Kind in je uppie - deel 8
zondag 26 november 2017 om 21:09
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | iui augustus 2017 |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Maris86 | 32 | Reinier de Graaf | mei 2018 | mrt 2019 | |
NoraRecaptcha | 38 | okt 2017 IUI/KID | juni 2019 | 2e kindje, mk in jan, mei & juli 2018 | |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Eeffie1 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017 | oktober 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? |

2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
maandag 27 augustus 2018 om 12:32
Spannend Rosings! En ik snap dat je dezelfde donor niet nog een keer wilt vragen, voor een donor is een bekende ook wat ‘belastender’ natuurlijk omdat het dan meer getimed moet etc.rosings schreef: ↑27-08-2018 11:09Ik heb natuurlijk een bekende donor, en die heeft al HEEL veel gedaan voor me om tot rozetje te komen, en die ga ik niet nogmaals vragen te doneren. Na dit rietje is het op en klaar. Al neig ik momenteel naar het rietje niet gebruiken.
Woensdag wordt het 4daags embryo ontdooit en dan hoor ik donderdag of het goed is gegaan en verder gedeeld.
Hopelijk maakt het allemaal niks uit omdat de mini-Eskimo het gewoon al heel goed doet en plakt!
dinsdag 28 augustus 2018 om 10:59
Hallo allemaal, paar dagen terug berichtje geschreven maar die is nooit goed het forum opgekomen.
Hoe is het met iedereen?
@Orkaatje, hoe gaat het?
@Rosings, spannend zeg, ik zal duimen voor je.
@Lee83, balen zeg, van de clomid. Ik gebruik nog helemaal geen hormonen, alles ziet er namelijk nog goed uit bij mij.
@Haillie, poging 8 alweer. Praten ze al over alternatieve behandeling bij jou?
En hoe is het verder met iedereen?
Ik heb vandaag weer een echo gehad. Dag 10 van cyclus. Mooi slijmvlies en follikel van 15,5 mm. Het zag er goed uit zei de arts. Semen is binnen dus we gaan testen. Ik gok (en hoop) op vrijdag ovulatie. Dan heb ik vrij, en hoef ik niks af te zeggen als ik naar het ziekenhuis moet.
ook nog even gepraat met de arts over hoeveel behandelingen ik zou mogen doen. In principe kan i gewoon doorblijven gaan met IUI, maar ze gaan nu na 6x praten of IVF een volgende stap is. Maar goed, ik hoop dat ik van het weekend weer op het bankje zit, en dan lekker blijf zitten en dat de zaadjes hun werk doen en embryo blijft plakken. Wie weet!
Succes allemaal.
Hoe is het met iedereen?
@Orkaatje, hoe gaat het?
@Rosings, spannend zeg, ik zal duimen voor je.
@Lee83, balen zeg, van de clomid. Ik gebruik nog helemaal geen hormonen, alles ziet er namelijk nog goed uit bij mij.
@Haillie, poging 8 alweer. Praten ze al over alternatieve behandeling bij jou?
En hoe is het verder met iedereen?
Ik heb vandaag weer een echo gehad. Dag 10 van cyclus. Mooi slijmvlies en follikel van 15,5 mm. Het zag er goed uit zei de arts. Semen is binnen dus we gaan testen. Ik gok (en hoop) op vrijdag ovulatie. Dan heb ik vrij, en hoef ik niks af te zeggen als ik naar het ziekenhuis moet.
ook nog even gepraat met de arts over hoeveel behandelingen ik zou mogen doen. In principe kan i gewoon doorblijven gaan met IUI, maar ze gaan nu na 6x praten of IVF een volgende stap is. Maar goed, ik hoop dat ik van het weekend weer op het bankje zit, en dan lekker blijf zitten en dat de zaadjes hun werk doen en embryo blijft plakken. Wie weet!
Succes allemaal.
dinsdag 28 augustus 2018 om 11:49
Sciencerocks, ik duim voor je voor de vrijdag en dat je lekker blijft zitten. En natuurlijk hoop ik dat voor ons allemaal.
Hier poging 8 mislukt. Toevallig nu op weg naar MCK voor behandelplan IFV/ICSI.
@globe hoe zit dat precies bij jou? Wat ik lees van de info folders die ik heb meegekregen moet ik op mijn 1e of 2e dag van menstruatie langskomen voor echo en dan krijg ik de medicatie. Ik ben dan alleen net nog op vakantie. Jij hebt natuurlijk al spuiten meegekregen dus jij kan in principe gelijk beginnen toch. Wanneer zou jij dan een echo krijgen?
Iedereen succes!!!
@globe hoe zit dat precies bij jou? Wat ik lees van de info folders die ik heb meegekregen moet ik op mijn 1e of 2e dag van menstruatie langskomen voor echo en dan krijg ik de medicatie. Ik ben dan alleen net nog op vakantie. Jij hebt natuurlijk al spuiten meegekregen dus jij kan in principe gelijk beginnen toch. Wanneer zou jij dan een echo krijgen?
Iedereen succes!!!

dinsdag 28 augustus 2018 om 15:30
He shit wat balenHailie schreef: ↑28-08-2018 11:49Sciencerocks, ik duim voor je voor de vrijdag en dat je lekker blijft zitten. En natuurlijk hoop ik dat voor ons allemaal.
Iedereen succes!!!

Er zijn verschillende behandelplannen... lange/korte ed . Ik heb de lange. Ik start idd op dag 21 met spuiten maar moet ook op dag 1/2 vd cyclus (de nieuwe) vr een echo (en rest vd medicijnen ophalen) vervolgens om de paar dagen voor een echo. Dus denk wel dat een vakantie ertussen lastig is.
Ben benieuwd wat ze zeggen in het MCK
dinsdag 28 augustus 2018 om 15:51
Globe, ik heb niks gehoord over lang/kort. Ik moet indd op de 1e of 2e dag van de cyclus langs voor echo en kan dan pas de spuiten ophalen. Vanaf dan dus beginnen met prikken en op dag 10 pas weer een echo. Vind het allemaal nogal wat hoor. En helaas kan ik dan pas in okt starten. Baal ervan maar ik moet me er maar bij neer leggen. Zit vandaag op dag 3 van mijn cyclus. Ze zeiden ook nog dat als dit mijn 2e dag was ik gelijk zou kunnen starten. Pffff. Maargoed het is wat het is. Jij bent nu ook aan het wachten tot je kan beginnen toch?

dinsdag 28 augustus 2018 om 16:08
Oh bij mij was dat ook zo ja.... net 2 dagen te laat.
Dan hebben we allebei een ander behandelplan.....
Ja, voor de zoveelste keer in dit traject wachten haha! Ik zit nog steeds op mn cyclus te w88 (alle symptomen zijn daar dus zal zo wel komen) en dan kan ik eindelijk gaan aftellen tot ik mag beginnen met spuiten.
Ondertussen ben ik wat aan t kijken op internet mbt icsi/ivf. Niet dat ik daar nou heel veel tips uit haal...
Dan hebben we allebei een ander behandelplan.....
Ja, voor de zoveelste keer in dit traject wachten haha! Ik zit nog steeds op mn cyclus te w88 (alle symptomen zijn daar dus zal zo wel komen) en dan kan ik eindelijk gaan aftellen tot ik mag beginnen met spuiten.
Ondertussen ben ik wat aan t kijken op internet mbt icsi/ivf. Niet dat ik daar nou heel veel tips uit haal...
dinsdag 28 augustus 2018 om 16:36
dinsdag 28 augustus 2018 om 18:27
dinsdag 28 augustus 2018 om 19:11
woensdag 29 augustus 2018 om 11:54
Ik ben ook weer bezig met de ovulatietesten, ik verwacht morgen positieve test en dan vrijdag IUI. Vrijdag ga ik ook naar acupunctuur, wellicht word ik daar meer ontspannen van en als het goed is kan ze helpen de ideale baarmoederomstandigheden te creëren.
Ik krijg overigens geen echo’s voor ovulatie, alleen bij de eerste IUI hebben ze dit gedaan. Verschilt dus echt per ziekenhuis/kliniek.
Er is bij mij ook nog nooit gesproken over hormonen/ medicijnen. Maar geloof dat ik na poging 3 sowieso weer een afspraak heb met de arts.
Maar ik hoop heel hard dat 3x scheepsrecht is!!!!
Succes en sterkte allemaal!!
Ik krijg overigens geen echo’s voor ovulatie, alleen bij de eerste IUI hebben ze dit gedaan. Verschilt dus echt per ziekenhuis/kliniek.
Er is bij mij ook nog nooit gesproken over hormonen/ medicijnen. Maar geloof dat ik na poging 3 sowieso weer een afspraak heb met de arts.
Maar ik hoop heel hard dat 3x scheepsrecht is!!!!
Succes en sterkte allemaal!!
donderdag 30 augustus 2018 om 09:11
@siencerock Hier heeft uiteindelijk de menstruatie doorgezet. En ivm met meerdere familie-omstandigheden maar even een maand pauze.
Naar mijn idee is de stress en spanning die ik nu ervaar door de nodige gebeurtenissen (plotseling overlijden oom, en tante met slecht nieuws in het zh) niet de juiste situatie om een volgende iui te doen. Aangezien stress daarop niet een goede invloed heeft, en dat voor mij voelt als sowieso een kans die ik dan weggooi.
Wat ik nu wel lastig vind is dat mensen om mij heen allemaal maar zwanger lijken te worden. En dan nog meer confronterend de mensen die als een "foutje" zwanger zijn geworden. Dan denk ik soms bij mezelf hoe kan het dat zij het in 1x kunnen en dat er bij ons meerdere keren nodig is. Het is zo gewenst.
Maar ben momenteel ook niet op mijn best, dus dan let je er meer op en doet het je meer. Straks weer bij elkaar rapen en weer positief verder.
Naar mijn idee is de stress en spanning die ik nu ervaar door de nodige gebeurtenissen (plotseling overlijden oom, en tante met slecht nieuws in het zh) niet de juiste situatie om een volgende iui te doen. Aangezien stress daarop niet een goede invloed heeft, en dat voor mij voelt als sowieso een kans die ik dan weggooi.
Wat ik nu wel lastig vind is dat mensen om mij heen allemaal maar zwanger lijken te worden. En dan nog meer confronterend de mensen die als een "foutje" zwanger zijn geworden. Dan denk ik soms bij mezelf hoe kan het dat zij het in 1x kunnen en dat er bij ons meerdere keren nodig is. Het is zo gewenst.
Maar ben momenteel ook niet op mijn best, dus dan let je er meer op en doet het je meer. Straks weer bij elkaar rapen en weer positief verder.
donderdag 30 augustus 2018 om 14:05
Hoi Orkaatje, sterkte. Ik snap dat je even een maandje pauze neemt.
Misschien dat ik dat ook doe als komende IUI niet succesvol is. Ik merk dat de spanning opbouwt. Nog geen positieve ovulatietest. Vorige keer op dag 13 ovulatie, en nu loop ik een dag achter. Maar ik doe vanavond nog een test want het streepje is wel al donkerder. Als ik vanavond een positieve test krijg bel ik morgenochtend gelijk op om te kijken of ik diezelfde dag nog langs kan gaan. En anders morgen afwachten. het lastige is dat ik vorige keer op zaterdag IUI had en daardoor een sportles die ik geef moest afzeggen. Niet leuk om te doen want er was geen vervanging. Ik hoop dat als de IUI zaterdag plaatsvind dat ik dan in de middag kan zodat ik niet weer op het laatste moment hoef af te zeggen. Ik merk dat ik me erg druk maak om zulk soort dingen en dat helpt natuurlijk niet.
Maar goed, wie weet verloopt alles wel ok. Heb al 2 ovulatietesten gedaan, 1e en 2e urine vanochtend. ben in staat om er nu weer 1 te doen, ook al heeft dat geen zin natuurlijk, hahaha. Ik ben gewoon teveel een stresskippie
Misschien dat ik dat ook doe als komende IUI niet succesvol is. Ik merk dat de spanning opbouwt. Nog geen positieve ovulatietest. Vorige keer op dag 13 ovulatie, en nu loop ik een dag achter. Maar ik doe vanavond nog een test want het streepje is wel al donkerder. Als ik vanavond een positieve test krijg bel ik morgenochtend gelijk op om te kijken of ik diezelfde dag nog langs kan gaan. En anders morgen afwachten. het lastige is dat ik vorige keer op zaterdag IUI had en daardoor een sportles die ik geef moest afzeggen. Niet leuk om te doen want er was geen vervanging. Ik hoop dat als de IUI zaterdag plaatsvind dat ik dan in de middag kan zodat ik niet weer op het laatste moment hoef af te zeggen. Ik merk dat ik me erg druk maak om zulk soort dingen en dat helpt natuurlijk niet.
Maar goed, wie weet verloopt alles wel ok. Heb al 2 ovulatietesten gedaan, 1e en 2e urine vanochtend. ben in staat om er nu weer 1 te doen, ook al heeft dat geen zin natuurlijk, hahaha. Ik ben gewoon teveel een stresskippie

donderdag 30 augustus 2018 om 18:52
@sciencerocks ik mag ook morgen weer, duimen maar! Net ook even gesport en in de sauna om te proberen te ontspannen 
@orkaatje herkenbaar! Een dag na mijn vorige negatieve zwangerschapstest vertelde een vriendin dat ze zwanger is na 2 rondes proberen. Hoe blij ik ook voor haar ben, voor mezelf vind ik het héél erg balen!
Heel veel sterkte met je verlies en de rest

@orkaatje herkenbaar! Een dag na mijn vorige negatieve zwangerschapstest vertelde een vriendin dat ze zwanger is na 2 rondes proberen. Hoe blij ik ook voor haar ben, voor mezelf vind ik het héél erg balen!
Heel veel sterkte met je verlies en de rest
donderdag 30 augustus 2018 om 21:31
Ok wat ik me ineens bedenk. Er zijn pillen waarmee je je ongesteldheid kan uitstellen. Voor mij is het echt maar 1 of 2 dagen ( ivm vakantie) maar dan zou ik dus volgende maand kunnen beginnen ipv eind oktober.
Ik begrijp dat dit missch wat overdreven overkomt maar ik ben bijna 40 en voor mij voelt het echt dat elke maand telt
Dus mocht iemand hier ervaringen mee hebben hoor ik het graag
Ik begrijp dat dit missch wat overdreven overkomt maar ik ben bijna 40 en voor mij voelt het echt dat elke maand telt
Dus mocht iemand hier ervaringen mee hebben hoor ik het graag

vrijdag 31 augustus 2018 om 16:17
Succes Sciencerocks!
Ik zit hier met een ei dat vertraagd is.. had hem gisteren al verwacht, maar nog niets. Als ik hem maar niet gemist heb
Net gebeld naar MCK en nu morgen komen voor een echo. Deze week 39 geworden en voel nu nog meer de tijdsdruk..
Vanmiddag bij acupunctuur geweest en vind het fijn om gevoelsmatig er alles aan te doen, het is ook wel enigszins ontspannend.
Hailie, ik zou het gewoon even navragen in het ziekenhuis! Maar ik zou denken dat je de cyclus daarmee misschien negatief beïnvloed.
Orkaatje heel veel sterkte
Ik zit hier met een ei dat vertraagd is.. had hem gisteren al verwacht, maar nog niets. Als ik hem maar niet gemist heb
Vanmiddag bij acupunctuur geweest en vind het fijn om gevoelsmatig er alles aan te doen, het is ook wel enigszins ontspannend.
Hailie, ik zou het gewoon even navragen in het ziekenhuis! Maar ik zou denken dat je de cyclus daarmee misschien negatief beïnvloed.
Orkaatje heel veel sterkte
vrijdag 31 augustus 2018 om 20:24