‘Dat doet ie normaal nooit!’
zondag 29 juli 2018 om 10:27
Het zal je gebeuren. Ben je lekker aan het wandelen, ontsnappen er twee van die agressieve k*thonden en lig je minimaal anderhalve week in t ziekenhuis.
https://www.ad.nl/binnenland/echtpaar-o ... ~a790c04a/
https://www.ad.nl/binnenland/echtpaar-o ... ~a790c04a/
Vriendelijk.
maandag 6 augustus 2018 om 00:20
Nee de shows om afspraken te maken over hondenvechten en welke honden daarvoor geschikt zijn of welke lijnen.lemoos2 schreef: ↑06-08-2018 00:08Zal ook wel afhangen van het soort hond. Denk althans niet dat er veel louche figuren rondhangen bij een border collie show of een schoonheidswedstrijd voor poedels.
Maar die gedachte is gestoeld op mijn idee van hondenshows, ben nog nooit naar een hondenshow geweest, enkel van die behendigheidswedstrijden voor puppies.
Shows spreken mij verder ook niet aan al vind ik het erg leuk soortgenoten van de mijne te zien omdat hier niet zoveel van zijn.
maandag 6 augustus 2018 om 00:22
Een aantal wist ik al maar van twee zaken had ik nog nooit gehoord (of over gelezen). Dat had ik met logisch beredeneren wel zelf kunnen bedenken maar nooit opgekomen. Goed dat er zo’n initiatief is als Blijf van mijn dier. Had ik ook nog nooit van gehoord.
maandag 6 augustus 2018 om 00:24
Maar dat zullen ze toch wel ‘verstoppen’ onder een show voor meerdere rassen? Lijkt mij anders wel een behoorlijke ‘Kijk hier politie!’ Red Flag te zijn als er enkel ‘terriërs’ geshowd worden. Of van die Bandogs.
maandag 6 augustus 2018 om 12:46
Ik denk dat ze bedoelt "leven en laten leven" en dat we elkaar het licht in de ogen moeten gunnen, omdat ze signaleert dat dit bij jou een beetje ontbreekt.
maandag 6 augustus 2018 om 12:47
En dat is natuurlijk bij jou al heel snel he. Dus huppekee, alle honden afschieten. Dat is gemakkelijk. Maar zoek het vooral niet bij de mensen die het veroorzaken. Die gaan vrijuit.
maandag 6 augustus 2018 om 14:22
Want die hondjes zijn allemaal schattige engeltjes die het heus niet zo bedoelen. En die kaken? Die hebben ze niet om mee te bijten, ben je mal.
Vriendelijk.
maandag 6 augustus 2018 om 16:32
Als je mijn honden hier zou zien, dan zou je inzien hoe belachelijk je antwoord is. Echt.patatjedubbelmayo schreef: ↑06-08-2018 14:22Want die hondjes zijn allemaal schattige engeltjes die het heus niet zo bedoelen. En die kaken? Die hebben ze niet om mee te bijten, ben je mal.
maandag 6 augustus 2018 om 22:02
Dit vind ik toch altijd zo'n onzin.patatjedubbelmayo schreef: ↑05-08-2018 19:28Maar ik vind wel dat iedereen voor hij een hond aanschaft op een soort cursus moet. En als Fikkie er eenmaal is, dan ook weer. Met jaarlijkse verplichte herhalingen. En dat je dan moet kunnen aantonen dat Fikkie bij een goede fokker vandaan komt.
Dat schrikt denk ik behoorlijk af.
En dan gaat t mij echt niet alleen om HR honden maar ook om die mafkezen die een hond nemen die totaal niet bij hun situatie past.
Wat moet je met een grote hond in een klein flatje? Met een zenuwachtig beessie in een druk gezin? Of met een hond die veel beweging nodig heeft terwijl jij amper tijd hebt om m uit te laten?
En -daar is ie weer- wat moet je met een hond die op de HR lijst staat?
Ik heb een huis van meer dan 350 m2 en mijn grote hond mag overal komen van mij.
