Ik wil regen!
maandag 16 juli 2018 om 23:53
Geen hoosbuien waarbij alles wegdrijft maar gewone, heel gewone regen. Een mals buitje, tegen het stof en voor mijn tuintje. Liefst 's nachts zodat het ook niet gelijk wegverdampt als de zon weer doorkomt.
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?
vrijdag 3 augustus 2018 om 18:24
Pffffft.
Het werk was best te doen vandaag, de klanten hadden gelukkig geen al te grote hoeveelheden was geleverd en 's middags hebben we eigenlijk hoofdzakelijk buiten in de schaduw (alcoholvrije) biertjes zitten drinken
.
Maar nu begint mijn lichaam het zat te worden geloof ik. Tijdens de (bloedhete) wandeling naar huis zag ik mijn handen gewoon opzwellen, en toen ik thuis kwam leken het wel opgeblazen rubber handschoenen. Ik heb ze maar gauw een tijdje onder de koude kraan gehouden en een paar cup-a-soupjes gedronken (ik haat die dingen) en nu gaat het wel weer. Maar het is een veeg teken natuurlijk.
Het werk was best te doen vandaag, de klanten hadden gelukkig geen al te grote hoeveelheden was geleverd en 's middags hebben we eigenlijk hoofdzakelijk buiten in de schaduw (alcoholvrije) biertjes zitten drinken
Maar nu begint mijn lichaam het zat te worden geloof ik. Tijdens de (bloedhete) wandeling naar huis zag ik mijn handen gewoon opzwellen, en toen ik thuis kwam leken het wel opgeblazen rubber handschoenen. Ik heb ze maar gauw een tijdje onder de koude kraan gehouden en een paar cup-a-soupjes gedronken (ik haat die dingen) en nu gaat het wel weer. Maar het is een veeg teken natuurlijk.
vrijdag 3 augustus 2018 om 18:26
Ik kan ze online bestellen en thuis laten bezorgen. De planten zijn maar 5 euro per stuk, dus ik kan me er niet echt een buil aan vallen.zazamaenade schreef: ↑03-08-2018 18:24Cateautje in Boskoop zitten goede plantenkwekers, ga er eens kijken. Is niet zo ver van Rotterdam, toch ?
http://www.esveld.nl/zoeken.php?zoekter ... ct=planten
vrijdag 3 augustus 2018 om 18:35
vrijdag 3 augustus 2018 om 18:46
Mag ik de rest dan?? Zo'n duizend jaar geleden hadden mijn oom en tante drie megagrote struiken in de tuin staan. Heerlijk! We maakten er jam en crumbles van. In de UK zijn ze ook nog volop verkrijgbaar, maar ik denk dat de gemiddelde miemelige Hollander ze te zuur vindt. Zucht.
If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.
vrijdag 3 augustus 2018 om 18:57
Kruisbessenstruiken in je tuin zijn verschrikkelijk, ik heb ze gehad en ze hebben keiharde doorns bovendien woekeren ze onder de grond om zomaar ergens naar boven te piepen met diezelfde harde doorns net op de plek waar je dan met je blote handen onkruid aan het wieden bent.
Zo dat was een lange zin.
Maar kruisbessen zijn wel erg lekker, zeker als er goed veel de zon op heeft geschenen
Zo dat was een lange zin.
Maar kruisbessen zijn wel erg lekker, zeker als er goed veel de zon op heeft geschenen
vrijdag 3 augustus 2018 om 20:06
Ik moest ineens aan dit nummer denken en dan vooral de clip erbij. Geen idee of dat de originele clip is maar vind hem wel grappig: https://youtu.be/tulV4P32wuA
En ik voel me steeds slomer worden.. iets wat ik eerst in een half uur deed doe ik nu een uur over omdat ik halverwege echt even moet drinken enzo. En daardoor moet ik ook vaak naar de wc. Bij een client van 3 uur moest ik gewoon 4x. Ik zag de client zowat denken "moet je nu alweer?!"
En dan nog die hoofdpijn! Maar de redding is nabij... ik zag dat het eind volgende week gaat regenen. Er staan bij 4 dagen druppels dus dan moet het toch een keer gebeuren vind ik.
En ik voel me steeds slomer worden.. iets wat ik eerst in een half uur deed doe ik nu een uur over omdat ik halverwege echt even moet drinken enzo. En daardoor moet ik ook vaak naar de wc. Bij een client van 3 uur moest ik gewoon 4x. Ik zag de client zowat denken "moet je nu alweer?!"
vrijdag 3 augustus 2018 om 20:18
Ik houd het niet echt bij maar er zijn dagen bij dat ik in de ochtend 2 water flesjes leeg drink en dan ook nog een paar koppen thee en/of fris. Ik denk dat ik nu ruim aan de 3 liter zit qua drinken. Ik merk het ook echt als ik niet genoeg drink want dan heb ik eerder last van hoofdpijn.
Ben over het algemeen een slechte drinker maar wat bij mij echt helpt is gewoon een flesje water in het zicht zetten, dan drink ik meer dan dat ik steeds een glas moet pakken en drinken in moet schenken/vullen met water.
vrijdag 3 augustus 2018 om 20:30
Oh, geen idee, maar het is wel meer dan 2 liter. Een liter of 3, denk ik. Ik heb 's ochtends bij het wakker worden echt dorst.
Je kunt het aan je urine zien, toch ?
Als het lichtgeel blijft drink je genoeg, wordt het te donker dan moet je meer drinken.Het lijkt me heel persoonlijk hoeveel je zweet.
Als je hele dag in de airco zit zal het niet heel veel anders zijn dan normaal.
nounou
vrijdag 3 augustus 2018 om 21:21
vrijdag 3 augustus 2018 om 21:35
Hahaha ja klopt een neefie. Ach als het beessie maar een naam hef toch :p
vrijdag 3 augustus 2018 om 21:38
Leuk liedje voor jullie https://www.youtube.com/watch?v=tEYAlg1kWqQ
vrijdag 3 augustus 2018 om 22:00
Nu heb ik deze voorspelling ook.
vrijdag 3 augustus 2018 om 22:07
Heb even gekeken, maar bij buienradar is het 3 graden warmer dan bij weeronline. Het KNMI en weeronline zitten ruwweg op 1 lijn, dus buienradar is voor mij nu toedeloe.
Volgens mij is de voorspelde temperatuur zelfs omlaaggegaan. Eerst was het 37, toen 35 en nu 32.
Het zal morgen wel weer anders zijn. Ik houd maar rekening met heel warm, en hoop dat het vanaf woensdagmiddag echt beter wordt, qua temperatuur.
Weet je wat ik hoop ? Dat we dit topic niet meer zo lang nodig hebben dat het 'vol' komt, en er een nieuwe geopend moet worden
Het is best gezellig, maar liever schrijven in een topic 'wat regent het lekker, hè ?' dan hier.
nounou
vrijdag 3 augustus 2018 om 22:17
vrijdag 3 augustus 2018 om 22:21
Teau, kijk hier!!
https://www.kruisbes.nl/kruisbessenstruik/
https://www.kruisbes.nl/kruisbessenstruik/
If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.