Ik wil regen!

16-07-2018 23:53 3089 berichten
Geen hoosbuien waarbij alles wegdrijft maar gewone, heel gewone regen. Een mals buitje, tegen het stof en voor mijn tuintje. Liefst 's nachts zodat het ook niet gelijk wegverdampt als de zon weer doorkomt.
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?
doornroosje9 schreef:
02-08-2018 08:06
Er wordt voorzichtig gewaarschuwd voor komende woensdag hier. Dat dat wel eens de heetste dag van de hittegolf kan worden. Dus 38+. Laat dat alsjeblieft niet doorgaan.
Die is bij mij 30 graden en daar moest ik alweer bijna van huilen. Bijna hoor.

Maar dat is echt naar.
Kan je niet die dag naar Noord Nederland komen?
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
02-08-2018 08:18
Die is bij mij 30 graden en daar moest ik alweer bijna van huilen. Bijna hoor.

Maar dat is echt naar.
Kan je niet die dag naar Noord Nederland komen?
We gaan iig een paar dagen naar zee. Daar is het iets koeler. Nog een week, dat moet te doen zijn, het duurt nu al zolang.
Life is short. Eat dessert first.
Bobby-Pin schreef:
02-08-2018 01:04
Ja zo bizar, toen ik door mijn tuintje liep en tegen de verdorde blaadjes aankwam gaf dat geluid mij een unheimlich gevoel van een naderend apocalyps.
Het is ook zo onwerkelijk dat in twee maanden tijd alles zo is verdort in de natuur, het zou zo een script kunnen zijn van een rampenfilm.

Ja het is akelig, hè ? Alles kraakt en knispert.
Gisteravond heb ik voor het eerst de struiken en bomen allemaal een paar emmers water gegeven.
Er was voor twee dagen deze week wat regen voorspeld, maar er is hier sinds die ene bui van zaterdag niets meer gevallen, en ik had geen geduld meer. Ik had nog helemaal niets beregend, alleen de enkele plant in een pot, maar voor alle grote struiken en kleine bomen gaan overlijden (en voor het misschien verboden wordt, vanmiddag) wilde ik nog even wat plaatselijke buien veroorzaken. De kleinere planten redden het niet, misschien de bomen en struiken nét.
Bobby-Pin, ook als een boompje of struik dood lijkt hoeft dat niet zo te zijn, hoor. Het is voor een plant ook een overlevingsmechanisme, alle groen te laten vallen, zodat alleen de wortels kunnen overleven.
Je krentenboompje kan van onderaf aan volgend jaar misschien best weer uitlopen. Nou ja, moed houden :angel:
nounou
Dahlia74 schreef:
02-08-2018 08:10

De heide heeft het zwaar, nog zo'n jaar volgens jaar en het wordt een grote woestijn.
Ik ben net 11 km gaan wandelen op de Kalmthoutse hei, maar daar ziet 't er ook vrij troosteloos uit. Normaal in augustus is het 'n hele paarse gloed, nu is het vooral bruin.

Maar de temperatuur is de laatste dagen wel weer vol te houden met lekker koele nachten en overdag warm genoeg om te zwemmen.
Ik heb gisteren voor 't eerst de tuinslang in m'n rododendrons gehangen, pas nu begonnen ze hun blaadjes te laten hangen. Die komen er wel weer bovenop, het zijn tenslotte originele bosrodo's.
nachtvlinder1977 schreef:
02-08-2018 01:15
De weersvoorspelling voor mijn woonplaats

Temperatuur:
34-35-34-29-31-36-36-27-25-25-25-27-27-27

Hoeveelheid regen:
0-0-0-0-0-0-0-2,3-2-0-0-0-0-0

En tijdens die 36-36 hebben we een uitje gepland staan :'(

Ben ook nog ongesteld en voel me daar extra beroerd van met deze hitte. Misschien zie ik het over een paar dagen wel positiever in.

:there:
Ik zag net dat de voorspelling van het KNMI voor dit weekeinde iets naar beneden is bijgesteld. Of dat alleen ijdele hoop is (O)

Nog maar een fris plaatje dan ?

Afbeelding

(zo langzamerhand is ook niet duidelijk meer of ze al geweest zijn, wie had gedacht dat dit zó lang zou duren?)
nounou
redbulletje schreef:
02-08-2018 08:44
Ik ben net 11 km gaan wandelen op de Kalmthoutse hei, maar daar ziet 't er ook vrij troosteloos uit. Normaal in augustus is het 'n hele paarse gloed, nu is het vooral bruin.

Maar de temperatuur is de laatste dagen wel weer vol te houden met lekker koele nachten en overdag warm genoeg om te zwemmen.
Ik heb gisteren voor 't eerst de tuinslang in m'n rododendrons gehangen, pas nu begonnen ze hun blaadjes te laten hangen. Die komen er wel weer bovenop, het zijn tenslotte originele bosrodo's.

Ik durf niet eens naar de heide, straks als het koeler wordt @(
De beelden die ik op tv zag van de totaal verdroogde bruine heide vond ik zó akelig.
De nachten en vroege ochtenden zijn inderdaad gelukkig weer beter.
Lekker Redbull, zo'n vroege ochtendwandeling :)
nounou
Dahlia74 schreef:
02-08-2018 08:10
Eerst worden we nog geroosterd, maar daarna lijkt het zo rond de 25 graden te worden. Maar regen? Nee, niet of nauwelijks. Terwijl dat zo hard nodig is. Er worden in Zwolle bijvoorbeeld vele bomen gekapt, omdat ze uitgedroogd zijn en de takken breken nu makkelijk af, wat vooral gevaarlijk is als het hard gaat waaien.

De heide heeft het zwaar, nog zo'n jaar volgens jaar en het wordt een grote woestijn.

Echt ? Ik had de hoop dat oudere bomen het toch wel zouden redden omdat ze dieper liggende wortels hebben (al hebben niet alle bomen die).
zazamaenade wijzigde dit bericht op 02-08-2018 09:05
0.08% gewijzigd
nounou
Ik had ook allemaal vroege plannen maar mijn 5jarige was zo moe na het logeren dat ze pas net uit bed kwam. En nu voor dood op de bank zit.

Ga zo wel haar aankleden en op pad voorboodschappen enzo. Voor 11 uur wil ik er wel klaar mee zijn.

Kunnen we vanmiddag lekker samen niksen binnen. Vanavond gaan we rondje rijden naar de ijssalon.
zazamaenade schreef:
02-08-2018 09:01
Echt ? Ik had de hoop dat oudere bomen het toch wel zouden redden omdat ze dieper liggende wortels hebben (al hebben niet alle bomen die).
https://www.destentor.nl/zwolle/honderd ... ~a4bb8d28/

Er breken ook nu spontaan takken af.
Op weg naar mijn werk fiets ik een door een stuk stad met allemaal oude huizen en grote bomen. Er liggen de afgelopen dagen allemaal stukken bast op het fietspad :( ik hoop dat die bomen het inderdaad blijven trekken. Ik vrees wel voor de herfststormen straks: voor je hey weet breken er inderdaad verdorde grote takken af of vallen er bomen om.

Anderzijds: herfststorm hoera! :cheer:
Dahlia74 schreef:
02-08-2018 09:40

Maar kan je dan niet beter een paar maanden die weg sluiten ipv al die bomen kappen?! @(
Dahlia74 schreef:
02-08-2018 09:40

Wat erg zeg, wat een mooi laantje. Is 60 jaar oud voor populieren ? Dat wist ik helemaal niet.
Leuk hoor, dat het 'hersteld' wordt, maar dat duurt al gauw weer een jaar of tien voor ze weer wat omvang hebben.
Nou ja, de gemeente kan er natuurlijk ook niets aan helpen en je kunt niet alle bomen en struiken beregenen.
Hier in de buurt staan een paar erg jonge boompjes, die heb ik pas een paar emmers water gegeven. Eigenlijk dacht ik dat de gemeente dat zou doen, jonge aanplant helpen, maar ik heb ze niet gezien.
nounou
z-u-s schreef:
02-08-2018 09:43
Op weg naar mijn werk fiets ik een door een stuk stad met allemaal oude huizen en grote bomen. Er liggen de afgelopen dagen allemaal stukken bast op het fietspad :( ik hoop dat die bomen het inderdaad blijven trekken. Ik vrees wel voor de herfststormen straks: voor je hey weet breken er inderdaad verdorde grote takken af of vallen er bomen om.

Anderzijds: herfststorm hoera! :cheer:

Zijn het platanen ? Dat heb ik vorige week ook gezien, het was ook op het nieuws, bij platanen schijnt dat een natuurlijk proces te zijn, om hun bast af te werpen. Hoewel ik het eerlijk gezegd nog nooit zo dramatisch als nu heb gezien, zulke dikke plakkaten.
nounou
Hè getsie! Ik kan nog maar 6 uur slapen en dan word ik zo gaar in de loop van de dag. :(
Vreselijk dat de natuur er zo onder te lijden heeft. :( Je zou bijna hopen dat er boven de extreem droge gebieden preventief water wordt geloosd door blusvliegtuigen.

Wij zijn ook al wezen wandelen, al zijn we verre van ochtendcreaties, het is echt nodig om vóór 10 uur weer thuis te zijn. Het bos geeft gelukkig nog verkoeling, en dankzij sproeiende boeren is het lopen langs de weilanden ook nog wel te doen.

Enne, RedBull, respect, 11 km!

In de tuin is de hoge, vaste beplanting aan het verschrompelen, een grote azalea is helemaal verdord en nu gaat de laurier er ook aan. De jonge fruitboompjes hebben het vorige week al opgegeven. Het water in de vijver verdampt als een malle. Vannacht zelfs gedroomd dat de vissen droog kwamen te staan @(

Sterkte allemaal vandaag, en morgen, overmorgen, etc.
Oké, het is geen regen, maar wie heeft er zin in een sneeuwballengevecht?

Het lijkt een grap, maar er is sneeuw voorspeld in Best vrijdag terwijl het toch echt 30 graden wordt.

Het fruitsapmerk CoolBest is verantwoordelijk voor de lokale sneeuwbui en wil van Best de 'coolste' plek van Nederland maken. Het Marktplein in de gemeente wordt helemaal ondergespoten met sneeuw. Van 11:00 tot en 15:00 uur kunnen mensen in korte broek en zwemkleding op strandstoelen in de sneeuw liggen.

Het blijft een wonderlijke combinatie en de verwachting is dan ook dat de sneeuw na 15:00 uur rap zal smelten. De sneeuw wordt geleverd door Polar Europe, die dit ook doet voor o.a. de Olympische Spelen. Vanaf 11:00 uur wordt de sneeuw opgespoten in het centrum van Best.

“In de aanhoudende hittegolf ontstond het idee om Best te gaan koelen. Met deze actie willen wij op een leuke manier zowel verkoeling als hydratatie bieden aan de bewoners en bezoekers van de Brabantse stad. Hoe cool is het om te kunnen zeggen dat je met 33 graden in de sneeuw hebt gespeeld? Best cool, toch?!”, aldus Sabine Blom van CoolBest.

https://www.studio040.nl/flinke-sneeuwb ... em?1093704
De druivenstruiken doen het goed in deze hitte. Binnenshuis is het heerlijk zolang ik me niet teveel inspan gaat het prima dus ik doe het zeer kalm aan. :biggrin:
Hond slaapt bijna de hele dag,vanochtend om 6 uur is het rustig wandelen buiten,geen hond of mens te zien.
Een ludiek, maar wat mij betreft ook onzinnig plan. Wat een verspilling van energie. Of deze kunstsneeuw verder schadelijk is voor het milieu weet ik niet.

Het klinkt als 1 april grap.
Ik vind het wel erg grappig bedacht! Te ver voor mij.. anders was ik gegaan! :jump:

Sneeuw zelf zal niet giftig zijn of vervuilend. Het maken ervan en koud houden zal wel wat minder zijn voor milieu.. maar ach zo lang
iedereen /anderen nog massaal op vliegvakantie gaan en vlees eten is dat natuurlijk peanuts. ;)

Afbeelding
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 02-08-2018 11:20
5.87% gewijzigd
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2380497 ... f-op-komst

RIVM: beperk lichamelijke inspanningen in de middag
Habbekratz schreef:
02-08-2018 11:09
De druivenstruiken doen het goed in deze hitte. Binnenshuis is het heerlijk zolang ik me niet teveel inspan gaat het prima dus ik doe het zeer kalm aan. :biggrin:
Hond slaapt bijna de hele dag,vanochtend om 6 uur is het rustig wandelen buiten,geen hond of mens te zien.
Lekker!
Habbekratz schreef:
02-08-2018 11:18
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2380497 ... f-op-komst

RIVM: beperk lichamelijke inspanningen in de middag
Ik beperk met deze temperaturen constant alle inspanning, omdat ik de hele dag het gevoel heb van mezelf te gaan.
Habbekratz schreef:

Lekker hoor. Misschien ga ik ook maar eens druiven planten. Het is best bewerkelijk, toch, en wat ik er van zag bij anderen leek het me nooit de moeite waard. Dat wordt met zulke zomers wel anders !

Op zolder zitten een paar bromvliegen, opeens :O
Ben bang dat er een dode vogel in de ontluchtingspijp ligt, maar als ik die openmaak valt alles wat erin zit op de trap, (of in een emmer die ik eronder houd) en ik heb geen zin in een trap onder de maden. Hoe lang zou ik moeten wachten voor die maden allemaal weg zijn O_o

Het stinkt niet, misschien zijn de bromvliegen alleen maar verdwaald op mijn zolder ?
nounou
Habbekratz schreef:
Onze druif heeft idd nu al zoete druiven! Wel een wat stugge schil, maar heerlijk smaakvol. Was van plan vanavond te oogsten, voor de wespen ze ontdekken.
zazamaenade schreef:
02-08-2018 11:33
Lekker hoor. Misschien ga ik ook maar eens druiven planten. Het is best bewerkelijk, toch, en wat ik er van zag bij anderen leek het me nooit de moeite waard. Dat wordt met zulke zomers wel anders !

Op zolder zitten een paar bromvliegen, opeens :O
Ben bang dat er een dode vogel in de ontluchtingspijp ligt, maar als ik die openmaak valt alles wat erin zit op de trap, (of in een emmer die ik eronder houd) en ik heb geen zin in een trap onder de maden. Hoe lang zou ik moeten wachten voor die maden allemaal weg zijn O_o

Het stinkt niet, misschien zijn de bromvliegen alleen maar verdwaald op mijn zolder ?
Als het er een stuk of 3 zijn zou ik zeggen: verdwaald. Als het er meer zijn zou ik toch de pijp open maken. Maden worden vliegen en vliegen leggen weer eitjes en dat worden weer maden, tot het voedsel op is.

Succes!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven