Het grote speelgoedtopic 2018

01-08-2018 07:38 1253 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het vorige topic vol is bij deze een nieuwe!

Voor iedereen die kado's zoekt voor verjaardag, sinterkerst, voor je kind, kleinkind, broertje, zusje...

Hopelijk weer net zo'n succes als het vorige deel :-)
Iemand vroeg laatst wanneer de intertoys gids binnen kwam. Ik heb vanmorgen binnen gehad met de folders mee.

Hier zitten te twijfelen wat we ze als gezamenlijk groot kado geven. Ze willen graag de playmobil school maar ze hebben al best grote stukken playmobil. Wij dachten aan iets groots van lego. Daar hebben ze nog niet veel van. Heeft iemand een leuk idee voor een 2 jongens van 4 en 5 voor een groter kado. Een bord spel wordt het niet die krijgen voor hun verjaardag vlak na Sinterklaas hun tante elk jaar.
Lego is een leuk kado, kunnen ze ook prima samen mee spelen.

Mijn 3 en bijna 5-jarige worden wild van de LEGO trein-reclame. Misschien is dat wat. Nadeel: het staat nog niet eens op de verlanglijst en ze maken nu al ruzie over wie de knoppen mag bedienen ;-) dus weet niet of het geschikt zo is als gedeeld cadeau.

Anders misschien een grote knikkerbaan?
Een Lego-trein is misschien niet zo handig als de kinderen snel ruzieën over 'wie mag'. Met bijvoorbeeld een brandweerkazerne waar meerdere auto's bij zitten kunnen ze misschien makkelijker samen spelen. Of toch de trein en dan moeten ze maar leren om lief samen te spelen ;) .

Een mooie knikkerbaan is ook leuk om samen te maken. Of Kapla.
Ja maar ruzie om speelgoed gebeurd sowieso wel, zelfs als je ze hetzelfde geeft komt er nog ruzie van.
Is electro leuk voor een 2,5 jarige? Ik zie het staan in de intertoys gids, van clementoni of jumbo. Er zitten 12 kaarten bij. Verveelt dat niet snel? Of kunnen peuters hier wel even zoet mee zijn?
Elifantje schreef:
07-10-2018 08:24
Is electro leuk voor een 2,5 jarige? Ik zie het staan in de intertoys gids, van clementoni of jumbo. Er zitten 12 kaarten bij. Verveelt dat niet snel? Of kunnen peuters hier wel even zoet mee zijn?
Mijne kon het op die leeftijd nog niet helemaal zelf (had wat hulp nodig met kaarten goed leggen).
Hij is nu 4 en pakt er nog wel eens naar.
Oh het was wel een 4+ editie wellicht dat daar ook nog verschil in zit.
Elifantje schreef:
Is best leuk, maar wel maar kort. Als het nog te moeilijk is, is het niet leuk. En als het te makkelijk is, is het ook niet leuk. Het ene kind weet al veel dus zou het cognitief kunnen, maar heeft de motoriek nog niet om dat pennetje op het juiste rondje te duwen > frustratie! En een ander kind is qua motoriek heel goed maar snapt van de opdrachtjes totaal niks > frustatie!

Onze oudste heeft eens zo'n set kado gekregen, denk dat hij toen net twee was. Hij heeft er best lol mee gehad maar zelf zou ik het niet snel kopen. Een versie vanaf 3 of 4 jaar doen ze langer mee denk ik. Zitten ook meer verschillende opdrachten bij. En dan nog vind ik miniloco ofzo leuker.

Oh en ik werd ook helemaal seniel van het deuntje dat eruit kwam. Vroeger ging er gewoon een lichtje branden herinner ik me, tegenwoordig speelt er een liedje als kind iets goed doet. Ik heb een hekel aan speelgoed met liedjes erin...
Electro vinden ze hier echt geweldig, vanaf 2 jaar ongeveer. Maar de kaarten rechtleggen? Misschien dat ik het over wat anders heb maar het is hier een boekje met zo’n rood pen achtig ding erbij.
Elifantje schreef:
Ik heb 2 dozen voor vanaf 2 jaar gekregen met een pen (die van nijntje en een gewone), en de oudste vond het erg leuk. Deze zijn nu te makkelijk geworden (hij is 3 en heeft ze dus al een jaar) dus ik ben nu naar die voor vanaf 4 aan het kijken en die heeft 2 snoeren ipv een pen zoals wij vroeger thuis hadden (groep 1 & 2) en voor in de schoen heb ik een boekje met pen klaar liggen.

Hij kon er al vroeg zelf mee spelen en dat vond ik een enorm voordeel. Bambino loco of een smartgame blijft langer leuk, maar zal je wat langer mee moeten helpen denk ik.
Wat denken jullie, die kortings acties van de intertoys rond sinterklaas; wordt dat 10% of meer? En gooien ze de prijzen dan nog eerst omhoog?
Whatsinaname1988 schreef:
07-10-2018 13:55
Electro vinden ze hier echt geweldig, vanaf 2 jaar ongeveer. Maar de kaarten rechtleggen? Misschien dat ik het over wat anders heb maar het is hier een boekje met zo’n rood pen achtig ding erbij.
Je hebt verschillende; boekjes met een pen, dozen met losse blaadjes en een pen, dozen met 2 draadjes en een lampje.
YellowLemonTree schreef:
07-10-2018 14:23
Wat denken jullie, die kortings acties van de intertoys rond sinterklaas; wordt dat 10% of meer? En gooien ze de prijzen dan nog eerst omhoog?
Denk dat ze de prijzen zoals elk jaar weer omhoog gooien.

Inmiddels heb ik de cadeaus die ik wou al bij verjaardagen etc weggegeven. Ben helemaal opnieuw begonnen met het verlanglijstje van mijn kinderen en ben zoals altijd weer ver over budget gegaan. Plan was 50 euro per kind...

Oudste: dino onesie ( zeeman 7,99)
Ridderset ( intertoys 10 euro)
Hamburger klei set ( intertoys 13 euro)
Iron man figuur ( action 5 euro)
Brandweerkazerne ( intertoys 50 euro)
Stuiterballen ( action 79 cent)
Kleurspullen ( van zijn oom)
Dokterskoffer ( action 5 euro)
Dino’s ( action 8 euro)

Middelste: robot onesie ( zeeman 7,99)
Race auto ( jumbo gratis met zegels)
Brandweerwagen ( intertoys 30 euro)
Ambulance ( van zijn oom)
Stuiterballen ( action 79 cent)
Bob de bouwer voertuig ( kruidvat 2,80)
Hyperracer ( intertoys 8 euro)
Klei set kapper ( trekpleister 4 euro)
Dino’s ( action 8 euro)

Jongste: beertjes onesie ( primark 10 )
Groot Bob de bouwer ( kruidvat 8 euro)
Nijntje popjes ( kruidvat 4 euro)
Brandweerman Sam ( 22 euro)
Duplo ( kruidvat 12 euro)
Helikopter ( action 9 euro)
Kleurspullen ( action 2 euro)
Knuffel konijn ( van zijn oom)
Vuilniswagen ( action 16 euro)

Voor samen : cars mens erger je niet ( action 4 euro)
Helikopter ballenbak ( kruidvat 20 euro)
Knikkerbaan ( lobbes 25 euro)

Dus veel meer dan mijn planning was, ook mijn stiefvader heeft mij 50 euro gegeven om cadeaus van te kopen. Mijn ene broer heeft ook wat dingetjes gehaald ( wist niet dat hij dat zou doen), er komt sowieso nog voor elk kind een boek bij ( waarschijnlijk van de action voor 2 euro) en als ik echt nog iets leuks tegenkom dan haal ik dat ook nog wel maar dan wissel ik cadeaus met de kerst. Mijn schoonmoeder wil ook heel graag sint komen vieren maar ik twijfel nog of ik dat doe want ze koopt overdreven dure cadeaus ( dus betaald ze haar huur niet), of cadeaus waarvan ik niet wil dat mijn kinderen het hebben ( levende dieren of tablets) ik hoop dat er dit jaar echt afspraken gemaakt kunnen worden daarover.

Bij de cadeaus voor mijn kinderen heb ik er veel rekening mee gehouden dat er leuk mee gespeeld kan worden met zijn allen. Bijv de brandweer cadeaus zijn allemaal van brandweerman Sam zodat ze daar 1 grote set van hebben, de onesies want ze zijn gek op verkleden en verder heb ik echt hun wensen aangehouden.

Voor de kerst krijgen ze niet veel. Oudste een houten treinbaan vd Lidl, middelste garage vd Lidl, jongste vliegveld van de Lidl en mijn familie zal dan nog een kleinigheidje halen.

En nu ik alles zo op heb geschreven schrik ik echt van de hoeveelheid maar aan de andere kant heb ik bijna al hun speelgoed verkocht of weggegeven dus ze hebben nauwelijks nog wat haha.
Die garage van de lidl heb je die al binnen?
Ik was echt verbaasd, eerst was hij uitverkocht, toen stond hij op binnenkort beschikbaar en nu weer op uitverkocht. Ik hoop dus echt dat ik die niet ben misgelopen want hij is zo leuk voor de middelste!
sleutelhuis schreef:
07-10-2018 15:17
Die garage van de lidl heb je die al binnen?
Ik was echt verbaasd, eerst was hij uitverkocht, toen stond hij op binnenkort beschikbaar en nu weer op uitverkocht. Ik hoop dus echt dat ik die niet ben misgelopen want hij is zo leuk voor de middelste!
Ja heb hem al binnen maar alles van de Lidl heb ik in september al besteld. Maar zag in de folder van afgelopen week dat de speelgoed specials van de Lidl binnenkort beginnen dus denk dat er dan weer veel binnen komen.
Dankje voor jullie reacties. Net zoals met veel speelgoed is het hierbij ook dat je pas weet of het in de smaak valt als kind ermee gespeeld heeft. Voor de variatie in speelgoed lijkt het me wel leuk. Een boekje ipv losse kaarten klinkt ook handig.
Ik verheugde me op intertoys gids bij de folders, maar wij hadden hem nog niet in het pakket zitten.
1-Aapje schreef:
07-10-2018 20:14
Ik verheugde me op intertoys gids bij de folders, maar wij hadden hem nog niet in het pakket zitten.
Wij ook niet, maar wij krijgen op zondag folders verpakt in plastic en op maandag folders verpakt in papier dus hoop dat hij er maandag bij zit.
1-Aapje schreef:
07-10-2018 20:14
Je kan hem vast digitaal bekijken in de reclamefolder app.
Whatsinaname1988 schreef:
07-10-2018 20:16
Wij ook niet, maar wij krijgen op zondag folders verpakt in plastic en op maandag folders verpakt in papier dus hoop dat hij er maandag bij zit.
Wij kregen beiden vandaag. Hadden alleen reclamefolder van Belgische speelgoedwinkel.
Elifantje schreef:
07-10-2018 20:18
Je kan hem vast digitaal bekijken in de reclamefolder app.
True, maar dat vind ik minder leuk met de kinderen.
1-Aapje schreef:
07-10-2018 20:28
True, maar dat vind ik minder leuk met de kinderen.
Eens, als ik zie hoe blij ze steeds met de lobbes gids zitten daar geniet ik echt heel erg van. En mijn kinderen heb ik liever niet op mijn telefoon, daar vind ik ze te klein voor.

En heeft iemand weleens wat bij playmobil zelf besteld? Ik heb net een klein setje besteld maar er staat helemaal geen levertijd bij dus weet iemand die misschien?
@whatsinaname, geen ervaring met bestellen van playmobil rechtstreeks.
Maar wat ben jij al ver met inkopen! Jeetje, niet bang dat ze weer gaan switchen met wensen?

Ik heb de schoenkadootjes in huis, maar dat is het dan ook wel zeg maar.

Overigens kreeg ik gister het intertoysboek in de bus. Deze werd apart bezorgd, volgens mij zelfs met de post. Net als de AH elke week.

In elk geval niet met de folders (met of zonder plastic) want die had ik vrijdag al in huis.
Op de site van de Action zag ik dat de nep Kapla daar weer te krijgen is. Misschien een tip.
Rubble schreef:
07-10-2018 22:29
@whatsinaname, geen ervaring met bestellen van playmobil rechtstreeks.
Maar wat ben jij al ver met inkopen! Jeetje, niet bang dat ze weer gaan switchen met wensen?

Ik heb de schoenkadootjes in huis, maar dat is het dan ook wel zeg maar.

Overigens kreeg ik gister het intertoysboek in de bus. Deze werd apart bezorgd, volgens mij zelfs met de post. Net als de AH elke week.

In elk geval niet met de folders (met of zonder plastic) want die had ik vrijdag al in huis.
Nee niet echt want ze zijn niet geswitched. Ik had allerlei dingen gekocht die ik leuk/belangrijk vind net als elk jaar want de voorgaande jaren hadden ze nog helemaal geen bepaalde dingen die ze graag wilden.

En de gids zat ook niet bij de post, denk dat ze ons huisje weer over hebben geslagen net als elk jaar.
Hier is hij gewoon met de folders binnen gekomen, dus misschien komt hij nog?

ik vind het vooral voor de jongste lastig. Qua speelgoed dan. De oudste weet volop, de middelste wil auto's en speelt ook wel wat rollenspel met poppetjes, maar de jongste is anderhalf, nr 3 2e zoontje (en die daarboven is iets meer dan een jaar ouder). Dus we hebben al zoveel. Iemand nog een idee? Wat is lek voor een kindje van anderhalf? Die vooral zijn broer en zus na wil doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven