Ik wil regen!
maandag 16 juli 2018 om 23:53
Geen hoosbuien waarbij alles wegdrijft maar gewone, heel gewone regen. Een mals buitje, tegen het stof en voor mijn tuintje. Liefst 's nachts zodat het ook niet gelijk wegverdampt als de zon weer doorkomt.
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?
donderdag 2 augustus 2018 om 11:45
Ja, het zijn er 2 of 3. Ik houd me nu maar vast aan wat jij schrijft
Vanmiddag nog even kijken of het er meer zijn geworden.
Doe de groeten aan de krekel
nounou
donderdag 2 augustus 2018 om 11:47
Zaza, plug op zolder een vapona stekker erin. Sluit die ruimte af en de vliegen zullen geheid het loodje leggen. Een eventuele dode vogel verdroogt vanzelf in deze temperaturen.
Dat van Cool Best in Best klinkt mij ook als energieverspilling. Jammer, want het idee is leuk.
Moet bekennen dat ik net ook extravagant met water ben geweest. Heb het terras en de muren natgespoten. Terras is overkapt en daarvoor heb ik nog schaduwdoeken opgehangen. Alles om de ingang tot het huis een beetje koel te houden, anders krijg je elke keer zo'n stoot hete wind in huis wanneer de deur opengaat.
Binnen is het prima te doen. Ik vind mezelf niet leuk dat ik klaag over het weer. Het is verdeuri zomer en die mag wat mij betreft blijven. Herfst en winter zijn niet mijn favoriete seizoenen.
Dat van Cool Best in Best klinkt mij ook als energieverspilling. Jammer, want het idee is leuk.
Moet bekennen dat ik net ook extravagant met water ben geweest. Heb het terras en de muren natgespoten. Terras is overkapt en daarvoor heb ik nog schaduwdoeken opgehangen. Alles om de ingang tot het huis een beetje koel te houden, anders krijg je elke keer zo'n stoot hete wind in huis wanneer de deur opengaat.
Binnen is het prima te doen. Ik vind mezelf niet leuk dat ik klaag over het weer. Het is verdeuri zomer en die mag wat mij betreft blijven. Herfst en winter zijn niet mijn favoriete seizoenen.
donderdag 2 augustus 2018 om 11:50
Het was best pittig, lang geleden dat ik verder dan 'n km of 7 had gewandeld. Maar in 2 uur en 10 minuten heb ik dit rondje gelopen.Oakes schreef: ↑02-08-2018 10:19Vreselijk dat de natuur er zo onder te lijden heeft.Je zou bijna hopen dat er boven de extreem droge gebieden preventief water wordt geloosd door blusvliegtuigen.
Wij zijn ook al wezen wandelen, al zijn we verre van ochtendcreaties, het is echt nodig om vóór 10 uur weer thuis te zijn. Het bos geeft gelukkig nog verkoeling, en dankzij sproeiende boeren is het lopen langs de weilanden ook nog wel te doen.
Enne, RedBull, respect, 11 km!
In de tuin is de hoge, vaste beplanting aan het verschrompelen, een grote azalea is helemaal verdord en nu gaat de laurier er ook aan. De jonge fruitboompjes hebben het vorige week al opgegeven. Het water in de vijver verdampt als een malle. Vannacht zelfs gedroomd dat de vissen droog kwamen te staan![]()
Sterkte allemaal vandaag, en morgen, overmorgen, etc.
Leg je tuinslang gewoon beurteling een uurtje bij de struiken die het hardst aan 't verpieteren zijn. Daar knappen ze van op! Gisteren met m'n treurende rodo's gedaan en nu staan ze er weer fris bij.
donderdag 2 augustus 2018 om 11:54
donderdag 2 augustus 2018 om 11:58
zazamaenade schreef: ↑02-08-2018 11:54Oh, wat ga ik verlangen naar de herfst, dampige ochtenden met spinnenwebben overal.
![]()
Nee nee nee nee
donderdag 2 augustus 2018 om 12:04
Oakes, bedankt voor de tip, maar ik kijk even of ze niet gewoon weer naar buiten vliegen, het raam staat nog wijd open op zolder.
Dat met die sneeuw vind ik eigenlijk een nogal sneue, verspillende reclame-campagne (nounou, Coolbest, goed gevonden, hoor !)
Beter hadden ze een paar kratten gekoeld sap naar bejaarden gebracht, overal in Brabant, of zo. Daar kweek je goodwill mee, en dat heeft tenminste nut.
Over verspilling gesproken, ik heb de vijver bijgevuld, vanochtend, het water stond zó laag dat het niet meer verantwoord was. Voor het eerst dit jaar.
Er wordt ook uit gedronken, en er zitten zat kikkers en padden in, dus het is niet alleen luxe.
Ik ben erg benieuwd wat er straks bekend wordt gemaakt over de nieuwe droogtemaatregelen, na het overleg tussen oa waterschappen en het KNMI.
Dat met die sneeuw vind ik eigenlijk een nogal sneue, verspillende reclame-campagne (nounou, Coolbest, goed gevonden, hoor !)
Beter hadden ze een paar kratten gekoeld sap naar bejaarden gebracht, overal in Brabant, of zo. Daar kweek je goodwill mee, en dat heeft tenminste nut.
Over verspilling gesproken, ik heb de vijver bijgevuld, vanochtend, het water stond zó laag dat het niet meer verantwoord was. Voor het eerst dit jaar.
Er wordt ook uit gedronken, en er zitten zat kikkers en padden in, dus het is niet alleen luxe.
Ik ben erg benieuwd wat er straks bekend wordt gemaakt over de nieuwe droogtemaatregelen, na het overleg tussen oa waterschappen en het KNMI.
nounou
donderdag 2 augustus 2018 om 12:10
donderdag 2 augustus 2018 om 12:46
Je zou toch denken dat ze het laantje inderdaad een paar maanden kunnen afsluiten, de bomen over een maand of drie goed snoeien, alle dood hout eruit. Er zal vast protest komen tegen dit plan, als het zo'n bekend laantje is.
nounou
donderdag 2 augustus 2018 om 12:48
Nee, da's geen herfst hoor, dat is een kleine ramp.
Weet jij of dit vaker voorkomt in Scandinavië, dit soort droogte, of is dit voor het eerst ?
nounou
donderdag 2 augustus 2018 om 12:49
Hier zie je die herfstkleuren al een paar weken. Ik woon in een bosrijke omgeving.
Zal het ooit nog eens gaan regenen? En dan voldoende om de natuur te laten herstellen? De kans bestaat wel in de herfst, als het land warm is en de lucht afkoelt. Dat kan tot overvloedige regenval leiden. Ach, dan hebben we weer wat te klagen. Openen wij een topic "wanneer stopt de regen!"
donderdag 2 augustus 2018 om 13:36
Haha, nou dat nu ook weer niet helemaal, voel mijn hielspoor nu nog erger en stram ben ik ook. Maar inmiddels al weer een uurtje gezwommen om de spieren weer wat los te maken.
donderdag 2 augustus 2018 om 14:05
Dat maakt het extra knap!redbulletje schreef: ↑02-08-2018 13:36Haha, nou dat nu ook weer niet helemaal, voel mijn hielspoor nu nog erger en stram ben ik ook. Maar inmiddels al weer een uurtje gezwommen om de spieren weer wat los te maken.
donderdag 2 augustus 2018 om 14:16
Oh, als dat eens waar mocht zijn !
Waar lees je dat ? Het KNMI geeft 40 % kans op het weer van nu, 40 % kans op iets koeler en wisselvalliger.
Buienradar geeft voor volgende week maar 1 dag regen hier
nounou