Maar hij ligt altijd op 1 vaste plek die hij ooit zelf heeft uitgekozen. Zelfs onze enorme tuin kan hem niet bekoren. Verder, verbazingwekkend genoeg, het eens met je.
maandag 6 augustus 2018 om 23:27
Ik begreep uit het stuk dat ' ze' shows dan verplaatsen naar Duitsland of verder weg als er een spoor van controle wad
dinsdag 7 augustus 2018 om 00:47
Ja, las het. Maar ik denk dan (ongehinderd door enige recherchekennis) dat dit volk toch inmiddels ook social media e.d. heeft gevonden. Je stuit wel eens op zo’n rare filmpjes op YouTube onder een ghostaccount. Dat je nietsvermoedend denkt een normaal filmpje te zien over hondencursussen/flyball maar een compilatie ziet van wel heel apart ogende honden met dito eigenaren. En dan lees je de commentsection en dan weet je genoeg. YouTube haalt ze wel snel offline.
woensdag 8 augustus 2018 om 21:31
Speciaal voor de liefhebbers van het stafford ras heb ik dit even gecopieerd, het relaas over twee honden die nu in het asiel in Noorbroek zitten, staffords. Ik heb het te doen met die honden.
Kansarm x twee..
Om een beetje in lijn van de Belastingdienst te blijven, we kunnen het verhaal, dit titel, niet leuker maken, wel éérlijk.
Met liefde stellen we u voor en vragen wij dringende aandacht voor lief, zeer zachtaardig en prachtig dametje Vera en evenzo lieve, stabiele en vriendelijke kerel Rocco (zwart met een beetje wit).
Het kan niemand die een klein beetje rassenkennis bezit ontgaan dat beide honden staffs(achtigen) zijn. Direct de hoofdreden van onze noodkreet en hun al te lange verblijf in het asiel.
Het is te triest en we hebben de boodschap al vaker via onze Fb pagina over gebracht, maar honden als Rocco en Vera staan gewoon met tien - nul achter. Het zijn allebei eigenlijk probleemloze, super lieve, fijne logees!
Vrienden met alle medewerkers, vrijwilligers en stagiaires hier, zelfs met andere honden (Rocco heeft honden vriendinnetjes en Vera hondenvriendjes) en ze zijn gewoon één van de meer makkelijke persoonlijkheden in ons asiel momenteel.
En toch he?! Geen mens die naar de twee individuen vraagt, die ze uberhaupt lijkt te zien!!
We zijn, of waren met z'n allen vreselijk druk met deze -de discussie omtrent- HR honden, het heeft de HR (asiel) honden in zoverre zelf geen zak opgeleverd, alleen maar tegen gewerkt. Overal in het land kampen onze collega asielen met hetzelfde probleem. Vera's en Rocco's in overvloed die al tijden zitten te wachten in asiels op een fijne, liefdevolle en verantwoordelijke plek die ze hun voor altijd thuis kunnen noemen.
Wij willen ze heel graag helpen bij een nieuwe start. Maar hoe moet dat nu ze ongewenst en ongewild lijken? Het asielverblijf is voor de meeste van deze hoge energie honden daarnaast ook écht geen pretje.
Het is een enorm probleem, helemaal nu je, als je marktplaats bekijkt, letterlijk 'gek' wordt van de 'gezellige' gelegenheidsnesten en oepsnesten die er vwb. staff achtigen worden aangeboden én hoe makkelijk men ook weer van een individu af lijkt te willen wanneer ze toch teveel geld of tijd lijken te kosten, óf de puberleeftijd bereiken en niet meer alleen schattig, maar ook energiebommetjes, volhardend, niet altijd meer gezellig naar soortgenoten en bere sterk blijken..
Tja.
Terug naar Rocco en Vera. Ze kennen allebei geen stabiel verleden. Ook die pech delen ze met ongelofelijk veel van hun soortgenoten. Rocco zit bv. al langer dan een jaar gevangen achter tralies, voordat hij bij ons kwam verbleef hij al een lánge tijd in een pension omdat zijn voormalig eigenaar niet meer voor hem kon zorgen.
En toch hé, als je dan kijkt hoe dapper hij is, hoe hij elke dag weer vrolijk is en er het beste van maakt, stabiel is gebleven ook, dan kunnen we alleen maar enorm trots op hem zijn en hopen dat hij dat krijgt wat hij zo verdiend, een hemel op aarde in de vorm van een super thuis!
Vera is wat gevoeliger dan Rocco en heeft veel moeite met het asielleven. Ze doet zo goed en zo kwaad als het kan haar best, maar we zien dat ze erg gestrest raakt van de drukte en de kennel. Vera is een tijdje geplaatst geweest maar kwam om reden die buiten haar lag (!) weer terug. Ze heeft geproefd aan een écht en fijn thuis, en wil dit heel graag weer terug. Het doet ons pijn om haar ongelukkig te zien.
Beide honden zijn -afzonderlijk-, hoewel ze toevallig wel vrienden zijn van elkaar hier
, op zoek naar stabiele, liefdevolle plekken onder de zon. Waar ze op een rustige en verantwoordelijke wijze worden begeleid en verder kunnen groeien. Na zo'n tijd asiel kost het uiteraard even tijd om te acclimatiseren op een nieuwe stek.
Het stukje wordt te lang wanneer we nog heel uitgebreid over beide honden gaan vertellen. Daarom onderstaand de twee rechtstreekse linken naar hun ik zoek baas profiel.
Mocht u/ jij over Vera, Rocco, of beiden, meer informatie wensen, bel of mail ons dan! We praten héél graag over deze fantastische en bloedmooie persoonlijkheden verder.
https://www.dierenbescherming.nl/…/asie ... ier/130115
https://www.dierenbescherming.nl/…/asie ... ier/128005
Het spijt me dat ik een van deze honden geen tehuis kan bieden.
Mijn man zou nooit akkoord gaan met een stafford, hij vindt ze niet mooi.
En we hebben er sowieso nog 3.
Maar het zijn zulke fijne trainbare honden. En áls er dan eentje eens een keer wél hond sociaal blijkt te zijn, dan is het wel iets voor mij.
Maar zoals dit asiel ook al terecht opmerkte, ze komen te vaak verkeerd terecht. Deed het kabinet nou maar eens iets hiermee. Want zowel de honden zelf als anderen zijn slachtoffer.
Kansarm x twee..
Om een beetje in lijn van de Belastingdienst te blijven, we kunnen het verhaal, dit titel, niet leuker maken, wel éérlijk.
Met liefde stellen we u voor en vragen wij dringende aandacht voor lief, zeer zachtaardig en prachtig dametje Vera en evenzo lieve, stabiele en vriendelijke kerel Rocco (zwart met een beetje wit).
Het kan niemand die een klein beetje rassenkennis bezit ontgaan dat beide honden staffs(achtigen) zijn. Direct de hoofdreden van onze noodkreet en hun al te lange verblijf in het asiel.
Het is te triest en we hebben de boodschap al vaker via onze Fb pagina over gebracht, maar honden als Rocco en Vera staan gewoon met tien - nul achter. Het zijn allebei eigenlijk probleemloze, super lieve, fijne logees!
Vrienden met alle medewerkers, vrijwilligers en stagiaires hier, zelfs met andere honden (Rocco heeft honden vriendinnetjes en Vera hondenvriendjes) en ze zijn gewoon één van de meer makkelijke persoonlijkheden in ons asiel momenteel.
En toch he?! Geen mens die naar de twee individuen vraagt, die ze uberhaupt lijkt te zien!!
We zijn, of waren met z'n allen vreselijk druk met deze -de discussie omtrent- HR honden, het heeft de HR (asiel) honden in zoverre zelf geen zak opgeleverd, alleen maar tegen gewerkt. Overal in het land kampen onze collega asielen met hetzelfde probleem. Vera's en Rocco's in overvloed die al tijden zitten te wachten in asiels op een fijne, liefdevolle en verantwoordelijke plek die ze hun voor altijd thuis kunnen noemen.
Wij willen ze heel graag helpen bij een nieuwe start. Maar hoe moet dat nu ze ongewenst en ongewild lijken? Het asielverblijf is voor de meeste van deze hoge energie honden daarnaast ook écht geen pretje.
Het is een enorm probleem, helemaal nu je, als je marktplaats bekijkt, letterlijk 'gek' wordt van de 'gezellige' gelegenheidsnesten en oepsnesten die er vwb. staff achtigen worden aangeboden én hoe makkelijk men ook weer van een individu af lijkt te willen wanneer ze toch teveel geld of tijd lijken te kosten, óf de puberleeftijd bereiken en niet meer alleen schattig, maar ook energiebommetjes, volhardend, niet altijd meer gezellig naar soortgenoten en bere sterk blijken..
Tja.
Terug naar Rocco en Vera. Ze kennen allebei geen stabiel verleden. Ook die pech delen ze met ongelofelijk veel van hun soortgenoten. Rocco zit bv. al langer dan een jaar gevangen achter tralies, voordat hij bij ons kwam verbleef hij al een lánge tijd in een pension omdat zijn voormalig eigenaar niet meer voor hem kon zorgen.
En toch hé, als je dan kijkt hoe dapper hij is, hoe hij elke dag weer vrolijk is en er het beste van maakt, stabiel is gebleven ook, dan kunnen we alleen maar enorm trots op hem zijn en hopen dat hij dat krijgt wat hij zo verdiend, een hemel op aarde in de vorm van een super thuis!
Vera is wat gevoeliger dan Rocco en heeft veel moeite met het asielleven. Ze doet zo goed en zo kwaad als het kan haar best, maar we zien dat ze erg gestrest raakt van de drukte en de kennel. Vera is een tijdje geplaatst geweest maar kwam om reden die buiten haar lag (!) weer terug. Ze heeft geproefd aan een écht en fijn thuis, en wil dit heel graag weer terug. Het doet ons pijn om haar ongelukkig te zien.
Beide honden zijn -afzonderlijk-, hoewel ze toevallig wel vrienden zijn van elkaar hier
Het stukje wordt te lang wanneer we nog heel uitgebreid over beide honden gaan vertellen. Daarom onderstaand de twee rechtstreekse linken naar hun ik zoek baas profiel.
Mocht u/ jij over Vera, Rocco, of beiden, meer informatie wensen, bel of mail ons dan! We praten héél graag over deze fantastische en bloedmooie persoonlijkheden verder.
https://www.dierenbescherming.nl/…/asie ... ier/130115
https://www.dierenbescherming.nl/…/asie ... ier/128005
Het spijt me dat ik een van deze honden geen tehuis kan bieden.
Mijn man zou nooit akkoord gaan met een stafford, hij vindt ze niet mooi.
En we hebben er sowieso nog 3.
Maar het zijn zulke fijne trainbare honden. En áls er dan eentje eens een keer wél hond sociaal blijkt te zijn, dan is het wel iets voor mij.
Maar zoals dit asiel ook al terecht opmerkte, ze komen te vaak verkeerd terecht. Deed het kabinet nou maar eens iets hiermee. Want zowel de honden zelf als anderen zijn slachtoffer.
donderdag 9 augustus 2018 om 00:16
Een kat, Border Collie en een afschuwelijke eikel aan de andere kant van de lijn:
https://www.ad.nl/binnenland/baasje-zet ... ~a8faa74f/
donderdag 9 augustus 2018 om 07:14
Ik dacht al, wanneer komt ie?lemoos2 schreef: ↑09-08-2018 00:16Een kat, Border Collie en een afschuwelijke eikel aan de andere kant van de lijn:
Vriendelijk.
donderdag 9 augustus 2018 om 07:29
lemoos2 schreef: ↑09-08-2018 00:16Een kat, Border Collie en een afschuwelijke eikel aan de andere kant van de lijn:
Er gebeurt helemaal niets, ik vind de commotie enorm overdreven. Veel honden vinden het nu eenmaal leuk om ergens achteraan te rennen en dan is een wegrennende kat natuurlijk extra leuk. Het is niet netjes, maar om nou een hetze te beginnen tegen de hondeneigenaar vind ik heel overdreven. Hoeveel honden lopen er rond met littekens van kattennageltjes? Moeten die "dierenbeulen" ook allemaal worden aangepakt? En ik lees nu in het artikel dat de kat melk heeft gekregen. Dat is toch helemaal niet goed voor katten?
donderdag 9 augustus 2018 om 08:52
Mijn hond is ook een HR ras. Ze is overigens prachtig! En lief en leuk etc...
Maar heel erg eens dat mijn hond, jou niet onveilig moet laten voelen of in gevaar mag brengen en daarmee ook haarzelf. Als ik merk dat mensen zich angstig voelen, of andere honden, dan lijn ik haar meteen aan,of hou haar kort. Zij vind dat best. Ze staat dan wel soms teleurgesteld achterom te kijken, omdat ze alleen hallo wil zeggen. Dan leid ik haar af en gaan we wat anders leuks doen, stok, bal, huppelen....
Als er onverhoopt wel wat gebeurd, dan ben IK verantwoordelijk. Mijn hond. Als mijn katten wat doen ben ik ook verantwoordelijk.
Mijn hond train ik al van jongs af aan, ook in spel. Nou wordt zij ook getraind door de rest van de dieren, want de katten weten heel goed wat zij wel en niet willen en mijn andere dieren ook. Dan is het ook zielig voor haar. Wil zij spelen, maar veel te lomp.
De combinatie van elk ras/dier en eigenaren is wel de crux. Ik kom ook eigenaren tegen die het leuk vinden dat hun hond mijn "vechthond" bijten of dominant gedrag vertonen. Walgelijk en onwijs zielig voor die honden. Ze worden er namelijk ook niet gelukkiger van.
Oh by the way... de koningspoedel is ook een "vechthond". Wat een verschrikkelijke lieve dieren zijn dat in de juiste huizen. Mijn hond heeft een BFF, poedel. Als die 2 spelen ziet het er heel eng uit.
TO, ik vind het heel erg om te lezen wat deze man is overkomen.En ik snap het ook dat sommige mensen ontzettend bang zijn voor honden, welk soort dan ook.
Ik ren al voor een wesp. OOk ik vertrouw niet alle honden "doet hij anders nooit". Ik loop hard en ben heel wat honden tegengekomen die graag naar mijn kuiten happen.
Ik weet dat ik nooit mag stoppen met 1 cursus met mijn hond. Nou is zij net 2 en inderdaad lang aan het puberen, ik merk toch dat ik niet mijn hond zomaar los laat, haar steeds in de gaten hou, maar ook mijn omgeving in de gaten hou. Ze is lief naar alles en iedereen, maar ik wil met mijn hond geen angst aanjagen.
Er zijn hier meer met HR honden die niet "dat soort" zijn, maar ik herken het wel. Helaas, want veel van die beestjes zijn echt schatten! En ik vind de mijne de mooiste en liefste en zorgzaamst. Echt jammer dat niet iedereen die voor een dier kiest niet altijd het ras kiest wat bij ze past, of eigenlijk niet de tijd heeft voor een dier en daar pas achter komt als ze er al zijn.
Maar heel erg eens dat mijn hond, jou niet onveilig moet laten voelen of in gevaar mag brengen en daarmee ook haarzelf. Als ik merk dat mensen zich angstig voelen, of andere honden, dan lijn ik haar meteen aan,of hou haar kort. Zij vind dat best. Ze staat dan wel soms teleurgesteld achterom te kijken, omdat ze alleen hallo wil zeggen. Dan leid ik haar af en gaan we wat anders leuks doen, stok, bal, huppelen....
Als er onverhoopt wel wat gebeurd, dan ben IK verantwoordelijk. Mijn hond. Als mijn katten wat doen ben ik ook verantwoordelijk.
Mijn hond train ik al van jongs af aan, ook in spel. Nou wordt zij ook getraind door de rest van de dieren, want de katten weten heel goed wat zij wel en niet willen en mijn andere dieren ook. Dan is het ook zielig voor haar. Wil zij spelen, maar veel te lomp.
De combinatie van elk ras/dier en eigenaren is wel de crux. Ik kom ook eigenaren tegen die het leuk vinden dat hun hond mijn "vechthond" bijten of dominant gedrag vertonen. Walgelijk en onwijs zielig voor die honden. Ze worden er namelijk ook niet gelukkiger van.
Oh by the way... de koningspoedel is ook een "vechthond". Wat een verschrikkelijke lieve dieren zijn dat in de juiste huizen. Mijn hond heeft een BFF, poedel. Als die 2 spelen ziet het er heel eng uit.
TO, ik vind het heel erg om te lezen wat deze man is overkomen.En ik snap het ook dat sommige mensen ontzettend bang zijn voor honden, welk soort dan ook.
Ik ren al voor een wesp. OOk ik vertrouw niet alle honden "doet hij anders nooit". Ik loop hard en ben heel wat honden tegengekomen die graag naar mijn kuiten happen.
Ik weet dat ik nooit mag stoppen met 1 cursus met mijn hond. Nou is zij net 2 en inderdaad lang aan het puberen, ik merk toch dat ik niet mijn hond zomaar los laat, haar steeds in de gaten hou, maar ook mijn omgeving in de gaten hou. Ze is lief naar alles en iedereen, maar ik wil met mijn hond geen angst aanjagen.
Er zijn hier meer met HR honden die niet "dat soort" zijn, maar ik herken het wel. Helaas, want veel van die beestjes zijn echt schatten! En ik vind de mijne de mooiste en liefste en zorgzaamst. Echt jammer dat niet iedereen die voor een dier kiest niet altijd het ras kiest wat bij ze past, of eigenlijk niet de tijd heeft voor een dier en daar pas achter komt als ze er al zijn.
donderdag 9 augustus 2018 om 10:48
Ik heb een moeilijk teefje. Ernstig mishandeld in het verleden en heel angstig. Thuis is ze erg rustig, lief, knuffelig. Erg aanhankelijk. Ik hou zoveel van haar.
Ze is voornamelijk erg angstig voor kinderen en mannen, maar vreemde mensen vind ze ook gewoon eng. Naar andere honden (op een paar uitzonderingen na) doet ze ook raar. Blaffen, grommen, niet bepaald vriendelijk.
Ze heeft nog nooit gebeten maar ik denk dat het wel een mogelijkheid zou kunnen zijn als zij zich bedreigd voelt. Logisch vind ik dat. Mensen kunnen ook uithalen als ze zich bedreigd voelen
In ieder geval ben ik wel voorzichtig. Ik laat haar wel loslopen want daar geniet ze gewoon enorm van, maar ik kijk altijd of er niet iemand komt aanlopen. Dan doe ik haar gelijk aan de riem. Vooral om andere honden dus, zodat er geen gevecht plaats gaat vinden. Voor mensen zou ze gewoon wegrennen.
Ik weet wel dat mensen zich al ergeren aan mijn hond omdat ze niet sociaal is naar andere honden toe. Don't care. Ik ben blij dat ze een 2e kansje heeft gekregen bij mij en zo geniet van de liefde en aandacht die ze nu krijgt
Ze is voornamelijk erg angstig voor kinderen en mannen, maar vreemde mensen vind ze ook gewoon eng. Naar andere honden (op een paar uitzonderingen na) doet ze ook raar. Blaffen, grommen, niet bepaald vriendelijk.
Ze heeft nog nooit gebeten maar ik denk dat het wel een mogelijkheid zou kunnen zijn als zij zich bedreigd voelt. Logisch vind ik dat. Mensen kunnen ook uithalen als ze zich bedreigd voelen
In ieder geval ben ik wel voorzichtig. Ik laat haar wel loslopen want daar geniet ze gewoon enorm van, maar ik kijk altijd of er niet iemand komt aanlopen. Dan doe ik haar gelijk aan de riem. Vooral om andere honden dus, zodat er geen gevecht plaats gaat vinden. Voor mensen zou ze gewoon wegrennen.
Ik weet wel dat mensen zich al ergeren aan mijn hond omdat ze niet sociaal is naar andere honden toe. Don't care. Ik ben blij dat ze een 2e kansje heeft gekregen bij mij en zo geniet van de liefde en aandacht die ze nu krijgt
donderdag 9 augustus 2018 om 11:34
Ik heb al geschreven dat ze eens langs moet komen, in amsterdam of in groningen/drenthe, maar daar op in gaan durven ze niet. Ze zouden eens een lieve hond tegen kunnen komen, jak.
donderdag 9 augustus 2018 om 11:47
Ik kreeg 'm ook. Wat een kloothommel die vent.lemoos2 schreef: ↑09-08-2018 00:16Een kat, Border Collie en een afschuwelijke eikel aan de andere kant van de lijn:
donderdag 9 augustus 2018 om 11:51
Wat ben je toch een naar mens zeg. Jammer hé dat het niet zo'n pitbull is die een kuteigenaar heeft.
donderdag 9 augustus 2018 om 11:55
Heb je wel goed gekeken? De man geeft de hond een schop zodat ie achter de kat aan gaat! Het is bloedheet en de kat ligt daar gewoon rustig. Kat was NIET aan het rennen. Pas toen de hond hem aanviel rende hij weg. De kat is al oud. En het punt is vooral dat de hond dus helemaal geen aanstalten maakte maar moest van de eigenaar.nerdopviva schreef: ↑09-08-2018 07:29Er gebeurt helemaal niets, ik vind de commotie enorm overdreven. Veel honden vinden het nu eenmaal leuk om ergens achteraan te rennen en dan is een wegrennende kat natuurlijk extra leuk. Het is niet netjes, maar om nou een hetze te beginnen tegen de hondeneigenaar vind ik heel overdreven. Hoeveel honden lopen er rond met littekens van kattennageltjes? Moeten die "dierenbeulen" ook allemaal worden aangepakt? En ik lees nu in het artikel dat de kat melk heeft gekregen. Dat is toch helemaal niet goed voor katten?