Plus 1 op bruiloft
donderdag 20 september 2018 om 00:59
Hoi forummers,
Misschien een wat onconventionele mening/topic, maar momenteel ben ik voor een vriendin een bruiloft aan het mee-plannen en we hebben het over het volgende: kun je het maken om de partners van een aantal gasten (het gaat om partners die je niet persoonlijk kent en die niet op zichzelf uitgenodigd waren geweest) niet uit te nodigen? Ze wil graag een hele intieme bruiloft met alleen familie en goede vrienden. Omdat veel vrienden pas na hun studietijd een serieuze relatie zijn begonnen, kent zij de partners van die vrienden niet zo goed. Hun budget staat een bruiloft toe waarbij ca. 50 mensen bij het diner zullen zijn. Hiervan zouden er dus al 11 plus-ones zitten, dus meer dan 20%. Het gaat ten koste van de iets minder naaste vrienden, maar nog wel steeds leuke vrienden, die hiervoor in de plaats hadden kunnen komen en die ze wel had uitgenodigd als ze wat meer geld had kunnen besteden.
Zelf denk ik eigenlijk dat je het niet kunt maken, maar toen ze me vroeg van waarom niet, kon ik het ook niet zo goed bedenken. Zij vindt dat ze haar dag met haar naasten wil besteden en dat ze het zonde vindt dat iedereen maar haar/zijn vriend/vriendin mee wil nemen, als zij die vriend/vriendin maar 1 of 2 keer heeft gezien.
Wat vinden jullie eigenlijk?
Misschien een wat onconventionele mening/topic, maar momenteel ben ik voor een vriendin een bruiloft aan het mee-plannen en we hebben het over het volgende: kun je het maken om de partners van een aantal gasten (het gaat om partners die je niet persoonlijk kent en die niet op zichzelf uitgenodigd waren geweest) niet uit te nodigen? Ze wil graag een hele intieme bruiloft met alleen familie en goede vrienden. Omdat veel vrienden pas na hun studietijd een serieuze relatie zijn begonnen, kent zij de partners van die vrienden niet zo goed. Hun budget staat een bruiloft toe waarbij ca. 50 mensen bij het diner zullen zijn. Hiervan zouden er dus al 11 plus-ones zitten, dus meer dan 20%. Het gaat ten koste van de iets minder naaste vrienden, maar nog wel steeds leuke vrienden, die hiervoor in de plaats hadden kunnen komen en die ze wel had uitgenodigd als ze wat meer geld had kunnen besteden.
Zelf denk ik eigenlijk dat je het niet kunt maken, maar toen ze me vroeg van waarom niet, kon ik het ook niet zo goed bedenken. Zij vindt dat ze haar dag met haar naasten wil besteden en dat ze het zonde vindt dat iedereen maar haar/zijn vriend/vriendin mee wil nemen, als zij die vriend/vriendin maar 1 of 2 keer heeft gezien.
Wat vinden jullie eigenlijk?
dinsdag 25 september 2018 om 19:57
Nee.Het-groepje schreef: ↑25-09-2018 19:30Maar ook nooit een bruiloft of feestje van een collega of iemand die niet 100% identiek is?
Bovendien loop ik er altijd leuk gekleed bij, ik kan maar 1keer het geld uitgeven en heb geen speciale doordeweekse kleding.
dinsdag 25 september 2018 om 20:06
Het-groepje schreef: ↑25-09-2018 15:27Maar zeg nou eerlijk, als er nergens iets staat over een dresscode en je staat daar in je dagelijkse kloffie (in mijn geval nu best dure spijkerjurk, dikke panty, nieuw model sneakers dus niet afgetrapt).
En iedereen staat daar in lichte kleuren, blote benen of lichte panty, hakken.
Dan zou ik me erg ongelukkig voelen.
Het is toch ook voor jezelf prettig om te weten wat het bruidspaar graag ziet en hoe de rest zich kleedt?
Come as you are kan zo divers worden opgepakt.
Het bruidspaar in kwestie van de gast met de afgetrapte laarzen etc, had om 'feestelijke' kleding gevraagd.
Als je daar bewust schijt aan wil hebben omdat je een statement wil maken over oppervlakkigheid, of wil laten zien dat je AlTIjd Je EiGeN UNiEKe ZelF ® bent ok , maar zo is niet iedereen.
Ikzelf vind een dresscode juist heel handig, ik vind het niet prettig een respectloos of smakeloos over te komen. Super oppervlakkig van me uiteraard.
Net als mijn zoontje die het woord feest hoort, de haartjes netjes gaat doen, en zijn nette broek en giletje aantrekt, of mijn buurjongetje die mee mocht barbequen en aan kwam treden in een mini kostuumpje en op loafertjes.
Het is ook gewoon leuk om eens wat anders dan anders aan te trekken.
woensdag 26 september 2018 om 10:43
Het heeft niks met unieke stijl te maken. Als je mij er niet bij hoeft te hebben omdat ik geen paars sjaaltje heb ben je sowieso geen vriend te noemen. Mensen zijn veel te kwistig met spullen, ik doe daar niet aan mee.Het-groepje schreef: ↑25-09-2018 19:19Ach, ik ben er in ieder geval. Beter dan thuis zitten omdat je geen paars sjaaltje omwil vanwege een aantasting op je UnIEKe StiJL ®.
woensdag 26 september 2018 om 10:44
Precies.Vlinder1963 schreef: ↑25-09-2018 19:24Gelukkig hebben we leuke vrienden, vriendinnen en familie die geen kleding afdwingen en ons op kosten jaagd om daar ook nog eens schoenen bij te kopen.
Bij ons neem je elkaar om wie je bent en dat is niet een stom paars sjaaltje.