Ik wil regen!
maandag 16 juli 2018 om 23:53
Geen hoosbuien waarbij alles wegdrijft maar gewone, heel gewone regen. Een mals buitje, tegen het stof en voor mijn tuintje. Liefst 's nachts zodat het ook niet gelijk wegverdampt als de zon weer doorkomt.
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?
zaterdag 4 augustus 2018 om 01:56
Oh Calamitycat wat vreselijk!!!!! Ik denk dat ik alleen maar had kunnen huilen. Van boosheid en vermoeidheid en verdriet. Succes met de boer een dezer dagen.
Ik kan niet slapen van de koppijn die ik sinds vanmiddag heb. De krekel is wel stil, gelukkig. Ik heb het zo gehad met dit weer. Maar om me heen alleen maar mensen die zeggen dat ik moet proberen ervan te genieten
Dat lukt echt niet meer. Ik zit het uit, naar vermogen met een glimlach, maar het liefst zet ik tot donderdag mijn tentje op in de supermarkt.
Ik kan niet slapen van de koppijn die ik sinds vanmiddag heb. De krekel is wel stil, gelukkig. Ik heb het zo gehad met dit weer. Maar om me heen alleen maar mensen die zeggen dat ik moet proberen ervan te genieten
Dat lukt echt niet meer. Ik zit het uit, naar vermogen met een glimlach, maar het liefst zet ik tot donderdag mijn tentje op in de supermarkt.
zaterdag 4 augustus 2018 om 09:19
De weersvoorspelling van Weeronline is ook aangepast, nu nog minder regen en op de langere termijn weer warmer. Of eigenlijk ene klein dipje van een paar dagen en dan weer zomers weer met temperaturen boven de 25 graden. Een Duitse site heeft het alweer over 30 graden op langere termijn.
De hogedruk gebieden zijn zo krachtig dat lagedruk gebieden nauwelijks kans krijgen.
De hogedruk gebieden zijn zo krachtig dat lagedruk gebieden nauwelijks kans krijgen.
zaterdag 4 augustus 2018 om 09:36
Wat erg! Hier moest ik afgelopen donderdag een paar keer uitwijken want een paar boeren/mensen hadden de sproeiers zo staan dat ook het fietspad en de halve straat nat werd. Een beetje nat worden okee maar dat was te. Ik had ook net alles weer ingesmeerd en kan natuurlijk niet met natte kleding aankomen bij client en had geen zin om meteen weer te smeren ook al is mijn zonnebrand wel water proof.Calamitycat schreef: ↑03-08-2018 22:24Aangezien het hier al 148 jaar droog is ging ik vandaag naar mijn werk en liet mijn slaapkamerraam (op het noorden) lekker wijd open staan. Helaas was ik er niet van op de hoogte dat het zou gaan "regenen" in de vorm van een waterkanon in het bollenveld hiernaast waarbij mijn woning de volle laag heeft gekregen. Halve slaapkamer geruïneerd, laminaat zeiknat, beddengoed en matras nat en modderspetters overal. Op zulke "regen" zat ik nou niet bepaald te wachten![]()
Ik slaap vanavond dus op de bank, voordeel daarvan is dat het in de huiskamer een stuk koeler is dan boven maar godallemachtig wat baal ik hiervan.
zaterdag 4 augustus 2018 om 10:31
Ik kom jullie allemaal even stikjaloers maken. Wij waren de afgelopen week in de buurt van Berlijn, waar het eigenlijk nog zo´n 5 graden warmer is dan hier.
Maar toen we ´s nachts wakker werden van de regen, en het in de ochtend simpelweg te koud was voor mijn zomerste zomertent, hebben we toch even een vreugdedansje gedaan. Even een paar uur ademhalen, het was heerlijk.
Dus ik kan er weer even tegen.
(En gelukkig staat hier nog een huis tussen ons en boerenweiland
).
Maar toen we ´s nachts wakker werden van de regen, en het in de ochtend simpelweg te koud was voor mijn zomerste zomertent, hebben we toch even een vreugdedansje gedaan. Even een paar uur ademhalen, het was heerlijk.
Dus ik kan er weer even tegen.
(En gelukkig staat hier nog een huis tussen ons en boerenweiland
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
zaterdag 4 augustus 2018 om 11:40
Allemachtig, het begint wel een uitputtingsslag te worden zeg
Vooral met die 'bijgestelde' verwachtingen, die natuurlijk morgen opnieuw bijgesteld worden.
Ik heb besloten er niet meer bovenop te zitten, en maar min of meer te zien wat er komt. Lijdzaamheid zit helaas niet zo in mijn natuur
Nog maar een plaatje dan ?
Sterkte allemaal, vandaag.

Zelfs de mooie regengifjes drogen op
Vooral met die 'bijgestelde' verwachtingen, die natuurlijk morgen opnieuw bijgesteld worden.
Ik heb besloten er niet meer bovenop te zitten, en maar min of meer te zien wat er komt. Lijdzaamheid zit helaas niet zo in mijn natuur
Nog maar een plaatje dan ?
Sterkte allemaal, vandaag.

Zelfs de mooie regengifjes drogen op
nounou
zaterdag 4 augustus 2018 om 12:11