Napraattopic deel 102

13-08-2018 17:13 3013 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
lollypopje schreef:
28-08-2018 18:21
:'( :'( :'(
Pleister er op? Ik heb er met regenboogjes!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
28-08-2018 18:22
Pleister er op? Ik heb er met regenboogjes!
nou vooruit :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Over anderhalve week zit ik in Amerika!
karin6789 schreef:
28-08-2018 18:24
Over anderhalve week zit ik in Amerika!
Ow lekker! Waar ongeveer?
Gewoon een familiebezoekje naar Minnesota.
Mijn oudste zoon heeft een huis gekocht en ik ga het zien!
Ik ga dat lekkere smoeltje van hem helemaal plat kussen.
karin6789 schreef:
28-08-2018 18:35
Heel veel plezier!
Life is short. Eat dessert first.
karin6789 schreef:
28-08-2018 18:35
Leuk zeg!

Wat een lieve laatste zin :)
fashionvictim schreef:
28-08-2018 17:24
Ook best wel hypocriet om mij te verwijten dat ik mensen langs mijn maatstaf leg terwijl keer op keer de essentie van dit soort discussies is dat ik kennelijk niet aan de maatstaf van de Viva-groep voldoe.

Wie legt er dan wie langs een maatstaf?
Holy crap, ik vond je vroeger echt sympathiek, maar nu zie ik je alleen nog maar uit je panty schieten, onder het mom van 'recht voor z'n raap'. En vervolgens in de slachtofferrol: niemand begrijpt mij...... :'(
Schei toch uit.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
doornroosje9 schreef:
28-08-2018 17:40
Nee, het gaat erom dat je mensen neerhaalt die niet leven zoals jij denkt/vindt dat mensen moeten leven. Ik las zelfs ergens dat je psychisch niet in orde bent als je niet voor 9u je bed uitkomt.
Nee hoor, dat heb ik helemaal niet gezegd. Wel eerlijk blijven.
Am Yisrael Chai!
strikjemetstippels schreef:
28-08-2018 17:44
Zo als ik het dus begreep uiteindelijk, en dat heb ik al geplaatst in dat topic, zegt fashionvictim dat als je zegt dat je nooit, echt nooit, voor 9 u je bed uit komt of beweert te kunnen komen, je dan oftewel niet functioneert in de maatschappij (wat voor 80% van de werkenden wel zal gelden, en zeker als je een of meer kinderen hebt) of wel psychisch niet in orde bent om dat je dus zegt dat je nooit van de oerknal tot aan eind der tijden niet voor 9 u kunt op staan.

En vond het apart dat allerlei niet nachtbrakers zich dan aan gesproken voelden, terwijl er mij bekend maar een echte bij zit in die discussie en dat ben ik zelf.
Ja, precies. Nogmaals het was een reactie op iemand die beweerde dat ze "dood-rotvermoeid" wakker werd en ziek zou worden als ze langer dan 3 dagen om 7 uur wakker zou worden en dat zij letterlijk NOOIT voor half 9 haar bed uit kwam. Toegegeven, het was geen nette reactie tegen die forummer, maar dat gejank wat er vervolgens door anderen van gemaakt werd heb ik nooit gezegd en ook nooit gedacht.

Mijn punt was simpelweg dat als je nooit voor half 9 je bed uit kwam het godsonmogelijk was, in mijn ogen dus, om een volwaardig volwassen bestaan te leiden. En dan bedoel ik uiteraard wat IK onder een volwaardig volwassen bestaan versta, niet wat de buurvrouw daaronder verstaat. In mijn ogen heb je een volwaardig volwassen bestaan als je financieel voor jezelf kunt zorgen, als je duurzame relaties met anderen hebt, als je eigen woonruimte hebt en als je op alle fronten voor jezelf kan zorgen.

Ik denk dat het onmogelijk is om aan al die criteria te voldoen en dan nooit voor half 9 uit je nest te komen.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
28-08-2018 18:51
Nee hoor, dat heb ik helemaal niet gezegd. Wel eerlijk blijven.
Ik ben namelijk van mening dat alleen mensen die GEESTELIJK niet gezond zijn niet voor half 9 KUNNEN opstaan. Ik denk dat die mensen of letterlijk een psychische aandoening moeten hebben of een persoonlijkheidsstoornis moeten hebben (wat natuurlijk ook een psychische aandoening is, dat weet ik uiteraard.
Life is short. Eat dessert first.
Oudblond schreef:
28-08-2018 17:46
Dit. En dan kinderachtig reageren of ik een lolly wil als ik schrijf dat mijn man een volwaardig volwassen leven leidt en toch alleen in hoge noodzaak om 7 uur opstaat omdat hij vaak werkt tot 3 uur 's nachts.
Alweer, heb ik nooit gezegd. Mijn letterlijke woorden waren: tja, gefeliciteerd. En nu?
Am Yisrael Chai!
doornroosje9 schreef:
28-08-2018 18:57
Ik ben namelijk van mening dat alleen mensen die GEESTELIJK niet gezond zijn niet voor half 9 KUNNEN opstaan. Ik denk dat die mensen of letterlijk een psychische aandoening moeten hebben of een persoonlijkheidsstoornis moeten hebben (wat natuurlijk ook een psychische aandoening is, dat weet ik uiteraard.
Daar is toch ook geen woord aan gelogen, of wel? Ik denk inderdaad dat er iets geestelijks mis met je is als je bijvoorbeeld nooit je bed uit kunt komen om je kinderen naar te school te brengen. Of dat je nooit je bed uit kunt komen voor werk. Of waar dan ook voor. Half negen is gewoon overdag he, om dat tijdstip moet ieder mens echt wel kunnen opstaan. Zelfs met zware kanker kunnen mensen nog hun bed uitkomen overdag en dan zou iemand die lichamelijk niks mankeert in een flauwte raken omdat ze om half 9 op moet staan?
Am Yisrael Chai!
Solomio schreef:
28-08-2018 18:50
Holy crap, ik vond je vroeger echt sympathiek, maar nu zie ik je alleen nog maar uit je panty schieten, onder het mom van 'recht voor z'n raap'. En vervolgens in de slachtofferrol: niemand begrijpt mij...... :'(
Schei toch uit.
Dat is geheel wederzijds, ik vind jou ook al jaren echt een vervelende vrouw. En nu?
Am Yisrael Chai!
In de om half 9 gedouched en aangekleed zijn discussie: ben ik de enige die dan wel gedouched is maar daarna gewoon weer een (schone) pyama aantrekt op een vrije dag als ik toch in huis ga rommelen?
fashionvictim schreef:
28-08-2018 19:01
Daar is toch ook geen woord aan gelogen, of wel? Ik denk inderdaad dat er iets geestelijks mis met je is als je bijvoorbeeld nooit je bed uit kunt komen om je kinderen naar te school te brengen. Of dat je nooit je bed uit kunt komen voor werk. Of waar dan ook voor. Half negen is gewoon overdag he, om dat tijdstip moet ieder mens echt wel kunnen opstaan. Zelfs met zware kanker kunnen mensen nog hun bed uitkomen overdag en dan zou iemand die lichamelijk niks mankeert in een flauwte raken omdat ze om half 9 op moet staan?
Serieus. :facepalm: :rofl:

Niet te doen dit.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 28-08-2018 19:03
1.48% gewijzigd
doornroosje9 schreef:
28-08-2018 18:57
Kunnen. Dus niet moeten.

Ik wil geen advocaat hier spelen maar vind het jammer dat een op zich super interessante discussie/onderwerp verwordt tot de toooooon van het debat etc. Het heeft toch geen zin om selectief stukjes te plaatsen als ze al heeft gezegd het dus eens te zijn met o.a. mijn samenvatting, die dus niet zo ongenuanceerd is.

Het onderwerp vind ik boeiend en vind het cool te lezen dat iemand het probleem dat iemand zo als ik en nemain hebben, op succesvolle wijze heeft weten te omzeilen. Ik heb dat maar voor 70% of zo gedaan haha.
Houdt er trouwens iemand bij wie er nu precies met op de man beledigingen begint en wie daar op reageert? Voordat er zo meteen weer van gemaakt word dat ik Solomio zomaar aanval....
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
28-08-2018 19:03
Houdt er trouwens iemand bij wie er nu precies met op de man beledigingen begint en wie daar op reageert? Voordat er zo meteen weer van gemaakt word dat ik Solomio zomaar aanval....
Jij toch?
florence13 schreef:
28-08-2018 19:02
In de om half 9 gedouched en aangekleed zijn discussie: ben ik de enige die dan wel gedouched is maar daarna gewoon weer een (schone) pyama aantrekt op een vrije dag als ik toch in huis ga rommelen?
Nee. Ik heb dan een huispak van dienst (shirt/topje met een jogging broek) en die is vaak niet eens schoon of zo. Lig ik niet te stinken in mijn nest maar zit ik aan mijn bureau te stinken :P
Ik heb liever een neutrale scheidsrechter, als ik daar toch ook wat van mag vinden. Wie biedt?
Am Yisrael Chai!
28-08-2018 19:04
Nee. Ik heb dan een huispak van dienst (shirt/topje met een jogging broek) en die is vaak niet eens schoon of zo. Lig ik niet te stinken in mijn nest maar zit ik aan mijn bureau te stinken :P
Ja precies, das anders, als je niet ddezelfde pyama (of huispak) aanhebt als de nacht ervoor telt het een soort van als 'aangekleed' (hou ik mezelf voor dus)
florence13 schreef:
28-08-2018 19:06
Ja precies, das anders, als je niet ddezelfde pyama (of huispak) aanhebt als de nacht ervoor telt het een soort van als 'aangekleed' (hou ik mezelf voor dus)
Hahaha. Heb ook wel eens als het warm is een huisjurk aan, of een huisbroekje. Of bikini. Maar meestal de joggingbroek met topje.
fashionvictim schreef:
28-08-2018 19:03
Op de man beledigingen? Ik? Really?
Jouw leesvaardigheden zijn er ook niet beter op geworden hè.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
28-08-2018 19:09
Hahaha. Heb ook wel eens als het warm is een huisjurk aan, of een huisbroekje. Of bikini. Maar meestal de joggingbroek met topje.
De pakketbezorger complimenteert mij wel eens over mijn leuke pyamas als ik pakketjes voor de halve straat aanneem op mijn thuiswerk dag (en om de een of andere reden vind ik dat helemaal niet beschamend)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven