Scheiden

20-08-2018 17:42 213 berichten
Alle reacties Link kopieren
K
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-08-2018 17:07
Reden: OP verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva
99.89% gewijzigd
.
anoniem_374913 wijzigde dit bericht op 24-08-2018 18:50
99.20% gewijzigd
Merano zegt het een stuk vriendelijker dan ik.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
.
anoniem_374913 wijzigde dit bericht op 24-08-2018 18:50
99.57% gewijzigd
Star² schreef:
20-08-2018 18:45
Als jij straks gescheiden bent krijg je toeslag. En flink ook.
Ik vind dat belastinggeld beter besteed kan worden dan aan subsidie voor professionele opvang terwijl de één van de eigen ouders gewoon thuis zit en niks wil doen.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

merano schreef:
20-08-2018 18:46
Het probleem van een restschuld lost zich natuurlijk niet op door uit elkaar te gaan. Dat wordt alleen maar groter want je gezamenlijk kosten worden hoger, omdat je twee woningen moet financieren.
En aangezien hij niks wil, komt het nog steeds allemaal op jou neer.
De meest praktische oplossing is dan ook om helemaal niet te gaan scheiden, maar eerst de restschuld af te lossen.
Zoek psychische hulp voor je man of ga samen eens met een professional praten, om weer wat beweging in jullie relatie en in hem te krijgen.
.
Dit is sowieso waar.
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
.
anoniem_374913 wijzigde dit bericht op 24-08-2018 18:51
99.48% gewijzigd
.
anoniem_374913 wijzigde dit bericht op 24-08-2018 18:51
99.57% gewijzigd
.
anoniem_374913 wijzigde dit bericht op 24-08-2018 18:52
99.22% gewijzigd
Is hij depressief?
Hoe ga je een scheiding kunnen betalen? Wonen jullie nu in een huur- of een koopwoning? Kan hij dat straks betalen in z'n eentje?
Als hij niets wil zou ik gelijk een advocaat gaan zoeken. Nu valt het misschien nog mee maar verderop zal er gezeur komen....
.
anoniem_374913 wijzigde dit bericht op 24-08-2018 18:52
99.47% gewijzigd
merano schreef:
20-08-2018 18:53
Ik vind dat belastinggeld beter besteed kan worden dan aan subsidie voor professionele opvang terwijl de één van de eigen ouders gewoon thuis zit en niks wil doen.

Ik heb liever mijn kinderen bij professionele opvang dan bij een vader die geen vader wil zijn.
.
anoniem_374913 wijzigde dit bericht op 24-08-2018 18:53
99.63% gewijzigd
Star² schreef:
20-08-2018 19:26
Ik heb liever mijn kinderen bij professionele opvang dan bij een vader die geen vader wil zijn.
Misschien had zij dat beter kunnen bedenken vóórdat zij kinderen kreeg met deze man... :wtf:
pokkewijf schreef:
20-08-2018 19:29
Misschien had zij dat beter kunnen bedenken vóórdat zij kinderen kreeg met deze man... :wtf:
Maar daar is het nu eenmaal te laat voor dus die discussie kunnen we overslaan.
pokkewijf schreef:
20-08-2018 19:29
Ze kan ze moeilijk terugstoppen.
Moedervann2 schreef:
20-08-2018 18:58
Hij wilt niet na de dokter voor hulp die periode heb ik al lang gehad met hem.
Ik hou zielsveel van die man en hij ziet het niet.
Het is niet dat ik hier niet voor geknokt heb...hij sleurt het hele gezin de afgrond in en het is voor mij echt klaar.

Ik weet ook geen enkele oplossing meer te bedenken...familie benaderd zelfs die kunnen niet tot hem door dringen.

Het doet me heel veel pijn en scheiden wil ik helemaal niet het is niet dat ik sta te springen!
Wat gaat een scheiding je precies opleveren, denk je?
Star² schreef:
20-08-2018 19:33
Ze kan ze moeilijk terugstoppen.
Haar verantwoordelijkheid begon toen ze zich door hem liet bezwangeren.
Advocaat nemen en hem het huis uit laten zetten door de rechter. Zelf moet je dan ondertussen absoluut het huis niet verlaten. Ook niet voor een paar dagen. Ik neem aan dat het hier een (sociale) huurwoning betreft aangezien jullie huis verkocht moest worden?

Geen rechter die jou met kinderen op straat laat zetten terwijl hij in zijn eentje een gezinswoning bezet houdt.

Krijg je wel ruzie met hem, maar ja, dat zoekt hij ook zo te horen.

Eenmaal gescheiden kan jij met jouw helft van de restschuld de schuldsanering in en toeslag krijgen voor bso. Ga naar juridisch loket of een advocaat, dit kan ej neit zelf gaan doen. Ala ik je al hoor zeggen dat je hwt huis uit wil en de hele reatsxhuld wel neemt... niet doen hoor, laat je goed helpen.
Star² schreef:
20-08-2018 19:26
Dat zou ik ook liever willen als ik kinderen had. Maar moet dat met kinderopvangtoeslag mogelijk worden gemaakt? Als beide ouders geen zin in de kinderen hebben, mogen de kinderen dan ook gesubsidieerd naar de opvang terwijl pa en ma thuis rustig een bakkie doen een een ommetje maken?
Ik vind dat tegenwoordig de verantwoording wel heel gemakkelijk wordt afgeschoven. Niet door TO, maar door haar man.

Maar goed, los hiervan, zou ik eerst eens goed uitzoeken wat met pa nou precies het probleem is, want niks willen, je nergens aan willen committeren en je kinderen alleen zien als het jou uitkomt is ook na een scheiding een recept voor ellende. To klinkt niet alsof ze slaande ruzie heeft, en het nooit meer goed kan komen, meer alsof ze het op heeft gegeven om er nog iets van proberen te maken met haar man. Dan is hulp zoeken nog een optie, denk ik.

Edit: Lees net dat hij dat ook niet wil.
merano wijzigde dit bericht op 20-08-2018 19:59
0.37% gewijzigd
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Vanzai schreef:
20-08-2018 19:51
Wat gaat een scheiding je precies opleveren, denk je?

1. Restschuld door de helft
2. Schuldsanering
3. Toeslagen
4. Rust
Ik geef je gelijk, TO, scheiden lijkt me het beste voor jou en de kinderen. Jij kan hem niet helpen, dat moet hij zelf doen en hij is er overduidelijk nog niet aan toe. Vijf jaar lijkt me lang genoeg.

Jij zal nu alles moeten regelen en het kan idd zo zijn dat jij hem partneralimentatie moet betalen. Dat is nu eenmaal de wet. Alles uitzoeken nu dus. Sterkte.
Life is short. Eat dessert first.
Moedervann2 schreef:
20-08-2018 18:59
Helemaal mee eens!

Jij liever dan ik je kinderen bij een man achterlaten die zichzelf de vernieling in helpt. Ik zou het er niet op wagen, dan maar belastinggeld 'misbruiken'.
Dit topic had ook kunnen heten ‘Ik heb ptss en depressie en mijn partner wil van me scheiden’. Of zoiets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven