Ik wil regen!

16-07-2018 23:53 3089 berichten
Geen hoosbuien waarbij alles wegdrijft maar gewone, heel gewone regen. Een mals buitje, tegen het stof en voor mijn tuintje. Liefst 's nachts zodat het ook niet gelijk wegverdampt als de zon weer doorkomt.
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Om de moed er een beetje in te houden.
nounou
Buienradar is van gedachte veranderd, het wordt nu 2 dagen 31 graden, maandag en dinsdag, maar het onweer dat was beloofd is nu weg.
Vandaag wordt het ook 31 graden.

Ik denk dat ik maar wil verhuizen naar Den Haag, lekker dicht bij de kust, met meer wind en niet zulke bizarre temps.
zazamaenade schreef:
03-08-2018 12:12
Ik hoor net op Radio4 dat de presentator ergens gelezen had dat het op een plaats boven de poolcirkel 33 graden geweest is, en de rendieren in tunnels gingen schuilen :(
Vandaar ook die gestoord hete noordenwind, gisteren.
Wat is er in hemelsnaam aan de hand (O)
https://www.ad.nl/video/production/bosb ... as~vp44723
Boven de poolcirkel is een temperatuur boven de 30 graden niet uitzonderlijk. Uiteraard ligt het er wel aan waar, dit geldt niet voor geheel Lapland. In Fins Lapland zijn de zomers vaak warmer dan in Nederland, iets wat velen niet verwachten.

Ik heb geen kinderen, ben daar bij mee. Het is een grote zorg minder.
Cateautje, weeronline ziet het heel anders, voor Rotterdam :
https://www.weeronline.nl/Europa/Nederl ... am/4057931
zazamaenade wijzigde dit bericht op 03-08-2018 12:47
0.41% gewijzigd
nounou
In Z-Limburg nog 5 dagen 30+ graden en 1 dag daartussen van 29 graden. En dan vanaf donderdag eindelijk richting de 24 graden en regen.
kintsugi schreef:
03-08-2018 12:39
In Z-Limburg nog 5 dagen 30+ graden en 1 dag daartussen van 29 graden. En dan vanaf donderdag eindelijk richting de 24 graden en regen.
Zelfde hier. 35 gr vandaag en dinsdag het heetst met 36, 37 gr. Maar het is te overzien omdat er eindelijk een einde aan komt. Van de afgelopen 37 dagen was het hier één dag 23 gr, anders was deze volledige periode één hittegolf geweest. Bizar.
Life is short. Eat dessert first.
Cateautje schreef:
03-08-2018 12:34
Buienradar is van gedachte veranderd, het wordt nu 2 dagen 31 graden, maandag en dinsdag, maar het onweer dat was beloofd is nu weg.
Vandaag wordt het ook 31 graden.

Ik denk dat ik maar wil verhuizen naar Den Haag, lekker dicht bij de kust, met meer wind en niet zulke bizarre temps.
https://www.youtube.com/watch?v=4ayYAwy-Wnw

Wat voor weer zal het zijn in Den Haag B-)

:D
zazamaenade schreef:
03-08-2018 12:38
Cateautje, weeronline ziet het heel anders, voor Rotterdam :
https://www.weeronline.nl/Europa/Nederl ... am/4057931
Scheelt nauwelijks en die enen graad op maandag mogen ze steken waar de zon niet schijnt. :-)
Bobby-Pin schreef:
03-08-2018 12:48
https://www.youtube.com/watch?v=4ayYAwy-Wnw

Wat voor weer zal het zijn in Den Haag B-)

:D
Heerlijk! Lekker kneuterig. :-D

Edit: Ik heb hem helemaal afgeluisterd. Het doet iets goeds met de sfeer in huis. :)
doornroosje9 schreef:
03-08-2018 12:46
Zelfde hier. 35 gr vandaag en dinsdag het heetst met 36, 37 gr. Maar het is te overzien omdat er eindelijk een einde aan komt. Van de afgelopen 37 dagen was het hier één dag 23 gr, anders was deze volledige periode één hittegolf geweest. Bizar.
Dit verbaasde me, maar ik heb het gecheckt en het klopt. Vanaf 27 juni tot nu 1 of 2 dagen iets onder de 25 graden, maar de rest allemaal 25 graden of hoger. En zelfs voor 27 juni een paar dagen met 26 en 27 graden.
Gelukkig wist ik dat niet van tevoren.
Cateautje schreef:
03-08-2018 12:51
Scheelt nauwelijks en die enen graad op maandag mogen ze steken waar de zon niet schijnt. :-)

Nou, qua regenverwachting scheelt het alles !

Afbeelding
nounou
In ieder geval. We hebben nu watertekort, maar een weerwetenschapper vertelde dat met deze klimaatverandering de winters natter zullen worden en we veel te maken zullen krijgen met lage luchtdrukgebieden, dus die toestand lost zichzelf op.
Ik hoop alleen dat het teveel aan water dat in de winter valt wordt opgevangen zodat er in de zomer iets zinnigs mee kan worden gedaan.
zazamaenade schreef:
03-08-2018 13:03
Nou, qua regenverwachting scheelt het alles !

Afbeelding
Nope niets, nul komma nul, ook daar.
Cateautje schreef:
03-08-2018 13:04
In ieder geval. We hebben nu watertekort, maar een weerwetenschapper vertelde dat met deze klimaatverandering de winters natter zullen worden en we veel te maken zullen krijgen met lage luchtdrukgebieden, dus die toestand lost zichzelf op.
Ik hoop alleen dat het teveel aan water dat in de winter valt wordt opgevangen zodat er in de zomer iets zinnigs mee kan worden gedaan.

Er is nog heel veel onbekend. Een ander scenario is dat de Warme Golfstroom (waar wij in West-Europa ons mild klimaat aan ontlenen) echt gaat haperen, zoals dat nu al lijkt te gebeuren (daar zijn verontrustende metingen van gedaan), en dat zou kunnen betekenen dat we wintertemperaturen krijgen zoals in Canada, op dezelfde noorderbreedte als Nederland, namelijk Newfoundland : ijzige winters. https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bbb26926/
nounou
zazamaenade schreef:
03-08-2018 13:13
Er is nog heel veel onbekend. Een ander scenario is dat de Warme Golfstroom (waar wij in West-Europa ons mild klimaat aan ontlenen) echt gaat haperen, zoals dat nu al lijkt te gebeuren (daar zijn verontrustende metingen van gedaan), en dat zou kunnen betekenen dat we wintertemperaturen krijgen zoals in Canada, op dezelfde noorderbreedte als Nederland, namelijk Newfoundland : ijzige winters. https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bbb26926/
Wat mij betreft een heeeeeerlijk vooruitzicht. Ik hou van hoge luchtdrukgebieden in de winter, met veel sneeuw en ijspret. :)
Cateautje schreef:
03-08-2018 13:06
Nope niets, nul komma nul, ook daar.

Klik even door naar de 14-daagse verwachting, en vergelijk dat eens met die van Buienradar. Echt een wereld van verschil.
nounou
zazamaenade schreef:
03-08-2018 13:14
Klik even door naar de 14-daagse verwachting, en vergelijk dat eens met die van Buienradar. Echt een wereld van verschil.
Dankjewel! Ik zal meebidden dat ze gelijk krijgen.
Cateautje schreef:
03-08-2018 12:52
Heerlijk! Lekker kneuterig. :-D

Edit: Ik heb hem helemaal afgeluisterd. Het doet iets goeds met de sfeer in huis. :)

Harry Bannink in combinatie met Annie M.G. Schmidt, altijd gezellig :heart:

De enige plek waar het nog comfortabel is is mijn keuken maar daar zit ik nu al vaak dat het me begint te vervelen. Iemand schreef al dat ze het idee had de zomer uit te zitten. Metoo#
kintsugi schreef:
03-08-2018 12:59
Dit verbaasde me, maar ik heb het gecheckt en het klopt. Vanaf 27 juni tot nu 1 of 2 dagen iets onder de 25 graden, maar de rest allemaal 25 graden of hoger. En zelfs voor 27 juni een paar dagen met 26 en 27 graden.
Gelukkig wist ik dat niet van tevoren.
In juni was het ook al vrij warm idd. 25 gr de hele maand zou ik goed te doen vinden, maar ik ben ook blij dat ik dit niet van tevoren wist.
Life is short. Eat dessert first.
Bobby-Pin schreef:
03-08-2018 13:23
Harry Bannink in combinatie met Annie M.G. Schmidt, altijd gezellig :heart:

De enige plek waar het nog comfortabel is is mijn keuken maar daar zit ik nu al vaak dat het me begint te vervelen. Iemand schreef al dat ze het idee had de zomer uit te zitten. Metoo#
Zeker gezellig, maar dat waren de jaren 70 sowieso qua Nederlandstalige muziek. Ik hou ook veel van Conny van den Bosch, zij kon ook van die mooie verhaaltjes vertellen. :)

Ja, uitzitten. Kan ook niks anders verzinnen. Op de brommer word ik crispy en lopen gutst het van mijn lijf.
Cateautje schreef:
03-08-2018 13:33
Zeker gezellig, maar dat waren de jaren 70 sowieso qua Nederlandstalige muziek. Ik hou ook veel van Conny van den Bosch, zij kon ook van die mooie verhaaltjes vertellen. :)

Ja, uitzitten. Kan ook niks anders verzinnen. Op de brommer word ik crispy en lopen gutst het van mijn lijf.
Het was de mooie tijd voordat de yuppen kwamen, die zie ik nog altijd als de Blue meanies uit The yellow submarine.

Ondertussen is de temperatuur hier gestegen naar 32 graden :@@:
Bobby-Pin schreef:
03-08-2018 14:38
Het was de mooie tijd voordat de yuppen kwamen, die zie ik nog altijd als de Blue meanies uit The yellow submarine.

Ondertussen is de temperatuur hier gestegen naar 32 graden :@@:
Ja, is waar. Wat was de wereld om ons heen vriendelijk hè? Toen was gezelligheid nog troef, nu moet alles luid, schreeuwerig en sexy.
Sfeer doet er ook niet meer toe.

Op mijn balkon is het nu 36 graden, maar het is goed toeven voor de ventilator. Heb gemerkt dat een briesje op 1 veel fijner is dan een harde wind op 3. Prima naar m'n zin zo.
vivaratje schreef:
03-08-2018 11:41
Hoe bedoel je
In Drenthe noemen ze een vlieg een mug. Een mug die zo lekker om je hoofd zoemt 's nachts is een neefje.
Mijn ouders kwamen uit Drenthe, maar ik ben geboren en getogen in Zuid Holland. Dat gaf wel eens spraakverwarring met m' n vriendjes toen ik kind was.
aviv_13 schreef:
03-08-2018 14:44
In Drenthe noemen ze een vlieg een mug. Een mug die zo lekker om je hoofd zoemt 's nachts is een neefje.
Mijn ouders kwamen uit Drenthe, maar ik ben geboren en getogen in Zuid Holland. Dat gaf wel eens spraakverwarring met m' n vriendjes toen ik kind was.

Misschien net zoiets als dat alles wat in het water zwemt in Amsterdam een 'drijfsijssie' is, of althans, dat zeggen niet-Amsterdammers ;-D
https://www.youtube.com/watch?v=b8dWBVisX4c
nounou
Hier ook alweer boven de 30 graden.

Afbeelding
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven