JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
hee nikiet, goed nieuws! gelukkig geen vervelend gesprek zoals je dacht.

sja marianne, die melle die snapt het! volgens mij slaap je idd pas goed als je vijf uur of meer pakt. soms word ik wakker na drie uur en dan lijkt het of ik tien minuten ervoor nog wakker was.
Sam, is idd echt heel fijn om wat langer te slapen. Voel me ook goed uitgerust. Hoewel ook dan de slaap nog wel erg kort lijkt hoor.

Dat boeren is hier ook een probleem. Momenteel loop ik met Melle de trap op en neer, dan wil er nog wel eens boer komen. Door het gehobbel, denk ik.
Sorry, ben te moe om op alles te reageren. Wen, wil je wel nogmaals bedanken voor de uitleg om de doek te knopen. Ik heb het inmiddels een paar keer geprobeerd en het lukt steeds beter. Hij moet alleen nog strakker kunnen. Elena slaapt er in ieder geval beter in dan in haar bedje :)! By the way, wij hebben de babyfoon al de deur uit gedaan. We hadden zo'n ding gekocht met een hartmonitor van 110 euro en die hebben we nooit gebruikt aangezien ze toch niet in haar bedje slaapt. Ik heb hem nu bij m'n ouders liggen in het geval ze daar een keer wel in een bedje wil liggen, maar ben bang dat hij ongebruikt blijft.

Ik ben zo moe omdat we vanmorgen al om 8 uur bij de huisarts moesten zijn voor inentingen. Ik stond dus al om half 7 onder de douche en ook ik voed Elena nog elke nacht rond 4 uur dus ook nog steeds gebroken nachten. Heel herkenbaar dus voor mij Lily, die inentingen. Elena kreeg een spuit in elk been en bij elke spuit gaf ze een keiharde gil en daarna een paar snikken... ik zat erbij met tranen in m'n ogen. Maarre, het lijkt wel of ze drugs in haar gespoten hadden. Ze heeft vrijwel de hele dag vast geslapen en ze heeft ook lichte koorts. Verder lijkt ze er niet veel last van te hebben. Ik ga zodadelijk dus ook maar weer naar bed.

Wil nog wel even kwijt dat je een erg mooi gedichtje geschreven hebt Marianne.
Haha, dat timmeren wordt hier ook niet echt gewaardeerd. Traplopen schijnt te helpen, maar ik vind trap af toch nog wel wat eng met Bloem op een arm over mijn schouder. Rondlopen en een beetje hobbelen werkt hier na een kwartiertje soms wel. En onder het kontje kloppen soms ook.

Op het borstvoedingsvragentopic wordt koemelkallergie gesuggereerd voor Bloem. Op het CB zeiden ze dat yoghurt daarvoor niet uitmaakt (nav haar acne dachten ze ook even aan koemelkallergie), maar op het topic zeggen ze dat dat wel uitmaakt, en kwark ook. Dus vanaf nu schrap ik even alle melkproducten, kijken of dat helpt.

Wat toevallig Lily, dat jullie zo dichtbij elkaar wonen!
Kitty, fijn dat het nu beter gaat met knopen! Ik mail je daar nog even over.

Hoe zou het toch met Chili zijn?
Ik heb geslapen van 22 tot 4. 6uur achter elkaar! en weer van 4.15 tot 7.30. Ik voel me uitstekend!

Sam, geen boer tips want rechtop houden werkt hier goed genoeg. En hier gaat dat juist steeds beter, ze boert nu al soms tijdens het drinken (tis ook net dr vader )

En over njb, ik ben Sherlock hé?! Haha nee ze had het eens over winkelen in een stad vlakbij en die info gecombineerd met ziekenhuizen, het beleid van de vk's hier (heel uniek). Maakte dat is redelijk zeker wist dat ze ook bij mij in het dorp woonde en na mailen blijkt ze ook nog heel dichtbij te wonen.

Kitty, Lola is hier echt van de leg geweest door die prikken en sliep juist extra bagger vooral overdag, ze schrok steeds wakker. Gelukkig sliep ze vannacht wel super maar ze voelde zich duidelijk 'niet lekker'.

Wat goed helpt om de draagdoek strakker te krijgen is 'hupsen' een beetje springen en dan trekken.Maar een niet rekbare doek krijg je veel steviger wil ik daarbij vermelden.

Inderdaad Wen, hoe is het met Chilli. Ik gok; gebroken nachten, extreem gaar zijn, pc staat boven, leest wel soms mee maar geen puf om te reageren. Ja toch Chili?! Ik hoop dat dat het is en niet iets ernstigs ofzo.
ach check net mijn mail, date verzet due to kotsende kids. Volgende week in de herkansing!

Heb ik weer de héééééééle dag tijd voor jullie
Gezellig Lily!

Wb Chili, ook mijn gok
Ben ik weer eens!

Pff, eindelijk heel even tijd om te schrijven. De afgelopen weken hebben we allerlei logees gehad en ook nog veel bezoek. Tussen de bedrijven door moet er dan ook nog gevoed, verschoond, gewassen, gestreken etc worden, dus maar weinig tijd om te forummen!

Ik heb ook nog niet alles bijgelezen, helaas. Hier gaat alles goed. Chica blijft een rustige tevreden baby die echt enorm veel slaapt. Maakt d'r ook niet uit waar. Dat is bij sommigen van jullie wel anders lees ik.

Eten doet ze af en toe enorm rommelig, dan laat ze steeds los enzo. Maar vaak is ze dan te moe om te eten ofzo en dan wordt het een beetje lastig allemaal.

Krampjes lijken steeds minder vaak voor te komen en als ze voorkomen is het met een kwartiertje over.

Nou, binnenkort reageer ik weer op jullie hoor!!
Geeft niet hoor Lucia! Fijn dat alles zo relaxed gaat met je rustige, slapende baby!

Wel genoten van de drukte om je heen?!

Tante Toos hier ligt nu al twee uur te tukken. Na een badje en de borst is ze liggend in slaap gevallen en heb ik mijn tepel uit haar mond gesneaked ( ), ze ligt nu nog steeds op dr zij en ik zit op de bank alles in de gaten te houden. Moe van het rellen van gister gok ik zo.
Hee Lucia, wat fijn dat je zo'n heerlijk rustige baby hebt! (zei ze lichtelijk jaloers ) Logisch dat je even geen tijd had met al die drukte. Haal de schade later maar in

Lily, het rellen is hier nu aangekomen denk ik, ze doen het om de beurt. Héle ochtend gehuild, geschreeuwd en gekrijst, ontroostbaar (op af en toe een slokje na). En toen ik bedacht dat een stukje rijden misschien wel zou helpen, al was het maar om zelf even ergens anders mee bezig te zijn, bleek de auto stuk Vriendlief is snel naar huis gekomen (want hysterisch huilende vriendin én dochter aan de telefoon is een garantie voor niet lekker werken) en heeft de accu voorlopig opgelapt. Nee ik was niet vergeten het licht uit te doen

En toen kreeg ik ineens het lumineuze idee om haar in de doek te knopen, mán, wat ben ik soms ook een domme doos. Binnen een paar minuten was het rustig, nog steeds trouwens.

Lily, die fles is binnen, ziet er goed uit! Ik heb hem even getest met wat water, als je in de zachte, soepele buitenste speen knijpt komt er hooguit een druppel, baby moet echt kracht zetten om bij de binnenste speen te komen zodat er een straaltje uitkomt. Ik heb hem bij Prolacta gekocht tegelijk met wat kolfonderdeeltjes, scheelt verzendkosten. Waarschijnlijk vanavond ga ik de fles testen, ik ben benieuwd wat ze ervan vindt!
hai, hai,

jee wat veel geschreven weer...

Ik lees dat er nog meer van jullie de nachten nog redelijk vaak moeten voeden...

Tja... Ik heb besloten dat ik hem nu niet meer wakker maakt als hij slaapt in de avond. maakt vaak toch niet uit. dus ook al heeft hij de laatste om 20.30 uur dan zie ik wel hoe laat hij komt... Want elke keer als ik hem rond 23.00 uur wakker maakt komt hij toch weer 3 uur erna... Kan ik net zo goed eerder m'n bed in.

Wat mijn werk betreft lijkt het gunstig maar het is nog even wachten of dat project voor 6 maanden doorgaat. Voor hetzelfde geld willen ze me anders echt ontslaan. En zoveel geld krijg ik niet mee want ik werk er pas 2 jaar... Toch denk ik wel snel wat anders te vinden. Ik blijf alleen liever even hier onder contract. Loopt alles lekker door.

Wat betreft het boven slapen overdag. Ik schreef geloof ik gisteren al dat het misschien helpt om juist de gordijnen wat open te houden? Bij Björn in ieder geval wel. Hij wilde niet boven slapen tot ik gisteren dus bedacht de gordijnen een btje open te laten. Dan is het lichter net zoals beneden.

Maar hij blijft overdag weinig slapen. Vanmiddag gewandeld en toen heeft hij wel een tijdje geslapen. Heerlijk dat zonnetje. Laat de lente nu maar komen!!

Tot snel.

groetjes,nikiet
Pluk de dag!
Even kort: Chili mailde (ik had haar een berichtje gestuurd), alles gaat goed met haar en ik denk dat ze binnenkort wel weer eens komt kijken hier.

Lily, in welke knoop voed jij Lola eigenlijk?

Welterusten!
herkenbaar, dat laat wakker maken voor een voeding niet helpt. het cb bureau gaf aan dat het ook slim was dat niet te doen. Zo leren ze nl wel om een lange ruk te slapen, en ze gaan dit vanzelf verplaatsen naar later op de nacht aldus hen.. Ik wacht vol smart op die dag. Het huiluurtje is hier wel helemaal verdwenen, cb zei dat dit na de 8e week vaak gebeurde en ja hoor, nu het een ruime week al niet meer is, durf ik wel te geloven dat het zo blijft.

Wel weer rommelnachten. Ik snap echt niet wat het is met die tweede nachtvoeding. Ik heb ook het idee dat hij niet echt honger heeft, maar in slaap vallen lukt hem dan ook niet, ondanks speen of bij mij liggen. Nou ja, het zal wel overgaan, ik hoop voordat ik weer moet werken. Pff, vooral als ik vroege dienst heb zie ik zulke nachten niet zo zitten.

Ukkie zou eigenlijk dinsdag (!!) al moeten oefenen op het kdv. Uiteindelijk gekozen om hem maar 1x te laten wennen ( nou ja, het wennen is toch voor mama). Ik ken de gang van zaken daar en voor hem maakt het niet uit. Kan het echt niet over mijn hart verkrijgen hem dinsdag al te brengen. Uiteindelijk moet hij de 3e week van april echt beginnen.

Wen, hoe gaat het nu? Fijn dat je vriend naar huis kon komen! Soms kun je er echt doorheen zitten he. Wat dat betreft vind ik de tweede veel makkelijker. Ik weet nu echt zeker dat het voorbij gaat.. Pikt ze die hippe fles?

Lily: Is Lola weer opgeknapt van dr prikken? Arme uk.

Nikiet: Ik laat ook overdag de gordijnen helemaal open, in de avond uren een schemerlampje aan, en s nachts helemaal donker. Vanaf dag 1 zo gedaan, werkt prima. Spannend met je werk allemaal. In wat voor branche werk je? Ik kan me wel voorstellen dat zekerheid wel prettig is op dit moment. Dat is ook mijn motivatie om niet op andere banen te reageren. Ik weet nu precies wat ik wel en niet heb en bij een andere werkgever is dat toch maar afwachten. Heb nu een heeeeeeele flexibele baas wat betreft later komen/eerder weg voor de kindjes, kolfrecht en kortdurend zorgverlof ( doorbetaald). Ik blijf dus zitten waar ik zit, al zie ik soms interessante functies voorbij komen. Dat komt wel weer als de jongens op school zitten ofzo. ( blijft leuk om " de jongens" te kunnen typen of zeggen)

Nou hier al weer volop in actie. Oudste de deur uit naar KDV. Het is weer donderdag poepdag, dus baby tot aan zijn nek in de stront. Baby gewassen, bed verschoond, was aangezet, daarna gevoed en gekolfd ( 100 cc) en nu ga ik eens even sporten. ( nou ja, steppen op de wii, ik krijg al 3 avonden op rij niemand mee naar de sportschool en ik wil niet alleen. En inmiddels mag er wel weer eens iets gedaan worden, vooral die buik is om te huilen. Qua gewicht zit ik lager als voor de zwangerschap).

Fijne dag allemaal!
Golfje, ik ga binnenkort ook weer steppen op de Wii! Haha, had ik me gisteren net bedacht. Ik kreeg de Fit toen ik 4 maand zwanger was en net last kreeg van mijn bekken, dus ik heb hem maar een paar keer kunnen gebruiken, en ik riep steeds dat ik na de bevalling écht ermee aan de slag zou gaan. Dus binnenkort moet ik eraan geloven

Het gaat hier weer een stuk beter. Gisteren was het gewoon een huildag, misschien een regeldag (hebben jullie dat ook, dat je eigenlijk niet zeker weet of iets nu een regeldag was of gewoon pech? In de blaadjes staat leuk dat je op een regeldag lekker in bed moet gaan liggen met leesvoer, drinken en baby, maar het is toch niet zo dat je dat van tevoren al weet lijkt me, dat komt toch op zijn vroegst in de loop van de dag?)

Oh, en we zijn gisteren in een bliksemactie naar de Prenatal geweest met z'n drieën, voor o.a. een slaapzakje. Werkelijk, dat hadden we eerder moeten doen. 's Nachts na de voeding in haar koude bed (na een uur is dat wel afgekoeld) schoot ze altijd in de krampjes, en ik had wel het idee dat die krampen te maken hadden met het temperatuurverschil. Nu blijft ze lekker in haar warme slaapzak, en alle drie de keren sliep ze mooi vlot in! Joehoe! Hopelijk juich ik niet te vroeg

Er hoeft toch verder niets over met zo'n warm slaapzakje met (te...) lange mouwtjes?

Golfje, wel handig dat je zowat kunt plannen wanneer je zoontje in bad moet, met zo'n strak poepschema.

Hippe fles ging goehoed! Ze moest er hard voor werken, en ze gedroeg zich precies zoals aan de borst. Ik heb zelfs nog even kunnen bestuderen wat ze nu precies voor raars doet met haar bovenlip, ben er ondanks dat nog niet achter wat het is.
Geblogd op mn hyves en ook maar even hier neergezet.

Melle zn naveltje was een beetje ontstoken zag ik maandag. Moah, even aankijken dacht ik. Niet meteen in paniek. Dinsdag zag het er nog niet echt beter uit en het velletje er omheen werd wat vurig. Dus woensdag toch maar even gebeld met de huisarts. Daar kon ik om 's middags om half 4 terecht.

Melle om 2 uur flesje gegeven. Hij heeft nog even in de box gelegen en toen in de wandelwagen, hup, naar de dokter.

Ik dacht, oh, die prikt dat even open, dat het etter er uit kan en klaar is Kees. Maar de dokter zei dat ze daar toch echt niet in ging prikken. Ik zei nog: als het bij mezelf was geweest, had ik het wel open gepeuterd. De dokter wilde toch liever even overleggen met de kinderchirurg. Dus gebeld met plaatselijk ziekenhuis. Was idd beter om even met Melle langs de kinderchirurg te gaan. Maar omdat hij nog geen 2 maanden is, kon hij niet naar dat ziekenhuis, maar moest hij naar het grote ziekenhuis in de stad. Ik vraag aan de dokter, of ik dan zelf even moet bellen voor een afspraak, Nee, zegt ze, je moet nu heen. Ik zeg, nu? Ja, nu. O, zeg ik .

