Napraattopic deel 102
maandag 13 augustus 2018 om 17:13
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

dinsdag 28 augustus 2018 om 17:45
Snel snel... is er een dokter in de zaal?!doornroosje9 schreef: ↑28-08-2018 17:40Nee, het gaat erom dat je mensen neerhaalt die niet leven zoals jij denkt/vindt dat mensen moeten leven. Ik las zelfs ergens dat je psychisch niet in orde bent als je niet voor 9u je bed uitkomt.
Nou ja.. dat dus..

dinsdag 28 augustus 2018 om 17:46
Oh wow dan ben ik echt al jaren zeeeeeeer onvolwassen.
Ik ben een meer dan uitgesproken avondmens (bij een wetenschappelijk onderzoek waar ik ooit als proefpersoon aan mee deed ook zo naar voren gekomen) en ik prijs de dag dat ik besloot ZZP'er te worden en het werk te gaan doen wat daar perfect bij past.
Mijn ritme: uurtje of 1030/1100 word ik wakker, dan rommel ik wat, rond 1300 ga ik (thuis) werken tot een uur of 2300, soms langer en dan kijk ik lekker nog even een serie of doe wat anders ter ontspanning tot een uur of 200. En daar gedij ik prima op, mijn huis is schoon, mijn tuin ziet er netjes uit, ik heb vrienden, ik heb genoeg werk. En soms moet ik er voor een klant wel vroeg uit en dan doe ik dat. En dan heb ik daar de hele dag fysiek last van. Maar soms hoort het erbij.
Djiez, wat enórm onvolwassen.
Edit: oh en psychisch niet in orde ook nog. Meestal vind ik je best leuk FV maar nu doe je wel hele rare uitspraken.

Ik ben een meer dan uitgesproken avondmens (bij een wetenschappelijk onderzoek waar ik ooit als proefpersoon aan mee deed ook zo naar voren gekomen) en ik prijs de dag dat ik besloot ZZP'er te worden en het werk te gaan doen wat daar perfect bij past.
Mijn ritme: uurtje of 1030/1100 word ik wakker, dan rommel ik wat, rond 1300 ga ik (thuis) werken tot een uur of 2300, soms langer en dan kijk ik lekker nog even een serie of doe wat anders ter ontspanning tot een uur of 200. En daar gedij ik prima op, mijn huis is schoon, mijn tuin ziet er netjes uit, ik heb vrienden, ik heb genoeg werk. En soms moet ik er voor een klant wel vroeg uit en dan doe ik dat. En dan heb ik daar de hele dag fysiek last van. Maar soms hoort het erbij.

Edit: oh en psychisch niet in orde ook nog. Meestal vind ik je best leuk FV maar nu doe je wel hele rare uitspraken.
anoniem_370268 wijzigde dit bericht op 28-08-2018 17:47
6.56% gewijzigd
dinsdag 28 augustus 2018 om 17:46
Dit. En dan kinderachtig reageren of ik een lolly wil als ik schrijf dat mijn man een volwaardig volwassen leven leidt en toch alleen in hoge noodzaak om 7 uur opstaat omdat hij vaak werkt tot 3 uur 's nachts.doornroosje9 schreef: ↑28-08-2018 17:40Nee, het gaat erom dat je mensen neerhaalt die niet leven zoals jij denkt/vindt dat mensen moeten leven. Ik las zelfs ergens dat je psychisch niet in orde bent als je niet voor 9u je bed uitkomt.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

dinsdag 28 augustus 2018 om 17:47
Jij hebt mijn perfecte ritme.streepjesdekbed schreef: ↑28-08-2018 17:46Oh wow dan ben ik echt al jaren zeeeeeeer onvolwassen.![]()
Helaas kan ik niet op mijn eigen tijden werken, maar het beste was ik toch wel toen ik nog nachtdiensten draaide.
Ik ben best jaloers op je!

dinsdag 28 augustus 2018 om 17:51
Ik heb hiervoor jaren een 'normale baan' gehad (wie bepaalt dat eigenlijk, dat dat normaal is?) en ik was daar altijd ziek van; last van mijn darmen, licht in mijn hoofd, hele slechte concentratie etc. Terwijl ik dan heus genoeg sliep en ook gewoon zeven dagen in de week hetzelfde ritme had. Maar het ging gewoon echt niet.
Ben zo blij dat het nu wel kan en ik zelf mag bepalen wanneer ik wat doe! In het begin vonden klanten het wel eens raar als ze om 1.30 uur mail van mij kregen, maar nu niet meer. En alles bij elkaar werk ik dus beduidend meer dan 40 uur, maar dan wel op mijn tijd. Maar da's dus onvolwassen.

dinsdag 28 augustus 2018 om 17:53
Dat had ik dus ook, die klachten. Fijn zeg dat je het zo hebt kunnen indelen. Heb je kinderen of wil je die? Ik ben blij dat ik ze niet hoef want gebroken nachten trek ik niet.streepjesdekbed schreef: ↑28-08-2018 17:51Ik heb hiervoor jaren een 'normale baan' gehad (wie bepaalt dat eigenlijk, dat dat normaal is?) en ik was daar altijd ziek van; last van mijn darmen, licht in mijn hoofd, hele slechte concentratie etc. Terwijl ik dan heus genoeg sliep en ook gewoon zeven dagen in de week hetzelfde ritme had. Maar het ging gewoon echt niet.
Ben zo blij dat het nu wel kan en ik zelf mag bepalen wanneer ik wat doe! In het begin vonden klanten het wel eens raar als ze om 1.30 uur mail van mij kregen, maar nu niet meer. En alles bij elkaar werk ik dus beduidend meer dan 40 uur, maar dan wel op mijn tijd. Maar da's dus onvolwassen.

dinsdag 28 augustus 2018 om 17:54
Ik ben altijd moe, behalve als ik volgens mijn eigen ritme kan leven. Heb jij dat ook?streepjesdekbed schreef: ↑28-08-2018 17:51Ik heb hiervoor jaren een 'normale baan' gehad (wie bepaalt dat eigenlijk, dat dat normaal is?) en ik was daar altijd ziek van; last van mijn darmen, licht in mijn hoofd, hele slechte concentratie etc. Terwijl ik dan heus genoeg sliep en ook gewoon zeven dagen in de week hetzelfde ritme had. Maar het ging gewoon echt niet.
dinsdag 28 augustus 2018 om 17:55
O, je hebt dan ook een treurig leven, een loser-leven, je niet geschikt bent om te functioneren in deze maatschappij en je kan geen volwassen leven aan.
Zoals je al merkt, ik kan niet goed tegen al dat oordelen.
Life is short. Eat dessert first.
dinsdag 28 augustus 2018 om 17:57
Wil je mij niet hebben?

lollypopje wijzigde dit bericht op 28-08-2018 18:05
4.29% gewijzigd
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

dinsdag 28 augustus 2018 om 17:58
Zit niet zo te zuigen.Muntjeinmijnbroekzak schreef: ↑28-08-2018 17:57Hè bah. Zit dat nare scheldkanon nou ook al op napraat.

dinsdag 28 augustus 2018 om 17:59
Nope en die ga ik ook niet meer krijgen. We hebben het er wel een tijdje over gehad maar door meerdere redenen (die ik liever niet noem vanwege herkenbaarheid) hebben we ervan af gezien. Voor mij was dat ritme zeker ook een bijkomende reden. En nu ben ik de leeftijd van kinderen krijgen voorbij.strikjemetstippels schreef: ↑28-08-2018 17:53Dat had ik dus ook, die klachten. Fijn zeg dat je het zo hebt kunnen indelen. Heb je kinderen of wil je die? Ik ben blij dat ik ze niet hoef want gebroken nachten trek ik niet.

dinsdag 28 augustus 2018 om 18:01
Ja zeker weten. En ik ben wel eens een poosje werkloos geweest en dan gaat mijn ritme ook echt meteen whoops, de andere kant op. Ik moet nu ook vaak uitkijken dat ik niet pas om 4 uur ga slapen want dat is echt niet handig in deze maatschappij, als je nog naar de garage moet en boodschappen doen en een instantie bellen en... Maar ik ben 's avonds laat gewoon echt op mijn best.

dinsdag 28 augustus 2018 om 18:03
Herkenbaar, ik leef om 21.30 helemaal op en doe dan echt nog van alles.streepjesdekbed schreef: ↑28-08-2018 18:01Ja zeker weten. En ik ben wel eens een poosje werkloos geweest en dan gaat mijn ritme ook echt meteen whoops, de andere kant op. Ik moet nu ook vaak uitkijken dat ik niet pas om 4 uur ga slapen want dat is echt niet handig in deze maatschappij, als je nog naar de garage moet en boodschappen doen en een instantie bellen en... Maar ik ben 's avonds laat gewoon echt op mijn best.
Ik moet weer in mijn onnatuurlijke ritme en dat is lastig. In het weekend verschuif ik trouwens al, in vakanties helemaal.

dinsdag 28 augustus 2018 om 18:04
Altijd fijn dat fijne vooroordeel/geoordeel van iemand die die kaart zelf bij alles trekt.strikjemetstippels schreef: ↑28-08-2018 17:44Zo als ik het dus begreep uiteindelijk, en dat heb ik al geplaatst in dat topic, zegt fashionvictim dat als je zegt dat je nooit, echt nooit, voor 9 u je bed uit komt of beweert te kunnen komen, je dan oftewel niet functioneert in de maatschappij (wat voor 80% van de werkenden wel zal gelden, en zeker als je een of meer kinderen hebt) of wel psychisch niet in orde bent om dat je dus zegt dat je nooit van de oerknal tot aan eind der tijden niet voor 9 u kunt op staan.
En vond het apart dat allerlei niet nachtbrakers zich dan aan gesproken voelden, terwijl er mij bekend maar een echte bij zit in die discussie en dat ben ik zelf.
Word er echt een beetje moe van. En dan draaien en woordneuken tot het echt vastloopt. En dan weer huilen dat iedereen het verkeerd begriijpt en haar moet hebben.
Vermoeiend.
Daar zou ik zomaar morgen zomaar weer eens tot half 10 van kunnen gaan uitslapen.

dinsdag 28 augustus 2018 om 18:11
Toen ik nog geen man en kind had, woonde ik zowat naast mijn werk. Je mocht tussen 8 en 10 beginnen, zo'n fijn bedrijf was dat. En je mocht eerder stoppen, als je je uren maar maakte. Heel fijn voor ouders met kinderen. En voor mij, ik stond meestal om half 9 op en dan tussen 9 en half 10 op werk. Ben niet echt een ochtend of avond mensen, maar lekker een beetje uitslapen elke ochtend was wel heerlijk.
dinsdag 28 augustus 2018 om 18:20
Sorry, ik ben van de hartig. Dus nee

Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras