Ik wil regen!

16-07-2018 23:53 3089 berichten
Geen hoosbuien waarbij alles wegdrijft maar gewone, heel gewone regen. Een mals buitje, tegen het stof en voor mijn tuintje. Liefst 's nachts zodat het ook niet gelijk wegverdampt als de zon weer doorkomt.
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?
aviv_13 schreef:
01-08-2018 21:59
:there:

Deze leek me wat te warm: :hug:
Dankjewel! :'(
doornroosje9 schreef:
01-08-2018 21:53
Donderdag. :there:
Beloofd? :(
Heb net Chez Nous zitten kijken. Wat een lieve film is dat zeg, echt van genoten en ik hou eigenlijk niet zo van de Nederlandse film, maar deze was wel heel erg leuk. :)
Cateautje schreef:
01-08-2018 22:08
Heb net Chez Nous zitten kijken. Wat een lieve film is dat zeg, echt van genoten en ik hou eigenlijk niet zo van de Nederlandse film, maar deze was wel heel erg leuk. :)
Ja ik heb hem ook gekeken, gedeeltelijk :)
Ik ga hem morgen even vanaf het begin terugkijken denk ik. Vind Alex Klaasen altijd zo leuk.
Bobby-Pin schreef:
01-08-2018 21:54
Tot we hier allemaal als opgedroogde verschrompelde krentjes ons laatste woord hier hebben getypt. Mijn tuin is al dood :(
Wat zonde Bobby en het heeft, denk ik, ook geen zin om weer opnieuw te beginnen met je tuin, want volgend jaar is het waarschijnlijk weer zo bar.
Alle reacties Link kopieren
z-u-s schreef:
01-08-2018 22:05
Beloofd? :(
Ik kan niet liegen, dus ik ga zeggen dat ik er echt vertrouwen in heb dat de temperatuur vanaf donderdag normaler zal worden. Verschillende weermannen en weersites beweren dat de kans groot is.
Life is short. Eat dessert first.
Kwebbeltje91 schreef:
01-08-2018 22:09
Ja ik heb hem ook gekeken, gedeeltelijk :)
Ik ga hem morgen even vanaf het begin terugkijken denk ik. Vind Alex Klaasen altijd zo leuk.
Dan wens ik je nu alvast heel veel kijkplezier.
Ja, Alex is leuk, maar in dit geval vond ik de hele cast geweldig.
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 01-08-2018 22:13
0.15% gewijzigd
doornroosje9 schreef:
01-08-2018 22:10
Ik kan niet liegen, dus ik ga zeggen dat ik er echt vertrouwen in heb dat de temperatuur vanaf donderdag normaler zal worden. Verschillende weermannen en weersites beweren dat de kans groot is.
Oh dat zou fijn zijn...
Cateautje schreef:
Wat zonde Bobby en het heeft, denk ik, ook geen zin om weer opnieuw te beginnen met je tuin, want volgend jaar is het waarschijnlijk weer zo bar.
Daar zat ik ook al aan te denken, baal hier erg van want ik had een soort boerderijtuintje (zoiet :) ) ontworpen die erg leuk begon te bloeien en groeien maar de Hortensia's moeten er na de hitte maar uit en de vele Rododendrons ook, zonde zonde. Misschien beter een jaren 70 tuintje maken met van die grote vierkante bloembakken en daar Pampusgras en cactussen in zetten.
Cateautje schreef:
01-08-2018 22:12
Dan wens ik je nu alvast heel veel kijkplezier.
Ja, Alex is leuk, maar in dit geval vond ik de hele cast geweldig.
Dank je :)
Mwah ik vind Isa Hoes nooit zo leuk. Maar hier heeft ze niet zo'n grote rol volgens mij.
doornroosje9 schreef:
Als ik nou wintersokken brei voor de weermannen, zou dat helpen?

Ik verzuchtte net hardop tegen vriend of hij wist wanneer het nou eindelijk klaar zou zijn met deze klotezomer. Hij antwoordde prompt ‘pas als er alleen krekels en wespen over zijn en de rest dood is’.

Verder is de sfeer hier top :thumbsup: de krekel zit nog steeds hardnekkig in de boom en in een straal van 10 m van ons favoriete plekje in de tuin hebben we inmiddels 3 wespennesten ontdekt. Ondertussen is ons kersenboompje idd aan het overlijden en hebben we al een blauwe bessenstruik moeten opgeven .
Mijn krenteboompje is ook dood :cry: en die begon afgelopen voorjaar voor het eerst te bloeien. Zo 'n schattig boompje r.i.p.
Bobby-Pin schreef:
01-08-2018 22:15
Daar zat ik ook al aan te denken, baal hier erg van want ik had een soort boerderijtuintje (zoiet :) ) ontworpen die erg leuk begon te bloeien en groeien maar de Hortensia's moeten er na de hitte maar uit en de vele Rododendrons ook, zonde zonde. Misschien beter een jaren 70 tuintje maken met van die grote vierkante bloembakken en daar Pampusgras en cactussen in zetten.
Ja, ik denk ook dat je voor de droge tropische soorten moet gaan kiezen.

Als het zo doorgaat wordt dit een raar land, met rare natuur.
Kwebbeltje91 schreef:
01-08-2018 22:15
Dank je :)
Mwah ik vind Isa Hoes nooit zo leuk. Maar hier heeft ze niet zo'n grote rol volgens mij.
Ahhh, ze is best wel leuk wanhopig in deze film, maar inderdaad, een goede actrice is ze niet.
Nou dat optimistische ben ik wel een beetje kwijt, gisteren nog zou aankomende week wat fijner zomerweer worden en weer komt er bericht dat je gefrituurd gaat worden waar je bij staat.
Cateautje schreef:
01-08-2018 22:22
Ja, ik denk ook dat je voor de droge tropische soorten moet gaan kiezen.

Als het zo doorgaat wordt dit een raar land, met rare natuur.
Nou!

Heel slecht maar ik realiseer me dat ik mij nog geen enkele keer heb ingesmeerd met een zonnebrandcreme en ik ben helemaal nergens verbrand, ook niet die twee dagen in het zwembad tijdens de warmste dagen van de hittegolf.
Bobby-Pin schreef:
01-08-2018 22:29
Nou!

Heel slecht maar ik realiseer me dat ik mij nog geen enkele keer heb ingesmeerd met een zonnebrandcreme en ik ben helemaal nergens verbrand, ook niet die twee dagen in het zwembad tijdens de warmste dagen van de hittegolf.
Het is ook niet de zon die zo heet is, dat valt reuze mee, dat voel ik dagelijks, maar het is die noorderwind die zo verdomde heet is en de temperatuur opdrijft. De regionen waar die wind vandaan komt is het op de kaart ook zwart, terwijl de rest rood is. Is echt de hel daar.
zazamaenade schreef:
30-07-2018 18:00
:rofl:
De honden lijken er toch wat handiger in, of ben je erg bevooroordeeld in de plaatjes die je plakt :P
:biggrin:

Nee, ben zowel katten als hondenliefhebber.
Cateautje schreef:
01-08-2018 22:40
Het is ook niet de zon die zo heet is, dat valt reuze mee, dat voel ik dagelijks, maar het is die noorderwind die zo verdomde heet is en de temperatuur opdrijft. De regionen waar die wind vandaan komt is het op de kaart ook zwart, terwijl de rest rood is. Is echt de hel daar.
Ja zo bizar, toen ik door mijn tuintje liep en tegen de verdorde blaadjes aankwam gaf dat geluid mij een unheimlich gevoel van een naderend apocalyps.
Het is ook zo onwerkelijk dat in twee maanden tijd alles zo is verdord in de natuur, het zou zo een script kunnen zijn van een rampenfilm.
anoniem_327927 wijzigde dit bericht op 02-08-2018 08:46
0.16% gewijzigd
De weersvoorspelling voor mijn woonplaats

Temperatuur:
34-35-34-29-31-36-36-27-25-25-25-27-27-27

Hoeveelheid regen:
0-0-0-0-0-0-0-2,3-2-0-0-0-0-0

En tijdens die 36-36 hebben we een uitje gepland staan :'(

Ben ook nog ongesteld en voel me daar extra beroerd van met deze hitte. Misschien zie ik het over een paar dagen wel positiever in.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
doornroosje9 schreef:
Volgens weer.nl is het hier vrijdag nog 32 graden,volgende week 24 graden. :cheer2: Maar de eerstkomende 14 dagen nog geen regen.....
Bobby-Pin schreef:
01-08-2018 22:18
Mijn krenteboompje is ook dood :cry: en die begon afgelopen voorjaar voor het eerst te bloeien. Zo 'n schattig boompje r.i.p.
:hug:
Alle reacties Link kopieren
Er wordt voorzichtig gewaarschuwd voor komende woensdag hier. Dat dat wel eens de heetste dag van de hittegolf kan worden. Dus 38+. Laat dat alsjeblieft niet doorgaan.
Life is short. Eat dessert first.
Eerst worden we nog geroosterd, maar daarna lijkt het zo rond de 25 graden te worden. Maar regen? Nee, niet of nauwelijks. Terwijl dat zo hard nodig is. Er worden in Zwolle bijvoorbeeld vele bomen gekapt, omdat ze uitgedroogd zijn en de takken breken nu makkelijk af, wat vooral gevaarlijk is als het hard gaat waaien.

De heide heeft het zwaar, nog zo'n jaar volgens jaar en het wordt een grote woestijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven