Het Grote Viva Katten Topic!

21-08-2018 15:18 3010 berichten
Bij elk topic met KattenVragen komen de kattenliefhebbers van Viva bijeen. Waarom dan niet gewoon een centraal kattentopic zodat we lekker kunnen kletsen over wat onze poezels en kattenmannen uitvoeren? Waar natuurlijk ook af en toe een vraag gesteld kan worden aan de beste kattenexperts die het forum te bieden hebben.

Ik zie wel of er geinteresseerden zijn, het lijkt me wel handig om af te spreken dat we elkaar met respect behandelen ondanks de keuzes die de ene kattendienaar maakt tov de ander (Binnen/Buiten debat is natuurlijk mogelijk, maar laten we het gezellig houden).

------

Mijn kattenfamilie:

Ik heb een cyperse kater genaamd Walt (naar Heisenberg van Breaking Bad vernoemd). Hij is inmiddels 4 jaren jong. Walt houd er van om op me te jagen, drinkt graag uit de kraan, is 5 kilo zwaar maar prima op gewicht. Het is geen schootkat maar slaat een kroelsessie niet af. Hij vind het heerlijk om te spelen én te apporteren. Hij jaagt graag, al blijft het bij proberen want hij heeft nog nooit iets gevangen.

Daarnaast een jong katertje van enkele maanden, een rode duivel, Harry. Vernoemd naar Harry Potter. Snel als het licht, heeft een tikje verlatingsangst, en ligt wél graag op schoot. Harry heeft inmiddels alle eetkamerstoelen gesloopt, vind het heerlijk om in de vitrage te hangen, of om bovenop een slapende Walt te springen.

The Boys gaan uitstekend met elkaar om, stoeien veel en zijn gelukkig beide speels. Ik betrap ze er vaak op dat ze bij elkaar liggen, al zit er dan minstens een halve meter tussen.

Naast de katten heb ik 5 vissen in de vijver. Walt heeft ze gezien maar lijkt nog niet te snappen dat dit eventueel eten is (gelukkig).
derooiekater schreef:
05-09-2018 12:58
Babygroot mocht je er niet bij blijven tot ze onder narcose waren? Sterkte met wachten. En vraag om pijnstillers niet élke dierenarts geeft dat mee.

Lovako heftig 6 weken worden opgenomen ik zou posters laten afdrukken en die mee nemen.
En als hobby diamond painting gaan doen :biggrin:

Hier heb ik voor kleine rooie maar zn baby zak om gebonden kan ik nog wat doen in huis. Zo lang die bij mij of zijn vriendje is is het goed.
Hij is gewoon nog van slag en heeft tijd nodig.
ach gossie... :hug:
ik had ook een "draagkat" zij was erg gelukkig als zij op mijn schoot/schouder/hoofd mog verblijven. Soms wel eens lastig maar nu zij er niet meer is mis ik haar ook wel.
Geef rooie maar veeeeel knuffels
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand van jullie wel eens een gps-tracker voor zijn kat gebruikt? Ik ben echt zo nieuwsgierig waar mijn kat allemaal uithangt.
Ik heb daar een keer een reportage over gezien. Katten leggen 's-nachts echt grote afstanden af.
Ah wat fijn dat kleine rode weer helemaal is hersteld!

Met Storm gaat het gelukkig weer goed. Geen ketamine aanvallen meer gehad. Heb de afgelopen 3 nachten wel nog met haar apart geslapen zodat ik zeker weet dat haar broertje niet aan haar wond gaat likken.

Misha komt altijd om eten bietsen en ik snap niet waarom. Hij krijgt nooit wat. Het erge is dat hij alles lust. Van broccoli tot zure matjes en hummus. Ik hoop dat hij er snel mee stopt.
Kennen jullie dat filmpje wat nu op facebook rond gaat, over een kat die op een smartphone een filmpje bekijkt van de overleden eigenaar? :'( :'( :'( :'( Dit is een kant van katten die ik niet ken.
iones schreef:
08-09-2018 17:40
Kennen jullie dat filmpje wat nu op facebook rond gaat, over een kat die op een smartphone een filmpje bekijkt van de overleden eigenaar? :'( :'( :'( :'( Dit is een kant van katten die ik niet ken.
Heb je daar een link van?
https://youtu.be/-6_Ti1clFRo
Deze bedoel je?

Mijn moeder probeerde ook wel eens van katten stalkatten te maken. Nooit gelukt. Ze wilden gewoon zijn waar wij ook waren. Ook al begonnen ze als kitten in de stal.
Hier zorgen om onze rooie..
Vanmorgen vroeg kwam ik beneden en toen zat hij maar wat..hij had overgegeven en zijn 3e ooglid zat voor zijn oogjes. Direct de spoedarts gebeld, en maar op pad. Hij had koorts, en hij heeft iets met zijn buikje of maagje. Wil niet eten en is zo zielig. Helemaal onderzocht, geen rare dingen in zijn darm, maar ze kon niet alles hogerop voelen omdat dat in zijn ribbenkast zit. 2 spuiten gehad, zijn darmactiviteit was niet goed. Nu nog niet echt. Hij voelt zich iets beter door de spuiten, maar maak me zorgen. Gisteravond niets aan de hand! Bah, altijd wat... :'( :'(
RockOla schreef:
09-09-2018 14:06
Vanmorgen vroeg kwam ik beneden en toen zat hij maar wat..hij had overgegeven en zijn 3e ooglid zat voor zijn oogjes. Direct de spoedarts gebeld, en maar op pad. Hij had koorts, en hij heeft iets met zijn buikje of maagje. Wil niet eten en is zo zielig. Helemaal onderzocht, geen rare dingen in zijn darm, maar ze kon niet alles hogerop voelen omdat dat in zijn ribbenkast zit. 2 spuiten gehad, zijn darmactiviteit was niet goed. Nu nog niet echt. Hij voelt zich iets beter door de spuiten, maar maak me zorgen. Gisteravond niets aan de hand! Bah, altijd wat... :'( :'(
Wat denken ze dan wat het kan zijn? Virus? Anders een echo? Soms hebben katjes invaginatie.
RockOla schreef:
09-09-2018 14:06
Ik zou morgen vragen om een echo of foto's sterkte
Wat naar RockOla. Hopelijk knapt je rooie snel weer op en idd zeker verder kijken als het niet goed gaat.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
De dierenarts wilde niet direct een echo laten maken, ze wilde de medicatie zijn werk laten doen. Als hij vandaag verslechterde moest ik terugkomen. Hij slaapt als een roos nu, maar eten wil hij nog niet. Ik laat hem nu even met rust, maar over een uurtje moet hij zijn medicijn hebben. Hij voelt zich iets beter, maar dat komt natuurlijk door de medicijnen. Als hij nu eerst maar gaat eten! Ik wacht vandaag even af. Als ik het niet vertrouw en zijn eetlust komt niet terug ga ik morgen naar mijn eigen dierenarts en dan zo nodig een echo. Het kan ook een virus zijn natuurlijk, de darmen voelden niet verontrustend aan. Ze waren alleen niet echt actief. Als ik aan zijn buikje luister hoor ik wel een beetje gepruttel nu. Afwachten maar..het is ook geen oude kat, pas 2 jaar. Hij heeft altijd pech..2 week geleden nog bij de da geweest omdat hij een zooltje had beschadigd door een splinter of zo. Het is ook zo'n miet vergeleken bij zijn zusje!!
Sowieso is hij een beetje een pechvogel...we hebben eerder een rooie kater gehad, zo'n schat was dat. Hij is al jaren dood, maar deze kater lijkt erg op hem. Niet alleen wat uiterlijk betreft, maar als er een eikel van de boom viel kreeg hij hem geheid op zijn kop. Deze is net zo..het kan wel zijn reincarnatie zijn!
Mag die medicatie wel op nuchtere maag gegeven worden? Ik zou als er winkels open zijn verschillende natvoer halen kijken wat die doet.
Hij moet wel gaan eten i.v.m leververvetting die kan gaan optreden na 24 uur niks eten.
Precies. Desnoods dwangvoeren als hij zelf niets eet.
Sterkte RockOla, hoop dat snel duidelijk wordt wat er aan de hand is. Beterschap voor die rooie.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
We wachten ook in spanning af of hij gaat eten...ziet er nog niet naar uit helaas..ondertussen maak ik me helemaal gek met enge verhalen over enge virussen zoals FIP..
Als hij vanavond niet gaat eten meng ik water door natvoer en voer ik hem met een spuitje. Hoop dat het niet zo ver komt.
Wat voor medicijnen heb je gehad voor die rooie? Jezelf ge kmaken heeft geen zin. Stop met googlen en vertrouw op de dierenarts.
En bij twijfel bel straks terug anders morgen ochtend bellen en verder laten onderzoeken.
Hij heeft een koortsverlager/ ontstekingremmer gehad. En Emeprid om zijn darmen weer wat op gang te brengen. Het is ook tegen misselijkheid.
Ik kan hier echt niet tegen, ik weet wel dat het geen zin heeft om me druk te maken. Ben gewoon een schijterd wat mijn dieren betreft.
Gister was ie nog zo gezond!,
Heeft die geen eetlust opwekker gehad? Ik snap je helemaal je zorgen en alles :hug:
Heeft die nu al wat gegeten?
Ja dat schijnt dat spul wel te doen. Maar hij wil niet. Ik ga straks met een spuitje dwangvoeren. Heb voer van da mee, meng het met water en dan maar proberen. Drama...hierna neem ik nooooooit weer een huisdier. :'(
:hug: :hug: kan je niet wat op zijn poot smeren dat die dat er af wast?
derooiekater schreef:
09-09-2018 20:00
:hug: :hug: kan je niet wat op zijn poot smeren dat die dat er af wast?
Dit ging bij ons heel goed!

Dwangvoeren lukte ons niet
miekemv schreef:
09-09-2018 13:55
https://youtu.be/-6_Ti1clFRo
Deze bedoel je?

Mijn moeder probeerde ook wel eens van katten stalkatten te maken. Nooit gelukt. Ze wilden gewoon zijn waar wij ook waren. Ook al begonnen ze als kitten in de stal.
Yep die is het! Heel triest. Ik weet niet of dieren vol in het besef zijn dat hun eigenaar dood is. Tenzij ze afscheid hebben kunnen nemen. Maar als eigenaar sterft in ziekenhuis is er geen gelegenheid voor en merken ze alleen maar dat hij/zij nooit meer thuis komt. Dat is toch verschrikkelijk?

Deze kittens zijn van boerderijkatten die oorspronkelijk zwerfkatten waren. De ouders leven op de boerderij en zijn daar geboren. Ze zijn nooit binnen geweest.

Die rooie zal toch niets verkeerds naar binnen hebben gekregen? Is daar al aan gedacht?
iones wijzigde dit bericht op 09-09-2018 20:39
5.65% gewijzigd
Net met een spuitje voer met water gemengd in zijn bekje gespoten. Hij is nu boos. Heeft niet veel gehad, maar toch vast een eetlepel vol. En het is speciaal voer dus voedzaam. Zal morgen wel weer op dierenarts bezoek uitdraaien. Ik snap het niet...hoe kan dit zo van het een op andere moment.
Ik hoop dat het snel beter gaat RockOla. Hier werkt eten op het voorpootje ook heel goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven