Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Aapje!

En wat fijn Lavendel, een zorg minder!

Man heeft hier ook weleens geopperd dat het een goed idee zou zijn als we het speelgoed achter dochter aan zouden opruimen.. ik heb heel hard gelachen en hem veel succes gewenst!
Zeker dudette, nu de oproep voor de kinderarts afwachten.

Haha illusie armer? Of heb je stofgezogen en het volgende moment kruipt dochter weer met koek of krentenbol oid op de bank met een spoor van kruimels achterlatend.

Ik heb hulp dwz 1x in de week wordt het hele huis stofgezogen en de wc's gedaan. Verder hou ik het ook bij door elke keer na bv koken aanrecht, kookplaat enz weer netjes achter te laten idem na het douchen. Dat scheelt voor mijn gevoel al heel veel en dan heb ik niet het gevoel dat het dan smerig is.
1-Aapje schreef:
14-09-2018 21:43
Haha. Dat zei man dus ook. Je kan het dreumes ook leren. De fase dat hij net als grote zus gelakte nagels wil komt vast wel.
Mijn jongenspeuter was deze zomer zwaar jaloers op mijn gelakte teennagels.
Ik heb zijn teennagels toen ook mooi roze gelakt ;-D
Het gezicht van vader, opa en oma en kdv leidsters deed vermoeden dat zij niet veel andere peuters met gelakte teennagels zien :biggrin:
Wat fijn lavendel dat de uitslag goed was!
Nijntje* schreef:
14-09-2018 23:29
Mijn jongenspeuter was deze zomer zwaar jaloers op mijn gelakte teennagels.
Ik heb zijn teennagels toen ook mooi roze gelakt ;-D
Het gezicht van vader, opa en oma en kdv leidsters deed vermoeden dat zij niet veel andere peuters met gelakte teennagels zien :biggrin:
Haha. Mijne loopt bij Kdv regelmatig in roze prinsessenjurk dus denk dat die niet eens raar opkijken.
Fijn Lavendel, scheelt toch weer een zorg!
Nog vergeten: Aapje gefeliciteerd :)

Zoon en ik hebben vanochtend al geverfd, nu is zijn knutsel voor de dag van de leidsters klaar!
Goed punt aardbei-Banaan. Wij moeten ook nog beginnen met de knutsel.
Oh is er een dag van de leidsters? Wanneer is dat?

Hier mogen alle kids zich omkleden in wat ze leuk vinden, er word gelukkig geen onderscheid gemaakt in wat "hoort" voor een meisje of jongen. Vind dat zelf ook grote onzin.
Gefeliciteerd Aapje, weer een jongen!

Lavendel, fijn dat de uitslag goed was :-)

Hier vandaag een drammende dreumes, echt niets is goed. Ze wil geen staartje in en wordt vervolgens boos omdat ze haar in haar ogen krijgt, dat soort dingen. Ze wil een cracker en dan toch maar niet, en dan wordt ze boos omdat ik de cracker op tafel leg en hem niet terugstop in het pak. Ze wordt steeds meer een peuter..
foutje
fiona2018 wijzigde dit bericht op 15-09-2018 10:14
Reden: per ongeluk gequote
98.69% gewijzigd
1x is genoeg
Envelop schreef:
15-09-2018 10:00
Oh is er een dag van de leidsters? Wanneer is dat?
Donderdag de 20e.
Succes vandaag fiona, dat zijn lastige dagen! Ik vind het dan soms zo lastig om constant je geduld te bewaren. Hetgeen wat hier dan alleen helpt is iets leuks gaan ondernemen.
Ik ga vandaag ook even met haar de deur uit. Ze was vannacht ook weer een paar uur wakker, dus dat zal ook meespelen. Hopelijk is ze weer vrolijk als ze straks uit bed komt :-)
Hopelijk helpt dat fiona! Heftig zulke dagen.

Wij zijn lekker wezen fietsen :) even gestopt bij de spottersplek bij het vliegveld, bij de diertjes wezen kijken en wat kleine boodschapjes gedaan. Zoon heeft lekker broodjes op en gaat zo slapen. Heerlijk zulke ochtenden.
Wij zijn vanmorgen naar de grote speeltuin gefietst, uurtje of anderhalf gespeeld en op de terugweg in slaap gesukkeld op de fiets. Nu is hij net opgehaald door mijn schoonvader, ik ga zo even een boodschap doen en alvast beginnen aan het eten voor vanavond. Eind van de middag komt een vriendin van ons langs voor een spelletjesavond.
Wij zijn vanmorgen naar de kinderboerderij geweest met oma zodat opa en papa konden klussen. Ik moet rustig aan doen vanwege teveel en gevoelige harde buiken dus heb vooral op een bankje gezeten terwijl Elsa alle kanten op vloog. Nu ga ik even op bed rusten en speelt Elsa met al het klusmateriaal beneden, gelukkig is oma er om op te letten.
Gister hebben we haar overdag een uurtje laten slapen maar dat was meteen weer feest met naar bed gaan, om 21.30uur was ze pas klaar om te slapen. Ze is gewoon hartstikke vrolijk als ze niet slaapt, ook niet sacherijnig rond etenstijd of dergelijke. Zelfs man is er nu van overtuigd dat het niet slapen geen fase is :cry:
1-Aapje schreef:
15-09-2018 10:31
Donderdag de 20e.
Ik kreeg bericht van mijn bemiddelingsbureau dat het de 20e dag van de gastouder is. Had al een leuke tas voor dr besteld. Daar staat op: Deze tas is van de liefst gastouder 'naam' .

Ja heel fijn dat dat het niet is. Toch merk ik wel dat we nu meer op gefocust zijn wat ze binnen krijgt. Heel irritant, hoop dat dat snel weer naar de achtergrond verdwijnt.
Aapje gefeliciteerd wat leuk!

Lavendel, nou in ieder geval kan je dat uitsluiten! Mag ik vragen in hoeverre ze afbuigt in haar curve? Ik hoor namelijk ook iedere keer van het cb dat ze eronder zit en ik haar best meer mag geven, maar dochter eet als een bootwerker, daarintegen beweegt ze ook wel heel de dag kind zit geen sec stil.
Ik maakte me er in het begin namelijk ook een beetje druk om en Was best gefocust op haar eten wat ze binnen kreeg, maar probeer dat beetje los te laten.

Opruimen poetsen... geluk hier dat dochter alles wat opruimen en poetsen betreft het geweldig vindt hou van een opgeruimd huis maar met dreumes in huis is dat onbegonnen werk dus echt opruimen doe ik als alles op bed ligt voor de rest kan ik tussendoor best veel doen met haar samen.

Envelop hoe ver ben je nu sorry kon het zo snel niet terug vinden. Lekker tussendoor rusten en oma laten oppassen.

Even een vraag wanneer gingen jullie kindjes een beetje praten , wanneer kwamen de eerste woorden ?
Hier is het vooral nog tie ta tie ta blie bloe ect....
Man kwam vandaag thuis en zei is dat wel gezond dat dochter nog geen woorden zegt... heb me er nooit zo druk om gemaakt maar ben wel benieuwd.
@ Lavendel ja hier mailde oudercommissie met tekening die alle kinderen moeten veraieren.

@praten: Tot zijn verjaardag was het niet zo veel. Maar ik weet niet precies wanneer het echt begon maar zitten met 19 maanden op 50 woorden en aantal verstaanbare liedjes nu. Eerste woorden naast papa en mama waren oa wafwaf en kwaak. Inmiddels noemt hij dieren bij naam.
Volgens mij 'moeten' ze pas bij de 18 maanden check op het CB echt woordjes kennen, en dan maar 3 woordjes naast papa en mama (dacht ik hoor). Alles wat ze meer zeggen is mooi meegenomen. Je dochter is nog maar 13 maanden toch? Mijn dochter (22mnd) loopt verbaal erg voor volgens mij, haar woordenschat is heel groot en ze maakt ook al korte zinnetjes. Maar volgens mij zei ze met 13 maanden ook nog niet zoveel hoor. Gek hoe snel je dat vergeet.
Quest schreef:
15-09-2018 19:16

Lavendel, nou in ieder geval kan je dat uitsluiten! Mag ik vragen in hoeverre ze afbuigt in haar curve?
Eerst fluctueerde die hier tussen de +1 en de -1. Met 1j2mnd kwam die in de -2 en nu met 1j6mnd valt hij buiten de -2 en het groene gedeelte van de grafiek.

Toevoeging ik heb even gekeken wat man en ik rond die tijd wogen.
Man was 12 kg bij 79 cm en ik 10,1 bij.78,5 cm.
Dochter is nog geen 9 kilo bij 80 cm.
Mijn oudste is beetje een gekkie en praatte al zinnetjes met 1 jaar en telde tot 10 in Nederlands en Engels voor ze anderhalf was (en houdt ook nu nooit meer haar mond). Mijn jongste is gewoon zoals gemiddeld en hij zei met 13mnd papa en mama en verder lekker niks. Af en toe kwamen er weer nieuwe woordjes bij, maar als er een andere ontwikkeling langs kwam (zoals staan, lopen, KDV, klimmen, etc) dan stond taal weer even stil. Hij is nu bijna 2 jaar en sinds een week of 2 zie ik ineens weer grote sprongen in de taal en komen er ineens 3 woorden zinnetjes uit! Blijkbaar waren de woordjes toch al wel ergens in het koppie opgeslagen.
@praten: we wachten nog steeds :-D Hij is ondertussen 2 :facepalm:
We zijn een paar dagen terug naar het cb geweest, hij kon wel gewoon alles aanwijzen wat ze vroegen en alle opdrachten uitvoeren, dus qua passief taalgebruik zit het wel goed. Over 4mnd gaan we kijken of zijn actieve taalgebruik vooruit gegaan is, we verwachten dat de psz en de tijd wel gaan helpen.
Maak je dus met net 1 vooral geen zorgen, zeker niet met al die talenwonders die hier in het topic zitten! ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven