Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
@Hailie Hahaha! Ja ik heb het lange behandelplan en nog geen nieuwe cyclus...
En zo te lezen ook een ander medicijn, Triptofem heb ik voor nu. Na de start van nieuwe cyclus komt daar nog iets bij. Fijn dat het makkelijk ging!!

Depster, kort naaldje hoor...en super smal zeg maar. Je voelt echt vrijwel niks. En geloof me ik ben bang vr naalden (tandarts en bloedprikken...jak!)

Nou moet ik zeggen dat ik toch wel erg emo ervan wordt. Vandaag heeeeeel lamlendig en hoofdpijn maa vooral vaak huilen om kleine dingen .... haha!
Alle reacties Link kopieren
Ooo bale zeg Globe. Hoop voor je dat dat wel minder wordt.
Alle reacties Link kopieren
Globe, hopen dat het effect wat minder wordt ja, vervelend dat je je zo emo voelt. Fijn dat je kan verklaren waarom je emo bent, maar niet leuk om er doorheen te moeten.

Ik heb de gok genomen dat mijn cylcus weer normaal gaat verlopen. Vooral omdat afgelopen donderdag er geen hcg meer werd waargenomen (witte test). omdat ik toch graag gelijk door wil, heb ik dus alweer een bestelling moeten doen. Omdat het weekend er tussen zit moest het vrij vroeg gedaan worden. irritant natuurlijk. Want als ik op schema zou lopen, dan zou ik dinsdag as ovuleren. daar vanuit gaande zou het te laat zijn als ik donderdag of vrijdag bestel, want de kans groot dat het er dinsdag niet zou zijn omdat ze niet in het weekend bezorgen.

Dus vandaag laten verschepen, zodat het er dus morgen of vrijdag is. Dit keer een stikstoftank, zodat het langer bevroren blijft. Het ziekenhuis kan ook stikstof bijvullen als het nodig is, dus blijkt het dat mijn ovulatie op zich laat wachten, dan is het zaad niet verloren. Het enige is dat ik dan extra kosten voor het langer houden van de tank moet betalen, maar that's life.

Gisteren uitje op werk, en ik heb een collega die soms niet altijd doorheeft wat en hoe ze iets zegt. Ik zit met collega A te praten (zij is zwanger) over babies etc. Komt collega B er ineens aan (ik weet dat zij ook kinderen wilt, heeft nu een partner maar heeft ook gekeken naar alleenstaand moederschap, ze wist alleen niet van mijn plannen), en vertelt dat ze een rare droom heeft gehad. Ze zei dat ze had gedroomd dat ze een miskraam had gehad,maar dat ze in haar droom heel blij was want dan wist ze in ieder geval dat ze zwanger kon worden. Dus zei ze, was het helemaal niet zo erg, zo voelde het, en ze werd met een blij gevoel wakker.
Bam, die kwam even binnen. Ze bleef doorgaan over wat het dan betekende, die droom, maar ze vertelde het heel erg opgewekt. Toen keek ze mij aan en vroeg, Gaat het science? Nou, dat werd even een break down (tussen collega's in, lekker dan). gelukkig wist collega A het en wist ze de situatie even af te leiden, en zei tegen collega B dat ze maar niet door moest vragen.

Toch nog niet helemaal verwerkt dus. Maar goed, op een later tijdstip wel aan collega B vertelt. Die vond het wel erg natuurlijk, maar zei ook, tja, ik wist helemaal niet dat je daarmee mee bezig was....Niet echt iets wat ik aan de grote klok hang natuurlijk.

Maar veder alles goed hoor. We gaan weer door :-) En ik denk veel aan iedereen hier en dat we gewoon allemaal heel snel blij (en blijvend blij) nieuws mogen delen.
Alle reacties Link kopieren
Oww Sciencerocks wat een vervelend voorval, gelukkig wist je andere collega ervan. En natuurlijk ben je het niet zomaar vergeten. Hoop dat je cyclus weer gewoon op gang komt en je volgende week een nieuwe poging kan doen. Hopelijk een mooi grote follikel zaterdag! 🙏
Alle reacties Link kopieren
Yeah I did it, Ovitrelle zit erin 😊
Was echt nerveus, maar ook omdat ik nog weleens bijna flauwval met bloedprikken etc.. Dus rustig onderuit met iets te drinken en telefoon bijdehand, en zou mn moeder laten weten of het gelukt was ( of zij zou komen). Nou voor wie dit ooit leest.. het stelt echt niets voor! Geen pijn! Nu op naar de 3e IUI vrijdag.. spannende tijd weer.
Alle reacties Link kopieren
Goed zo Truelove, fijn dat het goed ging, en gelukkig niks voorstelt! Ik duim voor je.
Alle reacties Link kopieren
@science sommige situaties kunnen je dan ineens overrompelen he? Dat zoiets ineens binnenkomt als een stomp op je maag. Moeilijk hoor. Snap wel dat dit even binnenkwam bij je. Hopelijk kun je binnenkort uitleggen hoe of wat. Ik hoop voor je dat de volgende een plakker is.

@truelove Ohh kijk het is al achter de rug. Ovitrelle is de makkelijkste. Een babyspuitje. De eerste keer heb je alleen geen idee he? Man, ik kon wel janken toen ik het klaar was haha. Succes morgen!
Ik kreeg net een spontaan nieuw idee voor nieuwe indeling van dit appartement mocht t ooit zo ver komen. Ik was heel moe, nu klaar wakker.. op pinterest......
Alle reacties Link kopieren
depster schreef:
27-09-2018 21:44
Ik kreeg net een spontaan nieuw idee voor nieuwe indeling van dit appartement mocht t ooit zo ver komen. Ik was heel moe, nu klaar wakker.. op pinterest......
Ben je iig nuttig geweest tijdens je slapeloosheid :p Soms heb ik in mijn gedachten ook al uitgezet en ingericht hoor. De nachten zijn daar vooral goed voor..
Alle reacties Link kopieren
Lee83, ja het is echt een klein spuitje. Het is vooral het idee van jezelf prikken.
Moet zeggen dat ik ook erg trots was 😊

Op dit moment aan het wachten op de IUI, pff en het loopt uit.
Moeten jullie ook met een gevulde blaas komen bij IUI? Dit is nu echt ff niet fijn zeg 😬
Alle reacties Link kopieren
Half gevulde blaas. Dat wist ik de eerste keer niet dus toen kwam ik keurig leeg... Met een volle blaas lijkt me erg rot ja haha. Maar ik drink ook liters water op een dag...
Succes vandaag, als het goed is zit je op het bankje. Ik duim voor een plakker voor je!
Oh hier hoor ik nooit wat over de blaasinhoud... wel blijkbaar bij een icsi behandeling.

Hier nog lekker aan t schommelen van de hormonen en aan het wachten op mn cyclus zodat het hele feestje kan beginnen.
Hailie hoe voel jij je met de spuiten?

Truelove weer op het wachtbankje iig :)

Rest vd dames?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben uiteindelijk tot half vol even naar toilet geweest haha Het schijnt dat dan je baarmoedermond beter zichtbaar is.
Zit nu idd weer op het bankje!
Spannende weken weer begonnen!
Omdat ik vorige maand heb overgeslagen wel meer van bewust dat ik normaal ook vanalles voel in Mn buik en borsten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu op 9 DPO, en dinsdag verwacht ik (niet) ongesteld te worden. Heb gevoelige borsten en dat heb ik volgens mij alleen gehad als ik zwanger ben, dus ben hoopvol....

Jullie succes met prikken! En de nieuwe rondes van de andere dames. toitoitoi!
@True, j dat had ik ook... hoop dat ik die ged88 ook vasthoudt hahahahaha!

@Nora, Spannend!!! Nog maar een par nachtjes!!
Alle reacties Link kopieren
Tegen mij is ook nooit iets gezegd over een volle blaas hoor. Er hingen alleen briefjesj in het toilet dat als je voor een terugplaatsing kwam, het beter was om niet eerst te plassen, maar voor ICI/IUI maakte het niet uit.
Het kan inderdaad zo zijn dat het iets beter zichtbaar is, maar als je hele bekkenbodem verkrampt is van het ophouden, maakt dat de zaak ook niet echt makkelijker. Dan kun je inderdaad beter een beetje uitplassen.
Alle reacties Link kopieren
Spannende dagen dan nu Nora.
En True ook weer spannend!!
Ik duim voor jullie.

Globe, ik heb gelukkig (nog) helemaal nergens last van. Btje hoofdpijn soms maar dat heb ik vaker dus dat zegt niks.
Jij nog veel last van emo buien enzo?

Nausicaa hoe gaat het nu met je?
Alle reacties Link kopieren
Hailie: heel goed eigenlijk. Na alle ellende van de eerste 5,5 maand heb ik nu relatief weinig klachten. Wel kleine kwaaltjes (pijn in onderrug, verkoudheid duurt veel langer dan anders, buik trekt als ik te hard ga lopen) maar niks heftigs. Geen bekkenklachten, niet heel moe, geen harde buiken, niet iedere 5 minuten plassen (mijn collega vroeg laatst bijna verontwaardigt: waarom hoef jij nooit naar de wc?!), nog redelijk functionerende hersenen. Dat is wel echt heel fijn, moet ik zeggen. Ik hoop van harte dat het nog een tijdje zo blijft!
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig Nausicaa , heel fijn om te horen!
Alle reacties Link kopieren
Nora spannend!! Hoop dat je borsten gelijk hebben , sterkte de laatste dagen wachten!

Nausica wat fijn dat het wat betere gaat!

Alle andere prikkers en wachtbankjes heel veel succes 🍀
Alle reacties Link kopieren
Oh Nora ik hoop het voor je!

Truelove duimen!

Nausicaa wat fijn dat je je beter voelt. En dat mag hoor, je hebt je kwaaltjes en klachten dus nu gewoon genieten van zwanger zijn.

Ik ga zometeen voor follikelecho. Hopen dat er wat zit. Mijn tardis (doctor Who fans?) staat in de badkamer te wachten. Hopelijk kan ik over aantal dagen en iui en anders stikstof laten bijvullen in ziekenhuis en wat langer wachten.
Alle reacties Link kopieren
Nausicaa, wat goed om te lezen dat je je goed voelt op wat kwaaltjes na. Ik hoop ook van harte voor je dat dat zo blijft.
Succes science, geen doctor who fan maar ik heb er een beeld bij :) gelukkig kan je bijvullen mocht het toch langer duren.
Alle reacties Link kopieren
Succes en sterkte voor de echo Sciencerocks 🍀 !
Alle reacties Link kopieren
Hee meiden,

nou de follikel was 11 mm, dus deze cyclus is wat later gestart. Ook wel te verwachten natuurlijk. Ik ga dinsdag voor een volgende echo om te kijken of dit inderdaad de follikel wordt die gaat rijpen en springen. De arts gaf wel aan om alsnog maandag een ovulatietest te doen voor het geval er ineens een supersnelle groei en rijping plaatsvind. Dinsdag ook even de tank laten bijvullen, gelukkig kan dat. En dan afwachten. Positief denken zullen we maar zeggen.

Oh, de arts zag ook dat er een hele mooie slijmvlieslaag was, dus ben blij dat dat er goed uitziet. Ik sta er weer positief in. De vroeg miskraam heeft me doen inzien dat ik zwanger kan worden, dus dat is al een goed teken. En een goed ontwikkeld slijmvlies lijkt er ook op de wijzen dat er niet perse iets is dat innesteling tegengaat. Het was gewoon niet goed afgelopen keer, wat eigenlijk veel vaker gebeurt bij vrouwen, dus helemaal niks geks. We gaan er weer voor!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat spannend weer dames! Ik zit op dag 14 en heb nog geen positieve ovulatietest gehad, terwijl ik die normaal eigenlijk altijd op dag 12 heb. Hopelijk niet weer een cyclus verloren..
Ben van de week bij Rijnstate geweest voor de evaluatie na 6 rondes en alles ziet er goed uit, er is geen reden waarom ik niet weer zwanger zou kunnen worden, dus gaan we verder met iui en hopen dat het lukt. Moet ik wel even een piek krijgen 🤔
Ik duim weer voor ons allemaal!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven