Napraattopic deel 104
dinsdag 25 september 2018 om 10:00
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zondag 21 oktober 2018 om 08:50
Maar kun je bij napraat dan niet gelijk naar de laatste pagina gaan? Via welk blad ga je naar napraat?yette schreef: ↑21-10-2018 08:45Bij topics waarin ik nooit heb gereageerd, kom ik op de eerste pagina terecht.
Bij topics waar ik wel op heb gereageerd kom ik bij mijn eerste reactie uit. Dus in het geval van deze Napraat: binnenkomst steevast op pagina 33, doorklikken naar de laatste pagina en vervolgens terug bladeren naar waar ik gebleven was.
Soms laadt de pagina trouwens maar drie berichten en ontbreekt het 'lees meer' knopje. Dan moet ik refreshen om dat knopje te zien en verder naar beneden te kunnen scrollen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zondag 21 oktober 2018 om 08:59
Ik doe het net zoals Yette. Ik kan niet meteen naar de laatste pagina springen (ik heb ook geen idee over welk wolkje je het hebt, waarschijnlijk zie je dat mobiel niet). Ik kom een topic altijd binnen via de eerste pagina (als ik er nog niet in het gereageerd) of via de pagina waarop mijn eerste reactie staat. Via welke lijst of welk tabblad ik het ook probeer.

zondag 21 oktober 2018 om 09:06
Via 'Gereageerd'.
En ja, bij binnenkomst op pagina 33 kan ik inderdaad direct doorklikken naar de volgende pagina's:
1 ... 31 32 33 34 35 ... 115
We zitten nu op 115, dus dat is slechts één keer doorklikken.
Maar als ik de laatste zeven pagina's niet heb gelezen, moet ik eerst via 115 naar 111. Vanaf 111 kan ik maar twee bladzijden direct terugbladeren. Dus moet ik vervolgens eerst naar 109 om op 108 te kunnen klikken.
Volg je het nog?
En ja, bij binnenkomst op pagina 33 kan ik inderdaad direct doorklikken naar de volgende pagina's:
1 ... 31 32 33 34 35 ... 115
We zitten nu op 115, dus dat is slechts één keer doorklikken.
Maar als ik de laatste zeven pagina's niet heb gelezen, moet ik eerst via 115 naar 111. Vanaf 111 kan ik maar twee bladzijden direct terugbladeren. Dus moet ik vervolgens eerst naar 109 om op 108 te kunnen klikken.
Volg je het nog?

zondag 21 oktober 2018 om 09:11
Achter een topic staat een wolkje met het aantal reacties erachter. Via dat wolkje kom je op de laatste pagina. Ook op telefoon.Trotter schreef: ↑21-10-2018 08:59Ik doe het net zoals Yette. Ik kan niet meteen naar de laatste pagina springen (ik heb ook geen idee over welk wolkje je het hebt, waarschijnlijk zie je dat mobiel niet). Ik kom een topic altijd binnen via de eerste pagina (als ik er nog niet in het gereageerd) of via de pagina waarop mijn eerste reactie staat. Via welke lijst of welk tabblad ik het ook probeer.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zondag 21 oktober 2018 om 09:13
Ja klopt, zie het nu ook. Maar als je via actieve topics gaat is het wolkje zwart en kom je in 1 keer op de laatste post.
zondag 21 oktober 2018 om 09:16
Dat tekstballonnetje bedoel je? Als ik (met heel veel moeite, want veel te klein) daarop klik kom ik op https://www.viva.nl/werk-en-leven/
zondag 21 oktober 2018 om 09:22
zondag 21 oktober 2018 om 09:22
Raar, als het zwart is kom ik op de laatste pagina. Het hoort zo te zijn dat je dan bij je laatst gelezen bericht komt maar dat is teveel gevraagd natuurlijk.
zondag 21 oktober 2018 om 09:23
Ja dat bedoel ik. Ook als je via actieve topics gaat? Als het wolkje zwart is?Trotter schreef: ↑21-10-2018 09:16Dat tekstballonnetje bedoel je? Als ik (met heel veel moeite, want veel te klein) daarop klik kom ik op https://www.viva.nl/werk-en-leven/
zondag 21 oktober 2018 om 09:27
Nopealiva schreef: ↑21-10-2018 09:22topics/active
Als je via deze pagina gaat kan je wel op het balonnetje klikken.

zondag 21 oktober 2018 om 09:38
aliva schreef: ↑21-10-2018 09:22topics/active
Als je via deze pagina gaat kan je wel op het balonnetje klikken.
Via deze link kom ik inderdaad wel bij de laatste pagina. Maar nog steeds niet bij mijn laatstgelezen bericht.
Via alle andere lijstjes en tabbladen kom ik bij mijn eerste eigen bericht.
zondag 21 oktober 2018 om 10:07
Hier ook. Ik heb gemerkt dat als ik op mijn iphone instel dat het scherm niet automatisch kantelt, dat het ontbreken van de lees meer knop opgelost is.yette schreef: ↑21-10-2018 08:45Bij topics waarin ik nooit heb gereageerd, kom ik op de eerste pagina terecht.
Bij topics waar ik wel op heb gereageerd kom ik bij mijn eerste reactie uit. Dus in het geval van deze Napraat: binnenkomst steevast op pagina 33, doorklikken naar de laatste pagina en vervolgens terug bladeren naar waar ik gebleven was.
Soms laadt de pagina trouwens maar drie berichten en ontbreekt het 'lees meer' knopje. Dan moet ik refreshen om dat knopje te zien en verder naar beneden te kunnen scrollen.
zondag 21 oktober 2018 om 10:10
Ja, eens.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zondag 21 oktober 2018 om 10:13

zondag 21 oktober 2018 om 10:18
Uhm, dat kan een forum natuurlijk niet weten he? Welk bericht je het laatst gelezen hebt

Wel handig zou ik vinden, gewoon de laatste pagina die je geopend hebt. En niet waar je het laatst hebt gepost.
Ik heb overigens geen wolkjes? Kan wel meteen naar de laatste pagina door op het paginanummer te klikken.
zondag 21 oktober 2018 om 10:27
*Labalade* schreef: ↑21-10-2018 10:18Uhm, dat kan een forum natuurlijk niet weten he? Welk bericht je het laatst gelezen hebt![]()
Andere fora kunnen dat wel, dus waarom reageer je daar zo raar op?

zondag 21 oktober 2018 om 10:34
Idem.
Edit: Net geprobeerd en kan er weinig chocola van maken. Via 'actief' kon ik wel op het tekstwolkje klikken en ga ik vervolgens naar de eerste pagina (
In ieder geval niet wat ik wil.
anoniem_113882 wijzigde dit bericht op 21-10-2018 10:37
59.31% gewijzigd

zondag 21 oktober 2018 om 10:36
*Labalade* schreef: ↑21-10-2018 10:18Uhm, dat kan een forum natuurlijk niet weten he? Welk bericht je het laatst gelezen hebt![]()
Het is niet zo moeilijk hoor. Je onthoudt gewoon wanneer iemand voor het laatst een topic heeft bezocht en bij een volgende bezoek ga je vanaf die datum plus tijdstip verder. Alle forums die ik ken hebben dat.