Piezzertz schrijven hier verder!

14-01-2009 10:11 4737 berichten
Geen hubbies, beebs en klusserij hier

Naam SindsPiesdagEn?DatumBijzonderheden

Mexxgirl24Okt.08 3/08/0920wk echo gehad, alles goed!

Ik29Dec.08 13/09/096/4: VK 27/4: 20wk echo

Mayabee23Sept.08 23/09/0931/3: VK 9/5: 20wk echo

Duveltje26Nov.08 01/10/0921/3: VK

Charlotte24Nov.0819/10/099/4: VK

Justdeb24Okt.08 19/10/0916/4: VK

Leonor34Sept.08 Alles goed!!

Murron31Aug.08 22/10/09

Fanatic27Nov.08 16/4: VK

Husky28Dec.08 17/4: VK

partylover28Jul.07

Wannabemom25Okt.08

Theemuts26Sep.085 apr

Erine24Dec.088 apr

Speculaas30Nov.088 apr

DJ Momo31Sept.0814 apr

Annika7929Jan.0915 apr

Germanwings31Jan.0917 apr

Rainbow30Nov.0818 apr

Polleke30Nov.0819 apr

Mulan33Nov.0820 apr

Becky30Dec.0821 apr

Yaya27Dec.08

Mariss27Nov.08

Kath7632Jan.09

Alle reacties Link kopieren
Mariss, Husky, Becky wat zijn jullie toch ontzettend lieve meiden!!!

Tja, ik weet ook niet zo goed wat de reden is van mijn "neerslachtige gevoel". Ik ben dus in die 4 en halve maand ongeveer 5 kilo aangekomen en weeg nu 63 kilo. Heb altijd gezegd dat ik nooit (behalve als ik zwanger ben) boven de 60 wil wegen. Gewoon omdat ik me daar goed bij voel. Maar ja, dat is dus al weer 3 kilo geleden. En ik zie het gebeuren dat ik zwaarder wordt maar heb de fut niet om er wat aan te doen. Ik vind mezelf dan ook zo zielig dat ik "helemaal niets meer mag". Ik bedoel dus niet roken, niet eten. Nou ja, komt allemaal wel weer goed hopelijk. Ik ben in ieder geval wel op een punt nu dat ik zeg maar zo kan het echt niet meer, ik ga nu weer 5 kilo afvallen!!!

Misschien moet ik me eens aanmelden op een afvalforum!

Goed, en nu hou ik er echt over op tegen jullie hoor!

Kus
Rainbow: het gaat je vast lukken om weer af te vallen en je oude gewicht te behalen. 3 kg is niet heel erg veel toch?

Daar tegenover moet je natuurlijk niet vergeten dat stoppen met roken ontzettend knap is!!!!!

Sterkte meid!

Over babykamers etc....

Wij hebben al een kinderwagen gekocht ( vroeg, ik weet het) maar deze was op marktplaats, maar voor 1 kindje gebruikt en heeel erg netjes. De normale prijs zat rond de 1000 euro, zonder maxi cosi en wij hebben de complete set voor net 350 euro, mét maxi cosi ( en gratis wipstoel). Het is de Quinny Freestyler XL en hij is lichtgrijs.

Nu denken jullie, huh, ze is toch zwanger van tweeling?

Dit wisten we toen nog niet, en morgen is nog afwachten omdat we de vorige keer maar 1 hartactiviteit gezien hebben.

Het kan dus zijn dat ik een miskraam van eentje gehad heb, maar het kan ook zijn dat het hartje toen niet goed zichtbaar was. Oftewel, dit zijn spannende dagen voor ons.

Verder heb ik nog niks gekocht. Heb wel al rompertje gekregen en een Woezel en Pip knuffeltje. De babykamer gaan we zoals het nu lijkt met Woezel en Pip maken.

Ik vind die zooooo schattig!!!!

Nou, ik ga vandaag lekker naar buiten. Achter het huis het eea opruimen en volgende week plantjes kopen

Fijne dag!!
je bent er idd snel bij charlotte. Ik zou hier zelf trouwens nooit een tweede hands maxi-cosi kopen (wel evt.lenen van mijn zus of goede vriendin). Maar bij een vreemde weet je nooit wat er mee gebeurd is, mss is die wel een keer hard gevallen van hoogte en beschermd hij niet meer zoals die zou moeten.

Vliegen morgen (middag) pas, ben vandaag ook nog aan het werk. Vanavond klimmen en heel veel ingepakt had ik gisteren ook nog niet.... Word vandaag nog even flink wat doen dus. En anders morgenvroeg nog even. Ik moet zelfs nog een parkeerplek reserveren..... Nou ja, in geval van nood pleur ik hem wel voor vol tarief op het lang parkeren, is toch maar 10 dagen.

Mijn Padi heb ik al mariss, (OW en advanced). Dus ik ga gewoon voor de fundives.
oh en rainbow, voor jou ook een dikke

Die kilos gaan er wel weer af! Het is gewoon echt goed dat je gestopt bent met roken (voor jou, voor je kind, grotere kans op een zwangerschap!).
charlotte spannend morgen! maar fijn dat je je weer wat beter voelt, tenminste als je buiten weer gaat opruimen denk ik dat je je weer beter voelt toch!

hihi germanwings ik moet ook altijd op het laatste moment nog inpakken! en een keer toen we werden weggebracht naar schiphol, onderweg nog even stoppen bij de pinautomaat en onderweg nog even snel een broodje halen, omdat ik geen tijd meer over had!

annika dat gaat vast en zeker lukken voor je 31e!

ik moet zeggen dat ik toch wel een beetje steekjes in m'n zij heb nu. gisteren ook wel een beetje maar toen vond ik het nog niet noemenswaardig. en ik moet vaak naar de wc. verder niks.

en ik wil het zoooo graag vertellen, niet aan iedereen natuurlijk, maar aan mijn vriendin die weet dat we bezig zijn bijvoorbeeld, maar manlief vindt dat nog te snel dus we zijn er nog niet over uit.

nog even een (misschien domme) vraag he aan de zwangeren die mij zijn voorgegaan. maar wanneer hebben jullie de verloskundige gebeld om de eerste afspraak te maken? op de site van de verloskundige hier staat dat de eerste afspraak wordt gepland als je tussen de 8 en 10 weken bent. en dan voornamelijk veel informatie, vragen etc. en is het dan de bedoeling dat je met z'n 2en komt, of staan ze dan heel raar te kijken als je er allebei bent?
Nou nee, dat is niet raar Husky, integendeel! Mijn vriendin ging door omstandigheden alleen naar de eerste afspraak en kreeg daar te horen dat het hartje niet klopte (net als bij Theemuts) en dat ze gecurreteerd moest worden... nou, dan wil je daar écht niet in je uppie staan hoor... Dus sindsdien roep ik ook steeds: nooooit alleen naar zulke afspraken gaan, je weet nooit wat je te horen krijgt... en zowel vreugde als verdriet wil je delen toch?
Hoi Meiden,

Hier is fanatic weer. Ik heb zaaaalig geslapen (zoals altijd). Ik besef het wel inmiddels haha, maar ik vind het nog steeds doodeng... Komt wel goed. Ik voel nu wel trouwens dat er iets met me aan de hand is.. Ben super duizelig heel de tijd, en met vlagen heb ik trek en dan weer niet... Ik ga van het weekend nog een keer piesen als controle. Volgende week ben ik vrij.

Wat moet ik nu trouwens doen? De dokter bellen? Weet niet zo goed wat de volgende stap is (schaam me diep)

Lieve Rainbow, alles komt helemaal goed, ik weet het gewoon zeker !! Ook van mij weer een knuf, al zou ik die liever ook gewoon persoonlijk willen geven haha. En wat je gewicht betreft, ik ben echt bang dat ik veel te veel ga wegen (mits alles goed blijft gaan) Ik weeg nu al 82 kilo en ik ben maar 1.60 dus ik moet zorgen dat ik op gewicht blijf of afval !! (dat schijnt ook goed mogelijk te zijn tijdens zwangerschappen..)

Verder zijn we nog niet bezig met babykamers etc. we moeten eerst ons huis nog kind proof maken, dat gaat als eerst gebeuren... En daarna moeten we het gaan vertellen.. niemand weet het, zelfs mijn beste vriendin niet..

En ook bij mijn functioneringsgesprek moest ik mijn kaken op elkaar houden (die had ik vanmorgen)
Husky en Fanatic: Je kunt het beste je huisarts bellen en die inlichten. Ook kun je alvast een verloskundige praktijk uitzoeken en daar heen bellen. De eerste afspraak ik altijd handig om met partner heen te gaan, want je krijg ook allemaal vragen over je eigen kinderziektes etc. En net als Marriss zegt, als je dan slecht nieuws krijgt ben je tenminste niet alleen!

Ik heb dezelfde dag als het postitief testen de verloskundige al gebeld en afspraak gemaakt.

Geregeld is geregeld. En als je dan in de tussentijd met vragen zit kun je ze altijd bellen, dat vind ik ook een groot pluspunt.

En eh, als je medicijnen gebruikt nu, overleg dat ook even met de dokter of dat niet schadelijk kan zijn voor het kindje!

Spannend he? De dingen die nu op je af komen??
marriss dat ben ik met je eens hoor, alleen ik begreep van de site van de verloskundige dat de eerste afspraak voornamelijk informatief is en verder beetje bloeddruk opmeten en zo, maar nog niks van een echo of zoiets. of heb ik dat nu helemaal verkeerd dan?

fanatic moeilijk he, nog niks vertellen!!! wat gaan jullie allemaal doen dan om het huis kindproof te maken??
charlotte bedankt voor je berichtje, ik vind het inderdaad super spannend! nou medicijnen gebruik ik niet, dus daar hoef ik niks over te vragen. dan ga ik ook maar eens gewoon de verloskundige bellen, hihi, dan ga ik hardop zeggen dat ik zwanger ben, dat klinkt toch nog raar zeg!
Husky: bij het eerste bezoek moet de verloskundige veel informatie hebben van jou en je man. Of je ingeent bent tegen de kinderziektes, of je ooit de mazelen etc gehad hebt.

Morgenochtend ga ik voor eerste keer, dus morgen kan ik je er het fijne over vertellen!

Op internet staan ook vragenlijsten die je het beste voor die tijd kunt invullen zodat je goed voorbereid heen gaat.
Husky: Ik vond het ook heel apart om het hardop tegen de verloskundige te zeggen. Geeft een heel apart gevoel!

En dat blijft ook nog wel even hoor, ik heb het nu nog steeds

Als ik haar bel met vragen denk ik weleens: Oh jee, als ze me maar niet een zeur vind ofzow. Maar goed, daar zijn ze voor!
Rainbow, hartstikke knap dat je bent gestopt met roken! En die kilo's dat komt ook wel weer goed. En je mag hier altijd van je af komen schrijven hoor!

Husky, ik wilde eerst wachten met de VK bellen, maar heb het naar 3 dagen toch gedaan en ben rond de 7e week voor het eerst heen geweest. Heb idd veel vragen gehad over ziektes in de fam end. Ik ben alleen geweest omdat mn vriend niet kon. Maar anders waren we met zn 2en gegaan. Mijn VK maakt het niet zoveel uit iig

Mariss, ik heb bij de 1e afspraak geen echo gehad (VK heeft geen echo apparaat). Vriend is wel mee geweest naar de echo, dat is sowieso een hele bijzondere ervaring die je echt wel met zn 2en wilt delen

Fanatic, ik heb de VK gebeld en de HA pas ingelicht nadat ik een echo heb gehad. Het ligt er een beetje aan wie je begeleid en of je verder nog medicijnen slikt. Ik ga eigenlijks nooit naar de HA dus dacht wacht wel tot ik zeker weet dat het goed zit

Ik zag vandaag onder de douche een klein bolletje net boven mn schaamstreek (dus nog onder mn buik). Dus begin nu iets te groeien maar pas mn broeken nog prima hoor! Valt waarschijnlijk ook alleen mij maar op hihi
Toen ik belde, zei ik tegen de VK dat ik graag een eerste afspraak wilde maken. Toen zei zij: Dus je bent zwanger? Ik eh ja! Zij Gefeliciteerd! hihi is wel erg vreemd omdat idd de 1e keer tegen iemand te zeggen
oh oke, ik snap m. hier is dat ook maya, bij de vk de eerste afspraak tussen 8-10 weken, maar die heeft geen echo apparaat en dan ga je tussen 10-12 weken voor de echo. maar het is dus niet vreemd als we met z'n 2e komen.

dat is wel handig zo'n vragenlijst van tevoren charlotte! ben benieuwd hoe het morgen gaat bij jou! kom je nog even verslag doen?

zo ik ga nu naar een afspraak, kan ik in de auto meteen even bellen want dat doe ik natuurlijk niet hier op kantoor
Lijkt me echt heel leuk en spannend om de verloskundige te bellen. Ik moet hier de gyn bellen, zijn nauwelijks verloskundigen.

Husky, wordt vanavond stressen, maar ach, alles wat ik vergeet kan ik altijd nog kopen (als ik belangrijkste maar heb, pinpas, cc en paspoort).

Charlotte voor jou dus ook extra spannend morgen! Wat gaan jullie trouwens met de 1 persoons wagen doen? Weer verkopen?

En maya, we willen foto's van je beginnende buik zien!
Husky : We moeten de gang nog fatsoeneren, de badkamer moet flink opgeknapt worden, gordijnen moeten opgehangen worden, lampen in woonkamer moeten opgehangen worden, okee is niet allemaal super om het kind proof te maken, maar het oogt wel wat huiselijker.

Oh en er moet nog een leuning opgehangen worden bij de trap.. dat is het belangrijkste op het moment

Ik bel volgende week wel ff naar HA, en hoop dat hij me dan een nummer kan geven van Verloskundige

Wat een dingen zeg die je nu allemaal moet regelen
ehm, ik heb (zomaar ineens en als het goed is al heel snel) een andere baan!!!!

GW: heerlijk op vakantie jij, lekker genieten!

sorry ego post, ga weer snel verder werken (ben net terug en mag weer dingen gaan overdragen!)
huh? Was je op zoek naar iets anders becky? En wat gaat het worden? Gefeliciteerd in ieder geval!
Becky gefeliciteerd!
Huh?? Wat spannend Becky?? Vertel op hyves de details anders even, ben wel errug benieuwd
Becky: Gefeliciteerd met je nieuwe job!! Wat ga je nu doen?

GW: Die kinderwagen houden we eerst nog even omdat het dus heel goed kan zijn dat 1 kindje niet leeft. Morgen weten we meer en dan gaan we kijken wat we verder moeten.

Even afwachten dus.

Morgen is inderdaad een heel spannende dag voor ons.

En verloskundige en weer een echo.

Hoop zo dat alles goed is met beide kindjes!!!!!

Nou, morgen doe ik wel even verslag over hoe het bij de verloskundige was en bij de echo!
nou ja niet op zoek, het is een soort van management functie in een team wat vergelijkbaar is met het team waar ik nu in zit. Wel een logische stap na mijn opleidingstraject dus niet gek, maar zo snel nog niet verwacht, kan al bij wijze vanaf volgende week zo zijn.
becky: Dat klinkt goed zeg! nogmaals gefeli!!
heej charlotte, dat had ik nog niet eerder van je gehoord. hopelijk is het met allebei de baby's titptop in orde! zal aan je denken morgen! ben je er een beetje rustig onder? je klinkt wel koel.

becky, nieuwe job, goed!

fanatic, verse zwangere kip van ons. spannend he, en al dat geregel nu.. zou ook niet weten waar ik moest beginnen hoor!

gw: als ik je niet meer spreek: have fun! en bij positief bericht dat internet café opzoeken he!!! wij willen ook jordanese hysterie meekrijgen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven