Napraattopic deel 102

13-08-2018 17:13 3013 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
fashionvictim schreef:
28-08-2018 17:24
Ook best wel hypocriet om mij te verwijten dat ik mensen langs mijn maatstaf leg terwijl keer op keer de essentie van dit soort discussies is dat ik kennelijk niet aan de maatstaf van de Viva-groep voldoe.

Wie legt er dan wie langs een maatstaf?
Ik denk dat de essentie is dat jij vaak vanuit veralgemeniseren spreekt (dus alle mensen die...) ipv uit ik vind (ik vind dat alle mensen die...).
Althans daar zie ik het vaak op stuk lopen.
Laatst ook tegen BGB, die schreef ergens "ja, misschien vind je het wel lollig dat..."

Iedereen die hier langer dan een maand schrijft weet dat zij nu eenmaal zo praat, dat ze dat sarcastisch / ironisch bedoelt, maar nee hoor, gelijk weer twee van die zeikerds erover heen "oh, vind jij dat om te lachen? Nou, zo lollig is dat niet hoor"

Hou toch op zeg.

Alsof iemand serieus denkt dat ik met "in je nest liggen stinken" letterlijk bedoel dat je vast heel vies ruikt. Puh-lease.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
28-08-2018 17:22
Maar wat jij onder schelden verstaat en wat ik eronder versta zijn duidelijk twee verschillende dingen. Ik vind "lig je nou nog steeds in je nest te stinken' een hele gewone uitdrukking. Of labbekakkerig een heel gewoon woord.

Maar kennelijk mag je alleen posten op een bepaalde manier? Ik ga toch ook niet zo janken als jij woorden gebruikt die ik vervelend vind? Lees gewoon de essentie van wat mensen bedoelen ipv zo te mierenneuken op woordniveau. En dan ook nog eens alleen als het je uitkomt.
Kom op zeg. Toen je commentaar kreeg op je taallesje aan mij, gaf je grif toe dat je wel gescholden had. En je doet het nu weer. Je draaikont naar taal en vorm terwijl je weer niet ingaat op de inhoud.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
fashionvictim schreef:
28-08-2018 17:19
Nou en? Ik mag toch verdorie zelf wel weten welke maatstaf ik in mijn eigen leven gebruik? Of hoe ik praat? Wat kan jou dat nou schelen, verder? bij mij thuis zeggen we dat je om 9 uur nog in je nest ligt te stinken, ja. Wederom; ook dat is kennelijk op het Vivaforum een heeeeeeeeeeeeeeel bijzondere uitdrukking, in mijn omgeving is het net zo normaal als "ben je belatafeld" of "pas d'r op!" Gewoon een uitdrukking die je als ouder gebruikt als je je kind uit bed schopt.

En inderdaad, als je dan inderdaad een interessante discussie had willen hebben dan had je ook kunnen vragen wat ik versta onder functionerende volwassene, of kunnen vertellen wat jij daaronder verstaat, want dat is denk ik een interessant gesprek. Maar dat was helemaal het doel niet, een interessant gesprek. Het doel was voor de zoveelste keer weer mij de mond snoeren.
In je nest liggen stinken ken ik ook wel, dat gebruiken mijn ouders ook.

Wat ik gewoon niet kan begrijpen is dat jij niet kan begrijpen dat andere mensen hun leven anders indelen en dat het dus kan voorkomen dat ze niet per sé om 7 uur op hoeven te staan. En dat je volgens jouw maatstaven dan dus direct niet functioneert. Ik vind dat persoonlijk heel naar overkomen naar die mensen toe. Terwijl ze misschien hartstikke hard werken. Het is niet om je mond te snoeren. het is om je te vertellen dat het niet allemaal zo is zoals jij denkt. En dan kom je telkens terug op kinderen terwijl ik dan heb aangegeven in mijn post dat het inderdaad anders is met kinderen, omdat die gewoon op een bepaalde tijd op school moeten zijn en daar is weinig variatie in hier in Nederland. Maar als kinderloze in deze maatschappij met allemaal verschillende jobs die verschillende werktijden hebben is het niet zo vreemd als je dan niet per sé om 7 uur op hoeft te staan om normaal te kunnen functioneren. Maar dat lijk je niet te willen begrijpen.
Ik vind het niet schelden of grof ofzo, maar er ligt wel nogal een oordeel in die woorden hè. Weet jij veel waarom en hoe iemand op een bepaalde manier zijn leven leidt. En hoe functionerend diegene is. En dat allemaal na 10 uur 's ochtends of misschien wel hoofdzakelijk 's nachts.
Oh is de discussie hier heen las ik ;-)

Vind het ook overdreven om over woorden te gaan vallen. Het enige in dat topic dat me wat stoort is het ontkennen van het feit dat sommige mensen gewoon stuk minder energie hebben als ze om 7 u standaard moeten op staan, en die energie exponentieel toe neemt als er 2 uur later opgestaan wordt.

Ik kan het me permitteren dus dan doe ik het, en heb daar de randvoorwaarden ook zelf voor kunnen manipuleren (dicht bij werk wonen, thuis kunnen werken, werk dat je niet per se om 8u 's ochtends al moet doen etc en natuurlijk géén kinderen hebben).
Nemaìn’ schreef:
28-08-2018 17:27
Ik denk dat de essentie is dat jij vaak vanuit veralgemeniseren spreekt (dus alle mensen die...) ipv uit ik vind (ik vind dat alle mensen die...).
Althans daar zie ik het vaak op stuk lopen.
Alles wat ik schrijf is iets wat ik vind. Ik spreek toch niet voor de buurvrouw, of wel soms? En welnee, dat is in deze discussie helemaal niet aan de orde. Dat maakte Dreamer ervan, dat ik zogenaamd iets algemeens had gezegd, terwijl ik nota bene op de man tegen Tornascence eigenlijk gewoon rechtstreeks aan haar adres een kutopmerking had gemaakt.

Maar dat kan Dreamer natuurlijk niet toegeven want dan slaat deze discussie al helemaal nergens op.

Edit: En Tornascence, als je meeleest: het was ook echt een kut-opmerking in de hitte van de discussie van gisteravond, gevoed door jouw ook niet al te nette opmerkingen. Maar gezien je gebrek aan reactie zal je er hopelijk niet zo zwaar aan tillen. Als wel: het was helemaal niet zo persoonlijk bedoeld als het nu over komt door de discussie die er uit is voortgevloeid. Mea culpa.
fashionvictim wijzigde dit bericht op 28-08-2018 17:31
21.05% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
TanteBedelia schreef:
28-08-2018 17:19
Ik heb mensen nooit voor idioten weggezet.

Je woorden heb je zorgvuldig gekozen, dat moet ik toegeven ja.

Maar ja, ga jij dan zelf dan ook niet meer offtopic?

Dat bedoelde ik met consequent zijn.
Practise what you preach.
Aha ook op napraat is het gezellig :P
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
oh en ook geen hond :D

(de enige hond die ik zou nemen is ViezeHond)
Wat ben ik dan? Ik sta vaak rond half 5 ‘s morgens op voor werk :rofl:
¡Apagando las luces!
fashionvictim schreef:
28-08-2018 17:29
Alles wat ik schrijf is iets wat ik vind. Ik spreek toch niet voor de buurvrouw, of wel soms? En welnee, dat is in deze discussie helemaal niet aan de orde. Dat maakte Dreamer ervan, dat ik zogenaamd iets algemeens had gezegd, terwijl ik nota bene op de man tegen Tornascence eigenlijk gewoon rechtstreeks aan haar adres een kutopmerking had gemaakt.

Maar dat kan Dreamer natuurlijk niet toegeven want dan slaat deze discussie al helemaal nergens op.
Je kan er over bakkelijen, maar tis echt zo’n beetje communicatieregel nummer een.
Maar meid, ga lekker los en geniet er van :)
anoniem_356538 wijzigde dit bericht op 28-08-2018 17:51
1.45% gewijzigd
SombraOnline schreef:
28-08-2018 17:31
Wat ben ik dan? Ik sta vaak rond half 5 ‘s morgens op voor werk :rofl:
Gestoord
Nemaìn’ schreef:
28-08-2018 17:32
Gestoord
+1
Dat wist ik al.
¡Apagando las luces!
strikjemetstippels schreef:
28-08-2018 17:29
Oh is de discussie hier heen las ik ;-)

Vind het ook overdreven om over woorden te gaan vallen. Het enige in dat topic dat me wat stoort is het ontkennen van het feit dat sommige mensen gewoon stuk minder energie hebben als ze om 7 u standaard moeten op staan, en die energie exponentieel toe neemt als er 2 uur later opgestaan wordt.

Ik kan het me permitteren dus dan doe ik het, en heb daar de randvoorwaarden ook zelf voor kunnen manipuleren (dicht bij werk wonen, thuis kunnen werken, werk dat je niet per se om 8u 's ochtends al moet doen etc en natuurlijk géén kinderen hebben).
Oh, maar dat ontken ik ook helemaal niet. Sterker, ik heb er eigenlijk helemaal niks over gezegd want het bleef op woordneuk-niveau hangen. Ik heb alleen gezegd dat ik niet zo in bioritme geloof, maar dat verder helemaal niet uitgebreid toegelicht. Ik geloof heus dat je om 9 uur fitter bent dan om 7 uur, sterker, ik denk dat voor vrijwel iedereen geldt dat ze zich lekkerder voelen als ze zonder wekker gewoon op kunnen staan als ze klaar zijn met slapen zoals mijn kinderen dat noemen.

Dat was ook helemaal mijn punt niet. Het ging mij sec om het onvolwassene.
Am Yisrael Chai!
SombraOnline schreef:
28-08-2018 17:34
Dat wist ik al.
:proud:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
SombraOnline schreef:
Dat wist ik al.
Vraag dan niet naar de bekende weg :sarcastic:
fashionvictim schreef:
Oh, maar dat ontken ik ook helemaal niet. Sterker, ik heb er eigenlijk helemaal niks over gezegd want het bleef op woordneuk-niveau hangen. Ik heb alleen gezegd dat ik niet zo in bioritme geloof, maar dat verder helemaal niet uitgebreid toegelicht. Ik geloof heus dat je om 9 uur fitter bent dan om 7 uur, sterker, ik denk dat voor vrijwel iedereen geldt dat ze zich lekkerder voelen als ze zonder wekker gewoon op kunnen staan als ze klaar zijn met slapen zoals mijn kinderen dat noemen.
Nee dat was jij ook niet.

Ik werd er letterlijk ziek van overigens om zo vroeg op te staan, en met medicatie kan ik nu een enigszins normaal ritme aan houden. Anders sta ik gewoon om 11u ten vroegst op, nu tussen 7.30 en 9.00. Maar ik ben wel een uitzondering aangezien minstens 80% van werkend NL wel zo vroeg op moet staan.
charlottew88 schreef:
28-08-2018 17:30
Aha ook op napraat is het gezellig :P

Oh echt?
Nemaìn’ schreef:
28-08-2018 17:36
Vraag dan niet naar de bekende weg :sarcastic:
Oké. :cry:
¡Apagando las luces!
fashionvictim schreef:
28-08-2018 17:27
Laatst ook tegen BGB, die schreef ergens "ja, misschien vind je het wel lollig dat..."

Iedereen die hier langer dan een maand schrijft weet dat zij nu eenmaal zo praat, dat ze dat sarcastisch / ironisch bedoelt, maar nee hoor, gelijk weer twee van die zeikerds erover heen "oh, vind jij dat om te lachen? Nou, zo lollig is dat niet hoor"

Hou toch op zeg.

Alsof iemand serieus denkt dat ik met "in je nest liggen stinken" letterlijk bedoel dat je vast heel vies ruikt. Puh-lease.
Nee, het gaat erom dat je mensen neerhaalt die niet leven zoals jij denkt/vindt dat mensen moeten leven. Ik las zelfs ergens dat je psychisch niet in orde bent als je niet voor 9u je bed uitkomt.
Life is short. Eat dessert first.
SombraOnline schreef:
28-08-2018 17:40
Oké. :cry:
Braaf
strikjemetstippels schreef:
28-08-2018 17:31
oh en ook geen hond :D

(de enige hond die ik zou nemen is ViezeHond)
Oeh, jij gaat er voor! Maar toegegeven: hij is meer dan adoptiewaardig!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Zo als ik het dus begreep uiteindelijk, en dat heb ik al geplaatst in dat topic, zegt fashionvictim dat als je zegt dat je nooit, echt nooit, voor 9 u je bed uit komt of beweert te kunnen komen, je dan oftewel niet functioneert in de maatschappij (wat voor 80% van de werkenden wel zal gelden, en zeker als je een of meer kinderen hebt) of wel psychisch niet in orde bent om dat je dus zegt dat je nooit van de oerknal tot aan eind der tijden niet voor 9 u kunt op staan.

En vond het apart dat allerlei niet nachtbrakers zich dan aan gesproken voelden, terwijl er mij bekend maar een echte bij zit in die discussie en dat ben ik zelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven