Ik wil regen!
maandag 16 juli 2018 om 23:53
Geen hoosbuien waarbij alles wegdrijft maar gewone, heel gewone regen. Een mals buitje, tegen het stof en voor mijn tuintje. Liefst 's nachts zodat het ook niet gelijk wegverdampt als de zon weer doorkomt.
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?
vrijdag 3 augustus 2018 om 22:22
zazamaenade schreef: ↑03-08-2018 22:07(...) Weet je wat ik hoop ? Dat we dit topic niet meer zo lang nodig hebben dat het 'vol' komt, en er een nieuwe geopend moet worden
Het is best gezellig, maar liever schrijven in een topic 'wat regent het lekker, hè ?' dan hier.
Ik hoop het ook!
vrijdag 3 augustus 2018 om 22:24
Aangezien het hier al 148 jaar droog is ging ik vandaag naar mijn werk en liet mijn slaapkamerraam (op het noorden) lekker wijd open staan. Helaas was ik er niet van op de hoogte dat het zou gaan "regenen" in de vorm van een waterkanon in het bollenveld hiernaast waarbij mijn woning de volle laag heeft gekregen. Halve slaapkamer geruïneerd, laminaat zeiknat, beddengoed en matras nat en modderspetters overal. Op zulke "regen" zat ik nou niet bepaald te wachten
Ik slaap vanavond dus op de bank, voordeel daarvan is dat het in de huiskamer een stuk koeler is dan boven maar godallemachtig wat baal ik hiervan.
Ik slaap vanavond dus op de bank, voordeel daarvan is dat het in de huiskamer een stuk koeler is dan boven maar godallemachtig wat baal ik hiervan.
Ik adviseer je een kat.
vrijdag 3 augustus 2018 om 22:24
Buienradar hanteert de bilt als locatie en weeronline kijkt naar je woonplaats.zazamaenade schreef: ↑03-08-2018 22:07Heb even gekeken, maar bij buienradar is het 3 graden warmer dan bij weeronline. Het KNMI en weeronline zitten ruwweg op 1 lijn, dus buienradar is voor mij nu toedeloe.
vrijdag 3 augustus 2018 om 22:26
Calamitycat schreef: ↑03-08-2018 22:24Aangezien het hier al 148 jaar droog is ging ik vandaag naar mijn werk en liet mijn slaapkamerraam (op het noorden) lekker wijd open staan. Helaas was ik er niet van op de hoogte dat het zou gaan "regenen" in de vorm van een waterkanon in het bollenveld hiernaast waarbij mijn woning de volle laag heeft gekregen. Halve slaapkamer geruïneerd, laminaat zeiknat, beddengoed en matras nat en modderspetters overal. Op zulke "regen" zat ik nou niet bepaald te wachten![]()
Wat naar, Calamitycat!
vrijdag 3 augustus 2018 om 22:33
Ja, best wel
Ik neem aan dat het verzekeringswerk is maar mijn slaapkamer was een jaar geleden net helemaal opgeknapt en helemaal naar mijn zin. Echt mijn plekje waar ik echt tot rust kwam maar nu is het een puinhoop. En ik ben zo vreselijk moe van die constante hitte en het slechte slapen dat dit wel het laatste is waar ik op zat te wachten.
Ik adviseer je een kat.
vrijdag 3 augustus 2018 om 22:37
Nee hoor, buienradar kun je aanpassen naar je woonplaats, of naar wat je wilt weten.
Voor zover ik weet kun je de KNMI-site niet 'op maat maken' en alleen kijken naar het staatje 'waarnemingen', met weerstations.
Maar of de vermeldingen van andere sites dan het KNMI per dorp of stad zo accuraat zijn, of meer voor de 'fun' vraag ik me nu wel af.
Alleen bij KNMI geen reclame, dat vind ik zelf lekker rustig voor het oog.
nounou
vrijdag 3 augustus 2018 om 22:50
Ik ben laaiend Zaza dus al heeft hij de hele avond nog in het land gereden op zijn trekker, was het niet het juiste moment. Ik was/ben echt niet in staat een goed gesprek te voeren nu. Hij zal morgen ook wel in het land bezig zijn dus hopelijk ben ik dan rustig genoeg om naar hem toe te gaan en hem te vragen wat hem in hemelsnaam bezielde
Ik adviseer je een kat.
vrijdag 3 augustus 2018 om 22:57
Dat kan ik me levendig voorstellenCalamitycat schreef: ↑03-08-2018 22:50Ik ben laaiend Zaza dus al heeft hij de hele avond nog in het land gereden op zijn trekker, was het niet het juiste moment. Ik was/ben echt niet in staat een goed gesprek te voeren nu. Hij zal morgen ook wel in het land bezig zijn dus hopelijk ben ik dan rustig genoeg om naar hem toe te gaan en hem te vragen wat hem in hemelsnaam bezielde![]()
Hopelijk kun je het vannacht van je afzetten, zodat je wel (een beetje) slaapt.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 03-08-2018 23:00
1.18% gewijzigd
nounou
vrijdag 3 augustus 2018 om 22:58
Als je nog hebt, don't mind if i do.
vrijdag 3 augustus 2018 om 23:06
Dank! Heb het gelezen.Sri-is-back-now schreef: ↑03-08-2018 22:21Teau, kijk hier!!
https://www.kruisbes.nl/kruisbessenstruik/
vrijdag 3 augustus 2018 om 23:06
Ik hoop het ook. Dank je welzazamaenade schreef: ↑03-08-2018 22:57Dat kan ik me levendig voorstellen![]()
Hopelijk kun je het vannacht van je afzetten, zodat je wel (een beetje) slaapt.
Ik adviseer je een kat.
vrijdag 3 augustus 2018 om 23:16
Oh Calamitycat, zulke "regen" wenste ik ook niet, wat naar nou!
Toen ik dit topic aanmaakt, hoopte ik ook niet zo lang plezier ervan te hebben. De gifjes zijn prachtig en verkoelend, maar mag het nu toch eindelijk eens zich zijn op normaal weer met regen? (Vooruit, voor degenen die nog vakantie hebben 's nachts regen dan.)
Ik zat zonet nog buiten met het reisgezelschap en het regende het drie zachte druppeltjes. Ik ging er eens lekker voor zitten, maar toen was het alweer voorbij.
Toen ik dit topic aanmaakt, hoopte ik ook niet zo lang plezier ervan te hebben. De gifjes zijn prachtig en verkoelend, maar mag het nu toch eindelijk eens zich zijn op normaal weer met regen? (Vooruit, voor degenen die nog vakantie hebben 's nachts regen dan.)
Ik zat zonet nog buiten met het reisgezelschap en het regende het drie zachte druppeltjes. Ik ging er eens lekker voor zitten, maar toen was het alweer voorbij.
vrijdag 3 augustus 2018 om 23:33
Nee!!! Wat verschrikkelijk thuiskomen is dat!Calamitycat schreef: ↑03-08-2018 22:24Aangezien het hier al 148 jaar droog is ging ik vandaag naar mijn werk en liet mijn slaapkamerraam (op het noorden) lekker wijd open staan. Helaas was ik er niet van op de hoogte dat het zou gaan "regenen" in de vorm van een waterkanon in het bollenveld hiernaast waarbij mijn woning de volle laag heeft gekregen. Halve slaapkamer geruïneerd, laminaat zeiknat, beddengoed en matras nat en modderspetters overal. Op zulke "regen" zat ik nou niet bepaald te wachten![]()
Life is short. Eat dessert first.
vrijdag 3 augustus 2018 om 23:54
Ik doe mijn best Cateau, heb mezelf gelukkig kunnen inhouden en ben niet woedend op hem afgestapt al had ik daar wel veel zin in. Morgen ben ik vast afgekoeld. En zo niet, dan wacht ik net zo lang tot ik afgekoeld ben, de schade is er nu toch al. Heb wel foto's gemaakt voor de verzekering alvast.
Allemaal bedankt trouwens, is fijn jullie lieve berichtjes
Doornroosje, die constante hitte bij jou is natuurlijk ook een verschrikking. Sterkte en ik duim nog steeds voor wat afkoeling
Zondag lijkt het hier iets af te koelen maar maandag 31 en dinsdag 33 graden en t/m 16 augustus waarschijnlijk geen druppel regen. Bah.
Ik blijf hopen dat ze het een keer goed mis hebben
Ik adviseer je een kat.
zaterdag 4 augustus 2018 om 00:08
Ja dat vraag ik me ook af. Ik woon in een rijtjeswoning (totaal 5 huizen) in het midden van dat bollenveld dus hij was er waarschijnlijk niet heel erg moe van geworden als hij gisteren even had aangebeld bij "iedereen". De huizen staan er ook pas 130 jaar
maar ik denk eigenlijk dat het hem gewoon geen f*ck interesseert anders had hij het wel anders aangepakt. De eikel.
Ik adviseer je een kat.