Dreumes topic II

dinsdag 15 mei 2018 om 13:21

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

vrijdag 3 augustus 2018 om 22:36
Oh dat lijkt me ook zo lekker! Hier hebben we nooit het "probleem" dat ze op een andere plek dan in bed in slaap valt. Denk dat ze ook al wel zonder slaapje zou kunnen maar dan wordt ze heel druk en huilerig en zoekt ze steeds meer prikkels op. Als we eens op pad zijn en ze pas rond 14.00uur gaat slapen gaat dat ook oke maar wil ze avonds niet meer op tijd naar bed. Ik probeer hetzelfde ritme als op het kdv aan te houden, 12.30uur direct na de lunch, naar bed.
Ze was zojuist aan het huilen en bleek gepoept te hebben, hele billen zijn kapot en ze was helemaal klam. Ik heb de griep en ben bang dat zij het ook krijgt... nu zit ze met papa op de bank naar casper en emma te kijken terwijl ze net een zetpil heeft gehad
Ik ben toe aan koelere temperaturen! Zwanger, griep en deze hitte is geen fijne combi.
Ze was zojuist aan het huilen en bleek gepoept te hebben, hele billen zijn kapot en ze was helemaal klam. Ik heb de griep en ben bang dat zij het ook krijgt... nu zit ze met papa op de bank naar casper en emma te kijken terwijl ze net een zetpil heeft gehad

Ik ben toe aan koelere temperaturen! Zwanger, griep en deze hitte is geen fijne combi.

vrijdag 3 augustus 2018 om 23:37
Ah wat sneu, ik heb wel eens gehad dat ze af en aan wat jammerde in bed, maar niet echt doorzette. Haal ik haar de volgende ochtend uit bed hele volle luier met poep en kapotte billen. Ja wat wil je als je daar de hele nacht in hebt gelegen. Hopelijk kan ze snel weer lekker slapen.
Koelere temperaturen? En dat zeg je met de tweede hittegolf aanstaande

@quest Natuurlijk mag je meeschrijven, er is ook nog een peutertopic. Misschien dat je daar meer herkenning vindt omdat je dochter 2 jaar is?
anoniem_64c6c4c645fab wijzigde dit bericht op 03-08-2018 23:39
5.31% gewijzigd

vrijdag 3 augustus 2018 om 23:38
Ik had er overheen gelezen. Maar nu lig ik al heel lang in een deuk om dat het zo'n bizarre autocorrect is.

vrijdag 3 augustus 2018 om 23:39
Volgens mij heeft quest wegens slaapgebrek wat typefouten gemaakt, ik geloof dat haar oudste pas 1 is en geen 2Lavendel_12 schreef: ↑03-08-2018 23:37
@quest Natuurlijk mag je meeschrijven, er is ook nog een peutertopic.

vrijdag 3 augustus 2018 om 23:40
Haha oké, zoietsMaartje2016 schreef: ↑03-08-2018 23:39Volgens mij heeft quest wegens slaapgebrek wat typefouten gemaakt, ik geloof dat haar oudste pas 1 is en geen 2![]()

zaterdag 4 augustus 2018 om 07:50
Ik heb echt een slaapkopje. Hij is 20 maanden en slaapt van 1300 tot 16:00 a 16:30. En dan gewoon weer om 19:00 uur naar bed.
Op het kdv wel veel korter, maar thuis is het heerlijk
De laatste dagen wel heel chagrijnig. Hij wil zo vreselijk veel vertellen en duidelijk maken, maar dat lukt hem niet. Arm kind.
Op het kdv wel veel korter, maar thuis is het heerlijk

De laatste dagen wel heel chagrijnig. Hij wil zo vreselijk veel vertellen en duidelijk maken, maar dat lukt hem niet. Arm kind.

zaterdag 4 augustus 2018 om 15:42

zaterdag 4 augustus 2018 om 20:44
Hier ook al de hele week dramatisch geslapen, lig nu al in bed, kán gewoon niet meer. Vanmiddag zag ik toen hij zijn mond opendeed links een enorme bobbel en rechts een enorme bobbel met een witte richel (die is iig door, heb ff kunnen voelen) dus hier is het ook verklaard dat slechte slapen. Maakt het helaas niet makkelijker

@Quest: welkom uiteraard!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

zaterdag 4 augustus 2018 om 21:18
Ik heb een armband ervan liggen, maar zoon wordt hysterisch als ie hem om heeft. Misschien dat dit wel gaat als hij naast me slaapt.GlitterCupcake schreef: ↑04-08-2018 21:15Oh nou misschien nog een tip maar je bent volgens mij al een geitenwollensok-light dus ken je het al: Amber ketting al geprobeerd Aapje?
zaterdag 4 augustus 2018 om 21:37
Hier ook dráma met slapen de laatste tijd. Inslapen gaat prima, maar dreumes is regelmatig 's nachts uren achter elkaar wakker en aan het huilen en ik vind het echt niet grappig meer. Ze heeft in een maand tijd 4 kiezen gekregen, ze eet bijna niets overdag en heeft 's nachts dus ook weer schreeuwende honger.
Het gaat wel weer over, maar zo met de warmte en hoogzwanger zou het toch fijn zijn dat áls ik eindelijk eens een keer slaap, dochter me ook daadwerkelijk door laat slapen
Het gaat wel weer over, maar zo met de warmte en hoogzwanger zou het toch fijn zijn dat áls ik eindelijk eens een keer slaap, dochter me ook daadwerkelijk door laat slapen

zaterdag 4 augustus 2018 om 21:41
Dreumes als hij wakker is niet. Maarja wij strijden ook dagelijks ongeveer omdat hij van mij niet in enkel zijn luier (of liever nog naakt) naar opvang mag. Nu hij slaapt zit ie wel om zijn enkel.

zondag 5 augustus 2018 om 07:32

Hier vraag ik ‘Dreumes zullen we kleren/schone luier aan gaan trekken?’ En dan is het altijd ‘Jaaaaa!’ en stampt naar de commode. Hij gaat ook zelf op de commode liggen en steekt zijn armpjes/benen in de lucht als het gevraagd wordt.
Wat dan weer niet handig is, is dat hij geen idee heeft hoe hij zijn shirt of broek uit moet trekken. We oefenen nu maar hij staat er alleen aan te trekken zonder coördinatie.