‘Dat doet ie normaal nooit!’

29-07-2018 10:27 780 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het zal je gebeuren. Ben je lekker aan het wandelen, ontsnappen er twee van die agressieve k*thonden en lig je minimaal anderhalve week in t ziekenhuis.
https://www.ad.nl/binnenland/echtpaar-o ... ~a790c04a/
Vriendelijk.
nina1966 schreef:
09-08-2018 11:55
Heb je wel goed gekeken? De man geeft de hond een schop zodat ie achter de kat aan gaat! Het is bloedheet en de kat ligt daar gewoon rustig. Kat was NIET aan het rennen. Pas toen de hond hem aanviel rende hij weg. De kat is al oud. En het punt is vooral dat de hond dus helemaal geen aanstalten maakte maar moest van de eigenaar.

Ik heb goed gekeken. Ik vind het geen schop, eerder een duwtje. En ja, ik vind het heel raar gedrag van die eigenaar, maar verder gebeurt er naar mijn mening niet zoveel. De hond rent eropaf, de kat schrikt en rent weg, de hond wil erachteraan, maar wordt tegengehouden door het baasje. Ik zie zo vaak dat katten dit onderling bij elkaar doen. En honden zie ik het trouwens ook vaak doen, ook bij andere dieren. En helemaal niet met het doel om het andere dier te bijten, maar eerder om te spelen.
nerdopviva schreef:
09-08-2018 12:18
Ik heb goed gekeken. Ik vind het geen schop, eerder een duwtje. En ja, ik vind het heel raar gedrag van die eigenaar, maar verder gebeurt er naar mijn mening niet zoveel. De hond rent eropaf, de kat schrikt en rent weg, de hond wil erachteraan, maar wordt tegengehouden door het baasje. Ik zie zo vaak dat katten dit onderling bij elkaar doen. En honden zie ik het trouwens ook vaak doen, ook bij andere dieren. En helemaal niet met het doel om het andere dier te bijten, maar eerder om te spelen.
Hij maakt de hond los en stuurt de hond het terrein van een ander op met als doel een kat op te jagen die daar ligt. Ook als het doel van de baas van de hond niet was dat de kat aangevallen zou worden was hij wel degelijk heel fout bezig. Dit gedrag kan echt niet door de beugel van die baas.

Niet tegen een kat, hond of mens. Al was het een duif geweest had ik het gedrag nog afgekeurd.
Lenn12345 schreef:
01-08-2018 04:36
Er is echt voer is mij verteld door een groothandelaar in dierenvoer enz. waar anabole troep inzit.
Die man kon het bijna niet geloven en heeft de proef op de som genomen door 1 van zijn honden dat spul te voeren (op de verpakking stond niets dan normale ingrediënten) en net zoveel te laten rennen en zwemmen als anders.
De hond werd na een paar weken al echt gespierder... toen is hij ermee gestopt maar wel vragen gesteld aan fabrikant.
Uiteindelijk blijkt het geen hoax te zijn, ik weet niet hoe het voer heet en je moet het bestellen in de USA, veel zul je het hier niet zien.

Heel slecht natuurlijk maar wordt gedaan omdat er echt veel geld omgaat daar, ook in hondenshows; honden die aan bodybuilden doen feitelijk.

Green River Working Dogs uit Schiedam, ja. En dat spul het Winstroll.
nerdopviva schreef:
09-08-2018 07:29
Er gebeurt helemaal niets, ik vind de commotie enorm overdreven. Veel honden vinden het nu eenmaal leuk om ergens achteraan te rennen en dan is een wegrennende kat natuurlijk extra leuk. Het is niet netjes, maar om nou een hetze te beginnen tegen de hondeneigenaar vind ik heel overdreven. Hoeveel honden lopen er rond met littekens van kattennageltjes? Moeten die "dierenbeulen" ook allemaal worden aangepakt? En ik lees nu in het artikel dat de kat melk heeft gekregen. Dat is toch helemaal niet goed voor katten?
Serieus? Die man laat de hond los en
spoort m aan om achter die kat aan te gaan. Dat is niet ‘niks’ dAt is op zijn minst achterlijk van die vent.
Vriendelijk.
nerdopviva schreef:
Er gebeurt helemaal niets, ik vind de commotie enorm overdreven. Veel honden vinden het nu eenmaal leuk om ergens achteraan te rennen en dan is een wegrennende kat natuurlijk extra leuk. Het is niet netjes, maar om nou een hetze te beginnen tegen de hondeneigenaar vind ik heel overdreven. Hoeveel honden lopen er rond met littekens van kattennageltjes? Moeten die "dierenbeulen" ook allemaal worden aangepakt? En ik lees nu in het artikel dat de kat melk heeft gekregen. Dat is toch helemaal niet goed voor katten?
Het klopt dat er ook honden aangevallen worden door loslopende katten. Maar er is een verschil. Een hond aanzetten tot aanval is ACTIEF en een kat gewoon niet in de gaten houden in wat hij aanricht is passief. Meer nalatigheid dan opzet. Ik vind opzet een stap verder gaan dan nalatigheid.
Aanpassing artikel 425 Wetboek van Strafrecht
Artikel 425 van het Wetboek van Strafrecht stelt een persoon strafbaar als hij/zij een dier op een mens aanhitst of een onder zijn hoede staand dier, wanneer het een mens aanvalt, niet terughoudt. De minister van Veiligheid en Justitie wil dit artikel verbreden met het aanhitsen van een dier tegen een ander dier en het onvoldoende terughouden van een dier dat aanvalt, zodat ook het ophitsen van een hond jegens dieren strafbaar wordt. Voorts wil de minister gezien de aard en de ernst van de schade die kan optreden bij bijtincidenten artikel 425 gaan aanmerken als misdrijf in plaats van als een overtreding. Zodoende wordt inbeslagneming tevens mogelijk bij ‘niet-heterdaad’ zaken. Met de uitbreiding van de strafbaarstelling en de kwalificatie als misdrijf wordt het strafmaximum één jaar.

Bron: https://hondenbescherming.nl/nieuws/201 ... oudverbod/

Dus als deze nieuwe wet er door komt, dan is het ook strafbaar om een dier tegen een ander dier op te hitsen.
En is wat de mijnheer in het filmpje doet ook strafbaar.
Mijn honden werden vroeger met regelmaat aangevallen door een kat. Echt een rotbeest was dat, viel iedere hond aan die langs liep en zat steeds ergens anders dus was moeilijk te ontwijken. En toch zou ik ze nooit op die of een andere kat afgestuurd hebben. Dat een van de honden een pup heeft beschermd en die kat in zijn aanval uit de lucht gegerepen heeft en weg geslingerd vind ik prima, van mij mogen ze zichzelf of de roedel beschermen tegen een ander dier. Net als dat een kat mijn hond mag slaan als die voor die kat bedreigend over komt. (En dan heb ik er twee die alleen willen snuffelen, maar ook dat waardeert niet iedere kat).

Dus verdedigen als dier prima, maar je dier afsturen op een huisdier (van een ander) of het terrein van een ander opsturen om een ander dier te pakken/verjagen/opjagen kan gewoon niet door de beugel.

Ik ben tegen het afmaken van honden puur omdat ze van een bepaald ras zijn, maar je hond moet je op je eigen terrein houden en daar buiten aan de lijn tenzij je in een losloopgebied ben. Je moet je hond onder controle houden en stil staan bij wat voor gevolgen je opvoeding/training op je hond en diens gedrag heeft. Grote of kleine hond, hr ras of niet. Ieder ras is te verpesten als slechte eigenaar.
Mijn hond wil elke kat die ze ziet opvreten. Jachtinstinct. Ik ben dol op alle dieren dus als ik in de verte een kat zie loop ik gauw de andere kant op. Ik vind de stress en het moeten wegrennen al zielig voor zo'n diertje. Als je je hond ophitst een kat aan te vallen ben je wat mij betreft gewoon een psychopaat :)
iones schreef:
09-08-2018 14:32
Het klopt dat er ook honden aangevallen worden door loslopende katten. Maar er is een verschil. Een hond aanzetten tot aanval is ACTIEF en een kat gewoon niet in de gaten houden in wat hij aanricht is passief. Meer nalatigheid dan opzet. Ik vind opzet een stap verder gaan dan nalatigheid.

Ik zie er geen aanval in. Voor de duidelijkheid: ik vind het heel raar dat de eigenaar de hond los laat, op de kat af laat rennen en hem daartoe aanzet en daar mag hij best op aangesproken worden. Maar ik kan niet uit het filmpje opmaken of het een valse hond is of gewoon de speelsheid van het wegjagen (zoals honden heel vaak doen en katten onderling ook). Ik zie er speelsheid in (aangespoord door de eigenaar). Daarom vind ik reacties zoals aanval, dierenmishandeling en dierenbeul enorm overdreven. Op basis van 1 onduidelijk filmpje wordt de man aan de digitale schandpaal genageld. Ik vind dat onbegrijpelijk. Je moet maar hopen dat er van jou (of van wie dan ook) nooit een filmpje op internet terechtkomt wat verkeerd geïnterpreteerd kan worden.
nerdopviva schreef:
09-08-2018 15:46
Ik zie er geen aanval in. Voor de duidelijkheid: ik vind het heel raar dat de eigenaar de hond los laat, op de kat af laat rennen en hem daartoe aanzet en daar mag hij best op aangesproken worden. Maar ik kan niet uit het filmpje opmaken of het een valse hond is of gewoon de speelsheid van het wegjagen (zoals honden heel vaak doen en katten onderling ook). Ik zie er speelsheid in (aangespoord door de eigenaar). Daarom vind ik reacties zoals aanval, dierenmishandeling en dierenbeul enorm overdreven. Op basis van 1 onduidelijk filmpje wordt de man aan de digitale schandpaal genageld. Ik vind dat onbegrijpelijk. Je moet maar hopen dat er van jou (of van wie dan ook) nooit een filmpje op internet terechtkomt wat verkeerd geïnterpreteerd kan worden.
Je kan het filmpje idd op verschillende manieren interpreteren omdat het beeld gewoon niet heel duidelijk is. Maar echte speelsheid zie ik er niet in.

De hond staat stil, staart houd hij in het midden en stil, na een aansporing gaat hij sprinten en maakt een hapbeweging naar de kat. De kat is sneller en rent weg.

Dit gedrag richting een kat, vogel of konijn zie ik eigenlijk alleen bij dieren met een jacht instinct die op het dier in kwestie jagen. Speels gedrag richting (andere honden) is (vaak) ontstuimiger.

Ik heb de reacties niet gelezen en vaak zijn ze niet mis bij dit soort dingen, maar ik heb zeker wel het idee dat de kat hier verwondingen had kunnen oplopen en de eigenaar moedigd het aan en schrikt ook niet van het geschrokken gedrag van de kat of dat zijn hond hapt. Als hij de hond had willen laten snuffelen had hij hem niet los gemaakt en als hij ze had willen laten spelen omdat hij dacht dat dat nu kon was hij wel geschrokken van dat het anders liep. Zij doel was daarom in mijn ogen op zijn minst de kat laten opjagen.
YellowLemonTree schreef:
09-08-2018 15:17
Mijn honden werden vroeger met regelmaat aangevallen door een kat. Echt een rotbeest was dat, viel iedere hond aan die langs liep en zat steeds ergens anders dus was moeilijk te ontwijken. En toch zou ik ze nooit op die of een andere kat afgestuurd hebben. Dat een van de honden een pup heeft beschermd en die kat in zijn aanval uit de lucht gegerepen heeft en weg geslingerd vind ik prima, van mij mogen ze zichzelf of de roedel beschermen tegen een ander dier. Net als dat een kat mijn hond mag slaan als die voor die kat bedreigend over komt. (En dan heb ik er twee die alleen willen snuffelen, maar ook dat waardeert niet iedere kat).

Dus verdedigen als dier prima, maar je dier afsturen op een huisdier (van een ander) of het terrein van een ander opsturen om een ander dier te pakken/verjagen/opjagen kan gewoon niet door de beugel.

Ik ben tegen het afmaken van honden puur omdat ze van een bepaald ras zijn, maar je hond moet je op je eigen terrein houden en daar buiten aan de lijn tenzij je in een losloopgebied ben. Je moet je hond onder controle houden en stil staan bij wat voor gevolgen je opvoeding/training op je hond en diens gedrag heeft. Grote of kleine hond, hr ras of niet. Ieder ras is te verpesten als slechte eigenaar.
Toch snap ik je verhaal niet helemaal.

Want dat die kat losloopt en honden aanvalt vind je kennelijk normaal. Maar als een hond dat doet is dat niet normaal.

Van mij had mijn hond zo'n kat mogen doodbijten als hij aanviel.

En een hond op je eigen terrein houden en daarbuiten aangelijnd, nou, dan gun je honden niet erg veel bewegingsruimte is het wel? Niet dat ik vind dat je overal je hond los moet kunnen laten, want dat lijkt me gewoon niet verstandig. Maar er zijn plekken waar het mogelijk is en dan moet dat kunnen.
nerdopviva schreef:
09-08-2018 15:46
Die hond zou de kat niet verslonden hebben of zo, dat haal ik er ook niet uit. Maar.... de kat had onder een auto kunnen rennen en de hond die hem achtervolgde óok.

En ik vind ook dat de eigenaar niet heel leuk met de hond omgaat. Misschien zou het voor de hond wel goed zijn als hij in beslag genomen werd en herplaatst.
iones schreef:
09-08-2018 17:08
Toch snap ik je verhaal niet helemaal.

Want dat die kat losloopt en honden aanvalt vind je kennelijk normaal. Maar als een hond dat doet is dat niet normaal.

Van mij had mijn hond zo'n kat mogen doodbijten als hij aanviel.

En een hond op je eigen terrein houden en daarbuiten aangelijnd, nou, dan gun je honden niet erg veel bewegingsruimte is het wel? Niet dat ik vind dat je overal je hond los moet kunnen laten, want dat lijkt me gewoon niet verstandig. Maar er zijn plekken waar het mogelijk is en dan moet dat kunnen.
Nee dat een kat honden aanvalt terwijl er niks gebeurd vind ik niet normaal, dat staat er ook niet. Dat een kat zich verdedigd als die zich aangevallen voelt wel net als dat ik het normaal vond dat mijn hond zichzelf en zijn roedel verdedigde tegen die kat.
Die buurt kat hadden ze binnen moeten houden, maar als ze dat niet doen en je weet niet van wie hij is kan je er helaas weinig tegen doen.

En ik gun mijn honden heel veel bewegingsvrijheid daarom gaan we ook naar losloop gebieden. Op straat of een parkje waar ze niet los mogen vind ik idd dat je je hond niet los moet laten ook al vind je dat het daar wel kan en anderen het ook doen. Het kost meer tijd want hier in de buurt zit een park waar ze wel los zouden kunnen, maar niet los mogen en voor een fijn losloopgebied moeten we een stuk verder, maar dat hoort nou eenmaal bij het hebben van honden. Zeker een ras als ik heb. Die moeten kunnen rennen en 'werken', dus gaan ze mee aan de fiets en naar losloop gebieden.

Ik zou graag meer losloopgebieden zien en dan ook goed ingedeeld. Dus niet links van het pad wel en rechts niet want dat is voor een (spelende) hond niet duidelijk. Fatsoenlijk formaat, hekje er om heen en wat bankjes er in. Ik denk eigenlijk dat dat de overlast ook minder zou maken voor anderen. Immers zouden ze dan allemaal daar heen gaan ipv naar ieder stukje groen in de omgeving, zeker gezien hoeveel mensen zich niet houden aan de opruimplicht en kinderen daardoor nu tussen het hondenpoep voetballen. Helaas maak ik de regels niet en heb ik totaal niet de ambitie om de politiek in te gaan.
Die buurtkat ligt gewoon lekker te zonnen in eigen tuin.

Ik ben blij dat het op camera staat, dat de hele buurt het weet dat deze man een sadist is en dat aangifte volgt. En verder hoop ik dat hij beter kan verhuizen.
En wie dat niet snapt moet ook geen houdersbewijs voor een hond hebben. Goeie vraag voor een verplichte cursus.

Is ophitsen tegen een mens of dier strafbaar?
A. Nee, dan moeten ze daar maar niet zijn en mijn hond heeft ook bewegingsruimte nodig.
B. Ja, want ik ben sociaal en hoor rekening te houden met anderen..

Een persoonlijkheidstest voorafgaand aan een hondenkennistest.
Ik kan ff geen link plakken maar op de ad site een filmpje van n hondenshow. Wat n dieptrieste bedoening is dat zeg.
Vriendelijk.
patatjedubbelmayo schreef:
09-08-2018 21:03
Ik kan ff geen link plakken maar op de ad site een filmpje van n hondenshow. Wat n dieptrieste bedoening is dat zeg.
Die in de RAI?
miekemv schreef:
09-08-2018 21:10
Die in de RAI?
Dat denk ik
Vriendelijk.
nerdopviva schreef:
Eerlijk waar, ik zou geen enkele geldige reden weten te verzinnen waarom dat excuus van een eigenaar de hond van de riem afhaalt. Geen enkele. Je ziet die collie fixeren op die kat zodra hij (?) hem in het vizier krijgt. Op zo’n moment kijk je als eigenaar automatisch waar de hond op fixeert en dan geef je het commando ‘volg’ of ‘voet’ of wat de hond is aangeleerd. Zelfs toen de hond van de riem werd gehaald, bleef hij gewoon gefixeerd staan. Die trieste drol eigenaar moet de hond daadwerkelijk letterlijk een zetje geven om tot actie over te gaan. Waarom zou je dat doen?
Even ter kennisgeving

Prikband verboden!
• het gebruik van de zogenaamde “prikband” is per 1 juli 2018 zonder uitzondering verboden;
• het verbod op het gebruik van de zogenaamde e-collar (elektronische / elektrische halsband) gaat voorlopig niet in, maar zal op een later tijdstip bij een afzonderlijk Koninklijk Besluit worden geregeld.
Ziet u dit in uw omgeving, neem dan contact op met meldpunt 144.
Delen wordt gewaardeerd.
Besluit houders van Dieren art. 1.3 G Bron; http://wetten.overheid.nl/BWBR0035217/2018-07-01
miekemv schreef:
09-08-2018 21:10
Die in de RAI?
Stom volk daar in de rai. Heb ik een stukje van gezien. Een dierenarts moest daar rond ter controle. Zag van die bulldogjes hijgen. "hier" zegt hij, "hebben nog niets gedaan en zijn al aan het hijgen vanwege die te korte ademhalingsweg. En dat vinden mensen dan mooi". Zelf had hij voornamelijk kruisingen. Gelijk heeft ie.

En een hondenverstand dat die lui daar hebben.... 6 honden hebben ze daar moeten bevrijden uit een te hete auto. Tjonge jonge wat een kenners....

Wat betreft die strophalsbanden met pinnen, die heb ik ook wel eens toegepast. Ik had een grote sterke trekkende duitse staande korthaar aan de riem. Het was dat, of plat op mijn bek gaan. Dier kende niets. Kon zij ook niets aan doen, ik ook niet.
En je moet gewoon wat he. Het hielp wel wat moet ik zeggen. Kon haar niet uitlaten zonder.
iones schreef:
12-08-2018 11:54
Stom volk daar in de rai. Heb ik een stukje van gezien. Een dierenarts moest daar rond ter controle. Zag van die bulldogjes hijgen. "hier" zegt hij, "hebben nog niets gedaan en zijn al aan het hijgen vanwege die te korte ademhalingsweg. En dat vinden mensen dan mooi". Zelf had hij voornamelijk kruisingen. Gelijk heeft ie.

En een hondenverstand dat die lui daar hebben.... 6 honden hebben ze daar moeten bevrijden uit een te hete auto. Tjonge jonge wat een kenners....

Wat betreft die strophalsbanden met pinnen, die heb ik ook wel eens toegepast. Ik had een grote sterke trekkende duitse staande korthaar aan de riem. Het was dat, of plat op mijn bek gaan. Dier kende niets. Kon zij ook niets aan doen, ik ook niet.
En je moet gewoon wat he. Het hielp wel wat moet ik zeggen. Kon haar niet uitlaten zonder.
Het ligt ook wel aan welk ras een show voor is, sommige zijn idd compleet onnatuurlijk door gefokt met allemaal gezondheidsproblemen tot gevolg. Ik ben wel ook op een show geweest om te kijken naar een ander ras dan we toen hadden, een fokker gaf me die tip em was daar zelf ook. Gezonde vriendelijke dieren en erkende fokkers met een passie voor hun ras. Goede uitleg over het ras, de voor en nadelen en tips voor het trainen mochten we er ooit 1 aanschaffen. Alle eigenaren van het ras waar we voor kwamen kijken en een paar andere rassen in die zelfde hoek waren vriendelijk en de honden ook al heb ik daar alleen na hun keuring ed interactie mee gehad.
Je hebt overal goede mensen en slechte mensen, en bij dieren zie je dat vooral naar boven komen.
Maar van hondenmensen mag je verwachten dat ze verstand hebben van een hond toch?
YellowLemonTree schreef:
09-08-2018 15:17

Ik zal het eigenlijk nooit doen en zeker niet met een hond die ik het net aan het afleren ben... Maar ik heb de hond een paar weken geleden (met lange lijn) ook op een kat afgestuurd. Een flinke kat, totaal gestoord, valt idd honden aan. Niet alleen de mijne maar ook kleintjes en je krijgt 'm niet weg. Ik heb de eigenaar gewaarschuwd maar die reageerde lacherig met een "ach het is de natuur hé" Beest is ondertussen met schotwonden! thuisgekomen maar ik zag poes toch weer los op straat. Beest zat achter een vogel aan een lijkje en een gewonde aangetroffen te hebben was ik het zat en heb hond "los" gelaten om poes eens goed te laten schrikken.
Ik ben dus ook een geval van doet ze anders nooit hoor maar ik was deze kat om de vele slachtoffers meer dan zat.
YellowLemonTree schreef:
09-08-2018 16:37
Je kan het filmpje idd op verschillende manieren interpreteren omdat het beeld gewoon niet heel duidelijk is. Maar echte speelsheid zie ik er niet in.

De hond staat stil, staart houd hij in het midden en stil, na een aansporing gaat hij sprinten en maakt een hapbeweging naar de kat. De kat is sneller en rent weg.

Dit gedrag richting een kat, vogel of konijn zie ik eigenlijk alleen bij dieren met een jacht instinct die op het dier in kwestie jagen. Speels gedrag richting (andere honden) is (vaak) ontstuimiger.

Ik heb de reacties niet gelezen en vaak zijn ze niet mis bij dit soort dingen, maar ik heb zeker wel het idee dat de kat hier verwondingen had kunnen oplopen en de eigenaar moedigd het aan en schrikt ook niet van het geschrokken gedrag van de kat of dat zijn hond hapt. Als hij de hond had willen laten snuffelen had hij hem niet los gemaakt en als hij ze had willen laten spelen omdat hij dacht dat dat nu kon was hij wel geschrokken van dat het anders liep. Zij doel was daarom in mijn ogen op zijn minst de kat laten opjagen.
Misschien moet je je beeldscherm eens schoonmaken? Het is namelijk wél héél duidelijk. Man komt langs, ziet kat, stopt, kijkt om zich heen, bukt naar riemslot, kijkt nog eens en haakt dan los. Geeft hond klein duwtje, hond doet stap en staat stil kijkt naar kat en kijkt naar baas, baas schopt (jawel een duw met de voet is vanaf eem bepaalde snelheid een schop) de hond omdat die NIET achter de kat aan gaat. Het is heel duidelijk te zien en echt niet voor andere uitleg vatbaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven