Dreumes topic III

zaterdag 8 september 2018 om 22:05

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij

dinsdag 18 september 2018 om 08:51
dinsdag 18 september 2018 om 12:55
Het klinkt heerlijk, die zwangerschapsyoga. Ik ben niet zo van de yoga en heb het tijdens mijn zwangerschap ook niet gedaan, maar mocht ik zwanger raken van de tweede ga ik het wel overwegen. Verplicht een uurtje niks, lijkt me heerlijk met die rondrennende dreumes.
Het varen gisteren ging goed, dochter vond het heel leuk. Ze was alleen wel helemaal overprikkeld en heeft dus de hele nacht gedroomd, gehuild en is urenlang wakker geweest. Ze was zo kapot dat ik haar om 9.30 wakker heb moeten maken.
Het varen gisteren ging goed, dochter vond het heel leuk. Ze was alleen wel helemaal overprikkeld en heeft dus de hele nacht gedroomd, gehuild en is urenlang wakker geweest. Ze was zo kapot dat ik haar om 9.30 wakker heb moeten maken.

dinsdag 18 september 2018 om 22:36
Gefeliciteerd sneeuwbal!
@aapje, waar wil je een curus voor doen? Is dat voor een tweede niet wat overbodig?
Onze kleine dreumes doet het de laatste tijd supergoed! Ze eet ook ineens een stuk beter en meer dus misschien dat er een groeispurt aankomt. Verder is ze heel makkelijk, luistert redelijk en ze is echt de hele dag vrolijk (op een enkele driftbui na als ze haar zjn niet krijgt)
Gelukkig maar want man en ik zitten er behoorlijk doorheen. Het installeren van de keuken valt enorm tegen en door mijn bekkenklachten ben ik niet zo mobiel. We zouden nog 1001 dingen willen doen voordat de baby er is maar daar komen we helemaal niet meer aan toe. Het ziet er naar uit dat het niet eens gaat lukken het kamertje klaar te maken
@aapje, waar wil je een curus voor doen? Is dat voor een tweede niet wat overbodig?
Onze kleine dreumes doet het de laatste tijd supergoed! Ze eet ook ineens een stuk beter en meer dus misschien dat er een groeispurt aankomt. Verder is ze heel makkelijk, luistert redelijk en ze is echt de hele dag vrolijk (op een enkele driftbui na als ze haar zjn niet krijgt)
Gelukkig maar want man en ik zitten er behoorlijk doorheen. Het installeren van de keuken valt enorm tegen en door mijn bekkenklachten ben ik niet zo mobiel. We zouden nog 1001 dingen willen doen voordat de baby er is maar daar komen we helemaal niet meer aan toe. Het ziet er naar uit dat het niet eens gaat lukken het kamertje klaar te maken

dinsdag 18 september 2018 om 22:44
Ach meid, dat komt allemaal goedEnvelop schreef: ↑18-09-2018 22:36Gelukkig maar want man en ik zitten er behoorlijk doorheen. Het installeren van de keuken valt enorm tegen en door mijn bekkenklachten ben ik niet zo mobiel. We zouden nog 1001 dingen willen doen voordat de baby er is maar daar komen we helemaal niet meer aan toe. Het ziet er naar uit dat het niet eens gaat lukken het kamertje klaar te maken![]()

Hier is zoon pas toen ik 40wk zwanger was overgegaan naar zijn nieuwe kamer (zou in een ideale wereld bij 30wk gebeurd zijn) en heeft man uiteindelijk met de kraamhulp samen de nieuwe lamp en nieuwe gordijnen in de babykamer opgehangen

dinsdag 18 september 2018 om 23:09
Ze komen samen op de kamer maar eigenlijk is het dus haar kamer die niet klaar is... net als de woonkamer waar nog een peertje hangt, die een andere kleur verf op de muur moet, raambekleding achter etc etc. Omdat we zo achter lopen met de andere klussen en ik zo weinig kan schiet het gewoon niet op.
Maar goed, de keuken is straks wel klaar en alle basics doen het maar ik merk dat ik het wel lastig vindt. Die hormonsters helpen dan ook niet mee....
Tot zo ver de off topic ego post.
Maar goed, de keuken is straks wel klaar en alle basics doen het maar ik merk dat ik het wel lastig vindt. Die hormonsters helpen dan ook niet mee....
Tot zo ver de off topic ego post.
woensdag 19 september 2018 om 06:32
@Envelop, bij ons hetzelfde verhaal. Op het moment dat we elke vrije avond en het hele weekend alleen nog maar met het huis bezig waren, hebben we op 'pauze' gedrukt. Het ging niet meer, en af kwam het daarmee toch niet. We kunnen nog maanden klussen om alles hier af te krijgen. Ik kan door de zwangerschap ook niet veel doen en als man het hele weekend klust, rust er niemand uit. Dus, het tempo ligt nu een stuk lager en iedereen is blijer.
Nu realiseren we ons weer wat een fijn huis we hebben, waar weliswaar nog veel moet gebeuren maar ach.. We doen dus minder, maar krijgen de laatste tijd juist weer meer gedaan. Loslaten was echt het toverwoord bij ons. Natuurlijk baal ik nog regelmatig dat onze slaapkamer bestaat uit ons bed met een peertje erboven. En dat ik boven geen badkamer heb. En dat er op de helft van de keuken geen aanrechtblad ligt.. Maar het kan gewoon even niet anders. En de baby straks heeft toch niets nodig buiten ons. En gelukkige ouders die lief voor elkaar zijn, zijn dan echt het allerbelangrijkst.
Ik kom hier vast nog wel op terug als bij mij ook de hormonen gaan meespelen
Nu realiseren we ons weer wat een fijn huis we hebben, waar weliswaar nog veel moet gebeuren maar ach.. We doen dus minder, maar krijgen de laatste tijd juist weer meer gedaan. Loslaten was echt het toverwoord bij ons. Natuurlijk baal ik nog regelmatig dat onze slaapkamer bestaat uit ons bed met een peertje erboven. En dat ik boven geen badkamer heb. En dat er op de helft van de keuken geen aanrechtblad ligt.. Maar het kan gewoon even niet anders. En de baby straks heeft toch niets nodig buiten ons. En gelukkige ouders die lief voor elkaar zijn, zijn dan echt het allerbelangrijkst.
Ik kom hier vast nog wel op terug als bij mij ook de hormonen gaan meespelen

woensdag 19 september 2018 om 06:56
Meid het is sowieso niet off-topic want het gaat over je zorgen rondom je gezin en dus dreumes. En daarnaast kan je dit soort dingen maar beter van je af schrijven. Het binnenhouden is niet gezond.
Ook heeft er altijd wel iemand iets nuttigs over te zeggen zoals nu Dudette

Je bent niet voor niks een hormonster. Het zorgt er voor dat je een rustige en veilige plek maakt voor je baby. Van oorsprong doe je het om je baby in leven te houden. Nou dat moet zonder strakke keuken of lampen ook wel lukken. Doe wat goed voor je is.
woensdag 19 september 2018 om 08:30
Bedankt voor het delen van je ervaring Dudette, dat kkinkt idd als een redelijk vergelijkbare situatie en ik vind het heel goed van jullie dat jullie voor meer rust hebben gekozen ondanks dat nog niet alles af is. Ik heb daar best moeite mee maar man nog meer en dat betekent dat idd alle tijd nu naar klussen gaat.
Maar wat je schrijft klopt helemaal, baby en dreumes hebben veel meer aan gelukkige ouders die lief voor elkaar zijn. Je post laat me weer wat meer relativeren over wat belangrijk is.
Zojuist heb ik onze oude schoonmaakster ook vast benaderd met de vraag of ze de komende weken een paar keer kan komen, dat zou ook al iets schelen.
@glitter, dank je
In het verlengde van bovenstaande, hoe gaan jullie ermee om als je verdrietig bent en dreumes is bij je? Ik wil aan de ene kant niet dat ze mij ziet huilen maar aan de andere kant wil ik ook graag dat ze ziet dat alle soorten emoties bij het leven horen.
Maar wat je schrijft klopt helemaal, baby en dreumes hebben veel meer aan gelukkige ouders die lief voor elkaar zijn. Je post laat me weer wat meer relativeren over wat belangrijk is.
Zojuist heb ik onze oude schoonmaakster ook vast benaderd met de vraag of ze de komende weken een paar keer kan komen, dat zou ook al iets schelen.
@glitter, dank je

In het verlengde van bovenstaande, hoe gaan jullie ermee om als je verdrietig bent en dreumes is bij je? Ik wil aan de ene kant niet dat ze mij ziet huilen maar aan de andere kant wil ik ook graag dat ze ziet dat alle soorten emoties bij het leven horen.
woensdag 19 september 2018 om 08:42
Als ik moet huilen, huil ik en ziet zoon dat ook soms. Ik zeg dan altijd dat mama een beetje verdrietig is, dus een beetje moet huilen.
Ik vind het nogal gek dat we emoties benoemen, maar dat hij die dan niet bij ons zou zien. Tenminste, blijheid en boosheid laten we de hele dag door zien, dus verdriet past daar wat mij betreft ook bij.
Meestal krijg ik dan van zoon een knuffel en een schouderklopje
Ik vind het nogal gek dat we emoties benoemen, maar dat hij die dan niet bij ons zou zien. Tenminste, blijheid en boosheid laten we de hele dag door zien, dus verdriet past daar wat mij betreft ook bij.
Meestal krijg ik dan van zoon een knuffel en een schouderklopje

woensdag 19 september 2018 om 09:09
Ik heb wel eens gehuild en leg dan uit wat ik doe en waarom. Ik benoem de traantjes, snotneus en dat het zo weer over gaat. En ik zeg dat huilen en verdrietig zijn heel gewoon is. Zo leg ik trouwens alle emoties uit. Peuter gaat meestal op mij zitten en kijkt rustig wat er gebeurt.
Op straat zegt peuter nu ook als hij een kindje hoort huilen dat het kindje huilt. Hij schrikt er ook niet van en gaat niet mee doen.
Op straat zegt peuter nu ook als hij een kindje hoort huilen dat het kindje huilt. Hij schrikt er ook niet van en gaat niet mee doen.

woensdag 19 september 2018 om 09:42
Ik schrik mij de tandjes van dit soort berichten

Gelukkig was jij alleen een topic kwijt

woensdag 19 september 2018 om 09:46
GlitterCupcake schreef: ↑19-09-2018 09:42Ik schrik mij de tandjes van dit soort berichtenIk heb 2x eerder dit bericht gehad. 1x omdat ik herkent was en 1x omdat iemand mij een vervelend mens vond en dit graag wilde vertellen.
Gelukkig was jij alleen een topic kwijt![]()

Ik huil ook gewoon waar dochter bij is. Het gebeurt niet vaak, maar ik ga me dan niet verstoppen. Huilen hoort bij het leven en kinderen voelen haarfijn aan of je blij of verdrietig bent, of je nou huilt of niet. Als er op straat iemand huilt zegt ze inderdaad ook 'meisje huilen', ze maakt er geen drama van.
woensdag 19 september 2018 om 09:53
Ik vind je helemaal niet vervelend hoor!GlitterCupcake schreef: ↑19-09-2018 09:42Ik schrik mij de tandjes van dit soort berichtenIk heb 2x eerder dit bericht gehad. 1x omdat ik herkent was en 1x omdat iemand mij een vervelend mens vond en dit graag wilde vertellen.
Gelukkig was jij alleen een topic kwijt![]()

woensdag 19 september 2018 om 11:13
@Envelop omdat ik dat gezellig vind
. Ik ben de derde thuis en mijn moeder heeft daar na 28 jaar nog contact mee. En beetje actieve cursus kan ik wel gebruiken om in beweging te blijven.
Ik huil gewoon waar zoon bij is. Hij komt me dan troosten met kusjes. Ook als ik au zeg trouwens dan zegt ie pijn? En komt dan knuffelen.

Ik huil gewoon waar zoon bij is. Hij komt me dan troosten met kusjes. Ook als ik au zeg trouwens dan zegt ie pijn? En komt dan knuffelen.

woensdag 19 september 2018 om 16:20
Haha dat schouderklopje zie ik ook echt voor me zo van ' en weer door mama!'Maartje2016 schreef: ↑19-09-2018 08:42Meestal krijg ik dan van zoon een knuffel en een schouderklopje![]()

Laatste keer dat ik huilde was op festival waar ik met mijn man was. Hij vroeg: ' is het goed of is het slecht?' Het was goed, het was een moment waarop ik dacht aan waar ik vorig jaar stond, toen dacht niet meer gelukkig te worden en nu was ik daar samen met hem gelukkig, genietend van het leven, dat we het samen fijn hebben en dat we samen zo'n mooie en lieve dochter hebben.

Lekker emo dus

woensdag 19 september 2018 om 16:30
Zohee wat wordt hier druk geschreven heb 't even niet bij kunnen houden.
Gefeliciteerd met je nieuwe baan, sneeuwbal!
@envelop ik begrijp je volkomen. Hier wil vriend steeds maar elk weekend klussen en dingen doen etc. Maar ik wil de weekends ook gewoon fijne dingen kunnen doen of gewoon even niks of juist iets voor mezelf zoals kapper of even sporten. Voor m'n gevoel ben ik sinds ik zwanger ben alleen nog maar aan 't werk, aan 't poetsen, aan 't moederen of aan 't slapen. Dus ik heb deze week ook even een mental breakdown gehad een aangegeven stop. Ik wil ook me time en fijne tijd met elkaar. Niet alleen maar doorrazen en dan is 't alweer zondag. Daar komt bij dat vriend de laatste tijd toch best wel vaak dingen met vrienden is gaan doen in avond of weekend en ik daarbij ernstig tekort geschoten ben in eigen dingen ondernemen. Nu moet ie dit weekend werken en kan ik dus weer niet naar de kapper of even wat alleen doen. Zou zo graag even zelf of met vriendin (iig zonder zoon) positie kledi g gaan winkelen maar kan dus weer niet. Dus ook hier even een klaagzang excuus.
En nu even snel verf halen want alsnog dag vd leidster vergeten
Gefeliciteerd met je nieuwe baan, sneeuwbal!
@envelop ik begrijp je volkomen. Hier wil vriend steeds maar elk weekend klussen en dingen doen etc. Maar ik wil de weekends ook gewoon fijne dingen kunnen doen of gewoon even niks of juist iets voor mezelf zoals kapper of even sporten. Voor m'n gevoel ben ik sinds ik zwanger ben alleen nog maar aan 't werk, aan 't poetsen, aan 't moederen of aan 't slapen. Dus ik heb deze week ook even een mental breakdown gehad een aangegeven stop. Ik wil ook me time en fijne tijd met elkaar. Niet alleen maar doorrazen en dan is 't alweer zondag. Daar komt bij dat vriend de laatste tijd toch best wel vaak dingen met vrienden is gaan doen in avond of weekend en ik daarbij ernstig tekort geschoten ben in eigen dingen ondernemen. Nu moet ie dit weekend werken en kan ik dus weer niet naar de kapper of even wat alleen doen. Zou zo graag even zelf of met vriendin (iig zonder zoon) positie kledi g gaan winkelen maar kan dus weer niet. Dus ook hier even een klaagzang excuus.
En nu even snel verf halen want alsnog dag vd leidster vergeten

woensdag 19 september 2018 om 16:44
Het lijkt me ook stressvop envelop. Maar zoals al geschreven, ook je rust pakken en genieten.
Er stonden al hele goede tips! Ik zou zelf net zoals jou zijn envelop, dus verdere adviezen heb ik niet. En ik vind het ook niet off topic
Zoon heeft gekleurd, neem dat vrijdag (morgen vrij) mee naar de gastouder. Maar het is niet heel speciaal, maar dat geeft toch ook niet?
Ik ben aan het verzinnen wat hij kan uitdelen voor zijn 2e verjaardag. Vind het prima om er wat werk in te stoppen, ik mis alleen de creativiteit om te bedenken wat..
Wat delen jullie kids uit bij de opvang voor hun verjaardag?
Er stonden al hele goede tips! Ik zou zelf net zoals jou zijn envelop, dus verdere adviezen heb ik niet. En ik vind het ook niet off topic

Zoon heeft gekleurd, neem dat vrijdag (morgen vrij) mee naar de gastouder. Maar het is niet heel speciaal, maar dat geeft toch ook niet?
Ik ben aan het verzinnen wat hij kan uitdelen voor zijn 2e verjaardag. Vind het prima om er wat werk in te stoppen, ik mis alleen de creativiteit om te bedenken wat..
Wat delen jullie kids uit bij de opvang voor hun verjaardag?