Napraattopic Deel 103

28-08-2018 20:45 3013 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
karin6789 schreef:
01-09-2018 12:29
Een weekje maar.
Ik logeer in hun huis en logeerpartijtjes moeten niet te lang duren.
Vind ik dan hoor!
Eens hoor. Ga je dan nog ergens anders naartoe of terug naar huis?
Life is short. Eat dessert first.
Haai TAM!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
strikjemetstippels schreef:
01-09-2018 13:07
verder snap ik de reacties niet op loullah, lekker boeiend wat zij vindt.
Het is gewoon vervelend dat psychische ziektes vaak nog altijd niet als 'volwaardig' gezien worden. En als je dan een diagnose hebt, zal dat wel niet kloppen 'want iedereen heeft een labeltje tegenwoordig'. Natuurlijk denkt niet iedereen zo, goddank, maar ik kan niet 'niet reageren'.
doornroosje9 schreef:
01-09-2018 13:26
Het is gewoon vervelend dat psychische ziektes vaak nog altijd niet als 'volwaardig' gezien worden. En als je dan een diagnose hebt, zal dat wel niet kloppen 'want iedereen heeft een labeltje tegenwoordig'. Natuurlijk denkt niet iedereen zo, goddank, maar ik kan niet 'niet reageren'.
Jammer hoor dat je mijn reacties verdraait. Ik heb weet ik niet hoe vaak geschreven dat het mij niet om de individuele diagnoses ging, maar meer om de veranderende criteria van het hele DSM die steeds verruimd word. En nogmaals, dit zeg ik niet alleen er zijn echt een hoop deskundigen die het er ook mee eens zijn. Dus richt je woede op hen en niet op mij. Ik ben maar een simpele forummer op een forum en heb verder weinig invloed op dat hele gebeuren.
simpele forummer

Gelukkig heb je het zelf door, dat scheelt alweer.
Loullah schreef:
01-09-2018 13:30
Jammer hoor dat je mijn reacties verdraait. Ik heb weet ik niet hoe vaak geschreven dat het mij niet om de individuele diagnoses ging, maar meer om de veranderende criteria van het hele DSM die steeds verruimd word. En nogmaals, dit zeg ik niet alleen er zijn echt een hoop deskundigen die het er ook mee eens zijn. Dus richt je woede op hen en niet op mij. Ik ben maar een simpele forummer op een forum en heb verder weinig invloed op dat hele gebeuren.
Als de criteria verruimd worden, wie ben jij dan om dat te betwisten?

Eens met 'maar een simpele forummer'.
yasmijn schreef:
01-09-2018 13:33
simpele forummer

Gelukkig heb je het zelf door, dat scheelt alweer.
En mosterd. ;-D
doornroosje9 schreef:
01-09-2018 13:36
Als de criteria verruimd worden, wie ben jij dan om dat te betwisten?

Eens met 'maar een simpele forummer'.
Nogmaals andere psychologen betwisten het ook. Je doet net alsof het mijn eigen bevindingen zijn ofzo maar gaat niet in op het feit dat hierdoor meer mensen een labeltje krijgen en dat was juist het hele punt van de discussie. Niet dat ik in twijfel trek dat mensen echt ziek zijn of niet want dat heb ik nergens gedaan omdat het me niet boiet. Dat is jullie interpretatie vanwege al die lange tenen die het zich persoonlijk gaan aantrekken.
Loullah schreef:
01-09-2018 13:41
Nogmaals andere psychologen betwisten het ook. Je doet net alsof het mijn eigen bevindingen zijn ofzo maar gaat niet in op het feit dat hierdoor meer mensen een labeltje krijgen en dat was juist het hele punt van de discussie. Niet dat ik in twijfel trek dat mensen echt ziek zijn of niet want dat heb ik nergens gedaan omdat het me niet boiet. Dat is jullie interpretatie vanwege al die lange tenen die het zich persoonlijk gaan aantrekken.

Open een topic zou ik zeggen. :bye:
the_Wicked_Witch schreef:
01-09-2018 13:44
Open een topic zou ik zeggen. :bye:
hmmm :lightbulb:
Lady*Voldemort schreef:
01-09-2018 12:06
Waarschijnlijk probeert ze al haar eigen posts te staffen om te zien of iemand haar al voor is geweest. Hoog tijd dat dat ook eens in de DSM terecht komt.
banaansmeren by proxy
zazamaenade schreef:
01-09-2018 11:40
Zou je misschien eens uit de doeken willen doen wat jouw werkelijke motivatie is om maar door te blijven gaan over PTSS en de vage verwijten over, en erger nog, aan mensen die hierover schrijven ?
Ik vind het zo langzamerhand vooral curieus dat je daar over blijft doordrammen.
Als je vindt dat jouw problemen niet erkend worden terwijl die veel erger zijn dan mensen met PTSS die daar over schrijven op dit forum zou ik zelf maar eens hulp gaan zoeken, Nina.
Je kunt niet oordelen over de ellende en de diagnoses van andere forummers omdat je daar niets over weet. Geloof me, er is niets interessants aan PTSS, maar ik ga ook niet stil in een hoekje zitten omdat ik me erover schaam.
Het erge aan wat jij doet is dat er waarschijnlijk mensen zijn die dat wél doen, zich schamen en ellendig voelen omdat ze niet in staat zijn om te gaan met de bergen rottigheid die het leven naar hen toe heeft gegooid. Dat heb ik zelf ook lang genoeg gedaan.

Er zal vast wel ergens iemand zijn geweest die strooide met het begrip PTSS om zichzelf neer te zetten als lijdend mens.
Jouw gehint en gehunt om die ene eruit te halen krijgt zeer akelige trekken. Houd er alsjeblieft mee op, want je raakt níet die eventuele ene ermee, en wél degenen die zichzelf verwijten niet wat flinker te zijn.

Als je iets wilt weten over PTSS verdiep je dan eens in de serieuze informatie en vakliteratuur die erover te vinden is.
Ja, het is natuurlijk alleen maar een voorlopige definitie om een aandoening te omschrijven. Over 30 jaar zal er ongetwijfeld een effectievere omschrijving en therapie voor zijn.
Ik kan me voorstellen dat je het maar een vaag begrip vindt als je er weinig over weet, maar dat is het niet.
Het is alleen niet een concreet voorwerp zoals een tafel, helaas. Die kun je afstoffen, een sopje geven, in de boenwas zetten of naar het grof vuil brengen als hij in de weg staat of kapot is.
Deze hele post slaat nergens op. Ten eerste door blijven gaan over PTSS? Geen idee waar je dat vandaan haalt.
Ik stoor me aan de zelf diagnoses van posters. Ik heb xxx dus...
Het valt me op dat die altijd in plukjes tegelijk komen. Als er één iemand een zgn hoogbegaafd kind heeft zie je ineens diverse nieuwe topics met óók mensen met een hoogbegaafd kind. En ja meestal blijkt na een x aantal pagina's dat die diagnose van internet of de buurvrouw komt.
Nu weer met ptss.. één iemand post iets en hup je leest het ineens weer overal. Als ik alles voor waar moet aannemen is 90% hier én autistisch én hebben ze een autistische of narcistische man en niet te vergeten een kind met een afwijking ergens.
Ik begon nergens over waar of niet waar. Wel kwam ter sprake dat er hier op het forum vaak geroepen word dat etiketjes wel heel snel geplakt worden.
Dat heb ik geschreven. Niets over terecht of onterecht alleen dat iedereen wel kan schrijven dat ie een korter linkerbeen heeft maar dat je dat niet kunt verifiëren dat het ook echt zo is.
Loullah schreef:
Dat is jullie interpretatie vanwege al die lange tenen die het zich persoonlijk gaan aantrekken.
En je denkt niet dat dat een heel klein beetje komt door de manier waarop jij als simpele forummer de mensen benadert?

Je kunt ook iets inhoudelijks bijdragen zonder stijlbloempjes te gebruiken als 'kokoshoofd' en 'jouw ervaringen zullen mij aan mijn reet roesten', dat zou een hoop lange tenen schelen.
Loullah schreef:
Weet je: je hebt een punt.
Maar wat mij betreft is het vergelijkbaar met bijv de diverse bevolkingsonderzoeken. Die worden steeds beter, waardoor allerlei dingen gevonden worden, ook die uiteindelijk helemaal geen kanker zijn of worden.
En toch worden al die 'vals'positieven verder onderzocht.
Zo zullen er ook in de psychiatrie 'vals'positieven zijn, maar door daar in het algemeen iets over te zeggen waardoor individuen zich aangevallen voelen voegt niks toe hè.
Op een discussietopic wat mij betreft. Ik heb zelf inmiddels vaak genoeg gehoord dat autisme tegenwoordig veel te makkelijk wordt vastgesteld.
Ik wilde dat het 50 jaar geleden zo 'makkelijk' was vastgesteld.
En ik weet dat dat voor heel veel mensen geldt.
De diagnose wordt nu niet te makkelijk gesteld, hij werd decennialang veel te moeilijk gesteld.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
nina1966 schreef:
01-09-2018 13:52
Deze hele post slaat nergens op. Ten eerste door blijven gaan over PTSS? Geen idee waar je dat vandaan haalt.
Het valt me op dat die altijd in plukjes tegelijk komen. Als er één iemand een zgn hoogbegaafd kind heeft zie je ineens diverse nieuwe topics met óók mensen met een hoogbegaafd kind. En ja meestal blijkt na een x aantal pagina's dat die diagnose van internet of de buurvrouw komt.
Nu weer met ptss.. één iemand post iets en hup je leest het ineens weer overal. Als ik alles voor waar moet aannemen is 90% hier én autistisch én hebben ze een autistische of narcistische man en niet te vergeten een kind met een afwijking ergens.
Ik begon nergens over waar of niet waar. Wel kwam ter sprake dat er hier op het forum vaak geroepen word dat etiketjes wel heel snel geplakt worden.
Dat heb ik geschreven. Niets over terecht of onterecht alleen dat iedereen wel kan schrijven dat ie een korter linkerbeen heeft maar dat je dat niet kunt verifiëren dat het ook echt zo is.
Ik ook niet, maar toch trekken al die mensen met een label het zich persoonlijk aan.
Loullah schreef:
01-09-2018 13:56
Ik ook niet, maar toch trekken al die mensen met een label het zich persoonlijk aan.
Omdat jij het persoonlijk máákt, met je nutteloze op de man toevoegingen.
Lady*Voldemort schreef:
01-09-2018 13:57

Dit dus. Je manier van posten maakt dat ik je totaal niet serieus neem.
Solomio schreef:
01-09-2018 13:54
Maar wat mij betreft is het vergelijkbaar met bijv de diverse bevolkingsonderzoeken. Die worden steeds beter, waardoor allerlei dingen gevonden worden, ook die uiteindelijk helemaal geen kanker zijn of worden.
Zo zullen er ook in de psychiatrie 'vals'positieven zijn, maar door daar in het algemeen iets over te zeggen waardoor individuen zich aangevallen voelen voegt niks toe hè.
Op een discussietopic wat mij betreft. Ik heb zelf inmiddels vaak genoeg gehoord dat autisme tegenwoordig veel te makkelijk wordt vastgesteld.
De diagnose wordt nu niet te makkelijk gesteld, hij werd decennialang veel te moeilijk gesteld.
Kijk, en dat is de andere kant van de medaille. Daar wilde ik het over hebben omdat ik dat een interessant item vind, niet over wie wel of niet terecht is gediagnosticeerd met stoornis "x". Maar helaas, dit onderwerp blijkt veels te gevoelig want allerlei verwijten vlogen mij om de oren omdat ik iets aankaartte wat (vooral) sinds de introductie van DSM-V door professionals werd geopperd. Want ja, hoe durf ik zoiets te zeggen. :roll:
Solomio schreef:
01-09-2018 13:54
Ja, dit dus.
S-Meds schreef:
01-09-2018 13:50
banaansmeren by proxy
:rofl:
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Lady*Voldemort schreef:
01-09-2018 13:57
Misschien moet je de reacties op mij ook even checken.
Loullah schreef:
01-09-2018 14:05

Staat dat ook in de DSM? Niet in staat te reflecteren op eigen gedrag?
nina1966 schreef:
01-09-2018 13:52

Als 'dit slaat nergens op' jouw reactie is op mijn poging te begrijpen waarom je reageert zoals je dat doet houdt het voor mij echt op.
En waarom je denkt te kunnen beweren dat het zelf-diagnoses zijn is mij een raadsel.
Of wil je dat mensen bij jou voor de deur komen liggen met een uitdraai van hun dossier ?
nounou
Loullah schreef:
01-09-2018 14:05
Die heb ik gezien.

Neemt niet mijn indruk weg dat het jouw eigen manier van forummen is die mensen tegen de haren in strijkt. Natuurlijk zou het verstandiger zijn om gewoon niet in te gaan op jouw gezuig, maar een dergelijke mate van zen is maar heel weinigen gegeven.
Loullah schreef:
01-09-2018 13:56

Oh, en jij niet wil je zeggen ?
Want 'Frankly, my dear, I don't give a damn'. Daarom steek je er ook helemaal geen energie in.
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven