Lelijk cadeau
donderdag 27 september 2018 om 14:25
Ik heb van een vriendin een verjaardagscadeau gekregen. Ze heeft hier ontzettend veel moeite in gestoken, liep wekenlang winkels af voor het perfecte cadeau en heeft er ook wat geld aan uitgegeven.
Ik was al blij met het cadeau voor ik het kreeg omdat ik zag en hoorde hoeveel ze ermee bezig was.
Uiteindelijk heeft ze popelend van ongeduld haar cadeau veel te vroeg (ben nog niet jarig) aan mij afgegeven. Ze wist zeker dat het een schot in de roos zou zijn en zat stralend toe te kijken hoe ik het cadeau opende. Ik uiteraard ook met enorme smile omdat ik het allemaal heel lief vind.
Uiteindelijk haal ik een vreselijke jurk uit de doos. (Normaal gezien hebben we dezelfde smaak maar wat dit item betreft liggen onze meningen blijkbaar enorm uit elkaar) Maar dat maakte me geen bal uit. Ze heeft hier ontzettend veel tijd en liefde in gestoken dus ik vond het prachtig.
Ik heb het ding uiteraard meteen aangetrokken en... urgh. Ik zag een trieste bruid in de spiegel. Het is een lange, witte kanten jurk. Die volgens mij ook nog eens te los zit aan de zijkant. Totaal niet mijn smaak.
Maar ik paradeerde er stralend in rond en zei braaf "ik voel me net een prinses!". Die vriendin hapte ontzettend naar adem en gilt "ooh het staat je echt prachtig!!
Je gaat zoveel complimenten krijgen op je verjaardag!!"
Want ja... Het is de bedoeling dat ik die jurk ga dragen op mijn verjaardagsfeest.
Ik overwoog om het gewoon te doen maar ik heb hem nog eens aangetrokken en ik voel me er ronduit ongemakkelijk in. Je viert je verjaardag toch niet in iets dat eruit ziet als een trouwjurk?
Maar ik wil haar echt niet kwetsen. Ze heeft hier zoveel moeite voor gedaan.
Wat zouden jullie doen? Braaf die jurk aantrekken om je lieve vriendin een plezier te doen of toch echt je mond opentrekken?
Ik was al blij met het cadeau voor ik het kreeg omdat ik zag en hoorde hoeveel ze ermee bezig was.
Uiteindelijk heeft ze popelend van ongeduld haar cadeau veel te vroeg (ben nog niet jarig) aan mij afgegeven. Ze wist zeker dat het een schot in de roos zou zijn en zat stralend toe te kijken hoe ik het cadeau opende. Ik uiteraard ook met enorme smile omdat ik het allemaal heel lief vind.
Uiteindelijk haal ik een vreselijke jurk uit de doos. (Normaal gezien hebben we dezelfde smaak maar wat dit item betreft liggen onze meningen blijkbaar enorm uit elkaar) Maar dat maakte me geen bal uit. Ze heeft hier ontzettend veel tijd en liefde in gestoken dus ik vond het prachtig.
Ik heb het ding uiteraard meteen aangetrokken en... urgh. Ik zag een trieste bruid in de spiegel. Het is een lange, witte kanten jurk. Die volgens mij ook nog eens te los zit aan de zijkant. Totaal niet mijn smaak.
Maar ik paradeerde er stralend in rond en zei braaf "ik voel me net een prinses!". Die vriendin hapte ontzettend naar adem en gilt "ooh het staat je echt prachtig!!
Want ja... Het is de bedoeling dat ik die jurk ga dragen op mijn verjaardagsfeest.
Ik overwoog om het gewoon te doen maar ik heb hem nog eens aangetrokken en ik voel me er ronduit ongemakkelijk in. Je viert je verjaardag toch niet in iets dat eruit ziet als een trouwjurk?
Maar ik wil haar echt niet kwetsen. Ze heeft hier zoveel moeite voor gedaan.
Wat zouden jullie doen? Braaf die jurk aantrekken om je lieve vriendin een plezier te doen of toch echt je mond opentrekken?
donderdag 27 september 2018 om 14:30
Braaf aantrekken.
Heb je nog wat tijd over? Dan even bij een naaister langs die misschien met een extra steekje hier of daar de jurk iets kan vermaken.
Aanvullen met een sjaaltje in een kleur die wel bij je huid past. Of een kort vestje/jasje. Gooi een plaatje hier neer, er zijn genoeg dames die goed kunnen stylen en je kunnen helpen met een goede combinatie.
Daarna wordt het winter, dat scheelt.
Richting zomer volgend jaar nog een keertje aantrekken waar ze bij is.
Heb je nog wat tijd over? Dan even bij een naaister langs die misschien met een extra steekje hier of daar de jurk iets kan vermaken.
Aanvullen met een sjaaltje in een kleur die wel bij je huid past. Of een kort vestje/jasje. Gooi een plaatje hier neer, er zijn genoeg dames die goed kunnen stylen en je kunnen helpen met een goede combinatie.
Daarna wordt het winter, dat scheelt.
Richting zomer volgend jaar nog een keertje aantrekken waar ze bij is.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
donderdag 27 september 2018 om 14:31
donderdag 27 september 2018 om 14:33
donderdag 27 september 2018 om 14:35
Een jurk uitzoeken voor een ander is al riskant, maar een jurk uitzoeken voor een ander die diegene dan ook nog aan moet op haar eigen feest vind ik echt opdringerig, hoe goed ze het ook bedoelt. Als je iemand dan haar feestoutfit cadeau wil doen, ga dan samen winkelen en trakteer.
Van jou is het niet handig dat je niet meteen eerlijk bent geweest, maar ik kan me voorstellen dat je overdonderd werd. Ik zou er toch maar op terugkomen. Beter alsnog eerlijk zijn dan je een hele avond ongelukkig voelen in de jurk en haar vervolgens teleurstellen omdat de jurk na die avond permanent in de kast belandt.
Van jou is het niet handig dat je niet meteen eerlijk bent geweest, maar ik kan me voorstellen dat je overdonderd werd. Ik zou er toch maar op terugkomen. Beter alsnog eerlijk zijn dan je een hele avond ongelukkig voelen in de jurk en haar vervolgens teleurstellen omdat de jurk na die avond permanent in de kast belandt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
donderdag 27 september 2018 om 14:36
Ik had er gelijk wat van gezegd. Maar dan vol in de lach omdat ik zou denken dat ze me compleet voor de gek zat te houden met d'r uitspraken van wekenlang shoppen en dan met 'n enorm gedrocht aankomen. Weet je zeker dat ze je niet in de maling neemt?
Ik zou wel zeggen dat het totáál niet je smaak is, want je wil toch voorkomen dat ze zoiets nog 'n keer meeneemt? Zeker als ze er ook nog op rekent dat je het publiekelijk draagt.
Ik zou wel zeggen dat het totáál niet je smaak is, want je wil toch voorkomen dat ze zoiets nog 'n keer meeneemt? Zeker als ze er ook nog op rekent dat je het publiekelijk draagt.
donderdag 27 september 2018 om 14:36
Ja, zo zou ik een paar maanden geleden ook nog gereageerd hebben. In theorie klinkt dit echt prima.fotoroid schreef: ↑27-09-2018 14:31Lastig. Haar een geluksmoment geven en jezelf naar achter plaatsen, of toch voor je eigen geluk gaan en eerlijk zijn. Waar voel jij je zelf goed bij?
Ik had gelijk gezegd dat het niet iets voor mij is en dat je het leuk zou vinden om samen wat uit te zoeken bijvoorbeeld.
Maar toen mijn schoonmoeder haar verjaardagscadeau afgelopen week door de woonkamer smeet met de woorden; ´je had alleen maar een cyclaam hoeven kopen´ denk ik er een beetje anders over. Als je alleen wilt uitpakken wat je zelf bestelt, ga het dan maar fijn zelf kopen.
Vriendin heeft er heel veel moeite voor gedaan, dus je laat hem eventueel een beetje vermaken zodat ie wel goed past en dan trek je hem braaf een keertje aan.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
donderdag 27 september 2018 om 14:39
Begrijpelijk. Ligt ook aan de persoon. Ik zou het zelf leuker vinden om voor iemand wat te kopen waarvan ik 100% weet dat ze het leuk vindt door het zelf uit te zoeken.Ceylon schreef: ↑27-09-2018 14:36Ja, zo zou ik een paar maanden geleden ook nog gereageerd hebben. In theorie klinkt dit echt prima.
Maar toen mijn schoonmoeder haar verjaardagscadeau afgelopen week door de woonkamer smeet met de woorden; ´je had alleen maar een cyclaam hoeven kopen´ denk ik er een beetje anders over. Als je alleen wilt uitpakken wat je zelf bestelt, ga het dan maar fijn zelf kopen.
Vriendin heeft er heel veel moeite voor gedaan, dus je laat hem eventueel een beetje vermaken zodat ie wel goed past en dan trek je hem braaf een keertje aan.
Ik zou voor geen goud een jurk aandoen die ik spuuglelijk vind, enkel voor een ander zijn/haar geluk. Niet in deze situatie. Niets 'trek hem braaf aan', je hoeft niet alles te slikken en te doen om een ander gelukkig te maken.
donderdag 27 september 2018 om 14:42
Even heel flauw: is het vooral het wit wat je tegenstaat en is de pasvorm wel mooi? Evt kun je dan tegen vriendin zeggen dat je de jurk mooi vindt, maar dat je bent teruggekomen op het idee dat wit je goed staat. Dat je hem graag aan wilt op je feest, maar dat je hem dan wel even gaat verven in een goed flatterende kleur. Idee?
donderdag 27 september 2018 om 14:43
Hahaha, sorry maar vind t ook wel vermakelijk. Ik heb ooit van n vriendin een trui gekregen die haar moeder voor me had gebreid. Was veel te groot, ik leek wel een American football speler toen ik hem aanpaste. Wel enthousiast over gedaan en later gezegd dat hij in de was nogal uitgerekt is en dat ik hem niet meer kan dragen.
Cum non tum age
donderdag 27 september 2018 om 14:50
ik ook niet
Ik zou haar vertellen, dat je de jurk bewaart voor een nog specialiere gelegenheid
donderdag 27 september 2018 om 14:55
Hahaha .... sorry hoor maar ik zie je al rondlopen in je soepjurk.
Zo heb ik ooit van mijn lieve schoonzus een blouse gekregen met rushes en ruffeltjes en kanten kreukeltjes. Echt lelijk joh, je zou er nog niet dood in gevonden willen worden.
En zij maar denken dat ik dat ding tot de draad afgedragen heb.
Lekker in die waan laten en wel laten weten dat de maat niet helemaal goed was zodat ze dit kunstje volgende keer niet weer doet maar je er zelf graag bij bent met uitzoeken.
Ik krijg nu voortaan een boekenbon. Zooo blij mee elke keer.
Zo heb ik ooit van mijn lieve schoonzus een blouse gekregen met rushes en ruffeltjes en kanten kreukeltjes. Echt lelijk joh, je zou er nog niet dood in gevonden willen worden.
En zij maar denken dat ik dat ding tot de draad afgedragen heb.
Lekker in die waan laten en wel laten weten dat de maat niet helemaal goed was zodat ze dit kunstje volgende keer niet weer doet maar je er zelf graag bij bent met uitzoeken.
Ik krijg nu voortaan een boekenbon. Zooo blij mee elke keer.
Ja en?