Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Morgen ook naar de dierentuin met het mooie weer :sun:

Ik heb idd ook de vaccinatie voor kinkhoest gehad nu, voor de baby. Het schijnt nieuw te zijn dit jaar, bij mijn vorige zwangerschap nooit wat van gehoord.

Zoon begint ineens een voorkeur te hebben voor dat papa of juist mama iets moet doen. Door mijn bekkenklachten laat ik man veel tillen, dus als ik tegen zoon zeg 'papa gaat je tillen' is het 'MAMA!'. We gaan er natuurlijk niet altijd in mee, hij is niet de baas ;-) Maar andersom net zo hoor, vanmorgen moest en zou papa zijn bekertje melk bijvullen. Ik vind het zo gek (op een leuke manier hoor) hoe dat dan blijkbaar in zo'n hoofdje omgaat. En het swicht ook soms per minuut. Moet het boekje eerst met papa gelezen worden, dan halverwege met mama. En nee, niet met z'n allen! Dan word je gewoon van de bank geduwd 'mama uit! papa!' om de rest van het boek te lezen... Zo leuk dat eigen willetje :biggrin:
GlitterCupcake schreef:
11-10-2018 05:34
Waterpokken zouden wij ook tegen vaccineren de volgende keer. We hebben twee weken lang een huilende krentenbol in ons armen gehad vanwege dat vieze virus. Hij was toen 11 maanden en nog zijn zijn billen een maanlandschap van de littekens.

We hebben extra gevaccineerd tegen het rotavirus. Dat doen ze in de rest van de wereld ook. Maar in ons calvinistische kikkerlandje is waterpokken of 6 dagen besmettelijke buikloop/uitdroging van het rotavirus (en dan nog niet beschermt zijn) heel normaal.
Rotavirus was ik te laat voor geloof ik, weet niet meer waarom ik die niet heb gedaan. Waterpokken kan pas vanaf 11 maanden, dus dan had je misschien nog net pech gehad.

Veel plezier in dierentuinen en bij opa en oma!

Rozetje had vanochtend zo'n stinkbroek dat ik het nu nog ruik... (ik heb 6 keer nagekeken dat ik zelf geen poep in mn haar/kleding heb)
Zoon om 06.30 wakker. Eruit en ontbeten en nog zo moe dat ik hem snel terug in bed heb gelegd voor een dutje voordat ie een ochtend naar de gastouder gaat en hij viel meteen in slaap!! Gek kind. Maar hoe beter hij overdag slaapt, hoe beter hij ‘s nachts slaapt en vice versa. Dus ik hoop dat dit dutje er voor zorgt dat hij als hij vanmiddag thuis is ook weer lekker slaapt.
Wat fijn, Dudette!

Hier ook zo, Billy. Man heeft van de week een nachtje in het ziekenhuis geslapen en zoon was helemaal over de emmer dat ik hem uit bed kwam halen, “papa!!! Papaaaaaa!!!! Papaaaaaa!!!”

Wat betreft de bof, mijn zusje heeft 2 keer de bof gehad. Als kind na de vaccinatie (en toen kreeg ze er kinkhoest achteraan) en vorig jaar nog een keer. Was wel even spannend, want wij zien elkaar bijna dagelijks, maar gelukkig was zoon niet besmet.
Even een controlevraagje:

De koorts in inmiddels over maar dreumes blijft aan ons lichaam geplakt want er komen kiezen door. Ik doe chamodent en paracetamol. Maar is dat plakken en vreselijk veel huilen normaal bij zoiets?
Jahoor westerpaviljoen.
Westerpaviljoen schreef:
12-10-2018 09:28
Even een controlevraagje:

De koorts in inmiddels over maar dreumes blijft aan ons lichaam geplakt want er komen kiezen door. Ik doe chamodent en paracetamol. Maar is dat plakken en vreselijk veel huilen normaal bij zoiets?
Ja dat is normaal. Of; zoals het antwoord op alle kindervragen: dat kan normaal zijn. Hangt van het kindje af.
rosings schreef:
12-10-2018 09:31
Ja dat is normaal. Of; zoals het antwoord op alle kindervragen: dat kan normaal zijn. Hangt van het kindje af.
Wat een heerlijk droog antwoord!
Ik vond dat zo irritant! en nog steeds, bij het zwanger zijn en toen ze net geboren was. Op alle vragen het zelfde antwoord: Ja dat kan! het hoeft niet nee, maar het kan.
rosings schreef:
12-10-2018 09:56
Ik vond dat zo irritant! en nog steeds, bij het zwanger zijn en toen ze net geboren was. Op alle vragen het zelfde antwoord: Ja dat kan! het hoeft niet nee, maar het kan.
Waarom doe je het dan zelluf?

Je kan ook zeggen

O westerpaviljoentje van me, ja ik kan me voorstellen dat dat zwaar is. Zal ik roti voor je maken (je graag) en een kusje op je bol

Had ik ook niet erg gevonden.....
Oh zo!

Sterkte westerpaviljoen, het is ook allemaal niet makkelijk, glaasje limonade? Alles komt goed!
Arme westerpaviljoen. En nu allemaal; Aaaaah!!

Nee even serieus, dat soort dagen horen er nu eenmaal bij.
Okay, moet er even aan wennen aangezien manneke normaal gesproken super relaxed is. Goed om te weten dank u.
Het zijn net mensen ;-). Jij zit ook niet iedere dag even goed in je vel.
@Dudette: wat fijn dat het beter gaat, denk dat 'relatie-apk' een goede term is ;-).

@Westerpaviljoen: sterkte! komt goed! kopje koffie?

@inenten: ik wist niet eens dat het mogelijk is om in te enten tegen waterpokken of rota! Waarom wordt dat niet gewoon even bij CB verteld :?: . Ook al is bijvoorbeeld waterpokken vrij onschuldig, scheelt toch weer wat leed. Of onzekerheid als je bijvoorbeeld een jonge baby erbij hebt.

@eigen willetje: die logica snap ik ook niet altijd :D. Hier gisteren nog aan tafel, en maar wijzen naar ons eten. Maar als'ie dan een hapje aangeboden krijgt: NEE, inclusief driftig nee schudden. Vervolgens weer azen op ons eten :-D .
happiness = reality - expectations
Heel herkenbaar met het azen op het eten maar er niks mee doen als ze het krijgt... tja wat wil je dan?!

Ik wist ook niet dat je je kan laten inenten voor waterpokken, ga er eens naar kijken.
Wij zijn nog steeds op vakantie dus daarom wat stil van mijn kant.

Dudette, fijn dat het wat beter gaat.

Weet iemand waar Lux is gebleven?

Hier ook pro-vaccinatie, maar we hebben geen oproep gehad voor waterpokken of rota. We doen wel mee aan een wetenschappelijk onderzoek over de werking van vaccinaties, volgende week komen ze bij ons thuis om wang- en neusslijm af te nemen.
Waterpokken en Rota moet je voor betalen, krijg je geen oproep voor. Rota is een orale suspensie dus geen injectie via de huid.

Ik had de rotarix besteld via de huisartsassistente. Zij stond er op dat deze toegediend zou worden door de huisarts. Assistente en de huisarts hadden beide nog nooit gehoord van vaccinatie tegen dit virus. De eerste suspensie heb ik braaf bij de huisarts laten doen. Ik vroeg waarom de huisarts het deed, zegt ze dat het was omdat ze niet wist dat het oraal was. Dus de tweede suspensie (het is tweedelig) heb ik thuis gegeven. De stickers van de flesjes plak je er bij in het vaccinatiebewijs van het cb boekje.
Rotavirus, wat is dat?
Ik wist ook niet dat je kon enten voor waterpokken...

Fijn dat het beter gaat tussen jullie Dudette! Hopelijk blijft het nu de goede kant op gaan :)

Nog een fijne vakantie Fiona! Waar zijn jullie ergens?
fiona2018 schreef:
12-10-2018 17:41
Weet iemand waar Lux is gebleven?
Van de week zag ik toevallig wel reacties in een ander topic.
Rotavirus en waterpokken zitten hier in Duitsland in het standaard inentingsprogramma. Ik blijf me erover verbazen wat een verschil er tussen buurlanden zit in die kwestie!

@aardbei-banaan
Rotavirus zorgt voor diaree, en vrijwel elk kind loopt het op in de eerste levensjaren. Maar een klein kind kan er héél ziek van worden en met uitdrogingsverschijnselen naar het ziekenhuis moeten. De inenting heeft ook een klein risico, maar dat moet je HA met je doornemen.
1-Aapje schreef:
12-10-2018 19:33
Van de week zag ik toevallig wel reacties in een ander topic.
Haha, dat was mij ook opgevallen ;-)

Weet iemand waar Obelix is?

(Mooi dat je mensen op een forum toch kan gaan missen)
Maartje2016 schreef:
12-10-2018 22:40
Haha, dat was mij ook opgevallen ;-)

Weet iemand waar Obelix is?

(Mooi dat je mensen op een forum toch kan gaan missen)
Dat vroeg ik mij ook af (en van Lux ook).

Wat fijn trouwens Dudette dat man en jij elkaar weer wat meer gevonden hebben,!

Pfff Elsa slaapt heerlijk maar ik ben klaarwakker, handig die zwangerschapshormonen....
Fijn hè Envelop. Dat was hier vorige keer de eerste zwangerschapskwaal. En de reden dat ik toen toch maar naar huisarts ben gegaan en zwanger bleek.

Ik zit al sinds 6 uur met twee kinderen op de bank te hangen.
Dankje voor de uitleg Dudette :)

Heb je daarna nog even kunnen slapen envelop?
Dat is ook vroeg zat Aapje!

Zoon was om 7.15 wakker en heeft toen nog lekker drie kwartier bij ons in bed gelegen, heerlijk zo!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven