Wintervreugd voor de zomermoppers

10-12-2017 15:30 3015 berichten
De tijd van sneeuw en koude is aangebroken! :jump: Behaaglijke en fijne tijden dus voor ons zomerhaters. :cat: Maar ook tijdens warme, klamme en voor ons nare dagen kunnen we in dit topic klagen en elkaar een koel hart onder de riem steken.

Wees welkom!

Afbeelding

Klik hier voor het vorige topic
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 10-12-2017 16:51
29.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik geniet ook echt van dit weer!! Lekker met een dekentje op de bank, lange broek aan, trui/vest, heb m'n huis weer schoon kunnen maken. Ook hier is m'n humeur veeeeeel beter nu. Voel echt weer wat vrijheid!! Kan nu al niet wachten tot de klok verzet wordt en het lekker al vroeg donker is.
Zo te lezen zit ik echt helemaal in het verkeerde deel van het land qua weer. Lange broek en vest is hier veel te warm, laat staan een dekentje.
Dat zou echt heerlijk zijn.
dagdromer1986 schreef:
11-08-2018 15:15
Zo te lezen zit ik echt helemaal in het verkeerde deel van het land qua weer. Lange broek en vest is hier veel te warm, laat staan een dekentje.
Dat zou echt heerlijk zijn.
Inderdaad hier veel zon en 23 graden (wat perfect is geen klachten over) maar dat is geen temperatuur om een trui/vest , lange broek aan te doen. Deze morgen was het thuis binnen 21,5 graden nu alweer 24 graden agh ja als het dat maar is het kon nog erger zijn. En vannacht gaat het weer fijn afkoelen naar 11/12 graden lekker :-)
FadeToBlack schreef:
11-08-2018 11:59
Gisteravond de kaarsen weer aangehad. Vandaag ga ik een herfstcake bakken.
Ondanks dat ik me somber en verdrietig voel, geeft het zoveel innerlijke rust nu de ergste hitte voorbij is.
Straks een lange wandeling maken en genieten van de frisse lucht. :heart:
Waarom ben je somber en verdrietig lieverd? Ik herken de innerlijke rust. Ik kijk nu naar buiten en het pikkedonker. Ik ga zo even met blote voeten in het koude gras staan. Ik merk dat ik de afgleopen dagen heel diep in adem. Zo fijn dat het frisse lucht is...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
tanteslankie schreef:
11-08-2018 22:06
Waarom ben je somber en verdrietig lieverd? Ik herken de innerlijke rust. Ik kijk nu naar buiten en het pikkedonker. Ik ga zo even met blote voeten in het koude gras staan. Ik merk dat ik de afgleopen dagen heel diep in adem. Zo fijn dat het frisse lucht is...
Depressie is grotendeels onder controle, maar ik heb nog regelmatig een flinke terugval. Ach, je kent dat wel.... we moeten er maar het beste van maken.
Het is nu zo lekker buiten. Het is inderdaad heerlijk fris. Kijk uit dat je geen kou vat op je blote voeten!
Ik meld me ook weer eventjes :)

Ik weet er alles van FadeToBlack :hug:
Hier helaas nog niet helemaal onder controle. Ben wel heel blij met het koelere weer, maar ik merk ook dat ik te snel wil in mijn hoofd.
Denk dat de opluchting bij mij pas komt als de zomer echt voorbij is. Ik heb echt geen fijne zomer gehad (dat is nog wak uitgedrukt) en wil het afsluiten.

Heb binnenkort gelukkig vakantie, als iedereen terug is.
Ben ook zo moe van de appearances hoog houden, kan moeilijk elke keer in janken uit barsten op het werk, maar het heeft me wel genekt merk. Heeft wel even tijd nodig voordat ik er bovenop ben.

Succes allemaal vandaag! Het is in ieder geval bewolkt, dat is wel fijn :)
yesss wijzigde dit bericht op 12-08-2018 17:42
6.03% gewijzigd
@fadetoblack en yesss vervelend dat jullie kampen met depressies. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar wil jullie wel veel sterkte ermee wensen. Ik hoop dat het schrijven hier een beetje helpt met de frustraties met het weer.

@yesss ik herken het helemaal. Ik heb nu 6 weken zomervakantie en heb ook echt geen fijne vakantie gehad. Ik heb nu nog een week vakantie en ben eigenlijk helemaal nog niet tot rust gekomen. Gelukkig merk ik wel verschil nu de temperaturen niet meer zo extreem zijn. 20 tm 25 graden vind Ik nog wel te doen. Het mag van mij echt wel kouder worden, maar toch, het is nog steeds zomer dus koudere temperaturen verwachten is niet helemaal realistisch. Al zou ik het wel heel graag willen.
Hm ik zit hier te blauwbekken in blokkenhut.
Omschakeling is wel erg drastic..
Hoi, ik snap jullie ook Fade, Yess en Aardbei, ik vind het ook heerlijk dat het koeler is, maar ik denk ook dat ik pas opgelucht zal zijn als de zomer voorbij is.
Aardbei, werk je ook op een school? Zelf nog 1,5 week vakantie en dan weer werken. Merk wel dat ik er een beetje tegenop zie, omdat ik nog bezig ben met de reintegratie. Aan de andere kant is de structuur van het werken ook weer goed voor mij. Ik ga in elk geval werken met kleinere groepen leerlingen, omdat ik een bepaald vak geef wat niet zo makkelijk in te passen is in het gewone rooster. Werk op een cluster 2 school.
Verder zal ik heel goed mijn grenzen moeten blijven aangeven. De gevolgen van een burn-out blijf je je hele leven houden. Mijn angst-en paniekstoornis blijf ik ook houden en daar leer ik nu mee om te gaan. Voorheen dacht ik dat ik er vanaf was. Niet dus en dat moet ik leren accepteren. Valt niet mee, maar mindfulness helpt wel en een hele lieve familie en paar vriendinnen ook.
Een :hug: voor jullie.
FadeToBlack schreef:
11-08-2018 22:22
Depressie is grotendeels onder controle, maar ik heb nog regelmatig een flinke terugval. Ach, je kent dat wel.... we moeten er maar het beste van maken.
Het is nu zo lekker buiten. Het is inderdaad heerlijk fris. Kijk uit dat je geen kou vat op je blote voeten!
Bij mij is de depressie ook redelijk onder controle maar het blijft een zwakke plek. Soms kan ik zo maar schieten in een sombere bui. Het komt gelukkig slleen niet meer zo diep aan.... Dat is winst...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
yesss schreef:
12-08-2018 12:01
Ik meld me ook weer eventjes :)

Ik weet er alles van FadeToBlack :hug: echt rot dat je je zo voelt.
Hier helaas nog niet helemaal onder controle. Ben wel heel blij met het koelere weer, maar ik merk ook dat ik te snel wil in mijn hoofd.
Denk dat de opluchting bij mij pas komt als de zomer echt voorbij is. Ik heb echt geen fijne zomer gehad (dat is nog wak uitgedrukt) en wil het afsluiten.

Heb binnenkort gelukkig vakantie, als iedereen terug is.
Ben ook zo moe van de appearances hoog houden, kan moeilijk elke keer in janken uit barsten op het werk, maar het heeft me wel genekt merk. Heeft wel even tijd nodig voordat ik er bovenop ben.

Succes allemaal vandaag! Het is in ieder geval bewolkt, dat is wel fijn :)
Fijn dat je je vakantie nog voor de boeg hebt. Ik hoop dat je tot rust komt.
-Albert Einstein-
tanteslankie schreef:
12-08-2018 16:46
Bij mij is de depressie ook redelijk onder controle maar het blijft een zwakke plek. Soms kan ik zo maar schieten in een sombere bui. Het komt gelukkig slleen niet meer zo diep aan.... Dat is winst...
Same here, en daar ben ik ook wel blij om.
Iedereen bedankt voor de bemoedigende woorden!
:hug:
Vandaag is het warm, maar het is gelukkig van korte duur.
miste69 schreef:
12-08-2018 16:39
Hoi, ik snap jullie ook Fade, Yess en Aardbei, ik vind het ook heerlijk dat het koeler is, maar ik denk ook dat ik pas opgelucht zal zijn als de zomer voorbij is.
Aardbei, werk je ook op een school? Zelf nog 1,5 week vakantie en dan weer werken. Merk wel dat ik er een beetje tegenop zie, omdat ik nog bezig ben met de reintegratie. Aan de andere kant is de structuur van het werken ook weer goed voor mij. Ik ga in elk geval werken met kleinere groepen leerlingen, omdat ik een bepaald vak geef wat niet zo makkelijk in te passen is in het gewone rooster. Werk op een cluster 2 school.
Verder zal ik heel goed mijn grenzen moeten blijven aangeven. De gevolgen van een burn-out blijf je je hele leven houden. Mijn angst-en paniekstoornis blijf ik ook houden en daar leer ik nu mee om te gaan. Voorheen dacht ik dat ik er vanaf was. Niet dus en dat moet ik leren accepteren. Valt niet mee, maar mindfulness helpt wel en een hele lieve familie en paar vriendinnen ook.
Een :hug: voor jullie.
Ja, ik voel me ook pas weer optimaal als het echt herfst is. Maarja ik probeer me daar nog niet te veel op te verheugen want dan wordt het voor mij lastig om de warme dagen door te komen. Dus vandaar dat ik mezelf voorhoud dat de zomer nog niet voorbij is. Gelukkig hebben ze het bij de weersvoorspellingen vaak over een Hollandse zomer. Dus dat vind ik wel fijn.

Ik werk inderdaad ook op een school. Ik kan me vinden in wat je zegt. Ik denk dat de structuur van het werken mij ook goed zal doen en rust zal geven. Aan de andere kant zie ik er tegenop om te beginnen omdat ik nu al 5 weken niet de rust heb kunnen vinden.

Vervelend van je burn-out en paniek en angststoornis. Wel goed dat je er mee bezig bent. Je grenzen goed bewaken is inderdaad belangrijk. Vooral het onderwijs kan heel zwaar zijn dus dan is het goed je grenzen aan te kunnen geven. Fijn dat je rustig aan kan beginnen en werkt met kleine groepen. Ben wel benieuwd wat voor een vak je geeft omdat het moeilijk in te passen is zeg je.
Sterkte voor de mensen die niet goed in hun vel zitten. :rose:

Over 20 dagen is het (meteorologische) herfst!!!! Het schiet echt op. Ook al komen er nog wat warme dagen aan, ik ben blij dat het nu meer afgewisseld wordt met wolken, wind en koelere nachten.

Zelfs mijn katje is klaar met de zomer volgens mij. Ze heeft maanden op het dakterras gezeten, vooral 's avonds, en nu ligt ze ineens weer lekker bij me op de bank, opgerold als een croissantje. :flirting:

Morgen wordt een fijne koele regenachtige dag als het goed is!
Ach wat lief zo'n katje Carrie M.
Je kunt wel merken dat het augustus is. Het wordt eerder donker en de zon lijkt ook enorm aan kracht ingeboet.
Volgens mij vonden heel veel mensen de afgelopen maanden te heet (en te droog)
De dag begint hier al heerlijk herfstig :heart: Het is bewolkt en het waait.
Oooh ja, dat moment dat je voelt dat de herfst in de lucht hangt. Ik word daar elk jaar zóóó blij van. :heart:

Hier nog niet gevoeld, maar dat kan nooit lang meer duren. :yes:
Aardbei_86 schreef:
12-08-2018 19:10
Ja, ik voel me ook pas weer optimaal als het echt herfst is. Maarja ik probeer me daar nog niet te veel op te verheugen want dan wordt het voor mij lastig om de warme dagen door te komen. Dus vandaar dat ik mezelf voorhoud dat de zomer nog niet voorbij is. Gelukkig hebben ze het bij de weersvoorspellingen vaak over een Hollandse zomer. Dus dat vind ik wel fijn.

Ik werk inderdaad ook op een school. Ik kan me vinden in wat je zegt. Ik denk dat de structuur van het werken mij ook goed zal doen en rust zal geven. Aan de andere kant zie ik er tegenop om te beginnen omdat ik nu al 5 weken niet de rust heb kunnen vinden.

Vervelend van je burn-out en paniek en angststoornis. Wel goed dat je er mee bezig bent. Je grenzen goed bewaken is inderdaad belangrijk. Vooral het onderwijs kan heel zwaar zijn dus dan is het goed je grenzen aan te kunnen geven. Fijn dat je rustig aan kan beginnen en werkt met kleine groepen. Ben wel benieuwd wat voor een vak je geeft omdat het moeilijk in te passen is zeg je.
Aardbei, ivm herkenning vertel ik liever niet welk vak ik geef. Ik kan wel proberen je een DM te sturen.Heb alleen geen flauw idee hoe dat werkt :facepalm:
anoniem_63dcbcaa11cff wijzigde dit bericht op 13-08-2018 11:15
Reden: Autocorrectie woord
0.16% gewijzigd
CarrieM schreef:
12-08-2018 20:19
Over 20 dagen is het (meteorologische) herfst!!!! Het schiet echt op.

Dat is al snel! :cheer2:

Ik ga deze week naar Nederland en zie net dat het in de woonplaats van mijn ouders weer behoorlijk warm wordt eind deze week. Slechte timing. :'( ;-D
Het stortregent :yes:
FadeToBlack schreef:
13-08-2018 12:15
Het stortregent :yes:
Het is al de hele dag grijs en donker :yes:
Alles komt goed
Hier regen onweer! En volgens mij hoor ik de plantjes in mijn tuin een vrolijk liedje zingen :daisy:
Ooo jongens ik word zo blij van dit weer! Lekker veel wolken en een frisse wind. Vanmorgen een heerlijke strandwandeling gemaakt, er was bijna geen toerist meer te bekennen. Zalig! En de dagen worden merkbaar korter, wat een rust geeft dat. Hopelijk blijft dit nazomerweer aanhouden :cheer2:
Hier ook nog steeds zo blij met dit weer! :rolling:
Deze week vrij en het is zo heerlijk om gewoon van alles te kunnen ondernemen, in plaats van lamlendig binnen bij de ventilator te hangen.

En het aller-aller-aller-fijnste is wel om weer gewoon echt droog te worden (en te blijven) na het douchen! :thumbsup:
Het is rustig hier! :)
Iedereen is vast druk aan het genieten van het normale zomerweer dat we nu hebben! Had een warmere dag verwacht vandaag dus dat viel even mee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven