Kind in je uppie - deel 8
zondag 26 november 2017 om 21:09
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | iui augustus 2017 |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Maris86 | 32 | Reinier de Graaf | mei 2018 | mrt 2019 | |
NoraRecaptcha | 38 | okt 2017 IUI/KID | juni 2019 | 2e kindje, mk in jan, mei & juli 2018 | |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Eeffie1 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017 | oktober 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? |

2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd

zondag 23 september 2018 om 11:53
zondag 23 september 2018 om 12:09
@isillavendel fijne dag, geniet ervan! En houd ons straks maar op de hoogte hoe het gaat met de donor kiezen. Wie weet zie ik je in de wachtkamer, zonder dat we het weten haha.
@globe die spuiten zijn wel shit he? Ik laat ze altijd even op kamertemperateur komen, scheelt ook. Maar het is geen hobby nee.. En idd ook fijn om hierin niet de enige te zijn.
@truelove je bedoelt het creatief zijn in smoesjes verzinnen toch? Het is ook vervelend dat je iedere keer onder werktijd moet. Mensen gaan dan al snel vragen stellen en liegen is ook geen optie. Kan je het met je leidinggevende bespreken en naar collega's zeggen dat het privé is, maar niet ernstig. Ik heb wel openheid gegeven aan een "collega" omdat het anders niet te doen was met planning, dit gaf zoveel rust. Maar in privé loop ik ook continu tegen "even kijken hoe mijn planning loopt" partypooper aan.. Het is even niet anders, je doet dit met een goede reden. Later valt alles op zijn plek. Sterkte.. en ik duim dat het de laatste keer is!
@globe die spuiten zijn wel shit he? Ik laat ze altijd even op kamertemperateur komen, scheelt ook. Maar het is geen hobby nee.. En idd ook fijn om hierin niet de enige te zijn.
@truelove je bedoelt het creatief zijn in smoesjes verzinnen toch? Het is ook vervelend dat je iedere keer onder werktijd moet. Mensen gaan dan al snel vragen stellen en liegen is ook geen optie. Kan je het met je leidinggevende bespreken en naar collega's zeggen dat het privé is, maar niet ernstig. Ik heb wel openheid gegeven aan een "collega" omdat het anders niet te doen was met planning, dit gaf zoveel rust. Maar in privé loop ik ook continu tegen "even kijken hoe mijn planning loopt" partypooper aan.. Het is even niet anders, je doet dit met een goede reden. Later valt alles op zijn plek. Sterkte.. en ik duim dat het de laatste keer is!
zondag 23 september 2018 om 13:15
Globe gelukkig dat het spuiten goed is gegaan. Je had ook al wat ervaring met pregnyl begrijp ik? Ik ga voor IFV. Ik loop bij MCK en daar doen ze ICSI alleen bij stellen waarbij de man verminderd zaad heeft begreep ik. Dus ik had geen keus.
Ja ik vind het ook best een dingetje Lee, heel spannend. Voordat ik aan dit hele traject begon zei ik dat ik niet zover wilde gaan maarja....here i am.
Truelove, misschien moet je het indd op werk vertellen als het je stress geeft. Ik kan thuis werken dus op dat soort dagen werk ik thuis. Soms zeg ik dat ik een privé afspraak heb, soms zeg ik niks. Hoewel sommige collega's het wel weten en zij leven echt mee. Dat is ook erg fijn. Succes ermee.
En verder voor iedereen succes dames in welke fase dan ook
Ja ik vind het ook best een dingetje Lee, heel spannend. Voordat ik aan dit hele traject begon zei ik dat ik niet zover wilde gaan maarja....here i am.
Truelove, misschien moet je het indd op werk vertellen als het je stress geeft. Ik kan thuis werken dus op dat soort dagen werk ik thuis. Soms zeg ik dat ik een privé afspraak heb, soms zeg ik niks. Hoewel sommige collega's het wel weten en zij leven echt mee. Dat is ook erg fijn. Succes ermee.
En verder voor iedereen succes dames in welke fase dan ook

zondag 23 september 2018 om 13:16
Ik bedoel het plannen, of eigenlijk het niet kunnen plannen. Vooral als afspraken midden op de dag vallen, wat moet ik daar nu voor verhaal van maken
Ik ben gewoon niet goed in liegen en wordt er echt nerveus van.
Er zijn wel een paar collega’s op de hoogte maar mijn leidinggevende niet, hij is ook de eigenaar van het bedrijf en laat ik nu net een vast contract moeten krijgen..of niet dus. Dit mag officieel geen reden zijn maar ik steek er mijn hand niet voor in het vuur. Het zou anderzijds eigenlijk wel een opluchting zijn als hij het wist, toch nog maar eens heroverwegen om te vertellen..
Met daarbij in mijn achterhoofd, dat ik denk dat deze baan niet meer in mijn nieuwe leven zal passen..
Ik ben gewoon niet goed in liegen en wordt er echt nerveus van.
Er zijn wel een paar collega’s op de hoogte maar mijn leidinggevende niet, hij is ook de eigenaar van het bedrijf en laat ik nu net een vast contract moeten krijgen..of niet dus. Dit mag officieel geen reden zijn maar ik steek er mijn hand niet voor in het vuur. Het zou anderzijds eigenlijk wel een opluchting zijn als hij het wist, toch nog maar eens heroverwegen om te vertellen..
Met daarbij in mijn achterhoofd, dat ik denk dat deze baan niet meer in mijn nieuwe leven zal passen..

zondag 23 september 2018 om 16:30
@ lee, ja haal hem er ook een tijd van te voren uit. Ligt nu weer klaar voor vanavond 
@hailie oh weer een verschil in klinieken... hier doen ze de icsi juist omdat het om bevroren zaad gaat. Maar goed principe blijft hetzelfde. En ja heb ervaring met pregnyl, 1 spuitje die je wel zelf moet mixen maar is een makkie hoor... echt...
Truelove, hmmm lastig idd. Kan je daar geen tips over geven.... hoop dat iemand anders wat wijze woorden vr je heeft.

@hailie oh weer een verschil in klinieken... hier doen ze de icsi juist omdat het om bevroren zaad gaat. Maar goed principe blijft hetzelfde. En ja heb ervaring met pregnyl, 1 spuitje die je wel zelf moet mixen maar is een makkie hoor... echt...
Truelove, hmmm lastig idd. Kan je daar geen tips over geven.... hoop dat iemand anders wat wijze woorden vr je heeft.
zondag 23 september 2018 om 23:36
@truelove, wanneer loopt je contract af? Als het nog even duurt, zou je ook om een functionerings gesprek kunnen vragen. Zo van, het duurt nog even voordat mijn contract afloopt maar ben benieuwd wat je beeld is van mijn functioneren. Zet het op papier en dan heb je dat iig achter de hand, mocht je opeens wel ontslagen worden.
Je zou ook eens kunnen kijken hoeveel tijd ze van te voren ze moeten aangeven als ze contract niet verlengen.
Ik weet niet wat voor werk je doet, maar waarom is het niet passend? Heb je het niet naar je zin? Ik werk zelf onregelmatig, met slaapdiensten en weekenddiensten en zonder netwerk in mijn omgeving. Maar het is allemaal geregeld en aankomende donderdag begin ik na 5 maanden weer met werken.
Het valt me op dat je zegt dat het een opluchting zou zijn als je het hebt gezegd. Dan zou ik het zeker doen. Ik denk dat alle beetjes spanning die je kan voorkomen je kunnen helpen in zo ontspannen mogelijk in het traject te staan. Beetje gekke zin misschien...
ik heb het zelf meteen verteld en dat hielp me juist. Collega’s waren bereid mee te denken als ik vrij moest zijn en ook na mijn miskraam waren zij er om me op te vangen. Maar iedereen moet hierin doen wat voor jezelf goed voelt!
Hopelijk heb je hier wat aan!
Succes!!
Je zou ook eens kunnen kijken hoeveel tijd ze van te voren ze moeten aangeven als ze contract niet verlengen.
Ik weet niet wat voor werk je doet, maar waarom is het niet passend? Heb je het niet naar je zin? Ik werk zelf onregelmatig, met slaapdiensten en weekenddiensten en zonder netwerk in mijn omgeving. Maar het is allemaal geregeld en aankomende donderdag begin ik na 5 maanden weer met werken.
Het valt me op dat je zegt dat het een opluchting zou zijn als je het hebt gezegd. Dan zou ik het zeker doen. Ik denk dat alle beetjes spanning die je kan voorkomen je kunnen helpen in zo ontspannen mogelijk in het traject te staan. Beetje gekke zin misschien...
ik heb het zelf meteen verteld en dat hielp me juist. Collega’s waren bereid mee te denken als ik vrij moest zijn en ook na mijn miskraam waren zij er om me op te vangen. Maar iedereen moet hierin doen wat voor jezelf goed voelt!
Hopelijk heb je hier wat aan!
Succes!!
maandag 24 september 2018 om 16:45
Pat, wat fijn dat je alles goed hebt kunnen regelen ondanks dat je geen netwerk in je omgeving hebt. Wel spannend denk ik dat je weer aan het werk gaat denk ik?
Globe, misschien btje te kort om er iets van te kunnen zeggen maar voel of merk je iets van de hormonen?
Ben vandaag ongesteld geworden en ga dus ook beginnen. Morgen een afspraak voor een echo en dan krijg ik gelijk de spuiten mee.
Lee hoe gaat het bij jou?
Globe, misschien btje te kort om er iets van te kunnen zeggen maar voel of merk je iets van de hormonen?
Ben vandaag ongesteld geworden en ga dus ook beginnen. Morgen een afspraak voor een echo en dan krijg ik gelijk de spuiten mee.
Lee hoe gaat het bij jou?

maandag 24 september 2018 om 20:03
Pat, dank je voor het meedenken. Helaas gaat binnen het bedrijf waar ik werk niet alles zo professioneel. Ik heb idd zelf aangegeven dat de einddatum van mijn contract eraan komt en ik graag een gesprek wil. De geschiedenis leert dat ik hier nog een paar keer om moeten vragen.. In onze contracten staat overigens opgenomen dat het in principe niet verlengt wordt, dit om automatische verlenging te voorkomen.
Ik heb het er weer even met een collega over gehad vandaag en wel weer meer het gevoel dat ik een back up heb en ze mij wel ondersteund met de smoezen. Nu eerst morgen de afspraak en hopelijk donderdag een goede tijd..
Ik vind Mn baan niet passend omdat het best ver reizen is, er is ook geen mogelijkheid tot thuiswerken of flexibiliteit tov werktijden. Ik ben ook pas om half 7 op zn vroegst thuis.
Maar dat zie ik in de toekomst, je weet maar nooit als ze mij wel willen houden zijn er wellicht onverwachte mogelijkheden.
Wat fijn dat jij alles goed hebt kunnen regelen, spannend ook wel denk ik om weer aan het werk te gaan! Succes Donderdag!
Ik heb het er weer even met een collega over gehad vandaag en wel weer meer het gevoel dat ik een back up heb en ze mij wel ondersteund met de smoezen. Nu eerst morgen de afspraak en hopelijk donderdag een goede tijd..
Ik vind Mn baan niet passend omdat het best ver reizen is, er is ook geen mogelijkheid tot thuiswerken of flexibiliteit tov werktijden. Ik ben ook pas om half 7 op zn vroegst thuis.
Maar dat zie ik in de toekomst, je weet maar nooit als ze mij wel willen houden zijn er wellicht onverwachte mogelijkheden.
Wat fijn dat jij alles goed hebt kunnen regelen, spannend ook wel denk ik om weer aan het werk te gaan! Succes Donderdag!

maandag 24 september 2018 om 20:22
True, ben je in de tussentijd dan ook aan het kijken voor meer passend?
Mijn werk is ook niet heel ideaal, maar ik verwacht in de toekomst geen moeilijkheden. Nu erg onregelmatig en tegen die tijd kan ik wat meer vastigheid creëren in de functie die ik dan zal hebben (of ik moet ergens anders werk hebben gevonden)
Mijn werk is ook niet heel ideaal, maar ik verwacht in de toekomst geen moeilijkheden. Nu erg onregelmatig en tegen die tijd kan ik wat meer vastigheid creëren in de functie die ik dan zal hebben (of ik moet ergens anders werk hebben gevonden)
maandag 24 september 2018 om 20:51
Hi depster, eigenlijk niet op dit moment. Ook omdat dat mij ook weer heel lastig lijkt, als je net een paar maanden ergens werkt met het nieuws komen dat je zwanger bent..
en voordeel is momenteel dat mijn werk wel dichtbij MCK Leiderdorp is!
Dus kijken of er toch mogelijkheden zijn binnen dit bedrijf en anders als het allemaal mag lukken verder kijken als de kleine er is.
en voordeel is momenteel dat mijn werk wel dichtbij MCK Leiderdorp is!
Dus kijken of er toch mogelijkheden zijn binnen dit bedrijf en anders als het allemaal mag lukken verder kijken als de kleine er is.
maandag 24 september 2018 om 20:56

maandag 24 september 2018 om 21:39
Haahahahahaha nou precies dat! Ik blijf dan zelfs bij mensen uit de buurt waarvan ik weet dat ze me teveel kunnen worden (weten zij ook)
Dus nu een paar schepjes erbovenop... lastig en soms ook te grappig. Moest gisteren huilen als een klein kind omdat er kittens op tv waren die een baasje vonden... dusssssss

maandag 24 september 2018 om 22:25
Dank je wel truelove!
Ik vertelde mijn verhaal niet om op te scheppen, maar alleen om te laten zien dat er veel mogelijk is.
Maar begrijp heb twijfels over je werkplek.
Ik wilde heel graag regelmatiger werken, maar vond ook niet dat ik wat anders kon zoeken en dan na een paar maanden moest zeggen dat ik zwanger was.
Ik heb dus gewacht tot ik bevallen was en nu ga ik donderdag beginnen met werken en meteen mjjn ontslag indienen. Ik ga vanaf 1-1 vier dagen werken en kan dan ook thuis werken!
Science, hoe gaat het?
Innerpeace, mocht je dit lezen, hoe gaat het met je?
Ik vertelde mijn verhaal niet om op te scheppen, maar alleen om te laten zien dat er veel mogelijk is.
Maar begrijp heb twijfels over je werkplek.
Ik wilde heel graag regelmatiger werken, maar vond ook niet dat ik wat anders kon zoeken en dan na een paar maanden moest zeggen dat ik zwanger was.
Ik heb dus gewacht tot ik bevallen was en nu ga ik donderdag beginnen met werken en meteen mjjn ontslag indienen. Ik ga vanaf 1-1 vier dagen werken en kan dan ook thuis werken!
Science, hoe gaat het?
Innerpeace, mocht je dit lezen, hoe gaat het met je?
dinsdag 25 september 2018 om 09:05
Pat, lief dat je het vraagt. Het gaat goed. Wel langere menstruatie maar dat is logisch, 6/7 dagen ipv 4.
Heb besloten om toch gelijk door te gaan dus zaterdag follikelecho. Ben. Benieuwd of alles gelijk weer normaal op gang komt.
Haillie, globe, en anderen die allemaal bezig zijn met hormonen,succes,het is nogal wat zeg.
Heb besloten om toch gelijk door te gaan dus zaterdag follikelecho. Ben. Benieuwd of alles gelijk weer normaal op gang komt.
Haillie, globe, en anderen die allemaal bezig zijn met hormonen,succes,het is nogal wat zeg.
dinsdag 25 september 2018 om 09:25
@hallie, dank je wel! Ik heb inderdaad een andere baan, dichter bij mijn ouders, broer en zus. Ik ben nog op zoek naar een huis daar. Mijn ouders hebben altijd gezegd geen vaste dag op te willen passen, maar ik verwacht dat dat nu wel veranderd is. Dus hij zal niet vier dagen gaan, maar wel 2 of 3. Ik kan ook nog op zoek naar een gastouder. Daar gaat hij nu ook heen en dat heeft ook zijn voor en nadelen. Als blijkt dat 4 dagen werken teveel is, omdat ik hem dan zi weinig zie, ga ik alsnog minder werken.
@science, fijn te lezen dat het goed gaat. Na mijn miskraam duurde het 8 weken voordat het weer op gang was, dus daar moet je niet van schrikken dan! Heeft misschien ook nog te maken met hoe lang je zwanger mocht zijn voordat het mis ging. Hoop voor je dat je snel verder kunt!
@science, fijn te lezen dat het goed gaat. Na mijn miskraam duurde het 8 weken voordat het weer op gang was, dus daar moet je niet van schrikken dan! Heeft misschien ook nog te maken met hoe lang je zwanger mocht zijn voordat het mis ging. Hoop voor je dat je snel verder kunt!
dinsdag 25 september 2018 om 09:35
Pat, dat is fijn zeg. Hoop dat je een fijne woning vindt daar in de buurt.
En het zou helemaal fijn zijn als je ouders indd een vaste dag willen oppassen. Een gastouder lijkt me inderdaad ook een goede optie voor 1 of 2 dagen ofzo.
Science, gelukkig gaat het goed met je. Hoop ook voor je dat je snel verder kunt.
En het zou helemaal fijn zijn als je ouders indd een vaste dag willen oppassen. Een gastouder lijkt me inderdaad ook een goede optie voor 1 of 2 dagen ofzo.
Science, gelukkig gaat het goed met je. Hoop ook voor je dat je snel verder kunt.

dinsdag 25 september 2018 om 19:09
Gefeliciteerd Pat met je nieuwe baan! Fijn dat alles zo op zn plaats valt. Nu alleen nog een leuk huisje, is het wel te doen vanaf waar je nu woont?
Sterkte dames met de prikken!
Ik ga morgenavond ovitrelle spuiten, follikel was vandaag 17mm. Blijf wel doortesten ook maar plan is nu vrijdag IUI. Maar deze spuit schijnt een makkie te zijn

Ik hoop dat het zo loopt, vrijdagmiddag ben ik vrij..
Sterkte dames met de prikken!
Ik ga morgenavond ovitrelle spuiten, follikel was vandaag 17mm. Blijf wel doortesten ook maar plan is nu vrijdag IUI. Maar deze spuit schijnt een makkie te zijn
Ik hoop dat het zo loopt, vrijdagmiddag ben ik vrij..

dinsdag 25 september 2018 om 21:18
Oja Globe, jij hebt natuulijk het langere behandelplan
maar we lopen wel bijna gelijk.
True, ik duim voor de vrijdag
Depster, vandaag ben ik begonnen met decapeptyl spuiten en morgen komt er nog gonal f bij (of zoiets) maar vandaag was echt easy. Was even spannend want ik heb het nog nooit gedaan. Tig filmpjes op youtube bekeken haha maar ging prima. Hopelijk vind ik dat na morgen ook nog

True, ik duim voor de vrijdag
Depster, vandaag ben ik begonnen met decapeptyl spuiten en morgen komt er nog gonal f bij (of zoiets) maar vandaag was echt easy. Was even spannend want ik heb het nog nooit gedaan. Tig filmpjes op youtube bekeken haha maar ging prima. Hopelijk vind ik dat na morgen ook nog