Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
Hallo allemaal.

Haillie, fijn je weer te zien!Succes op het wachtbankje.
Orkaatje, ook succes.

Angelaloes en Globe, ook fijn om jullie weer te zien. Succes allebei. Ik heb dan gelukkig weer geluk dat mijn cyclus erg regelmatig is. Menstruatie komt precies op uitgerekende dag, en ovulatie ook.

Nou, na een pot ben & jerry's naar binnen te hebben gewerkt, en een middag lekker bij pap en mam geweest (eten voor me gekookt, spelletjes gedaan) kan ike r weer tegenaan. Vanochtend afspraak gemaakt voor volgende echo, en donorzaad is weer besteld voor eidn volgende week. Vrijdag 31 augustus als het goed is ovulatie. Dus nu nog een keertje zonder dat werk inde weg zit naar alle afspraken.

Ook even gezonder gaan leven. De vakantie is echt slecth geweest en ben kilo's aangekomen. Ook niet bevordelijk natuurlijk, dus we gaan even rustig aan weer wat kilo's kwijtraken. Gelukkig sport ik wel al veel, maar die patat, ijs en chips komt er dus voorlopig even niet meer in.

Succes iedereen. ik hoop echt dathet snel mag lukken voor ons allemaal.
Ik vandaag dan "eindelijk" ongesteld geworden. Heb dit weekend flink gebaald, maar ben blij dat het doorgebroken is, dan kan ik weer verder.
Ik duim weer voor ons allemaal!
Mag ik hier (proberen) mee te schrijven? :-$

Ik ben Mignonne, 37jr en mij aan het oriënteren op solomoederschap.

Heb net het boek: Geen partner, wel een kinderwens gelezen. Een en al herkenning.

Ergens weet ik zeker dat ik de richting van solomoederschap op wil gaan. Maar die weg daadwerkelijk inslaan vind ik ergens nog wel eng.
Maar tegelijk raak ik mij ook elke dag meer bewust dat ik er niet jonger op word. Dat niet een eerste poging direct raak is (en er meerdere pogingen nodig zullen zijn mocht het al lukken). En dan zijn er ook nog wachtlijsten ed.

Want ik ben er inmiddels wel vrij zeker van dat ik een B-donor wil. Maar ook dat blijft natuurlijk altijd een beetje spannend.

Ik moet mij nog een beetje inlezen in jullie verhalen. En ben soms wat slecht in het online leven. Maar wil graag proberen mee te schrijven!

Veel succes voor de dames die wachten op of een streepje of een inseminatie of op welke manier dan ook!
@mignonne: welkom hier!
Heb je je al wel ingeschreven?
Zo niet; zou ik dat zsm doen,daarna heb je nog tijd genoeg om over alles na te denken.
En 1x kan genoeg zijn ;)
Bij mijn oudste was ik 36 en was het bij 3x raak, de jongste was ik nog net 37 en was het in 1x raak.
@Sciencerocks, gezond leven is altijd goed maar fijn dat je je ook even lekker hebt laten gaan met eten en drinken, het is immers vakantie:)
@ Globe wat onwijs bale dat je nu weer 4 weken moet wachten zeg. En ja best heftig zo een volgende stap hè. Jij kreeg dus gelijk spuiten mee? Blijft dat dan zo lang goed? ( stomme vraag misschien)
@Mignonne welkom, sluit me helemaal aan bij Wannebe, schrijf je zsm in. Die wachttijden zijn lang dus je hebt dan indd alle tijd om alles te overdenken.
Mocht 1 van jullie (of een meelezer) vanmiddag bij Nij Geertgen voor de eerste afspraak kwam aan de praat zijn geraakt met een vrouw die dochtertje bij zich had:

Hoi!
Weet iemand hoe het zit met inseminatie bij nij geertgen de dag na een smiley? Mag je zelf een tijd aangeven?
@Mignonne : Welkom!
@ Hailie; Ja hoor... sowieso een houdbaarheidsdatum erop en in de koelkast kun je ze lang bewaren. elke keer als ik de koelkast opentrek staren 3 pakken me aan hahaha!

@ apestaartje, je kunt wel overleggen voor een tijd maar op zich delen zij je in. (ze zetten alles achter elkaar zodat er geen gaten vallen.)

Balen meiden!!
Zitten er nog mensen op het bankje?
@globe ok thnx. Ik zit nu op wachtbankje maar mocht deze poging niet lukken dan ga ik ook voor de volgende stap. Ik had al e.e.a gelezen. Ik loop bij MCK en van wat ik lees krijg je die spuiten niet mee naar huis maar kan je ze pas ophalen op het moment dat je ongesteld wordt. Ik zal dit eens goed navragen want lijkt me handiger dat ze je vanuit je eigen koelkast aanstaren :-D
Ahh op die manier... nou moet ik zeggen dat mijn menstruatie eraan komt. En ligt denk ik ook aan welk behandelplan ze voor je opstellen. Voor mij de lange en daardoor moet ik op dag 21 beginnen met spuiten... (op en neer rijden zou dan onzin zijn vr die paar dagen) Rest vd de spuiten krijg ik bij mn vlg bezoek pas....
Ja indd Globe. Is per persoon en behandelplan vast verschillend. Ik wacht eerst deze poging af, weinig vertrouwen maar who knows, en dan heb ik gesprek over mijn behandelplan. Hoeveel pogingen heb jij gehad voordat je hieraan begon?
Ik heb 8 pogingen gehad...
He wat een naar gevoel als je er weinig vertrouwen in hebt. Sowieso een een achtbaan.....
Oja, heb nu ook mijn 8e poging. Ja een achtbaan is het sowieso ja.
Ik heb vanavond een pregnylspuit gezet. Als mijn ingevroren embryo goed ontdooit heb ik komende donderdag een terugplaatsing. Hopelijk een broertje of zusje voor rozetje.
Mocht het een plakker zijn dan ben ik op papier nu al zwanger. Bizar.

Ik twijfel nog of ik het laatste rietje zaad wil gebruiken voor een ivf als deze ronde niet lukt.
rosings schreef:
23-08-2018 23:15
Ik heb vanavond een pregnylspuit gezet. Als mijn ingevroren embryo goed ontdooit heb ik komende donderdag een terugplaatsing. Hopelijk een broertje of zusje voor rozetje.
Mocht het een plakker zijn dan ben ik op papier nu al zwanger. Bizar.

Ik twijfel nog of ik het laatste rietje zaad wil gebruiken voor een ivf als deze ronde niet lukt.
Succes! Mocht het nog niet raak zijn, is er dan nog mogelijkheid met dezelfde donor, of moet je dan overstappen?

En inderdaad, ik ken iemand die zwanger werd van een one-night stand (nog steeds samen, dat wel). Die zei ook: ik was op papier al zwanger van hem twee weken voor ik hem leerde kennen!
Hoi dames,
Ik lees dat er heel wat onder ons van het wachtbankje zijn gevallen... :(
Balen natuurlijk.... En telkens weer dat wachten op een nieuwe kans...
En enkelen onder ons ook weer op het wachtbankje? Orkaatje, als ik het goed heb kunnen volgen? Alles goed verlopen bij de IUI?
En welkom aan de nieuwe leden.... ikzelf heb hier veel informatie en steun gevonden dus ik hoop voor jullie hetzelfde!

Hier heb ik 5 dagen na mijn ovulatie al mijn menstruatie gehad... Wijst op een heel korte luteale fase en dus problemen met progesteron... Kan nog door ontpillen zijn, kan ook zijn dat dit natuurlijk is bij mij (geen idee hoe het was voor ik met de pil begon...). Gynaecoloog is nu in verlof, dus van zodra hij terug is even horen hoe hij erover denkt...
Hoi iedereen,
Het is alweer 2 maanden geleden dat ik iets heb gepost en jullie hebben niet stil gezeten.
Allereerst
@ Maris, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap, hoe gaat het nu met jou?
@ Nausica, wat naar dat je zo’n zware zwangerschap hebt, dat is echt wel balen. Hoop dat je toch wat mooie maanden mee mag maken.

@ de rest van de ladies, wat een enorme rollercoaster gaan jullie toch door met UPS en downs. Wat zijn jullie toch enorm dapper en sterk!
Ik wens jullie allemaal een spoedige bevruchting toe

Ik heb intussen ook niet stil gezeten. Wij zijn heerlijk op vakantie geweest naar Italië waar mijn zoontje meteen maar besloot zindelijk te zijn. Wat een bevrijding!
Ik heb met de belangrijkste mensen in mijn omgeving gesproken over mijn wens voor een tweede. Er is voorzichtig positief gereageerd, herkenbaar van de eerste keer.
Mijn moeder, die mijn belangrijkste steunpunt is, was in eerste instantie wat sceptisch maar heeft ook uitgesproken dat ze volledig achter me staat en mijn oordeel vertrouwd. Wel heeft ze te kennen gegeven dat ze niet een keer in de week op de nieuwe baby zou passen zoals ze nu wel voor mijn zoontje doet, ze wordt simpelweg te oud en het valt haar steeds zwaarder. Dat begrijp ik heel goed, ik zal daar een andere oplossing voor moeten vinden want ik vind 3 dagen kdv echt wel de max.
Maargoed, daar ben ik nog lang niet, eerst zwanger worden. Komt tijd, komt raad denk ik maar zo.

Ik heb contact gehad met het AMC dat ik het tijd vind voor nummer 2, verwijsbriefje vorige week doorgestuurd en gisteren een brief in de bus dat ik op 5 september een afspraak bij de arts heb. Gaat allemaal wel snel, spannend hoor! Aan de ene kant krijg ik er de zenuwen van maar aan de andere kant kan ik niet wachten. Waarschijnlijk kan ik al eind september beginnen met insemineren.

Ik ben deze cyclus wel al begonnen met in kaart brengen van mijn ovulatie maar hij is in geen velden en wegen Te bekennen. Heel gek hoe dat gaat, alsof mijn LH piek zich aan het verstoppen is om me extra zenuwachtig te maken...
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
The Fiepie: wat spannend! Jij zit dus ook bij AMC, dus mag ik jou wat vragen over een tweede? (De kans dat ik het bij een hou is vrij groot, maar ik wil toch graag weten hoe dat werkt).
Heb je na de zwangerschap van eerste aangegeven dat je graag sperma wilde reserveren voor een tweede? Daar werd wel over gepraat, maar het is me nooit gevraagd. Moet je daar gewoon zelf contact over opnemen? Of maakt de donor jou niet uit (dat kan natuurlijk ook nog)?
En blijkbaar hoef je voor een tweede niet weer de hele wachtlijst door? Gezien mijn leeftijd zou ik dan namelijk echt heel snel na de geboorte van deze me al weer aan moeten melden, en dat vind ik vrij heftig. Maar als je geen wachtlijst meer hebt, scheelt dat enorm natuurlijk.

Hier gaat het voor nu eindelijk goed. Moet nog wel oppassen met wat en wanneer ik eet, en s ochtends nog wel eens overgeven, maar dat is dan 1 keer en klaar. Echt zo’n opluchting om me weer een klein beetje normaal te voelen (nou ja, normaal-hormonaal dan, mijn geheugen wordt duidelijk minder, moet tig keer teruglopen omdat ik mijn sleutels/tas/jas etc vergeten ben, maar daar valt prima mee te leven ;-)). Dit gun ik jullie allemaal zonder voorbehoud ook!
@ Nausica, klinkt als een gewone normale zwangerschap dus, fijn! En dat geheugen heb ik nu, 3 jaar na de bevalling, nog steeds niet volledig terug hoor. Gelukkig is daar goed mee te leven 😏
Hoe ver ben je nu eigenlijk?

Wat betreft een tweede, ik heb dezelfde ervaring als jij. Er is mij ooit gevraagd of ik een tweede kindje wilde maar verder nooit meer over gesproken. Het AMC schijnt de regel te hanteren dat een donor max 12 vrouwen mag bevruchten zodat er voor alle vrouwen een optie is voor een tweede kind. Een donor mag max 25 kinderen verwekken dus dat is mooi ruim genomen. Ik wil zeker weten voor dit kindje dezelfde donor!
Gelukkig hoef je voor een tweede niet meer zo lang ge wachten, ik heb dus binnen 3 weken na aanmelding een gesprek en als alles goed is kan ik meer eerstvolgende cyclus beginnen
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Oh ok. Ik had begrepen dat je een soort opslagkosten moest betalen, dus ik nam aan dat je wel door moest geven dat je dat wilde.
Ik ben nu ruim 24 weken, dus werd ook wel eens tijd om van dat overal genoemde ‘beste trimester’ te kunnen genieten. Ik heb nog net twee weken over :lol: .
@Thilly hier inderdaad op het wachtbankje. Vrijdag testen dan is het 16 dagen geleden. Maar verwacht als het niet is gelukt woensdag al menstruatie.
Ben er momenteel niet veel mee bezig leef beetje in momenten. Plots overlijden van familielid en bruiloft gehad. Deze week uitvaart. Dus niet zoals de 1ste keer helemaal gefixeerd erop. Al heb ik wel een onverklaarbaar goed gevoel erover. Maar dat zegt natuurlijk niks. Hoe dan ook eind deze week weet ik als het goed is meer.
Spannend orka. Fijn dat je het zo aan de kant kunt zetten.

Volgende week laat ik mijn bloed testen. Ik slik nu 6 weken schildklierhormoon om mijn waarde van 3.1 onder de 2,5 te krijgen. Is dat zo dan mag ik ook beginnen. Ik ben zo benieuwd hoe ik het ga ervaren. Ergens denk ik vrij rationeel, in mijn hoofd zit een realistische kansberekening. Maar voor hetzelfde geld ben ik een emotionele vaatdoek straks.
Het gevoel dat het goed zit is aan de kant geschoven heb heel lichtroze afscheiding dus zal wel begin weer zijn van menstruatie. ☹
Ik heb echt flinke opvliegers van de clomid en veel extra kilo's, we hebben besloten om te stoppen en een alternatief te zoeken.

Wat gebruiken jullie? En waarvoor, welke cyclesdag? Ik krijg ook nog ovitrelle om zeker te zijn dat mijn ei springt en daarna om de 3 dagen pregnyl om te helpen met innestelen. De clomid was voor een betere groei. Daar gaan we een altnernatief voor zoeken.

Oh en ik heb de operatie gehad, rechterkant loopt goed door maar links konden ze niet zien. Maar dat maakte niet zoveel uit, want rechts neemt dat over. Ik heb duidelijk niet goed opgelet met biologie. Weer wat geleerd...

Verder veel succes alle mensen op de wachtbank en Orkaatje ik hoop dat het bij een veegje blijft voor je...! Wat is dat toch rot he, die spanning.
nausicaa schreef:
23-08-2018 23:23
Succes! Mocht het nog niet raak zijn, is er dan nog mogelijkheid met dezelfde donor, of moet je dan overstappen?

En inderdaad, ik ken iemand die zwanger werd van een one-night stand (nog steeds samen, dat wel). Die zei ook: ik was op papier al zwanger van hem twee weken voor ik hem leerde kennen!
Ik heb natuurlijk een bekende donor, en die heeft al HEEL veel gedaan voor me om tot rozetje te komen, en die ga ik niet nogmaals vragen te doneren. Na dit rietje is het op en klaar. Al neig ik momenteel naar het rietje niet gebruiken.

Woensdag wordt het 4daags embryo ontdooit en dan hoor ik donderdag of het goed is gegaan en verder gedeeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven