Peutertopic

06-02-2018 18:53 3042 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Afbeelding

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
Tinkeltje, er zijn van die beschermers voor onder de voeten. Zou dat wat kunnen zijn?

https://www.otto.nl/p/10067923897/big-s ... 0067315505
anoniem_346835 wijzigde dit bericht op 20-09-2018 08:12
1.05% gewijzigd
Of deze: https://www.altoys.nl/BIG-Schoenbeschermers

Van de makers van een loopauto. Ze zullen wel veel commentaar hebben gekregen over slijtende neuzen :-)
Whatsinaname1988 schreef:
19-09-2018 20:44
Oehh mooi en goedkoop! En hoe is de kwaliteit verder? Geeft het ook nog wat steun?

Ik vind de kwaliteit van de Next prima. Het krimpt minder dan Zara. Ik koop er pakken met shirts en broeken voor doordeweeks en speeltuin in het weekend. Er zitten ook wel eens leuke stukken bij met dino’s op truien geborduurd ipv print. De gebreide dingen pillen niet snel tot nu toe. De schoentjes van nepleer kan ik niet aanraden ivm zweetvoeten. Maar dat heeft onze peuter snel. De schoenen uit de link ademen goed.

Steun? Mwah. We wisselen schoenen af zodat zijn voeten niks aanwennen.
Haha Elifantje, wat een lelijke dingen. Maar als het de schoenen op de manier beschermt misschien toch de moeite waard ;-)

Tinkeltje, ik had geen idee dat zoiets dus eigenlijk levenslang kan doorspelen. Was er vanuit gegaan dat hij eroverheen zou groeien, maar dat is zo te lezen niet per se zo.

Qua zelf doen stimuleren wij peuter ook wel echt hoor, maar hij wil duidelijk ook nog wel gepamperd worden. Hij speelt zelf soms dat ie een baby is, dus tja...Zal allemaal ook wel eens overgaan ;-)
Haha ja dat baby zijn doet dochter als ze niet zelf de trap af wil lopen. Dan zegt ze: tillen, baby. Ik had dus eens gezegd dat ze geen baby meer is en niet getild hoeft te worden :facepalm:
Ik pak peuter wel eens vast zoals je een baby op de arm hebt. Zoals Maria met kind zeg maar. En dan vraag ik aan hem of hij een kleine baby is. En dan kijkt hij mij aan met de liefste oogjes en zegt zachtjes ‘nee mama’ :heart:

En dan heb ik dat grote lijfje vast en zucht mijn hart dat ik wil dat hij nog een baby was :sigh:
GC, ik vroeg me zomaar af of jij in korte tijd het forummen helemaal hebt ontdekt of dat je hier eerder onder een andere naam schreef. Je komt zo forum-ervaren over ;-)
Morgenstond_ schreef:
20-09-2018 09:12
GC, ik vroeg me zomaar af of jij in korte tijd het forummen helemaal hebt ontdekt of dat je hier eerder onder een andere naam schreef. Je komt zo forum-ervaren over ;-)

Ik schrijf nu 2 jaar en +/- 10 maanden mee. Ik startte in een ‘zwanger willen worden maand club’ en was na 1 week zwanger. Toen ben ik blijven plakken.
https://nos.nl/l/2251242

Allejezus :purple: Vier kinderen een bakfiets en een trein :-(
GlitterCupcake schreef:
20-09-2018 09:16
Ik schrijf nu 2 jaar en +/- 10 maanden mee. Ik startte in een ‘zwanger willen worden maand club’ en was na 1 week zwanger. Toen ben ik blijven plakken.
Ah! Dan ben ik heel benieuwd onder welke andere naam je geschreven hebt, maar dat hoef je natuurlijk niet te zeggen ;-D

Volgens mij komen trouwens best veel dames op het forum terecht door de kinderwens. Ik in ieder geval ook ;-)
GlitterCupcake schreef:
20-09-2018 09:19

Mijn hemel :'(
Morgenstond_ schreef:
20-09-2018 09:20
Ah! Dan ben ik heel benieuwd onder welke andere naam je geschreven hebt, maar dat hoef je natuurlijk niet te zeggen ;-D

Volgens mij komen trouwens best veel dames op het forum terecht door de kinderwens. Ik in ieder geval ook ;-)

Dat zeg ik idd liever niet :) Ik ben toen herkend. Of ja iemand van het forum is toen gaan googelen. Slapeloze nachten.

Schrijf jij altijd al met deze nick?
GlitterCupcake schreef:
20-09-2018 09:25
Dat zeg ik idd liever niet :) Ik ben toen herkend. Of ja iemand van het forum is toen gaan googelen. Slapeloze nachten.

Schrijf jij altijd al met deze nick?
Oh, wat naar zeg!

Ik heb al veel nicks gehad hier ;-) Schrijf vaak best wel open en dan denk ik op een gegeven moment dat het misschien wat te herkenbaar wordt.
GlitterCupcake schreef:
20-09-2018 09:19

Wat afschuwelijk
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Het waren niet eens hun ‘eigen’ kinderen in die bakfiets maar een kdv https://www.gelderlander.nl/buitenland/ ... ~a1e8524e/

De horror. Bij ons op het kdv kan je ook aangeven of je kind vervoerd mag worden per bakfiets of auto. Ik heb daar toen nee op gezegd omdat die verantwoordelijkheid te groot is. Ons kdv heeft ook veel in huis zoals een bieb en dieren.
Ik pak mijn kleine altijd even extra stevig vast als ik zoiets lees. Die arme kinderen en ouders ..
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Ik lees net dat er mensen zijn die het ergerlijk vinden als je zegt dat je niet wil dat het kdv je kind vervoerd. Ik bedoel het niet kwaad en serveer ouders die wel laten vervoeren niet af. Het is een keus die je maakt op gevoel. Wij kregen bij het inschrijven de vraag van het kdv en ons gevoel zei ‘nee’.

Wij willen die verantwoordelijkheid niet neerleggen bij een ander. Misschien is het een gebrek aan vertrouwen in de medemens. Misschien is het omdat ik zelf twee ongelukken heb gehad.
GlitterCupcake schreef:
20-09-2018 09:37
Het waren niet eens hun ‘eigen’ kinderen in die bakfiets maar een kdv https://www.gelderlander.nl/buitenland/ ... ~a1e8524e/

De horror. Bij ons op het kdv kan je ook aangeven of je kind vervoerd mag worden per bakfiets of auto. Ik heb daar toen nee op gezegd omdat die verantwoordelijkheid te groot is. Ons kdv heeft ook veel in huis zoals een bieb en dieren.
Oh god wat vreselijk! En die kinderen werden op dat moment naar school gebracht dus wrs ouder dan 4 dus ze hebben beseft wat er zou gaan gebeuren. Wat vreselijk het zou je kind maar zijn!

En de PSZ mag mijn kinderen ook niet vervoeren maar ik ben nogal een zeikerd. Ze mogen ook geen foto’s en video’s maken en die op hun site plaatsen van mij dus ja.
Lees net van ooggetuigen dat ze netjes stonden te wachten maar de bakfiets op hol sloeg ( elektrische) en zo het spoor op ging.
Zoals ik het nu begrijp is het vooral vanwege zo'n verdomde elektrische bakfiets. Doodeng zoiets. Ons KDV heeft zoiets niet en is hier ook niet zo nodig middenin de stad. Ze lopen wel eens heel schattig aan zo'n touw ergens naartoe.

Ik weet niet of ik er toestemming voor gegeven zou hebben. Maar het ging hier inderdaad om voorschoolse opvang en hoe zouden die kinderen anders naar school komen? Ik heb ontzettend te doen met alle betrokken.
Ik ben erg ontdaan over het nieuws. Ik ken die omgeving zeer goed, dus het maakt veel indruk. Dit wens je niemand toe. Nog niet je ergste vijand :"-( Ik was op het moment dat ik het nieuws hoorde notabene in de auto onderweg met mijn twee kinderen om peuter naar de gastouder te brengen...

Onze gastouder heeft wel toestemming om dochter per auto, gewone fiets of buggy te vervoeren. Dit doet ze altijd zeer veilig en verantwoord. Ze heeft ook al vele jaren ervaring en een hart van goud.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Oh echt vreselijk hè :cry:
Ben al de hele dag van slag erdoor.

Ons kdv heeft alleen 'gewone' bolderkarren en wij hebben ook geen toestemming gegeven om met de auto of fiets enzo te vervoeren door medewerkers of andere ouders.
Chiao schreef:
20-09-2018 14:45
Ik ben erg ontdaan over het nieuws. Ik ken die omgeving zeer goed, dus het maakt veel indruk. Dit wens je niemand toe. Nog niet je ergste vijand :"-( Ik was op het moment dat ik het nieuws hoorde notabene in de auto onderweg met mijn twee kinderen om peuter naar de gastouder te brengen...

Onze gastouder heeft wel toestemming om dochter per auto, gewone fiets of buggy te vervoeren. Dit doet ze altijd zeer veilig en verantwoord. Ze heeft ook al vele jaren ervaring en een hart van goud.

Ik vind een gastouder met een auto denk ik ook wat anders dan 10 kinderen in een plastic bak kunnen vervoeren door iemand die niet eens een rijbewijs nodig heeft óp een Segway :nope:

De uitvinder van de Segway is trouwens omgekomen doordat ie met zijn Segway van een klif af reed. Ik bedoel maar..
Even een vraagje: wat voor consequenties geven jullie aan het gedrag van je peuter? Ik merk dat ik een beetje vastloop. Een speeltje afpakken na meerdere misdragingen en bijbehorende waarschuwingen, dat gaat nog wel automatisch. Maar wat doe je na 5x "nee", of na een "dit is de laatste waarschuwing"?
Ik geef een waarschuwing en dan nog eentje met de melding dat het speeltje ‘de kast in gaat’ als er nog eens mee gegooid wordt/op het dressoir wordt geramt. En daarna verdwijnt het speeltje in de kast. De kast is de voorraadkast waar peuter niet in kan. Dan is peuter boos en leg ik uit wat er gebeurde en dat ie iets anders mag gaan doen. Na wat gemok gaat ie wat anders doen.

In de speeltuin als peuter een maaiende beweging maakt naar een kindje dat ook in het speelhuisje wil of peuter het alleenrecht denkt te hebben op de glijbaan, leg ik 2x uit dat zijn gedrag niet netjes is en wat er dan niet netjes aan is. Bij de tweede keer zeg ik dat we naar huis gaan als hij het nog eens doet en geef ik nog een voorbeeld van hoe het wel kan. En dan bij de derde keer gaan we naar huis. Dan is ie boos en vouw ik hem in de buggy. Ik leg nog eens rustig uit wat er gebeurde en na 30 meter neemt het gebrul af.

Ik ben niet van het blijven uitleggen. Hij heeft zich te gedragen en anders is de lol weg. Net als in de rest van zijn komende leven. Gooien gebeurt zelden, bij het dressoir kijkt peuter al ‘aaah f*ck ik heb het dressoir geraakt’ uit zijn ogen en dat niet gedragen in de speeltuin gebeurt 1x per week/2 weken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven