Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
@Nousicaa, wat een fijn nieuws! Fijn dat er eindelijk van kan gaan genieten!

Hailie, fijn dat je geen last hebt. Het emo gedeelte is wat minder geworden maar goed mn cyclus moet zo starten dus wie weet ;)

@spannend Science en wensmama en Nora!!!
Spannend allemaal voor iedereen. @nora ik hoop zo dat het een positieve test is voor je! @science mijn vriendinnetje was iets verder dan jou en had een miskraam, direct daarop weer zwanger en inmiddels over de 20 weken heen. Deze ronde gaat gewoon een plakker worden voor je.

Ik duim voor iedereen, succes ladies!
Sciencerocks schreef:
29-09-2018 08:09

Ik ga zometeen voor follikelecho. Hopen dat er wat zit. Mijn tardis (doctor Who fans?) staat in de badkamer te wachten. Hopelijk kan ik over aantal dagen en iui en anders stikstof laten bijvullen in ziekenhuis en wat langer wachten.
En hoe stond je follikel ervoor?
Nora_recaptcha, gisteren 11 mm. Ik hoop dat ie voldoende ontwikkeld dat ik eind van de week IUI kan doen. De vorige 2x had ik een follikel van 15.5 mm op dag 10, en 3 dagen later positieve ovulatietest dus dag 14 IUI. Zit nu op dag 12. Ik ga wel testen morgenochtend, en dinsdagochtend etc. Maar dinsdagochtend dus nogmaals een echo en ook stikstoftank bijvullen.
@Pat, hoe was het om weer aan het werk te gaan? Is het allemaal goed gegaan?
@Eef, als je dit leest hoe gaat het met jou?
Nou dames, ik ben blij om te kunnen melden dat ik weer zwanger lijk te zijn. Nu hoop ik dat ik ook zwanger blijf.

Hopelijk groeit je follikel lekker door Science.

En hoe is het met de anderen? Hoe gaat het prikken? Krijg je dan regelmatig echo’s om te kijken hoeveel er groeit? Want prikken is in kader van ivf? Of ondersteuning van iui?
Wow gefeliciteerd nora!!

Ik heb deze keer weer geen positieve ovulatietest gehad, baal als een stekker
Gefeliciteerd Nora! Wat een top nieuws! Heb je al gebeld, wanneer mag je voor de eerste echo?
Wensmama81 schreef:
01-10-2018 08:59
Wow gefeliciteerd nora!!

Ik heb deze keer weer geen positieve ovulatietest gehad, baal als een stekker
Dankjewel Wensmama!

Kan je geen ovulatie-inductie krijgen met clomid ofzo?
Lee83 schreef:
01-10-2018 09:37
Gefeliciteerd Nora! Wat een top nieuws! Heb je al gebeld, wanneer mag je voor de eerste echo?
Hee Lee, dankje! Ik bel denk ik pas volgende week of later nog (na 6 weken zwangerschap) omdat het vorige keren voor die tijd is misgegaan.
Maar het ligt eraan hoor, hoe zeker of onzeker ik me voel.
Nora, wat een goed nieuws. Jeejjj gefeliciteerd. Ga heel hard duimen dat het blijft zitten.
Ik spuit hormonen omdat ik in het ivf traject zit. Woe moet ik voor een echo om te kijken hoe het erbij staat. Waarschijnlijk dan vrij ook weer maar dat hoor ik wel.
Moet zeggen dat het nu wel begint in te slaan. Ben ontzettend moe. Heb jij dat ook globe?
Wensmama wat vervelend. Kan je ern echo krijgen of heeft dat geen zin?
Nora!! Wat fijn!! Gefeliciteerd!! En ik spuit ook voor een ICSI poging (lang behandelplan dus al in vorige cyclus gaan spuiten)

@wensmama, he balen soms heel frustrerend die ovulatie. Misschien is bellen wel even een goed idee ;)

@Hailie, moeheid tot nu toe niet. Ik zit nu op goedkeuring voor de start te w88. Vanmiddag hoor ik of ik daadwerkelijk kan starten maar verwacht gewoon van wel. Dan binnen 2 dagen een echo ... eindelijk startennnnnnnn heb er zin in (soort van dan)
Globe, spannend!! Waarvan is het vanmiddag afhankelijk dat je wel of niet kan starten?
UHm het aantal dat start... ze hebben volgens mij een max aan patienten die het traject kan volgen... maar bij het laatste gesprek zeiden ze al dat t al tijden normaal doorloopt.
Nora_reCaptcha schreef:
01-10-2018 09:58
Dankjewel Wensmama!

Kan je geen ovulatie-inductie krijgen met clomid ofzo?
Uit mijn onderzoeken bleek dat alles helemaal goed zit. Maar ik ga wel even bellen om te overleggen, want dit is al de tweede keer dat dit gebeurt en dat vind ik wel genoeg zo.
Het kan natuurlijk ook zomaar zijn dat je netals ik vrij weinig tot niks aan de test hebt ;) Bij werkte ze heel vaak niet (ken meerder in mijn omgeving waar t niet bij werkt). Kwamen we pas na een aantal rondes achter en daarom moet ik elke cyclus gezellig een aantal keren voor een echo....
Oh wow globe dát is lastig! Ik hoop het niet want het is voor mij een uur rijden 😅 Maar ik heb wel steeds positieve testen gehad hoor, dus denk gewoon gemist.

Hailie ik heb een week geleden een echo gehad en dat zag er allemaal prima uit. Ze zag ook genoeg activiteit dus denk dat het gewoon pech is. Zal morgen even bellen
Nora wat fijn! Ik ga heel hard duimen voor een plakker voor je.

Wrnsmama wat vervelend wat betreft geen ovulatie kunnen waarnemen. Ik doe vlak voor ovulatie vaak meerdere testen op een dag. Beetje control freak hahaha, maar ik be de al heel vroeg de deur uit voor werk, en op school niet echt een goeie omgeving om te testen dus smiddags thuis of savonds nogmaals een test.
Vanochtend nog geen smiley maar wel al heel vaag streepje, dus hopelijk zie ik morgen een grotere follikel en komende dage de eisprong.
Wensmama81 schreef:
01-10-2018 16:15
Oh wow globe dát is lastig! Ik hoop het niet want het is voor mij een uur rijden 😅 Maar ik heb wel steeds positieve testen gehad hoor, dus denk gewoon gemist.
Haha! Ja blij was ik er niet mee aangezien het idd een stuk rijden is( zeker een half uur) en....... ik zelf geen rijbewijs heb en dus een vriendin elke keer meerijdt....
Nu ik dit typ........ verdiend die vriendin morgen wel een extra bloemetje ;) :daisy: :loveys: :daisy:
Ah dat is lief zeg!

Ik doe ook altijd 2 testen per dag, dus daar kan het niet aan liggen lijkt me? Ik mag woensdag even langskomen voor een echo om te kijken of ik hem echt gemist heb of dat er nog iets staat te gebeuren. Lijkt me sterk want ik zit al op dag 16, maar ik blijf nog wel even testen.
Ik zit ook te denken om toch maar een HSG in te plannen, misschien helpt het wat.
Globe, en heb je inmiddels gehoord dat je kan starten?
Wensmama, fijn dat je in ieder geval een afspraak hebt woe voor een echo. Hoop van harte dat je 'm niet gemist hebt. En als je daar bent kun je gelijk overleggen.
Hailie, ze gaan me nu morgen laten starten. Morgen weer een gesprek en dan verder zien (denk dat er meerdere starten en ik heb al medicijnen en kan vooruit) Ben jij nog moe? Mijn hoofd... mannetje met de hamer heeft een nieuwe betekenis.

Wensmama, hoeveelste poging is dit? Ze zeggen dat de hsg de kans wat verhoogd...
Persoonlijk vond ik hem pijnlijk... bij mij zat er wrs wel iets verstopt. Maar je weet maar nooit misschien heeft je ei wat vertraging ;)
@nora, gefeliciteerd!!! Wat fijn!!

@hailie, werken ging Goed. Heb ook ontslag genomen, dus 15-10 mijn laatste dienst. Dan lekker of vrij tot 2-1!

@ iedereen;
Iemand die ik hier heb ontmoet op het forum heeft mee gedaan aan This Time Next Year. Uitzending is donderdag!
Nora, gefeliciteerd! Hopelijk blijft het goed gaan 🍀

Pat, wat een heerlijk vooruitzicht!
Ik ga denk ik wel kijken naar het programma, altijd interessant een lotgenoot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven