Ik wil regen!

16-07-2018 23:53 3089 berichten
Geen hoosbuien waarbij alles wegdrijft maar gewone, heel gewone regen. Een mals buitje, tegen het stof en voor mijn tuintje. Liefst 's nachts zodat het ook niet gelijk wegverdampt als de zon weer doorkomt.
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?
Pffffft.

Het werk was best te doen vandaag, de klanten hadden gelukkig geen al te grote hoeveelheden was geleverd en 's middags hebben we eigenlijk hoofdzakelijk buiten in de schaduw (alcoholvrije) biertjes zitten drinken :proud: .

Maar nu begint mijn lichaam het zat te worden geloof ik. Tijdens de (bloedhete) wandeling naar huis zag ik mijn handen gewoon opzwellen, en toen ik thuis kwam leken het wel opgeblazen rubber handschoenen. Ik heb ze maar gauw een tijdje onder de koude kraan gehouden en een paar cup-a-soupjes gedronken (ik haat die dingen) en nu gaat het wel weer. Maar het is een veeg teken natuurlijk.
zazamaenade schreef:
03-08-2018 18:24
Cateautje in Boskoop zitten goede plantenkwekers, ga er eens kijken. Is niet zo ver van Rotterdam, toch ?

http://www.esveld.nl/zoeken.php?zoekter ... ct=planten
Ik kan ze online bestellen en thuis laten bezorgen. De planten zijn maar 5 euro per stuk, dus ik kan me er niet echt een buil aan vallen.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
03-08-2018 18:26
Ik kan ze online bestellen en thuis laten bezorgen. De planten zijn maar 5 euro per stuk, dus ik kan me er niet echt een buil aan vallen.

Planten zou ik zelf liever ter plekke bekijken en uitzoeken dan laten verzenden, maar goed, zo ben ik.
nounou
kintsugi schreef:
03-08-2018 17:52
Van mij mag je ze allemaal hebben, Cateautje.
Mag ik de rest dan?? Zo'n duizend jaar geleden hadden mijn oom en tante drie megagrote struiken in de tuin staan. Heerlijk! We maakten er jam en crumbles van. In de UK zijn ze ook nog volop verkrijgbaar, maar ik denk dat de gemiddelde miemelige Hollander ze te zuur vindt. Zucht.
If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.
Nou dan maar een Hollandsche miemelaar, maar ik hou dus echt niet van bessen. Alleen bosbessen kan ik velen, mits ijskoud en niet melig, ze moeten echt nog lekker knapperen. Kruisbessen en aalbessen kunnen me echt gevoeglijk worden gestolen.
Kruisbessenstruiken in je tuin zijn verschrikkelijk, ik heb ze gehad en ze hebben keiharde doorns bovendien woekeren ze onder de grond om zomaar ergens naar boven te piepen met diezelfde harde doorns net op de plek waar je dan met je blote handen onkruid aan het wieden bent.

Zo dat was een lange zin.

Maar kruisbessen zijn wel erg lekker, zeker als er goed veel de zon op heeft geschenen :love:
Aalbesjes met suiker, ooooooooh ook al zo lekker.
Aalbessen, jakkes. Van die zure minibesjes met ook nog een pitje erin.
Sri, als Cateautje ze wil delen, dan is het goed.
LV, je moet geen hittestress krijgen.
Sri gun ik het natuurlijk, duh!
Ik moest ineens aan dit nummer denken en dan vooral de clip erbij. Geen idee of dat de originele clip is maar vind hem wel grappig: https://youtu.be/tulV4P32wuA

En ik voel me steeds slomer worden.. iets wat ik eerst in een half uur deed doe ik nu een uur over omdat ik halverwege echt even moet drinken enzo. En daardoor moet ik ook vaak naar de wc. Bij een client van 3 uur moest ik gewoon 4x. Ik zag de client zowat denken "moet je nu alweer?!" :P En dan nog die hoofdpijn! Maar de redding is nabij... ik zag dat het eind volgende week gaat regenen. Er staan bij 4 dagen druppels dus dan moet het toch een keer gebeuren vind ik.
Hoeveel liter drinken jullie met dit weer? Ik heb net de 2 liter gehaald en volgens mij is dat eigenlijk te weinig.
kintsugi schreef:
03-08-2018 20:14
Hoeveel liter drinken jullie met dit weer? Ik heb net de 2 liter gehaald en volgens mij is dat eigenlijk te weinig.
Ik houd het niet echt bij maar er zijn dagen bij dat ik in de ochtend 2 water flesjes leeg drink en dan ook nog een paar koppen thee en/of fris. Ik denk dat ik nu ruim aan de 3 liter zit qua drinken. Ik merk het ook echt als ik niet genoeg drink want dan heb ik eerder last van hoofdpijn.

Ben over het algemeen een slechte drinker maar wat bij mij echt helpt is gewoon een flesje water in het zicht zetten, dan drink ik meer dan dat ik steeds een glas moet pakken en drinken in moet schenken/vullen met water.
kintsugi schreef:
03-08-2018 20:14

Oh, geen idee, maar het is wel meer dan 2 liter. Een liter of 3, denk ik. Ik heb 's ochtends bij het wakker worden echt dorst.

Je kunt het aan je urine zien, toch ?
Als het lichtgeel blijft drink je genoeg, wordt het te donker dan moet je meer drinken.Het lijkt me heel persoonlijk hoeveel je zweet.
Als je hele dag in de airco zit zal het niet heel veel anders zijn dan normaal.
nounou
Ik zit de hele dag op m'n gat, dus qua zweten valt het mee. Helaas geen airco. Toch maar proberen nog een litertje erbij te drinken voor ik ga slapen.
Cateautje schreef:
03-08-2018 18:18
Je denkt echt met me mee. :)
Zat net te denken of ze op balkon kunnen in een kuip. Dan staan ze op het zuiden, dus mag het probleem niet zijn.
Blauwe bessenstruiken kunnen ook in een kuip, dus mss kan het idd wel!
Life is short. Eat dessert first.
aviv_13 schreef:
03-08-2018 14:44
In Drenthe noemen ze een vlieg een mug. Een mug die zo lekker om je hoofd zoemt 's nachts is een neefje.
Mijn ouders kwamen uit Drenthe, maar ik ben geboren en getogen in Zuid Holland. Dat gaf wel eens spraakverwarring met m' n vriendjes toen ik kind was.
Hahaha ja klopt een neefie. Ach als het beessie maar een naam hef toch :p
Leuk liedje voor jullie https://www.youtube.com/watch?v=tEYAlg1kWqQ
Voor dinsdag is de voorspelling hier weer omhoog gegaan, bij jullie ook?
Sophiever schreef:
03-08-2018 21:48
Nee, nog altijd 36 graden hier.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
03-08-2018 21:56
Nee, nog altijd 36 graden hier.
Nu heb ik deze voorspelling ook. :-|
KNMI 29-32 graden voor dinsdag. Wel warm, maar ik vind de verschillen bizar.
Cateautje schreef:
03-08-2018 20:00
Sri gun ik het natuurlijk, duh!
Dank Teau! Ook een stukje crumble?
Sophiever schreef:
03-08-2018 21:48

Heb even gekeken, maar bij buienradar is het 3 graden warmer dan bij weeronline. Het KNMI en weeronline zitten ruwweg op 1 lijn, dus buienradar is voor mij nu toedeloe.
Volgens mij is de voorspelde temperatuur zelfs omlaaggegaan. Eerst was het 37, toen 35 en nu 32.
Het zal morgen wel weer anders zijn. Ik houd maar rekening met heel warm, en hoop dat het vanaf woensdagmiddag echt beter wordt, qua temperatuur.

Weet je wat ik hoop ? Dat we dit topic niet meer zo lang nodig hebben dat het 'vol' komt, en er een nieuwe geopend moet worden :O

Het is best gezellig, maar liever schrijven in een topic 'wat regent het lekker, hè ?' dan hier.
nounou
Cateautje schreef:
03-08-2018 18:09
Ja hoor, wrijf het er maar in. :-(

Als ik ooit een tuintje heb....

Goed nieuws, Cateau, je kunt ze ook prima in een pot op je balkon zetten! Hebben wij ook gehad, leverde voor een klein struikje ook nog redelijk veel fruit op.
Teau, kijk hier!!
https://www.kruisbes.nl/kruisbessenstruik/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven