Kind in je uppie - deel 8
zondag 26 november 2017 om 21:09
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | iui augustus 2017 |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Maris86 | 32 | Reinier de Graaf | mei 2018 | mrt 2019 | |
NoraRecaptcha | 38 | okt 2017 IUI/KID | juni 2019 | 2e kindje, mk in jan, mei & juli 2018 | |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Eeffie1 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017 | oktober 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? |

2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd

zondag 7 oktober 2018 om 15:11

Ben nogal visueel ingesteld, en zag dit meteen voor me. Jij jankend op een toilet in de kroeg met een spuit, en dan maar proberen uit te leggen dat je echt niet aan de drugs zit. ‘Boehoe, nee, ik wil gewoon zwanger worden, boehoe’.
Om te voorkomen dat ik heel lullig overkom: Natuurlijk is het helemaal niet grappig als je je rot voelt, maar het beeld wel. Ik duim voor je dat de eitjes doen wat ze moeten doen!
nausicaa wijzigde dit bericht op 07-10-2018 15:38
0.13% gewijzigd

zondag 7 oktober 2018 om 16:26
nausicaa schreef: ↑07-10-2018 15:11![]()
Ben nogal visueel ingesteld, en zag dit meteen voor me. Jij jankend op een toilet in de kroeg met een spuit, en dan maar proberen uit te leggen dat je echt niet aan de drugs zit. ‘Boehoe, nee, ik wil gewoon zwanger worden, boehoe’.
Om te voorkomen dat ik heel lullig overkom: Natuurlijk is het helemaal niet grappig als je je rot voelt, maar het beeld wel. Ik duim voor je dat de eitjes doen wat ze moeten doen!
HAHAHAHHAHHA absoluut niet lullig!! Moest er hard om lachen!
Voelde me idd een junkie! Vriendin was meegelopen, hield de spuitspullen in de ene hand en de deurklink in de andere zodat ik de ruimte had om te spuiten... (klein toilet dus even ook de andere ruimte nodig)

zondag 7 oktober 2018 om 23:21
@Hailie, was ff niet op t forum geweest maar net n beetje bijgelezen en zag dat je een tijdje terug vroeg hoe t bij mij ging. Nou heb op het moment even pauze. Ga volgende maand als t goed is weer verder met IUI 7.
Lucky number 7
Las dat jij al bij de volgende stap bent aanbeland. Spannend weer hoor allemaal. Hoop dat je eitjes het goed doen en dat de IVF zijn vruchten af gaat werpen!
@Science, pfffff wat een verhaal zeg. Dat is allemaal wel ff wat om te verwerken. En wat ontzettend slordig van de kliniek!! Sterkte met alles!
Voor de rest hou ik t ff kort want ga zo lekker m’n bedje in.
Succes aan alle wachters!!
Ik ga jullie sowieso weer berichten als ik weer verder ga, en lees voor nu even lekker mee...
Xx
Lucky number 7
Las dat jij al bij de volgende stap bent aanbeland. Spannend weer hoor allemaal. Hoop dat je eitjes het goed doen en dat de IVF zijn vruchten af gaat werpen!
@Science, pfffff wat een verhaal zeg. Dat is allemaal wel ff wat om te verwerken. En wat ontzettend slordig van de kliniek!! Sterkte met alles!
Voor de rest hou ik t ff kort want ga zo lekker m’n bedje in.
Succes aan alle wachters!!
Ik ga jullie sowieso weer berichten als ik weer verder ga, en lees voor nu even lekker mee...
Xx
dinsdag 9 oktober 2018 om 08:37
Hoi allemaal, vinden jullie het goed als ik ook wat actiever mee ga schrijven? Ik lees sowieso al een klein jaartje mee met jullie maar merk dat ik meer behoefte krijg om zelf ook te schrijven. Even voorstellen dan maar? Ik ben een alleenstaande die vorig jaar oktober heeft gevraagd om een doorverwijzing bij de huisarts (na jaren wikken en wegen) en toen ging het ineens heel snel. In februari van dit jaar had ik mijn eerste poging via iui in de natuurlijke cyclus. Inmiddels ben ik 5 pogingen verder (dus heb er 6 in totaal gehad). Tijdje geleden stelde ik een vraag over testen na Pregnyl. Er bleek dat ik mogelijk te vroeg had getest maar ik bleek die poging zwanger! Helaas geen plakker
want met 5 weken begon ik te vloeien en na een controle echo (met 6,5 week) vorige week bleek inderdaad dat ik geen juiste zwangerschap had. Wel zag ze iets op de echo dat kon wijzen op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en mijn testen bleven maar positief. Zat ik savonds ineens bloed te prikken in het ziekenhuis voor het bepalen van mijn hcg waarde. Die was gelukkig laag en dus mocht ik naar huis. Nu een paar dagen later is het hcg verder gedaald dus dat is een goed teken. Overigens nog niet onder 5 (de waarde) dus zolang dat niet het geval is moet ik wekelijks laten prikken. Nooit gedacht dat er met zon vroege miskraam nog zon nasleep kon zijn. Maar nu dus ongeduldig aan het wachten tot mijn lichaam er weer klaar voor is en dan door naar poging 7.
Voor alle bankwachters
en gewoon voor iedereen, waar je ook zit in het traject, heel veel succes!! Ik duim voor ons
.
Voor alle bankwachters
dinsdag 9 oktober 2018 om 19:37
Jeetje dream2beamom, wat heftig zeg. Ik wist eerlijk gezegd ook niet dat een vroege miskraam zo'n nasleep kon hebben. Sterkte.
@eeffie, goed weer eens wat van je te lezen. Ik hoop dat de pauze je goed heeft gedaan, lucky nr 7! Daar gaan we voor!
@wensmama fijn dat het allemaal goed is. Volgende keer is die raak
Afgelopen maandag had ik een echo waarop 6 goeie mooie eitjes te zien waren. Gisteravond heb ik de laatste spuiten gezet en morgenochtend heb ik de punctie. En dan wachten tot vrijdag. Dan hoor ik of en hoeveel er bevrucht zijn. Zaterdag zou ik dan een terugplaatsing kunnen hebben. Zoooo spannend allemaal.
Globe, hoe gaat het bij jou?
En science hoop dat jij je wat beter voelt....en heb je al gedate?
@eeffie, goed weer eens wat van je te lezen. Ik hoop dat de pauze je goed heeft gedaan, lucky nr 7! Daar gaan we voor!
@wensmama fijn dat het allemaal goed is. Volgende keer is die raak

Afgelopen maandag had ik een echo waarop 6 goeie mooie eitjes te zien waren. Gisteravond heb ik de laatste spuiten gezet en morgenochtend heb ik de punctie. En dan wachten tot vrijdag. Dan hoor ik of en hoeveel er bevrucht zijn. Zaterdag zou ik dan een terugplaatsing kunnen hebben. Zoooo spannend allemaal.
Globe, hoe gaat het bij jou?
En science hoop dat jij je wat beter voelt....en heb je al gedate?

woensdag 10 oktober 2018 om 01:23
Ik sluit me aan bij hailie, hoe gaat het met de spuiters, welkom aan Dream (superrot dat het mis is gegaan, ik weet helaas hoe dat is), en leuk om iets over jou Eeffie te lezen. Science ook ik ben benieuwd naar je date, ik vond het wel goed klinken dat je date zich niet heeft laten afschrikken door je verhaal en je miskraam. En wat stom en onprofessioneel zijn ze omgegaan met jouw rietje zeg. Gelukkig klonk je alweer wat minder gestresst in je laatste bericht.
Bij mij gaat het so far so good. Zit nu op 5 weken, twee van de drie eerdere miskramen ging mis voor deze termijn. De laatste ging mis iets na 6 weken, ik heb voor mezelf bedacht dat ik pas na die mijlpaal afspraken ga maken voor intake en echo. Dus dat is volgende week donderdag of vrijdag. Ben moe, maar nu weer even wakker, en heb pijn in mijn borsten. Gelukkig niet misselijk, had ik bij mijn dochter ook niet, hopelijk blijft dit zo. Ik wacht af, en duim door. Meer kan ik niet doen, Ja zorgen dat ik genoeg afleidende activiteiten heb zodat ik er niet teveel over na kan denken.
Bij mij gaat het so far so good. Zit nu op 5 weken, twee van de drie eerdere miskramen ging mis voor deze termijn. De laatste ging mis iets na 6 weken, ik heb voor mezelf bedacht dat ik pas na die mijlpaal afspraken ga maken voor intake en echo. Dus dat is volgende week donderdag of vrijdag. Ben moe, maar nu weer even wakker, en heb pijn in mijn borsten. Gelukkig niet misselijk, had ik bij mijn dochter ook niet, hopelijk blijft dit zo. Ik wacht af, en duim door. Meer kan ik niet doen, Ja zorgen dat ik genoeg afleidende activiteiten heb zodat ik er niet teveel over na kan denken.

woensdag 10 oktober 2018 om 16:52
@dream2beamom, wat verdrietig zeg, zo'n nasleep had ik idd ook niet verwacht..sterkte, hoop dat je wat steun kan putten uit de groep 
@wensmama, super fijn dat die zo soepel ging! Hopen op een plakker ja!!
@nora, ohhhh ik hoop het zo voor je!
@science, ja hoe was je date?
@Hailie.... Hoe was de punctie???? Wat spannend en wat een opluchting dat er 6 eitjes zijn!!!
Hier nog vol aan het spuiten...(blauwe buik dus) Laten we zeggen dat de hormonen nog steeds hun best doen...huilbuien minder gelukkig . Morgen mn echo om te kijken hoeveel er aan t groeien zijn vd 24
Wie hebben we eigenlijk op het bankje???

@wensmama, super fijn dat die zo soepel ging! Hopen op een plakker ja!!
@nora, ohhhh ik hoop het zo voor je!
@science, ja hoe was je date?
@Hailie.... Hoe was de punctie???? Wat spannend en wat een opluchting dat er 6 eitjes zijn!!!
Hier nog vol aan het spuiten...(blauwe buik dus) Laten we zeggen dat de hormonen nog steeds hun best doen...huilbuien minder gelukkig . Morgen mn echo om te kijken hoeveel er aan t groeien zijn vd 24
Wie hebben we eigenlijk op het bankje???
donderdag 11 oktober 2018 om 16:10
dreamtobeamom, jeetje wat verdrietig. Ik geloof dat ik geluk heb met mijn supervroege miskraam en snel herstel van de cyclus.
Haillie, hoe was het vandaag?
Globe, dt spuiten klinkt heftig hoor. Hopelijk gaat het snel tot iets heeeeel goeds leiden.
Ziekenhuis gebeld (en bos bloemen gestuurd). Moet een claim sturen met alle details hoe het is verlopen. Inmiddels al een tijdlijn van 3 kantjes. Van het weekend even aangetekend versturen.
En date, tja, zaterdag was echt heel fijn. Gisteren date 3 gehad (bij mij komen eten). Heel eerlijk gesproken en dinsdag weer. Voelt echt wel goed, waaaaah.
Haillie, hoe was het vandaag?
Globe, dt spuiten klinkt heftig hoor. Hopelijk gaat het snel tot iets heeeeel goeds leiden.
Ziekenhuis gebeld (en bos bloemen gestuurd). Moet een claim sturen met alle details hoe het is verlopen. Inmiddels al een tijdlijn van 3 kantjes. Van het weekend even aangetekend versturen.
En date, tja, zaterdag was echt heel fijn. Gisteren date 3 gehad (bij mij komen eten). Heel eerlijk gesproken en dinsdag weer. Voelt echt wel goed, waaaaah.
donderdag 11 oktober 2018 om 17:49
Globe, spannend morgen de echo. 24 is echt heel veel.
Klinkt goed Science, leuk zeg.
Nora, wat moet het dubbel voor je zijn zeg! Ik hoop dat het allemaal goed gaat.
Gisteren had ik de punctie. Vond het echt heel erg meevallen. Het is geen pretje maar de scherpste pijnrandjes worden door de morfine onderdrukt en alle dames die helpen waren super aardig. De hele dag wel veel last gehad van mijn buik maar dat is normaal en hoort erbij dus heb alleen maar op de bank gelegen. Lang leve Netflix. Vandaag ook nog wel wat last maar stukken minder. Uiteindelijk waren er 5 eitjes. Morgen ochtend word ik gebeld en krijg ik te horen hoeveel er bevrucht zijn....ik ben daar echt zo zenuw voor. Afwachten afwachten afwachten.....
Klinkt goed Science, leuk zeg.
Nora, wat moet het dubbel voor je zijn zeg! Ik hoop dat het allemaal goed gaat.
Gisteren had ik de punctie. Vond het echt heel erg meevallen. Het is geen pretje maar de scherpste pijnrandjes worden door de morfine onderdrukt en alle dames die helpen waren super aardig. De hele dag wel veel last gehad van mijn buik maar dat is normaal en hoort erbij dus heb alleen maar op de bank gelegen. Lang leve Netflix. Vandaag ook nog wel wat last maar stukken minder. Uiteindelijk waren er 5 eitjes. Morgen ochtend word ik gebeld en krijg ik te horen hoeveel er bevrucht zijn....ik ben daar echt zo zenuw voor. Afwachten afwachten afwachten.....
donderdag 11 oktober 2018 om 18:00
Wat fijn science!
Hailie gelukkig viel het mee, ben benieuwd en ik duim weer!
Nora wat zal je in spanning zitten zeg, zó eng nadat het al eerder niet goed gegaan is lijkt me! Maar hopelijk blijft het goed groeien en heb je straks een kloppend hartje in beeld. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet verwoorden, maar wens je dus alle goeds
Hailie gelukkig viel het mee, ben benieuwd en ik duim weer!
Nora wat zal je in spanning zitten zeg, zó eng nadat het al eerder niet goed gegaan is lijkt me! Maar hopelijk blijft het goed groeien en heb je straks een kloppend hartje in beeld. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet verwoorden, maar wens je dus alle goeds

vrijdag 12 oktober 2018 om 08:57
Ahneee truelove, wat ongelofelijk shit! Ik had het zo gehoopt voor je.. Hele dikke (digitale) knuffel.
@Sciencerocks, wat leuk voor je. Lekker van genieten en wie weet hoe het gaat lopen allemaal
@hallie fijn om te lezen dat het te doen is.. Ik heb vandaag een afspraak met de verpleegkundige en ben best zenuwachtig, wat dat is de laatste ronde voor een akkoord om te beginnen. Ik vind het best een achtbaan allemaal.
@nora ik snap je bezorgdheid, maar deze gaat gewoon blijven hoor. Fingers crossed en hopelijk binnenkort gerustgesteld en kan het genieten beginnen voor je.
Verder welkom en voor wie nog op bankje zit sterkte.
@Sciencerocks, wat leuk voor je. Lekker van genieten en wie weet hoe het gaat lopen allemaal

@hallie fijn om te lezen dat het te doen is.. Ik heb vandaag een afspraak met de verpleegkundige en ben best zenuwachtig, wat dat is de laatste ronde voor een akkoord om te beginnen. Ik vind het best een achtbaan allemaal.
@nora ik snap je bezorgdheid, maar deze gaat gewoon blijven hoor. Fingers crossed en hopelijk binnenkort gerustgesteld en kan het genieten beginnen voor je.
Verder welkom en voor wie nog op bankje zit sterkte.

vrijdag 12 oktober 2018 om 10:23
@truelove, balen zeg.... sterkte
@lee, succes vandaag!!!
@science, fijn man! geniet daar lekker van ... geeft alleen maar extrfa energie!
@Hailie, fijn om te lezen!!! Ben zelf ook heel benieuwd! Hoop dat je vandaag goed nieuws krijgt!
Bij mij was t wat teleurstellend... waren er 2 goed aan t groeien maar in de stok waar ze hoogstwaarschijnlijk niet/heel moeilijk bij kunnen. 2 middel groot en 4 klein... dus mijn dosis hormonen is verhoogd en een extra echo moeten inplannen (ff passen en meten want ben een wkndje weg daardoor verder vd kliniek) Hopelijk krijgen de eitjes een boost
@lee, succes vandaag!!!
@science, fijn man! geniet daar lekker van ... geeft alleen maar extrfa energie!
@Hailie, fijn om te lezen!!! Ben zelf ook heel benieuwd! Hoop dat je vandaag goed nieuws krijgt!
Bij mij was t wat teleurstellend... waren er 2 goed aan t groeien maar in de stok waar ze hoogstwaarschijnlijk niet/heel moeilijk bij kunnen. 2 middel groot en 4 klein... dus mijn dosis hormonen is verhoogd en een extra echo moeten inplannen (ff passen en meten want ben een wkndje weg daardoor verder vd kliniek) Hopelijk krijgen de eitjes een boost

vrijdag 12 oktober 2018 om 10:42
vrijdag 12 oktober 2018 om 14:48
Hoi allemaal,
Ik wil jullie even laten weten dat het eindelijk gelukt is! Met de 2e terugplaatsing van mijn cryo was het raak. Vandaag mijn eerste echo gehad en ben nu 7 weken en 1 dag zwanger. Alles was goed en ik zag het hartje kloppen!
Wilt iemand mij in de tabel verplaatsen? Ik ben mei 2019 uitgerekend
Groetjes Linda
Ik wil jullie even laten weten dat het eindelijk gelukt is! Met de 2e terugplaatsing van mijn cryo was het raak. Vandaag mijn eerste echo gehad en ben nu 7 weken en 1 dag zwanger. Alles was goed en ik zag het hartje kloppen!

Groetjes Linda

vrijdag 12 oktober 2018 om 14:57
GEFELICITEERD!!!!!! Wat een fijn nieuws!!! Geniet ervan!!!linnie_1983 schreef: ↑12-10-2018 14:48Hoi allemaal,
Groetjes Linda
vrijdag 12 oktober 2018 om 15:31
Yessss Linda wat een geweldig nieuws, kippenvel hier. Gefeliciteerd!
Iedereen bedankt voor de steun en digitale knuffels.
Zon goed bericht geeft ook weer hoop.
Globe succes dit weekend, hoop dat ze goed groeien en het uiteindelijk toch een mooi aantal wordt.
Lee hoop zo dat je afspraak goed is gegaan en je kan starten
Iedereen bedankt voor de steun en digitale knuffels.
Zon goed bericht geeft ook weer hoop.
Globe succes dit weekend, hoop dat ze goed groeien en het uiteindelijk toch een mooi aantal wordt.
Lee hoop zo dat je afspraak goed is gegaan en je kan starten
vrijdag 12 oktober 2018 om 16:16
[quote=Wensmama81 post_id=29116981 time=1539273654 user_id=371613
[/quote]
Dankjewel voor jullie lieve berichtjes
Ik hoop ook heel hard!

[/quote]
Dankjewel voor jullie lieve berichtjes

Ik hoop ook heel hard!