affaire met een getrouwde man.
Het begon als een geintje, 1x een spannend avontuurtje in een hotelkamer was de afspraak, maar dat is volledig uit de hand gelopen!
Sinds die dag ben ik stapelverliefd op hem geworden en elke dag een beetje meer van hem gaan houden. En ja, hij ook van mij.
Toen alles begon zat ik zelf in een relatie die al een paar jaar niet meer goed liep.
Korte tijd later heb ik deze relatie dan ook beeindigd om met mijn minnaar verder te kunnen.. Tenminste, dat hoopte ik, niks was zeker.
Inmiddels zijn we bijna vijf maanden verder en heeft hij nog steeds niet voor mij gekozen.
Wel heeft hij aan zijn vrouw verteld dat hij verliefd is geworden op iemand anders, maar niet dat er al maanden van alles speelt tussen ons.
Hij was er op dat moment van overtuigd dat hij met mij verder wilde.
Ook zijn twee puberende kinderen heeft hij verteld wat er speelde en ook zijn familie is op de hoogte. Sindsdien woont hij ergens alleen, dat is nu sinds drie weken.
Hij zegt dat hij tijd nodig heeft om na te denken wat hij precies wil.
Maar nu hij thuis weg is mist hij zijn kids en begint te twijfelen of dit wel de goede keuze is.
Hij zegt dat hij niet twijfelt dat hij met mij verder wil, maar hij is ook heel bang om zijn gezin uit elkaar te laten vallen.
Het huwelijk met zijn vrouw liep al jaren niet goed meer. Ze zijn meer dan 20 jaar samen maar compleet uit elkaar gegroeid. Ze weten amper nog van elkaar wat hen bezig houdt, en ook hun sexleven is niet veel meer.
Ik zit nu dus al vijf maanden te wachten tot hij een beslissing neemt, en dacht een paar weken geleden ook dat het eindelijk ging gebeuren, maar nu blijkt dat toch weer niet zo te zijn!
Het is zo frustrerend om niet te weten waar je aan toe bent! De angst dat hij toch ineens bij zijn gezin blijft, alleen maar vanwege zijn kids, groeit steeds meer...
Hebben jullie nog tips of een bemoedigend woordje voor mij?
Ik word langzaamaan helemaal gek namelijk!
Het begon als een geintje, 1x een spannend avontuurtje in een hotelkamer was de afspraak, maar dat is volledig uit de hand gelopen!
Sinds die dag ben ik stapelverliefd op hem geworden en elke dag een beetje meer van hem gaan houden. En ja, hij ook van mij.
Toen alles begon zat ik zelf in een relatie die al een paar jaar niet meer goed liep.
Korte tijd later heb ik deze relatie dan ook beeindigd om met mijn minnaar verder te kunnen.. Tenminste, dat hoopte ik, niks was zeker.
Inmiddels zijn we bijna vijf maanden verder en heeft hij nog steeds niet voor mij gekozen.
Wel heeft hij aan zijn vrouw verteld dat hij verliefd is geworden op iemand anders, maar niet dat er al maanden van alles speelt tussen ons.
Hij was er op dat moment van overtuigd dat hij met mij verder wilde.
Ook zijn twee puberende kinderen heeft hij verteld wat er speelde en ook zijn familie is op de hoogte. Sindsdien woont hij ergens alleen, dat is nu sinds drie weken.
Maar nu hij thuis weg is mist hij zijn kids en begint te twijfelen of dit wel de goede keuze is.
Hij zegt dat hij niet twijfelt dat hij met mij verder wil, maar hij is ook heel bang om zijn gezin uit elkaar te laten vallen.
Het huwelijk met zijn vrouw liep al jaren niet goed meer. Ze zijn meer dan 20 jaar samen maar compleet uit elkaar gegroeid. Ze weten amper nog van elkaar wat hen bezig houdt, en ook hun sexleven is niet veel meer.
Ik zit nu dus al vijf maanden te wachten tot hij een beslissing neemt, en dacht een paar weken geleden ook dat het eindelijk ging gebeuren, maar nu blijkt dat toch weer niet zo te zijn!
Het is zo frustrerend om niet te weten waar je aan toe bent! De angst dat hij toch ineens bij zijn gezin blijft, alleen maar vanwege zijn kids, groeit steeds meer...
Hebben jullie nog tips of een bemoedigend woordje voor mij?
Ik word langzaamaan helemaal gek namelijk!

zaterdag 28 juli 2018 om 15:33
Nou .... k*tkarakter zou ik ook niet willen zeggen maar er schort toch werkelijk iets fundamenteels aan je moreel kompas en je geweten als je in staat bent om een ander, zonder blikken of blozen, zo te bedonderen en te beliegen en dat vaak gedurende lange tijd. Het vermogen om dat te kunnen zit verankerd in iemands karakter en verdwijnt niet zomaar als de omstandigheden veranderen.
zaterdag 28 juli 2018 om 15:36
Op zich ben ik het over het algemeen wel met je eens. Alleen snap ik in specifieke situaties vreemdgaan wel. Als je een slecht huwelijk hebt bijvoorbeeld. En daar ben je als partners allebei bij. Ik vind het in dit geval alleen maar goed dat de relatie uiteindelijk verbroken is. Beter dan de affaire voort blijven zetten en van 2 walletjes blijven eten (wat volgensmij veel vaker gebeurd bij mannen die er een minnares op nahouden).Trotter schreef: ↑28-07-2018 15:13Wat me vooral zo stoort is dat TO hier zo triomfantelijk komt melden dat het haar toch gelukt is om het eerste huwelijk van haar man op te breken (lekker puh!) en vooral dat ze daarbij het vreemdgaan nog steeds bagatelliseert. Ze heeft er volgens mij niet eens spijt van (want ja, het huwelijk was toch al lang op, weet je hoe lang een scheiding duurt, blablabla). En mensen die zeggen dat er geen enkele goede reden is om vreemd te gaan (want als je gevoelens krijgt voor een ander of als de koek in je relatie op is kun je dat ook gewoon eerst met je partner bespreken, zonder 'als geintje' meteen buiten de deur te neuken) worden weggehoond en als vervelende moraalridders neergezet. Een beetje meer zelfinzicht had TO niet misstaan.
Maar goed, zij was zelf al net zo'n vreemdganger en had tien jaar geleden blijkbaar ook al geen moraal.
zaterdag 28 juli 2018 om 15:41
appelientjex schreef: ↑28-07-2018 15:36Alleen snap ik in specifieke situaties vreemdgaan wel. Als je een slecht huwelijk hebt bijvoorbeeld.
Nee, ook dan snap ik het niet. Praat erover met je partner of stap uit het huwelijk als het allemaal zo beroerd is, maar verlaag jezelf niet tot liegen en bedriegen.
zaterdag 28 juli 2018 om 15:42
Mijn vriendinnen zijn er anders niet minder leuk om geworden hoor, ze blijven voor mij dezelfde persoon.Ouwedibbes schreef: ↑28-07-2018 15:33Nou .... k*tkarakter zou ik ook niet willen zeggen maar er schort toch werkelijk iets fundamenteels aan je moreel kompas en je geweten als je in staat bent om een ander, zonder blikken of blozen, zo te bedonderen en te beliegen en dat vaak gedurende lange tijd. Het vermogen om dat te kunnen zit verankerd in iemands karakter en verdwijnt niet zomaar als de omstandigheden veranderen.
En over de zus van een vriendin, die een affaire heeft gehad, weet ik via mijn vriendin dat zij het daar heel moeilijk mee heeft gehad en depressief is geweest. Niet wist wat ze moest doen, ongelukkig was in haar relatie, niet weg durven gaan vanwege de kinderen, schuldgevoel etc. Juist vanwege haar geweten en morele kompas. Natuurlijk snap ik haar niet en veroordeel ik de affaire. Maar ik veroordeel haar niet als persoon.
zaterdag 28 juli 2018 om 15:47
Zo zou het in het ideale geval moeten idd. Maar als dat niet zo gebeurd, kan ik daar soms best begrip voor hebben en vind ik niet dat het de persoon gelijk een slecht mens maakt. Daar is bij mij wel wat meer voor nodig. In eerste instantie zal ik altijd proberen om de mens te begrijpen ipv direct te veroordelen.
zaterdag 28 juli 2018 om 15:49
Van liegen is geen sprake als je er niks over vertelt.
En bedriegen? Ligt eraan wat je beloofd hebt.
K vind het geloof ikvan meer karakter getuigen als je als “bedrogene” je vent s flink uitscheldt en een knal voor zn kop geeft, dan metten maar aannemend dat je huwelijk naar de knoppen is.
K mag toch hopen dat je voor elkaar zoveel betekent dat je niet na 1 lichamelijke opvlieging, een jarenlange liefdesverbond overboord gooit.
K vind het geloof ikvan meer karakter getuigen als je als “bedrogene” je vent s flink uitscheldt en een knal voor zn kop geeft, dan metten maar aannemend dat je huwelijk naar de knoppen is.
K mag toch hopen dat je voor elkaar zoveel betekent dat je niet na 1 lichamelijke opvlieging, een jarenlange liefdesverbond overboord gooit.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)

zaterdag 28 juli 2018 om 15:52
Het is een drogredeneringen om haar depressie en schuldgevoelens te koppelen aan een goed werkend moreel kompas. Toegegeven, schuldgevoel is een signaal van je geweten wat dan blijkbaar bij je vriendin wel goed werkte. Maar een goed werkend moreel kompas had haar naar haar man doen gaan om haar gevoelens met hem te bespreken of de relatie te verbreken vóórdat ze een affaire begon. Je kunt toch dit toch moeilijk wegredeneren ?appelientjex schreef: ↑28-07-2018 15:42Mijn vriendinnen zijn er anders niet minder leuk om geworden hoor, ze blijven voor mij dezelfde persoon.
En over de zus van een vriendin, die een affaire heeft gehad, weet ik via mijn vriendin dat zij het daar heel moeilijk mee heeft gehad en depressief is geweest. Niet wist wat ze moest doen, ongelukkig was in haar relatie, niet weg durven gaan vanwege de kinderen, schuldgevoel etc. Juist vanwege haar geweten en morele kompas. Natuurlijk snap ik haar niet en veroordeel ik de affaire. Maar ik veroordeel haar niet als persoon.
Hoe dan ook, ik had ook een vriendin die vreemdging. Zij weet hoe ik denk over het liegen en bedriegen dat vreemdgaan met zich meebrengt. Ik ben zelf ook bedrogen. Dat weerhield haar er niet van om mij steeds in geuren en kleuren te vertellen over haar affaire en hoe constant liegen tegen haar man toch ook geen sinecure is. Totdat ik haar vriendelijk vroeg dat niet meer te doen. De vriendschap bekoelde, helaas. Neemt niet weg dat ik haar, op dat ene onderdeel van haar karakter na, verder nog steeds een leuk mens vindt. Niemand is perfect.

zaterdag 28 juli 2018 om 15:52
Je oordeelt zelf net zo hard vrouwtje... En gebruikt een behoorlijk denigrerende toon met je vrouwtje... Vooral die denigrerende toon wanneer je aangesproken wordt zegt heel veel over jou.
Goed weekend verder! Blij dat wij in real live niet met elkaar te maken hebben. Tenminste, dat hoop ik maar

zaterdag 28 juli 2018 om 15:58
Nog meer drogredeneringen. Van de bovenstaande twee zinnen bedienen leugenaars zich vaak. Stukjes van de waarheid vertellen maar niet alles, dingen weglaten of verzwijgen, dan liegen ze toch niet ? Een relatie aangaan met iemand en dan zeggen dat er toch niet expliciet is uitgesproken dat het monogaam zou zijn ? Dan bedrieg je toch niet ?simbalabimba schreef: ↑28-07-2018 15:49Van liegen is geen sprake als je er niks over vertelt.
Naar de letter niet nee, maar met een goed werkend moreel kompas weet je donders goed dat wat je doet niet in de haak is.
En vaak gaat het niet over 1 lichamelijke bevlieging die een jarenlang liefdesverhouding overboord gooit maar over langere tijd structureel de kluit belazeren.

zaterdag 28 juli 2018 om 16:00
[quote=simbalabimba post_id=28813997 time=1532785788 user_id=201820]
Dit meen je toch niet werkelijk mag ik hopen? Het is vreemdgaan wanneer je elkaar trouw beloofd hebt. Wanneer je dat niet hebt gedaan is het geen vreemdgaan. Maar dan zul je er hier ook niemand over horen. Dan ben je immers vrij om te doen wat je wilt.
Poeh, ik schrik van wat je hier schrijft. Blij dat ik met jou geen relatie heb zeg. Als je er zo in zit...
Dit meen je toch niet werkelijk mag ik hopen? Het is vreemdgaan wanneer je elkaar trouw beloofd hebt. Wanneer je dat niet hebt gedaan is het geen vreemdgaan. Maar dan zul je er hier ook niemand over horen. Dan ben je immers vrij om te doen wat je wilt.
Poeh, ik schrik van wat je hier schrijft. Blij dat ik met jou geen relatie heb zeg. Als je er zo in zit...
zaterdag 28 juli 2018 om 16:01
Natuurlijk had ze naar haar vriend moeten gaan ipv een affaire te beginnen. Ik zeg alleen dat vreemdgaan haar niet gelukkiger heeft gemaakt, of een heel gemakkelijk en alleen maar leuk iets is. Je moet daarbij iets goedpraten voor jezelf wat je normaal gesproken afkeurt. Mensen zoeken altijd naar redenen wanneer er discrepantie ontstaat tussen het ideale beeld wat ze van zichzelf hebben, en van wie ze daadwerkelijk zijn.Ouwedibbes schreef: ↑28-07-2018 15:52Het is een drogredeneringen om haar depressie en schuldgevoelens te koppelen aan een goed werkend moreel kompas. Toegegeven, schuldgevoel is een signaal van je geweten wat dan blijkbaar bij je vriendin wel goed werkte. Maar een goed werkend moreel kompas had haar naar haar man doen gaan om haar gevoelens met hem te bespreken of de relatie te verbreken vóórdat ze een affaire begon. Je kunt toch dit toch moeilijk wegredeneren ?
Hoe dan ook, ik had ook een vriendin die vreemdging. Zij weet hoe ik denk over het liegen en bedriegen dat vreemdgaan met zich meebrengt. Ik ben zelf ook bedrogen. Dat weerhield haar er niet van om mij steeds in geuren en kleuren te vertellen over haar affaire en hoe constant liegen tegen haar man toch ook geen sinecure is. Totdat ik haar vriendelijk vroeg dat niet meer te doen. De vriendschap bekoelde, helaas. Neemt niet weg dat ik haar, op dat ene onderdeel van haar karakter na, verder nog steeds een leuk mens vindt. Niemand is perfect.
En een moreel kompas en ontwikkeld geweten hangt toch zeker niet alleen af van wel of niet vreemdgaan? Dat vind ik een vergaande conclusie.
Er zijn strafbare feiten zoals kindermishandeling, misbruik, geweld, dierenmishandeling, fraude, zelfverrijking ten koste van anderen (bijv bankiers) etc etc die ik persoonlijk veel erger vind.
zaterdag 28 juli 2018 om 16:09
Fijn dat jij het als onderdeel van haar karakter ziet en daar, en alleen dáár, een oordeel over hebt maar haar verder wel kan zien als de persoon die ze daarbuiten ook gewoon is.Ouwedibbes schreef: ↑28-07-2018 15:52Het is een drogredeneringen om haar depressie en schuldgevoelens te koppelen aan een goed werkend moreel kompas. Toegegeven, schuldgevoel is een signaal van je geweten wat dan blijkbaar bij je vriendin wel goed werkte. Maar een goed werkend moreel kompas had haar naar haar man doen gaan om haar gevoelens met hem te bespreken of de relatie te verbreken vóórdat ze een affaire begon. Je kunt toch dit toch moeilijk wegredeneren ?
Wat je zegt, niemand is perfect.
There is always something happening, and it's usually right now
zaterdag 28 juli 2018 om 16:45
.....Ouwedibbes schreef: ↑28-07-2018 15:58Nog meer drogredeneringen. Van de bovenstaande twee zinnen bedienen leugenaars zich vaak. Stukjes van de waarheid vertellen maar niet alles, dingen weglaten of verzwijgen, dan liegen ze toch niet ? Een relatie aangaan met iemand en dan zeggen dat er toch niet expliciet is uitgesproken dat het monogaam zou zijn ? Dan bedrieg je toch niet ?
Naar de letter niet nee, maar met een goed werkend moreel kompas weet je donders goed dat wat je doet niet in de haak is.
En vaak gaat het niet over 1 lichamelijke bevlieging die een jarenlang liefdesverhouding overboord gooit maar over langere tijd structureel de kluit belazeren.
Ik denk dat ik van verliefd worden op een ander ( als ik een jarenlange liefdesrelatie heb) meer te duchten heb dan een lichamelijke opvlieging.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
zaterdag 28 juli 2018 om 18:26
Ik heb alleen de openingspost gelezen en een bericht van vandaag. Vandaar mijn vraag.
LOEP ME MAAR aub.
zaterdag 28 juli 2018 om 18:38
Ik kan het karakter niet uitlezen aan de hand van één OP. Maar als ik een paar regels uit de OP mag aanhalen, dan denk ik dat wel:Grobbekuiken_ schreef: ↑28-07-2018 15:15Mag, zeker.
Maar iemand dan meteen een algeheel kutkarakter toedichten gaat wat mij betreft wel heul ver.
Heel klein stukje van TO:
Het begon als een geintje, 1x een spannend avontuurtje in een hotelkamer was de afspraak, .........
...................
..................................... en ook hun sexleven is niet veel meer.
......................
LOEP ME MAAR aub.
zaterdag 28 juli 2018 om 18:51
Dat weet je maar nooit..misschien ben je mijn overbuurvrouw wel.Viva2018 schreef: ↑28-07-2018 15:52Je oordeelt zelf net zo hard vrouwtje... En gebruikt een behoorlijk denigrerende toon met je vrouwtje... Vooral die denigrerende toon wanneer je aangesproken wordt zegt heel veel over jou.
Goed weekend verder! Blij dat wij in real live niet met elkaar te maken hebben. Tenminste, dat hoop ik maar
Fijn weekend.
...
zaterdag 28 juli 2018 om 19:51
zondag 29 juli 2018 om 03:05
Ik heb t zelfde meegemaakt, een vriendin die t niet nauw nam of een man een relatie heeft of niet, maar dacht aan haar eigen sexuele genot. Ik wist dit van haar en had er moeite mee, maar ze bleef wel een vriendin. Totdat ik zelf mee maakte dat mijn man een slippertje wilde maken (en t nog op tijd opbiechte) en ik voelde hoe ontzettend veel pijn dit deed en hoeveel dit deed met mijn zelfvertrouwen... mijn vriendin wist hier niets van, had dit niet met haar gedeeld ivm de wetenschap hoe ze hier zelf mee omging. En toen vertelde ze ineens uit zich zelf dat ze een maandenlange affaire heeft met een gebonden man met kleine kinderen en dat ze hoopte dat hij voor haar zou kiezen.....de pijn die ik zelf voelde, voelde ik ook voor de partner van die man...en voor die kindjes....toen mijn vriendin ook nog aangaf dat ze vond dat ZIJ hier geen verantwoordelijkheid in had omdat ZIJ singel was, heb ik de vriendschap verbroken....appelientjex schreef: ↑28-07-2018 14:40Ik heb wel vriendinnen die zijn vreemdgegaan. Ze weten dat ik vreemdgaan afkeur en het zelf nog nooit gedaan heb en niet snel zou doen. Maar aangezien ze mij niet hebben bedrogen, veroordeel ik ze verder niet als persoon. Ze hebben mij niets misdaan. Ook al begrijp ik het niet altijd en zou ik het zelf niet doen, ik probeer diegene toch wel te steunen en in zijn waarde te laten.
Onze waarden en normen en principes verschillen zodanig dat ik geen vriendschap meer met haar kon hebben....
zondag 29 juli 2018 om 03:10
+1Ouwedibbes schreef: ↑28-07-2018 15:07Wat maar weer eens blijkt uit dit topic en vele andere topics is dat vreemdgaan ongelofelijk veel verdriet, schade, woede en levenslange trauma’s veroorzaakt bij de betrokkenen. Sommige mensen komen er nooit meer overheen. Zoals ik al schreef : je kunt niet recht praten wat krom is. Je moet de schade toegebracht aan anderen door vreemdgaan en medeplichtigheid door een relatie met een getrouwde man te beginnen niet onderschatten of bagetalliseren. Het leed wat het veroorzaakt is daarvoor te groot. Om die reden snap ik wel waarom Mutsie’s update 9 jaar na dato nog steeds boze reacties oproept. Het is de toon die de muziek maakt. Misschien had zij er beter aan gedaan om bescheiden te genieten van haar geluk met haar gezin, zonder daar ietwat triomfantelijk de loftrompet over te blazen.
zondag 29 juli 2018 om 08:46
zondag 29 juli 2018 om 09:01
Mutsie2 schreef: ↑29-07-2018 08:46Ik haak hier af. Zoveel negativiteit op dit forum, bah!
Steek mijn energie liever in mijn lieve vriend, onze mooie (stief)dochter(s) en mijn geweldige (schoon)familie.
Mensen die ons écht kennen, zien hoe gelukkig we samen zijn en ons niet afrekenen op onze (lelijke) start.
Waarom, waarom kom je dan hier dit topic updaten dat gáát over jullie lelijke start? Had je verwacht dat mensen je zouden gaan feliciteren met je overwinning? (Wat tot mijn grote verbazing sommigen nog doen ook,,)
zondag 29 juli 2018 om 09:05
In februari... dat topic was toch allang weer antiek en onvindbaar in juli! Ze heeft het zelf omhoog geschopt in juli om dr gelijk te halen. Told you so nana. Het is de kinderachtigheid en toon van TO na het omhoog schoopen die maakt dat mensen negatief reageren. Niet het vreemdgaan van 10 jaar geleden, maar schijnbaar is dat moeilijk uit te leggen.

zondag 29 juli 2018 om 10:58
Naar jou toe zijn ze inderdaad niet anders geworden. Want ze hebben jou geen rotstreek geleverd. En dus heb jij er ook geen last van. Wanneer iemand in staat is tot vreemdgaan en bedriegen vind ik dat heel veel zeggen over hun karakter. Namelijk dat ze heel egoïstisch zijn en voornamelijk bezig met hun eigen gewin. Ze doen wat hun het beste uitkomt en nemen geen echte verantwoording. Je kunt immers ook de confrontatie aan gaan met je partner en eerlijk zijn toch? En door die karaktertrek, dat geniepige, kunnen ze jou ook makkelijk een rotstreek leveren. Maar veel mensen zijn egoïstisch en vooral met zichzelf bezig. Daarom vinden ze het vaak ook niet zo’n probleem wanneer iemand iets gemeens heeft gedaan richting een ander. Want hé, zelf hebben ze daar geen last van toch? Maar o wee als diezelfde persoon hun opeens een rotstreek levert. Dan is het huis te klein en wordt er opeens wel negatief gedacht over die persoon. Tsja, zoals mensen in het één zijn, zo zijn ze vaak ook in het ander... Ik vind het dan ook geen onderdeel van hun karakter. Ik vind het hun karakter.appelientjex schreef: ↑28-07-2018 15:42Mijn vriendinnen zijn er anders niet minder leuk om geworden hoor, ze blijven voor mij dezelfde persoon.