Verwijsbrief mee. Wandelen naar huis. Melle in de maxicosi. Tas mee, flesje mee. Het was tenslotte al bijna 4 uur en je weet hoe dat gaat in ziekenhuizen: wachten, wachten, wachten.

In de auto naar het ziekenhuis: uur rijden. Ik moest bij de spoedeisende hulp zijn. Dat klinkt toch niet zo leuk, dacht ik. En waarom ze het spoedeisend noemen, is me een raadsel, want zoveel spoed werd er niet achter gezet.

Er was natuurlijk precies wisseling van de wacht en de bijbehorende overdracht, dus gewacht vanaf een uur of kwart voor 5 tot kwart voor 6. En toen waren we aan de beurt. Melle had de hele tijd beetje om zich heen zitten te kijken. En te lachen en te brabbelen, dus dat ging heel goed

Eerst het verhaal verteld aan de ene arts. Die heeft gekeken naar Melle zn navetje, beetje gedrukt en Melle lag maar naar hem te lachen. Deze arts wilde overleggen met een andere arts. Dus weer wachten. De andere arts kwam ook. Weer het verhaal verteld. Ook deze arts voelen en drukken en Melle nog steeds lachen. Deze dokter vertelde, dat het wel eens gebeurde dat er een verbinding is tussen de navel en de blaas of de darmen en dat wilde hij eerst onderzoeken door een echo te maken. Als het zo zou zijn, was het geen probleem. Kwam wel meer voor en Melle zou er gewoon oud mee kunnen worden. Okee...

Toen was het ondertussen al kwart over 6, dus ik zeg tegen de dokter, dat het Melle zn etenstijd is. Dat wou hij toch even overleggen met de echoscopist. Dus weer wachten. Gelukkig mocht Melle wel eten. De verpleegkundige heeft zn flesje warm gemaakt en heeft flesje gegeven, zodat ik eindelijk even naar de wc kon.

Toen ik terug kwam, heb ik flesje verder gegeven en toen kwam ook de echoscopist. En onder het eten geven, kon hij goed een echo maken, omdat Melle lekker lag te drinken.

De echoscopist kon zo geen verbinding zien tussen de navel en de darmen of de blaas. Maar er moest (natuurlijk) weer overlegt worden met de dokter. Dus weer wachten. Ondertussen is Melle bewonderd door de verpleegkundigen. En daar had Melle ook dikke sjans mee. Lachen en doen.

Uiteindelijk kwam de dokter weer. Die kon eigenlijk nog steeds niet met zekerheid zeggen of er wel/geen verbinding was. Ze wilden het plekje in ieder geval wel open maken. Eerst een verdovingspleister erop. Een half uur wachten. Tuurlijk, kan er ook nog wel bij. Ik kon zien dat Melle wel een beetje moe werd. Speentje gegeven en ingewikkeld in een doek en hij heeft een beetje stil om zich heen liggen kijken. En toen kwam de dokter weer. Melle zou er niets van voelen, het vervelendst zou zijn, dat de pleister er af getrokken werd. Maar niet bij Melle hoor, die bleef maar lachen naar die dokter. Was ook wel een leuke dokter, hoor, dus kon me wel een beetje voorstellen. Scalpel erbij en prikje gemaakt in het ontstoken plekje. Verder gebeurde er niets. Pincet ging tot de helft in zn navel. Zo ver? Ja, zo ver... Melle bleef lachen. Zo'n mooi, rustig jongetje is het toch he?

Watje voor de kweek erin. Pleister erop en toen mochten we weer naar huis

Om 9 uur waren we weer thuis. Melle had in de auto geslapen en was thuis gekomen weer wakker. Toch maar in zn bedje gelegd. Maar niet slapen. Ondertussen kwamen een ongeruste oma en tante langs (die waren ook al bijna in het ziekenhuis toen ik smste dat we weer naar huis gingen.) Tante zei, dat Melle ook eerst even moest acclimatiseren en dat ik hem niet meteen in bedje moest leggen. O. Ontaarde moeder ben ik toch ook, haha. Dus maar weer naar beneden gehaald. Ik verdenk oma en tante ervan, dat ze Melle gewoon nog even wilden zien. Na kopje koffie gingen zij naar huis. En ik met Melle onder de douche. Flesje gegeven en toen heeft hij geslapen van 11 uur tot half 7 (!)

En nu ziet het plekje er al een stuk beter uit. Ik denk nog steeds dat het gewoon een beetje ontstoken was. 3 weken geleden is in het consultatiebureau zn naveltje een beetje aangestipt, omdat er een stukje wild vlees in zat. En ik vermoed dat het daarvan kwam. Maar goed, ik ben geen dokter. Ik ben alleen moeder van een heel tevreden klein babyjongetje...

Maandag weer naar de kinderarts en dan zullen we wel weer meer horen.

Dat was Melle zn eerste, grote avontuur en die heeft hij goed doorstaan. Hij is nog steeds de rust zelfe en lachen kan hij ook nog steeds heel goed

Groetjes Marianne
Wat een bikkel is die kleine Melle toch.
Kitty, dank je wel. En die prikjes zijn echt zielig. Bij mij zeiden ze dat het ene kindje er moe van wordt en veel wil slapen, het ander kindje wordt onrustig en wakker of ze kunnen er juist heel hongerig van worden. Hopelijk gaat het vandaag beter met Elena. En ook met jou, dat je een goede nachtrust hebt gehad.

Lily, heerlijk zulke nachten! Hou ze vol, zo. Of eigenlijk Lola: hou vol zo.

Ben idd ook erg benieuwd naar Chili.

Lucia, gewoon lekker lezen en schrijven als je zin en tijd hebt, en als je dat niet hebt, is het ook geen probleem. Komt vanzelf weer. Voor ze 18 zijn zullen ze allemaal wel doorslapen, toch? En ook het eten zal dan vast geen probleem meer zijn, haha. En komt er ook vast geen kraambezoek meer en kunnen ze hun eigen dingen strijken, haha.

Wen, dat doek zit nog niet in je systeem, haha. Maar gelukkig werkt het wel. En de volgende keer denk je vast eerder: doek!

Nikiet, hoe ging het vannacht? Hoe laat kwam Bjorn? Ik heb trouwens overdag altijd de gordijnen open op Melle zn slaapkamer. 's Avonds doe ik die pas dicht. En ook heb ik het raam op een kiertje, zodat er buitengeluiden naar binnen kunnen. En als het goed weer is, slaapt hij altijd buiten. Dus altijd in licht dan.

Gelukkig dat alles goed is bij Chili!!!

Ohja Wen, hoe ging het met de fles? Edit: lees dat het goed ging. Das heel fijn. Jammer dat je niet kon zien wat er nu precies mis gaat, maar dat het drinken uit de fles goed ging, is het belangrijkst toch?

O Golfje, ik zou dan geloof ik wel alleen naar de sportschool gaan. Ik bedacht me ineens dat ik de trilplaat nog heb. Dus die wil ik beneden zetten en daar oefeningen op doen.

Alsof ik zo gedisciplineerd ben, maar ja, dus staat ie in ee vergetelhoekje en beneden is het confrontatie,

Ik was trouwens vrijdag (2 weken geleden) iets beneden gewicht voor de zwangerschap en 16 kilo afgevallen. Geen beter dieet dan een bevalling, haha.

Afgelopen vrijdag vergeten te wegen (doe ik altijd bij mn moeder, heb zelf geen weegmasjien). Ben benieuwd hoe het morgen is.

Wen, ik heb een slaapzak met korte mouwen en ik doe er nog een dekentje over. Als Bloem het te koud heeft, wordt ze wel wakker, dus als ze lekker slaapt, heeft ze het ook lekker warm.
Belletje, ja he? Ik was ook vooral ontroerd, omdat hij ondanks het vele wachten en vreemde, drukke omgeving en vreemde mannen in witte jassen, toch zo tevreden en rustig bleef. En ook bleef lachen. Hij heeft gewoon niet 1x gehuild. Als ik daaraan denk, kan ik wel janken... Dat ie gewoon zichzelf was. En nu nog hoor. Vanmorgen alweer lachen en lekker in de box gespeeld. Alleen wel eerder moe, dus dat komt wel van gisteren denk ik.
Hoi!

Sorry sorry sorry dat ik jullie zo ernstig verwaarloos.. Het is zo hectisch en druk vaak en we wisselen elkaar steeds af met ziek zijn. Nu is onze oudste dochter weer ziek en daar ben je dan toch veel mee bezig. Het VF is niet het enige wat ik verwaarloos, in het huishouden schiet ik ook ernstig tekort..

Met Linde gaat het overigens wel heel goed, ze heeft alleen best last van de (naar wat ik aanneem) acht weken sprong. De hele dag wakker en huilen en ALLEEN maar bij mama liggen, dat werk.

Gelukkig krijg ik de draagdoek steeds beter door (ik knoopte hem eerst verkeerd, vandaar de rugpijn), ik kan hem nu al een paar uur omhouden als ik tussendoor wel kan zitten.

Marianne ik las je verhaal al op hyves, wel ff schrikken zeg. Maar Melle deed het hartstikke goed he?

Ik kan niet beloven dat ik nu elke dag weer ga schrijven hier, maar ik doe mijn best!
Wat een heerlijk kind heb je, Marianne! Zo veel drukte en rare dingen, en dan zo lekker rustig blijven. Fijn dat het alleen een ontstoken plekje was en geen enge dingen. Oh, en hou es op met (ook al is het half grappend) jezelf een ontaarde moeder te noemen! Ben je niet, in geen velden of wegen.

Waar het vanochtend beter leek te gaan, werd het daarna weer drama. Ik zie steeds meer op tegen het voeden omdat het steeds zo'n worsteling is. 's Nachts een stuk minder, gek genoeg, dus waar dat nu aan ligt? En ze bleef daarstraks maar huilen, terwijl ik vond dat ze moest gaan slapen. In tranen bedacht dat ik dan toch misschien maar haar boven te slapen moest leggen zodat ik in ieder geval even mijn gedachten op een rijtje kon zetten. Maar toen ze huilend in haar ledikantje lag, kon ik het ook gewoon niet, ik moet haar gewoon dicht bij me hebben. Dus maar weer de doek tevoorschijn getoverd Ik wilde dat iemand me gewoon kon vertellen wat ik moet doen, en dat dat dan ook daadwerkelijk een rustig meisje oplevert. Dat gaat niet, snap ik ook wel, maar wat zou het fijn zijn. Wel heb ik vanmiddag iemand van La Leche League gebeld, en haar het hele verhaal voorgelegd. Zij dacht dan weer niet direct aan een allergie. Haar tips waren: behandelen voor spruw, ook al is er niets te zien, fysio voor de voorkeurshouding van Bloem (hoofd ligt het liefst naar links, en als ze daardoor niet lekker in haar vel zit kan dat ook effect hebben, zei ze) en bloot met haar gaan liggen en de zoekfunctie opnieuw opstarten zeg maar. Een heel lijstje aan acties dus.

En als er nu nog iemand tegen me zegt dat je er vooral van moet genieten als ze zo klein zijn, doe ik ze wat. Voor genieten blijft niet zoveel tijd over zo.
Ho wacht Voy, acht weken sprong? Tell me more! (ziet nog meer rare dingen opdoemen aan de horizon, zaterdag is Bloem 8 weken)

Fijn van de draagdoek!
Wen
Ik heb begrepen dat er rond de acht weken weer een sprongetje is, maar volgens mij is dat geen exacte wetenschap hoor, en ik geloof er ook niet in dat elk kind dat op precies dezelfde tijd heeft. maar ik vind het wel frappant dat het bij allebei mijn kinderen inderdaad altijd bal is rond de bekende "oei ik groei" sprongetjes:

5, 8, 12, 15, 23, 34, 42, en 51 weken.
Thanks Voy...

Tja, misschien zijn haar huilbuien van de laatste dagen wel door zoiets te verklaren. Verder dan dat kan ik me toch niet meer herinneren (handig, die doorgaande zwangerschapsdementie!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven