Napraattopic deel 104

25-09-2018 10:00 3137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Coconuts12 schreef:
16-10-2018 10:22
Er zijn wel meer ongelovigen dan gelovigen in Nederland.
alsof elke moslim gelovig is. Ik ken moslims die amper in de moskee komen en al helemaal nooit koran lezen of bidden
*Labalade* schreef:
16-10-2018 10:30
Er zijn misschien minder mensen die actief hun christelijke geloof belijden door bijv kerkbezoek of inschrijving in het register. Dat zegt m.i. echte weinig over het aantal gelovigen in Nederland.
Echter niet alle ‘ongelovigen’ (je bedoelt niet-christen, niet-moslims en niet-joden? Of nog anderen?) zijn per definitie atheïst. Zoals de agnosten, om maar een groep te noemen. De natuurreligieuzen. Nog zo’n groep. Die worden niet geregistreerd (en/of erkend) en niet meegeteld. En zo zijn er nog een paar.
Ongeveer 25 procent noemt zichzelf atheïst, terwijl zo'n 17 procent in het bestaan van een god gelooft.
Gekopieerd uit de link.
anoniem_370063 wijzigde dit bericht op 16-10-2018 10:36
0.07% gewijzigd
Solomio schreef:
16-10-2018 10:33
Wat Labalade schrijft: ongelovigen geloven niet in een christelijke of islamitische god, maar heel vaak wel in een hogere macht.
Ik vind dat echt iets anders dan atheïsten.

Maar, als 17% van de Nederlanders in een god gelooft, dan zitten daar ook de moslims bij.
Snap ik niet dat mensen daar zo veel meer last van hebben dan van christenen.
Zulke mensen noemen ze agnosten.
¡Apagando las luces!
Vandaag wilde mijn zesjarige kind deodorant mee naar school, voor na de gymles. Ik moedig zijn reinheid natuurlijk aan maar het voelde best even een beetje uhm, vreemd ofzo. :$
S-Meds schreef:
16-10-2018 10:34
alsof elke moslim gelovig is. Ik ken moslims die amper in de moskee komen en al helemaal nooit koran lezen of bidden
Huh?
Miss-Pippilotta schreef:
16-10-2018 07:23
Heb je de Koran gelezen? Weet je wat de uitgangspunten binnen de Islam zijn?
Wat er letterlijk geschreven wordt over ongelovigen, andersgelovigen?
Heb je het gelezen en je er in verdiept?
Ja, heb ik en meer dan een beetje oppervlakkig ook. En als je het aandurft ga ik graag een discussie met je aan op niveau. Dan mag je jouw stellingen in theologische, exegetische, filosofische en culturele context poneren en zal ik ze met genoegen bestrijden of nuanceren. Als je daartoe niet in staat bent is dat prima, maar dan is jouw kennis net zo oppervlakkig als van degenen die je nu aanspreekt. Dus zeg het maar.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
16-10-2018 11:05
Ja, heb ik en meer dan een beetje oppervlakkig ook. En als je het aandurft ga ik graag een discussie met je aan op niveau. Dan mag je jouw stellingen in theologische, exegetische, filosofische en culturele context poneren en zal ik ze met genoegen bestrijden of nuanceren. Als je daartoe niet in staat bent is dat prima, maar dan is jouw kennis net zo oppervlakkig als van degenen die je nu aanspreekt. Dus zeg het maar.
Iets zegt me dat miss pippilotta vooral met eisegese stellingen zal komen 8-) . Maar mochten jullie deze topic openen, zet hier dan even een meelees-linkje? ^^
anoniem_370078 wijzigde dit bericht op 16-10-2018 11:12
Reden: Typo
0.15% gewijzigd
SombraOnline schreef:
16-10-2018 10:36
Zulke mensen noemen ze agnosten.
Nee, zeker niet.

Agnost zijn betekent dat je niet weet of er een hogere macht bestaat en denkt dat je het ook niet kunt weten.

Als je wel in een hogere macht gelooft ben je per definitie geen agnost.
Positivevibes schreef:
16-10-2018 11:13
Nee, zeker niet.

Agnost zijn betekent dat je niet weet of er een hogere macht bestaat en denkt dat je het ook niet kunt weten.

Als je wel in een hogere macht gelooft ben je per definitie geen agnost.
Dan moet ik even mijn levensbeschouwing docent aanspreken en hem vertellen dat ie me verkeerde dingen heeft geleerd :rofl:
¡Apagando las luces!
Het zwartepietentopic blijft weg.

En vragen erover zijn ook verboden. Ik ben wel benieuwd of er ook gewaarschuwd of geband is/gaat worden nav bepaalde uitspraken. Maar dat mag niet gevraagd worden dus.
Lucifer2018 schreef:
16-10-2018 10:37
Huh?
ja gek he? De meeste moslim zijn trouwen zo seculier als de meeste christenen
S-Meds schreef:
16-10-2018 11:39
ja gek he? De meeste moslim zijn trouwen zo seculier als de meeste christenen

Volgens hadden Solo, Coconut en ik het helemaal nergens het over moslims (of christenen). Maar over ongelovigen.

Dus vandaar mijn huh?
Geen idee waarom je haar quotte en waar jij het ineens over had.

dinsdag 16 oktober 2018 10:22

Solomio schreef: ↑16-10-2018 10:20
Ook daar: niet het grootste deel van Nederland is atheïst.

Lucifer2018 schreef:
16-10-2018 11:42
Volgens hadden Solo, Coconut en ik het helemaal nergens het over moslims (of christenen). Maar over ongelovigen.

Dus vandaar mijn huh?

Dit.
Pipistrello schreef:
16-10-2018 11:32

En vragen erover zijn ook verboden. Ik ben wel benieuwd of er ook gewaarschuwd of geband is/gaat worden nav bepaalde uitspraken. Maar dat mag niet gevraagd worden dus.

In het bantopic kun je zien dat een aantal uit dat topic een ban hebben gekregen. Zeer terecht imo.
Pipistrello schreef:
16-10-2018 11:32

Belachelijk. Als het probleem is dat er provocerende en ongepaste berichten worden geplaatst, dan mag je aannemen dat de mensen die dat doen ook gewoon volgens de regels daarop aangesproken worden.

Lekker makkelijk weer. De kop in het zand tactiek.
YouWish schreef:
16-10-2018 11:48
In het bantopic kun je zien dat een aantal uit dat topic een ban hebben gekregen. Zeer terecht imo.
Kijk ik er dan overheen? Ik zie er gisteravond maar 1. En dat is wmb rijkelijk weinig en bijzonder licht bestraft.
Positivevibes schreef:
16-10-2018 11:50
Kijk ik er dan overheen? Ik zie er gisteravond maar 1. En dat is wmb rijkelijk weinig en bijzonder licht bestraft.
Eens.
Positivevibes schreef:
16-10-2018 11:50

Ik geloof dat de to ook een ban heeft. Daarnaast krijg je altijd eerst 24 uur toch? Mocht je daarna weer in de fout gaan wordt de ban steeds langer.
YouWish schreef:
16-10-2018 11:54
Ik geloof dat de to ook een ban heeft. Daarnaast krijg je altijd eerst 24 uur toch? Mocht je daarna weer in de fout gaan wordt de ban steeds langer.

Het begint met een waarschuwing, die staan niet in het bantopic.
24 uur en meer horen in het bantopic.

Dus.. ik zie geen bannen.
Lucifer2018 schreef:
16-10-2018 11:42

Dus vandaar mijn huh?

ik reageerde op pipistrella maar soms quote ik er maar wat op los, combinatie bril kwijt en warrig type
YouWish schreef:
16-10-2018 11:48
Alleen fleurtje alias je-weet-wel. de rest niet. belachelijk
Pipistrello schreef:
16-10-2018 11:59
Het begint met een waarschuwing, die staan niet in het bantopic.
24 uur en meer horen in het bantopic.

Dus.. ik zie geen bannen.
Fleurtje en de to hebben beide een ban.
ik vraag me toch af wat de lol is van mensen die ik al jaren onder de negeerknop heb staan om me zo obsessief te blijven volgen. Ik zie altijd zodra ik ergens iets post direct eronder weer al die negeerknop-types opduiken. Ik lees ze niet (tenzij anderen ze quoten), ik reageer dus nooit, dus waarom ze dan toch blijven proberen?

Daar begrijp ik nou niks van.
Am Yisrael Chai!
S-Meds schreef:
16-10-2018 12:07
ik reageerde op pipistrella maar soms quote ik er maar wat op los, combinatie bril kwijt en warrig type
Aha. :-D
fashionvictim schreef:
16-10-2018 12:10
ik vraag me toch af wat de lol is van mensen die ik al jaren onder de negeerknop heb staan om me zo obsessief te blijven volgen. Ik zie altijd zodra ik ergens iets post direct eronder weer al die negeerknop-types opduiken. Ik lees ze niet (tenzij anderen ze quoten), ik reageer dus nooit, dus waarom ze dan toch blijven proberen?

Daar begrijp ik nou niks van.
Om je uit te lokken.
¡Apagando las luces!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven