Kind in je uppie - deel 8
zondag 26 november 2017 om 21:09
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | iui augustus 2017 |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Maris86 | 32 | Reinier de Graaf | mei 2018 | mrt 2019 | |
NoraRecaptcha | 38 | okt 2017 IUI/KID | juni 2019 | 2e kindje, mk in jan, mei & juli 2018 | |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Eeffie1 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017 | oktober 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? |

2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd

zaterdag 29 september 2018 om 12:41
Spannend allemaal voor iedereen. @nora ik hoop zo dat het een positieve test is voor je! @science mijn vriendinnetje was iets verder dan jou en had een miskraam, direct daarop weer zwanger en inmiddels over de 20 weken heen. Deze ronde gaat gewoon een plakker worden voor je.
Ik duim voor iedereen, succes ladies!
Ik duim voor iedereen, succes ladies!
zondag 30 september 2018 om 13:11
En hoe stond je follikel ervoor?Sciencerocks schreef: ↑29-09-2018 08:09
Ik ga zometeen voor follikelecho. Hopen dat er wat zit. Mijn tardis (doctor Who fans?) staat in de badkamer te wachten. Hopelijk kan ik over aantal dagen en iui en anders stikstof laten bijvullen in ziekenhuis en wat langer wachten.
zondag 30 september 2018 om 15:44
Nora_recaptcha, gisteren 11 mm. Ik hoop dat ie voldoende ontwikkeld dat ik eind van de week IUI kan doen. De vorige 2x had ik een follikel van 15.5 mm op dag 10, en 3 dagen later positieve ovulatietest dus dag 14 IUI. Zit nu op dag 12. Ik ga wel testen morgenochtend, en dinsdagochtend etc. Maar dinsdagochtend dus nogmaals een echo en ook stikstoftank bijvullen.
maandag 1 oktober 2018 om 08:38
Nou dames, ik ben blij om te kunnen melden dat ik weer zwanger lijk te zijn. Nu hoop ik dat ik ook zwanger blijf.
Hopelijk groeit je follikel lekker door Science.
En hoe is het met de anderen? Hoe gaat het prikken? Krijg je dan regelmatig echo’s om te kijken hoeveel er groeit? Want prikken is in kader van ivf? Of ondersteuning van iui?
Hopelijk groeit je follikel lekker door Science.
En hoe is het met de anderen? Hoe gaat het prikken? Krijg je dan regelmatig echo’s om te kijken hoeveel er groeit? Want prikken is in kader van ivf? Of ondersteuning van iui?
maandag 1 oktober 2018 om 09:58
Dankjewel Wensmama!Wensmama81 schreef: ↑01-10-2018 08:59Wow gefeliciteerd nora!!
Ik heb deze keer weer geen positieve ovulatietest gehad, baal als een stekker
Kan je geen ovulatie-inductie krijgen met clomid ofzo?
maandag 1 oktober 2018 om 10:00
Hee Lee, dankje! Ik bel denk ik pas volgende week of later nog (na 6 weken zwangerschap) omdat het vorige keren voor die tijd is misgegaan.
Maar het ligt eraan hoor, hoe zeker of onzeker ik me voel.
maandag 1 oktober 2018 om 10:06
Nora, wat een goed nieuws. Jeejjj gefeliciteerd. Ga heel hard duimen dat het blijft zitten.
Ik spuit hormonen omdat ik in het ivf traject zit. Woe moet ik voor een echo om te kijken hoe het erbij staat. Waarschijnlijk dan vrij ook weer maar dat hoor ik wel.
Moet zeggen dat het nu wel begint in te slaan. Ben ontzettend moe. Heb jij dat ook globe?
Ik spuit hormonen omdat ik in het ivf traject zit. Woe moet ik voor een echo om te kijken hoe het erbij staat. Waarschijnlijk dan vrij ook weer maar dat hoor ik wel.
Moet zeggen dat het nu wel begint in te slaan. Ben ontzettend moe. Heb jij dat ook globe?

maandag 1 oktober 2018 om 11:05
Nora!! Wat fijn!! Gefeliciteerd!! En ik spuit ook voor een ICSI poging (lang behandelplan dus al in vorige cyclus gaan spuiten)
@wensmama, he balen soms heel frustrerend die ovulatie. Misschien is bellen wel even een goed idee
@Hailie, moeheid tot nu toe niet. Ik zit nu op goedkeuring voor de start te w88. Vanmiddag hoor ik of ik daadwerkelijk kan starten maar verwacht gewoon van wel. Dan binnen 2 dagen een echo ... eindelijk startennnnnnnn heb er zin in (soort van dan)
@wensmama, he balen soms heel frustrerend die ovulatie. Misschien is bellen wel even een goed idee

@Hailie, moeheid tot nu toe niet. Ik zit nu op goedkeuring voor de start te w88. Vanmiddag hoor ik of ik daadwerkelijk kan starten maar verwacht gewoon van wel. Dan binnen 2 dagen een echo ... eindelijk startennnnnnnn heb er zin in (soort van dan)

maandag 1 oktober 2018 om 15:25
Uit mijn onderzoeken bleek dat alles helemaal goed zit. Maar ik ga wel even bellen om te overleggen, want dit is al de tweede keer dat dit gebeurt en dat vind ik wel genoeg zo.Nora_reCaptcha schreef: ↑01-10-2018 09:58Dankjewel Wensmama!
Kan je geen ovulatie-inductie krijgen met clomid ofzo?

maandag 1 oktober 2018 om 15:48
maandag 1 oktober 2018 om 16:15
Oh wow globe dát is lastig! Ik hoop het niet want het is voor mij een uur rijden
Maar ik heb wel steeds positieve testen gehad hoor, dus denk gewoon gemist.
Hailie ik heb een week geleden een echo gehad en dat zag er allemaal prima uit. Ze zag ook genoeg activiteit dus denk dat het gewoon pech is. Zal morgen even bellen
Hailie ik heb een week geleden een echo gehad en dat zag er allemaal prima uit. Ze zag ook genoeg activiteit dus denk dat het gewoon pech is. Zal morgen even bellen
maandag 1 oktober 2018 om 16:40
Nora wat fijn! Ik ga heel hard duimen voor een plakker voor je.
Wrnsmama wat vervelend wat betreft geen ovulatie kunnen waarnemen. Ik doe vlak voor ovulatie vaak meerdere testen op een dag. Beetje control freak hahaha, maar ik be de al heel vroeg de deur uit voor werk, en op school niet echt een goeie omgeving om te testen dus smiddags thuis of savonds nogmaals een test.
Vanochtend nog geen smiley maar wel al heel vaag streepje, dus hopelijk zie ik morgen een grotere follikel en komende dage de eisprong.
Wrnsmama wat vervelend wat betreft geen ovulatie kunnen waarnemen. Ik doe vlak voor ovulatie vaak meerdere testen op een dag. Beetje control freak hahaha, maar ik be de al heel vroeg de deur uit voor werk, en op school niet echt een goeie omgeving om te testen dus smiddags thuis of savonds nogmaals een test.
Vanochtend nog geen smiley maar wel al heel vaag streepje, dus hopelijk zie ik morgen een grotere follikel en komende dage de eisprong.

maandag 1 oktober 2018 om 16:59
Haha! Ja blij was ik er niet mee aangezien het idd een stuk rijden is( zeker een half uur) en....... ik zelf geen rijbewijs heb en dus een vriendin elke keer meerijdt....Wensmama81 schreef: ↑01-10-2018 16:15Oh wow globe dát is lastig! Ik hoop het niet want het is voor mij een uur rijdenMaar ik heb wel steeds positieve testen gehad hoor, dus denk gewoon gemist.
Nu ik dit typ........ verdiend die vriendin morgen wel een extra bloemetje

maandag 1 oktober 2018 om 18:17
Ah dat is lief zeg!
Ik doe ook altijd 2 testen per dag, dus daar kan het niet aan liggen lijkt me? Ik mag woensdag even langskomen voor een echo om te kijken of ik hem echt gemist heb of dat er nog iets staat te gebeuren. Lijkt me sterk want ik zit al op dag 16, maar ik blijf nog wel even testen.
Ik zit ook te denken om toch maar een HSG in te plannen, misschien helpt het wat.
Ik doe ook altijd 2 testen per dag, dus daar kan het niet aan liggen lijkt me? Ik mag woensdag even langskomen voor een echo om te kijken of ik hem echt gemist heb of dat er nog iets staat te gebeuren. Lijkt me sterk want ik zit al op dag 16, maar ik blijf nog wel even testen.
Ik zit ook te denken om toch maar een HSG in te plannen, misschien helpt het wat.

maandag 1 oktober 2018 om 19:55
Hailie, ze gaan me nu morgen laten starten. Morgen weer een gesprek en dan verder zien (denk dat er meerdere starten en ik heb al medicijnen en kan vooruit) Ben jij nog moe? Mijn hoofd... mannetje met de hamer heeft een nieuwe betekenis.
Wensmama, hoeveelste poging is dit? Ze zeggen dat de hsg de kans wat verhoogd...
Persoonlijk vond ik hem pijnlijk... bij mij zat er wrs wel iets verstopt. Maar je weet maar nooit misschien heeft je ei wat vertraging
Wensmama, hoeveelste poging is dit? Ze zeggen dat de hsg de kans wat verhoogd...
Persoonlijk vond ik hem pijnlijk... bij mij zat er wrs wel iets verstopt. Maar je weet maar nooit misschien heeft je ei wat vertraging

maandag 1 oktober 2018 om 20:45