Oktober 2009

26-01-2009 17:45 421 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wie is er ook zwanger en uitgerekend in oktober 2009.

Zelf ben ik er sinds vanmorgen achter dat ik zwanger ben van mijn derde kindje. Ik heb al een meisje van 5 jaar en een meisje dat met 10 maanden is overleden aan longproblemen.

Vind deze zwangerschap dus heel erg spannend en had eigenlijk volgende week pas een afspraak bij de gyn. Dit omdat mijn laatste zwangerschap door (zwangerschaps)diabetes vrij turbulent verliep en mijn dochtertje heel veel ernstige skeletafwijkingen had. We hadden daarom afgesproken dat we bij een zwangerschapswens eerst bij haar langs zouden komen om het een en ander te bespreken, maar nu al zwanger, dus wie weet kan ze volgende week wel even met een echo kijken.

Ik hoop dat er meer meiden komen schrijven!

Liefs een vlindermama

www.yasminemeijvogel.vlindersite.nl

(Ps post nog effe niet onder eigen naam, wie weet wie er uit mijn familie/kennissenkring allemaal rondneust hier!)

op F5 drukken om tabel te vernieuwen!

Pieken en dalen deze week. Dinsdag had ik bloedverlies. Het was niet heel veel, maar genoeg om in de stress te schieten.

Ik moest toch nog de vk bellen om door te geven dat we een nekplooimeting wilde, maar toen kreeg ik gelijk te horen dat de echo van 18 maart dan verschoven zou worden naar een latere datum. Toen zei ik gelijk dat trek ik niet nog langer wachten.

De assistente van de vk heeft gelijk het ziekenhuis gebeld en ik kon woensdag ochtend gelijk om kwart over 8 terecht.

Maar goed nieuws!! We hebben een kloppend hartje gezien en het zag er allemaal heel goed uit. Volgens de echo berekeningen ben ik nu 9 weken en 5 dagen en ben ik uitgerekend op 10 oktober. De bloedingen kwamen waarschijnlijk van bloeduitstortingen aan/in de baarmoeder. Dit komt waarschijnlijk door te zwaar tillen of te hard persen.

Nu hadden we afgelopen zaterdag een verjaardag en heb ik gebowld. Ik dacht dat dat toch niet zo veel kwaad kon. Toch maar even rustig aan doen de komende tijd.

De komende dagen gaan we eindelijk de familie inlichten.

Het is niet helemaal de jusite volgorde, maar het zij zo. Gisteren heb ik het wel al aan mijn collega's verteld. Ik kon het niet meer voor me houden. En mijn teamleider werkt op woensdag thuis en die heb ik gebeld. Hij wist niet goed hoe hij moest reageren. Ik hoorde van een collega dat hij het er toevallig aan het begin van de week over gehad had en dat een zwangerschap er bij mij niet in zou zitten omdat ik te oud ben. Toen ik dit hoorde kon ik het niet laten om gisteren te bellen.

Te oud! Hoe komt hij erbij?!
Hoi Biglove,

Welkom hoor! Ben benieuwd hoe de echo was, fijn dat je zo snel terecht kon!

Groetjes Barbera
Ik heb nu 25 maart de termijn echo, kon ik wat makkelijker eerder weg op mijn werk dan de 23ste. Morgen de intake. Maar naa de mooie echo maandag bevat ik het pas echt. Heb heel veel last van kwaaltjes, moe en staad vaker misselijk mara het boeit me niet echt, zolang die kleine maar lekker groeit neem ik dat wel voor lief, jipee!
^$%^&^8! is weer de tabel foetsie! Wat doe ik nou verkeerd, snap er niets van. Ik ga vanavond ff de faq lezen, daar zou een handleiding in moeten staan.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Hey meiden,

Raar van die tabel, maar ik ben een behoorlijke digibeet dus ik kan er niet veel zinnigs over zeggen.

Ben net weer op kraamvisite geweest bij een vriendin, het was zooooo'n lief kindje! Het idee dat wij over een maand of 7 ook zo'n heerlijk frummeltje bij ons hebben, echt super. Ik werd er helemaal gelukkig van.

Net als doubledutch ben ik erg moe en bij vlagen heel misselijk, het gekke is dat ik juist in de namiddag misselijk wordt en het enige wat dan helpt is eten, veel eten, dus ben bang dat ik bij deze zwangerschap wel meer zal aankomen dan de beschaafde 10 kg die ik bij mijn dochtertje aan ben gekomen.

Maar mij hoor je niet klagen hoor, hoe zwangerder ik me voel , hoe beter!

Groetjes!
Ik eet ook als een bootwerker af en toe barbera, maar ik was nog maar een kilootje aangekomen terwijl ik het idee heb best wat meer uitgezet te hebben. Volgens mij wegen die borsten allen al een kilo of 2 haha. Maar dat viel me dus heel erg mee!

Vanmorgen dus op intake geweest, wel fijn alvast een van de vk's te leren kennen en nu gaan we dus een beetje bedenken wat we willen qua bevalling en wat voor testen enzo (waarschijnlijk liefst in het ziekenhuis, en wel de combinatie test denk ik).

Ook een hele tas met boeken, zwitsal dingetjes en knuffeldoekje, ik zal het vanavond lekker door gaan kijken.

Volgende afspraak is nu voor de echo, 25 maart dus. En dan 24 april weer controle bij de een van de vk's. En na de echo krijgen we dan een formulier vor de bloedtest van de combi-test en dan kan ik het beste in een keer alle bloed laten prikken dus tussen die 2 afspraken in ga ik een keer langs het ziekenhuis, maar daar hoef ik geen afspraak voor te maken geloof ik.

Nou, spannend allemaal....!!
hey DD...denk wel heel geod na over die combi test......

(o ja breekt weer ff in :-))

Tis niet nodig en je valt niet in de risico groep. Bespreek het anders nog eens met een vk....Las blijkt dat de test meer risico's met zich mee brengt dan het niet te doen, zou ik het niet doen. Heb beide keren ook geentesten laten doen en je weet wat voor lieve poppies er hier thuis liggen/ banjeren.

Maar verder lekker zwanger zijn en die kwaaltjes zijn straks wel weer over....bij je bed wat liga's of evergreens neer leggen en die eten voor je opstaat wil nog wel eens helpen, of warm wter met citroen drinken voor je gaat ontbijten heb ik ook wel eens gehoord.

dag skattie! Hou je hier in de gaten hoor!
o ja breekt ook weer uit
Wat voor risco's zit er nou aan en bloedtest (ze prikken toch bloed dan testen ze ook dit er gelijk bij zeg maar) en een scan warbij ze de nekplooi meten? Eventuele opvolgingen kunnen risco's geven ja, als je daarna nog vruchtwaterpunties en zo laat doen, maar dat kun je dan altijd nog beslissen. Ik vind het kan geen kwaad, ga er niet vanuit dat er iets uitkomt dan is het alleen maar en geruststelling. We beslissen pas definief na de volgende scan 25 maart dus ik zal alle informatiebrochures heel goed doorlezen. Maar lief dat je meedenkt, zal je advies wel ter harte nemen hoor (en dan eigenwijs zelf beslissen natuurlijk, you know me), maar ik denk wel dat we het doen ik heb niet het idee dat er verder risco's aan deze initale test zitten namelijk. Ga mijn huiswerk goed doen in elk geval. Dikke kus!
http://www.esperance-arnhem.nl/wat/combinatie.html

Er wordt dus alleen een kansbereking gemaakt aan de hand van de resultaten van bloedonderzoek en scan. Daar zit op zich geen risco aan. Mocht je uitkomen op een verhoogde kans op Down, dan kun je dus verder tests laten doen, die kunnen wel bepaaplde risco's met zich meebrengen. Daar zouden we dan eventueel over moeten nadenken tot hoever wel willen doortesten om zekerhied te krijgen. Even ter aanvullende info :-). Ik wil in dit geval liever de zekerheid denk ik toch en manlief denkt dara vrij sterk over dus denk dat we het gewooon wel doen :-D
Hallo allemaal

Ik ben vandaag op dringend advies van de reumatoloog toch maar naar de gyn geweest en zal dus moeten gaan stoppen met de vk. Helaas maar het is niet anders. Ik weet nog steeds niet heel goed wat de verschillen tussen een gyn en een vk precies zijn, iemand die dit wel weet???

Meteen weer echo gehad, deze keer wel een vaginale en gelukkig was het weer allemaal helemaal goed. "Het" was goed gegroeid in een week tijd, zo'n 8 mm en het hartje weer gezien en gehoord.

Ik heb nu wel uitleg gekregen over het verschil in uitgerekende datum en echodatum, nu overigens definitief bepaald op 21 oktober. Het kan namelijk langer duren voordat het eitje daadwerkelijk bevrucht wordt en ook de innesteling kan een paar dagen duren. Een andere mogelijkheid is dat mijn ovulatie gewoon pas laat in de cyclus zit.

Verder geen klachten en vaak nauwelijks het idee dat ik zwanger ben.

DoubleDutch: De gyn heeft mij er net van verzekerd dat de combinatietest geen enkel risico geeft. Ik laat hem dan ook over drie weken doen.

Juultje: ik kan je helaas niet helpen met de tabel.

Tot snel
hmmm was al en paar testen verder aan het denken. sowwy.....my bad.

Maaro ok met zo'n test, wil je echt weten of er iets mis met je kindje? en als er idd wel iets mis is...wat dan? dat zijn natuurlijk wel zaken waar je goed over na moet denken. En welke consequenties je niet lichthartig tot je moet nemen.

Maar goed je bent idd eigenwijs genoeg;-) om zelf hierover een beslissing te nemen.

Ik hoop gewoon zo dat alles gewoon goed is en gaat en dat je van heerlijke onbezorgde zwangerschap kan genieten dat ik het zo zonde zou vinden dat je, je met dit soort dingen een hoop onzekerheid voor jezelf maakt. nou ja, komt er gewoon op neer dat ik je het aller aller aller best etoewens en dat er gewoon geen gezeur en gezeik op je pad moet komen en dat je gewoon een kerngezond kind op deze aardkloot neerplempt.

Hahahaha ben echte moederkloek geworden hoor, pas maar op!
o en delicious het grootste verschil tussen een gyn en een vk is, dat het bij de gyn meteen "medisch" is. Dus je bevalt in ziekenhuis, controles zijn daar en ze houden gewoon dichter een vinger aan de pols met het oog op evt complicaties (ik neem aan in jouw geval met reuma?) zowel tijdens de zwangerschap als tijdens de bevalling.

Een vk, houdt ook controle maar is niet de gewezen persoon met het oog op evt medische complicaties. de vk is de helpende hand bij de "normale" zwangerschappen en bevallingen en het grootste verschil is wel (denk ik) dat je met een vk thuis kan bevallen OF in het ziekenhuis....

als iemand het beter weet......(hebzelf nooit met een gyn te maken gehad, wat ik weet is van: horen zeggen)

en nu ben ik hier al weer te lang geweest.....
Ff testen...

Het lukt niet met de tabel.

Vinden jullie het erg om in een nieuw topic verder te gaan? Dan moet ik wel degene zijn die 'm opent zodat ik de tabel steeds kan aanpassen en laten we deze gewoon wegzakken. Ik zal dan in het openingsbericht de link naar dit topic zetten.

Idee?
Eten doe ik ook enorm, ben dan ook al aangekomen. Maar het is het enige dat helpt tegen de misselijkheid die af en toe op komt zetten. Ik probeer het wel bij gewoon brood en fruit te houden, maar bv vorige week op vakantie lukt dat niet zo goed. In mijn vorige zwangerschap ben ik 25 kilo aangekomen.. hoop dat dat nu niet zo is, ik ben al 7 kilo zwaarder begonnen dan de vorige keer.

Zo lief, mijn schoonmoeder kwam vorige week al met een babyboekje en mijn schoonzus vandaag met hele schattige witte babysokjes Heerlijk dat ze zo meeleven!

DD, die link die je geplaatst hebt, is dat van jouw vk? Woon je in A, ik ook namelijk!
Juultje in vind het goed hoor een ander topic, open er maar 1!
Doe ik morgenavond even, ben dit weekend weg. Fijn weekend allemaal!
hoi meiden,

nieuw topic is wat mij betreft prima!

Gisteren de termijnecho gehad en al heel snel zagen we een kloppend hartje !

Ik ben nu 8w2d. Over 3,5 mogen we weer voor een echo

zodat het meten wat beter gaat. Kleine uk is nu pas 2cm. We zijn helemaal blij!!

Ook ik eet heel veel. Om de 2 uur gaat er wat in. Anders gaat het echt mis. Ontzettend veel kokhalsen. Ik probeer het bij gezonde hapjes te houden maar van de week heb ik bijna een hele bus pringles opgegeten !

Gisteren na de echo gingen we door op bankenjacht.

En 's ochtends ook al boodschappen gedaan. Ik zat aan het einde van de dag er helemaal doorheen. Zo moe en zo misselijk. Ook ontlading, denk ik, dat de echo goed was. Om half 9 lag ik in bed. Wel nog wat tv gekeken. En vanochtend liet vriend me lekker liggen. Hij is nu met dochter naar de dierentuin en heb ik een

relaxed ochtendje achter de rug.

Zijn jullie trouwens ook veel emotioneler nu?

Ik was het al maar nu nog erger....

Binnenkort wordt ons neefje geboren en als ik er aan denk springen de tranen in mijn ogen. Maar ook wat meer opvliegend helaas. Soms ook naar dochter toe. Ik verhef eigenlijk nooit mijn stem maar merk dat het tegenwoordig wat vaker gebeurt.

Ok meiden, fijn weekend allemaal.
Ringel je bent lief. Ik maak me ook echt geen zorgen, is meer dat je de geruststelling en als je de mogelijkheid toch hebt. Als er iets uit komt beslissen we dan wel verder, maken dan geinformeerde keuzes. We gaan er echt gewoon van uit dat alles in orde is, maar vind je bezorgdheid lief en snap wel wat je zegt hoor. Maar we stressen er echt niet over, we zijn hardstikke onbezogd lekker zwanger nu :-) Dikke kus!

Juultje nee, dat is niet een link naar mijn vk, ik googlde het even, ik had juist die van mijn eigen vk even niet gedaan met oog op herkenning . Best veel mensen weten het nu na onze mooie vroege echo, maar wil het nog wel zelf vertellen niet dat iemand het toevallig leest op een website dat vind ik dan weer een beetje jammer.

Ik ga me aankleden we gaan even lekker shoppen, ik heb een vriendinnetje op bezoek. Spreek jullie snel :-)
He meiden,

een nieuw topic vind ik ook prima! Vind het wel lastig om bij te houden wie wat schrijft en om daar dan op te reageren. Daarom hou ik het even heel kort.

Morgenavond krijg ik weer een echo en gaat de verloskundige weer meten hoe groot het kindje nu is. Dan weten we dus de precieze datum waarop ik uitgerekend ben. Voel me helemaal prima en op harde borsten en erg moe zijn na, heb ik nergens last van. Ben heel benieuwd of het er allemaal nog zit. Raar he, maar word er zo onzeker van. We hebben een afspraak laat in de avond dus misschien post ik daarna nog en anders dinsdagavond.

Iedereen een hele fijne zondag!
Nieuw topic is gemaakt:

Oktober 2009 (met tabel)

Ik zie jullie daar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven