Napraattopic Deel 103
dinsdag 28 augustus 2018 om 20:45
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
vrijdag 31 augustus 2018 om 20:57
Coconuts12 schreef: ↑31-08-2018 20:50Nou inderdaad.
Een label krijg je niet snel. Maar als je het zo graag wil, mag je de mijne wel hebben. Zo leuk vind ik het niet.
En ditto, ze mag de mijne ook wel hebben. Inclusief klachten dan natuurlijk.
vrijdag 31 augustus 2018 om 21:04
Het zijn geen 65+ die thuis met burnout zitten. En wat bedoel je met dat laatste?
Ik meen dat er een paar maanden geleden een topic werd geopend over vroeger tov nu, bijna iedereen was het ermee eens dat men t nu veel beter heeft dan hun ouders bijv. Dus 2 auto’s voor de deur, minstens 1x per jaar met vakantie, iedereen smartphone computer én een laptop plus tablet en ga zo maar door.
vrijdag 31 augustus 2018 om 21:07
Dat ligt dan toch aan je definitie van beter? Dit gaat alleen maar over bezit, niet over levenskwaliteit.Loullah schreef: ↑31-08-2018 21:04Het zijn geen 65+ die thuis met burnout zitten. En wat bedoel je met dat laatste?
Ik meen dat er een paar maanden geleden een topic werd geopend over vroeger tov nu, bijna iedereen was het ermee eens dat men t nu veel beter heeft dan hun ouders bijv. Dus 2 auto’s voor de deur, minstens 1x per jaar met vakantie, iedereen smartphone computer én een laptop plus tablet en ga zo maar door.
vrijdag 31 augustus 2018 om 21:17
Op mijn werk ook.
Purr-a-noia
Irrational fear that the cats are up to something
Irrational fear that the cats are up to something
vrijdag 31 augustus 2018 om 21:18
Vind je rose en chocolade een goede combinatie?yasmijn schreef: ↑31-08-2018 20:10Ik ga op dat domme gezwets maar niet in. Beter voor alle partijen.
Ik heb een Provence rosé met een grote reep Tony Chocolonely met caramel en zeezout. Helemaal alleen voor mij. De man heeft een melkchocolade met hazelnoot. En we kijken voetbal.
Is even wennen hoor Noes, op de vrijdagavond![]()
Ik vind ze los van elkaar heerlijk maar de combinatie overtuigt mij nog niet echt...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
vrijdag 31 augustus 2018 om 21:20
vrijdag 31 augustus 2018 om 21:21
Beide hebben met elkaar te maken.
Het punt is dat gezien de enorme stijging in het aantal gevallen ptss en burnout je juist zou verwachten dat mensen het nu slechter zouden hebben of meer/langer zouden moeten werken dan vroeger. Ptss krijg je na een traumatische gebeurtenis en burnout vanwege hoge druk/stress enz
Als het zo zou zijn dat artsen zich er nu meer in zijn gaan verdiepen dan zou je dat ook moeten merken aan het aantal ongediagnoticeerde zieken die doorgrdraaid zijn?
Ik wil het niet bagataliseren hoor maar ik snap het soms ook niet helemaal.
vrijdag 31 augustus 2018 om 21:21
Dit dus. En dat ik ongenuanceerd ben klopt en zonder diagnose.Loullah schreef: ↑31-08-2018 20:44Nina zegt het ongenuanceerd maar ik snap wel wat ze bedoelt.
Het lijkt tegenwoordig alsof bijna iedereen die even in een dip zit PTSS of burn out heeft. En mensen die socially awkward zijn hebben autisme oid.
Dit is iets van de afgelopen 15 jaar. Natuurlijk hebben sommige mensen ook echt psychische problemen maar omdat je nu zo snel een labeltje “krijgt” lijkt het erop alsof er erg makkelijk mee gestrooid word.
anoniem_170687 wijzigde dit bericht op 31-08-2018 21:25
5.10% gewijzigd
vrijdag 31 augustus 2018 om 21:22
Vroeger verdween degene die doordraaide gewoon en de rest liep door tot het bittere einde en nam een borrel extra.Loullah schreef: ↑31-08-2018 21:21Beide hebben met elkaar te maken.
Het punt is dat gezien de enorme stijging in het aantal gevallen ptss en burnout je juist zou verwachten dat mensen het nu slechter zouden hebben of meer/langer zouden moeten werken dan vroeger. Ptss krijg je na een traumatische gebeurtenis en burnout vanwege hoge druk/stress enz
Als het zo zou zijn dat artsen zich er nu meer in zijn gaan verdiepen dan zou je dat ook moeten merken aan het aantal ongediagnoticeerde zieken die doorgrdraaid zijn?
vrijdag 31 augustus 2018 om 21:23
vrijdag 31 augustus 2018 om 21:23
het is gewoon beter in kaart gebracht en termen zijn veranderdLoullah schreef: ↑31-08-2018 21:21Beide hebben met elkaar te maken.
vrijdag 31 augustus 2018 om 21:24
Goh wie zou dat nou zijn?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
vrijdag 31 augustus 2018 om 21:24
vrijdag 31 augustus 2018 om 21:27
Misschien is dat het probleem wel. Te veel tijd om te gaan zitten malen in het hoofd. Vroeger had men de tijd niet om na te denken over hoe zielig of slecht je het wel niet had.
vrijdag 31 augustus 2018 om 21:29
vrijdag 31 augustus 2018 om 21:30
Dat is waar; je moet ook geen problemen maken waar ze er niet zijn...
Hier alleen witte wijn en geen chocolade maar wel voetbal dus ik kom toch nog een heel eind.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
vrijdag 31 augustus 2018 om 21:33
Is het de kift of ben je gewoon verbitterd met hoe je leven gelopen is? Wat sta jij naar in het leven zeg. Bah!
vrijdag 31 augustus 2018 om 21:36
Dit.
Ik heb een redelijk traumatische jeugd gehad en later ook nog 2 kinderen verloren.
En geen ptss.
Niet omdat ik me daar met succes tegen verzet heb, maar omdat ik de mazzel heb dat ik er op een goede manier mee om kon gaan.
Dat is geen verdienste, dat is mazzel.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning