Dreumes topic III
zaterdag 8 september 2018 om 22:05
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij
zaterdag 20 oktober 2018 om 22:47
Welkom hier Wollentrui en Kashri!
Eten/slapen: wij eten ergens tussen half 6 en half 7. Om 19u naar boven, tandenpoetsen, boekjes lezen etc en om half 8 ligt zoon in bed. 20u slaapt ie ook echt.
Traktatie: ik heb afgelopen jaar een smily getekend op mandarijntjes en er een zacht smily balletje bij gedaan, samen in een zakje. Voor de juffen chocola.
Wintertijd: ik denk dat ik maar gewoon afwacht wat het effect wordt.
Third shift, wil dat zeggen al t regelwerk rondom een kind? Zo ja, dan heb ik die voor 90%. De overige 10% doet vriend op verzoek van mij, dus daar stop ik ook energie in haha. Ik doe t overigens zelf hoor, ben gewoon een regelneef.
Eten/slapen: wij eten ergens tussen half 6 en half 7. Om 19u naar boven, tandenpoetsen, boekjes lezen etc en om half 8 ligt zoon in bed. 20u slaapt ie ook echt.
Traktatie: ik heb afgelopen jaar een smily getekend op mandarijntjes en er een zacht smily balletje bij gedaan, samen in een zakje. Voor de juffen chocola.
Wintertijd: ik denk dat ik maar gewoon afwacht wat het effect wordt.
Third shift, wil dat zeggen al t regelwerk rondom een kind? Zo ja, dan heb ik die voor 90%. De overige 10% doet vriend op verzoek van mij, dus daar stop ik ook energie in haha. Ik doe t overigens zelf hoor, ben gewoon een regelneef.
zaterdag 20 oktober 2018 om 23:02
Mijn zoontje vond de bellen met 6 maanden al prachtig om naar te kijken hoor.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
zondag 21 oktober 2018 om 07:02
Zo poehee ik ben al vanaf half 5 wakker. De hond had buikpijn. Dus naar buiten en medicijnen geven. Ik was zo wakker, kon niet meer slapen. En toen werd zoon ineens om 6u wakker. Dat is echt heel lang geleden, kleine tegenvaller want ik sliep weer bijna. En 't is mijn ochtend van dit weekend dus ik baal er flink van dat ik en hond en dreumes heb gedaan. Vriend wordt dus gewoon niet wakker van dat soort dingen. Kan ik me echt kwaad om maken soms. Gelukkig is zoon wel lief aan 't spelen nu. Ik neem zo nog maar een kopje koffie geloof ik...
@traktatie idd pinterest. Wij hadden een soepstengel als hengel met doosje rozijnen eraan met vis er op geplakt. Koste even half uurtje maar iedereen vond 't leuk. Had niks voor de juffen, had ik idd best kunnen doen
En wat betreft die third shift, vriend doet echt wel dingen (klussen, ikea, zolder opruimen, tuinieren) maar de wekelijkse belangrijke dingen (poetsen, luiers, was, boodschappen, of er genoeg melk is en pap etc) dat moet ik allemaal bijhouden. Kan wel aan hem vragen of hij wat doet en doet 't dan ook maar uit zichzelf nauwelijks. Bijvoorbeeld kan gerust het laatste beetje melk opdrinken en dan boodschappen doen en niet er aan denken ook melk mee te nemen. Mits ik het nadrukkelijk heb gevraagd. En dan nog kan hij thuiskomen zonder melk. Of zoals nu: we hebben een witte trap en een hond met donkere haren. Das dus een nogal rottige combi. Die moet dus minimaal 1x pw gezogen worden. Dat weet hij echt wel. Maar hij doet het niet. En 1x pm maak ik hem goed schoon met een dweil en cif etc om alle vuil er af te halen. Dat moet ook wel dit weekend.en met mijn rug red ik dat nu niet. Dus moet ik het vragen. En soms irriteert me dat mateloos. Doe nou eens iets uit jezelf man, je bent toch geen kleuter! Verder kookt hij wel bijna altijd en dat vind ik super want ik heb er een hekel aan
zondag 21 oktober 2018 om 07:28
Hier doen ze dat niet. Meestal rozijnen, bellenblaas, fruit of iets van een boekje/speeltje oid. Ik vind het vooral eigenlijk gewoon niet nodig voor zulke jonge kinderen, maar ach.
@teckel: oeh da’s welverg vroeg, succes! Wij hebben ook een witte trap en zwarte katten, maar ook een schoonmaakster omdat ik niet tevreden ben over man’s schoonmaakkwaliteiten
Die poetst niet, die aait het aanrecht.
Zij komt op woensdag, we ruimen de keuken en woonkamer iedere avond op en dan gaat er nog zo’n 1-2x per week een stofzuiger door het huis. Verder wel eens zo’n kant en klaar doekje over toilet/wastafel ed als het vroegtijdig vies is, maar de grote schoonmaak hebben wij bijna volledig uitbesteed. En als we op vakantie zijn doet ze dingen als de keukenkastjes vanbinnen enzo. Of soms blijft ze wat langer voor een extra klus.
Hier is man chef klussen, vuilnis en kattenbakken. En chef koken, al kook ik ook wel, maar hij het vaakst. Ook hier heb ik daar een hekel aan.
Ik ben chef was/kleding (incl het tijdig aanschaffen ervan voor zoon, maar dat vind ik een van de leukste dingen die er is dus dat zie ik absoluut niet als straf
En de verdeling is niet heel strak hoor. Ik doe ook wel eens een kattenbak/vuilnis en mijn man doet altijd die dingen met waternet en meterstanden enzo. En hij doet de belastingaangifte want als hij het doet krijg ik altijd wel een paarhonderd euro terug en als ik het doe niks
Ik denk dan juist aan de gewone facturen enzo en de meer frivole administratie: verjaardagen, sinterklaas regelen, kaartje sturen bij een geboorte/overlijden, dat soort dingen.
Tuin, boodschappen, ed doen we samen en dan kijkt hij ook gewoon naar voorraden enzo.
Dus hier gaat het wel redelijk eerlijk volgens mij. De een ruimt ‘s avonds op, de ander stopt zoon in bed en de volgende dag andersom. In het weekend 1 zorg- en 1 uitslaapdag.
Maar het belangrijkste is denk ik dat we ff van elkaar overnemen als er iets is. Ik had een presentatie van de week en de avond van tevoren doet man dan zoon EN keuken + woonkamer opruimen. Paar weken geleden had hij enorme hoofdpijn en ben ik er ‘s ochtends een keertje extra uitgegaan.
En wat betreft niet horen van zoon: man is tegenwoordig eerder wakker van zoon dan ik meestal. Maar als ik geen nachtdienst heb slaap ik met oordoppen in, dan slaap ik veel lekkerder nl. Nachtdienst is hier tot 06:30. Daarna begint de ochtendshift voor de ander. Dat hebben we heel bewust zo afgesproken zodat het voor ons beiden gewoon duidelijk is wat we van elkaar verwachten. Niet liggen hopen dat de ander eruit gaat, nee het is jouw nacht of het is niet jouw nacht en als het niet jouw nacht is zoekt de ander het maar uit, bot gezegd.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
zondag 21 oktober 2018 om 07:59
Ik vind het ook niet nodig. Zoon trakteert dus iets wat ter plekke op gaat en redelijk gezond is. Dat laatste is officieel ook overigs beleid bij kdv.
zondag 21 oktober 2018 om 08:04
Bedankt voor de eet tips dames! Gaat voor ons alledrie even wennen worden, zo laat eten.
Welkom wollentrui en kashri!
Ik denk dat het bij ons wel een beetje gelijk is verdeeld qua zorg en huishouden.
Ik heb 2 maanden niet gewerkt terwijl zoon wel naar de opvang ging dus toen was het huishouden volledig voor mijn rekening. Vriend haalt de grote boodschappen (of samen) en kookt 8 van de 10 keer. Hij is meestal degene die de vuilniszak verwisseld en de container aan straat zet.
Qua zorg van zoon doe ik doordeweeks het meest omdat ik meer thuis ben maar wanneer vriend van zijn werk thuis komt verschoont hij ook luiers etc. In het weekend verdelen we de zorg gelijk. Gisterochtend mocht ik uitslapen, deze ochtend vriend.
Welkom wollentrui en kashri!
Ik denk dat het bij ons wel een beetje gelijk is verdeeld qua zorg en huishouden.
Ik heb 2 maanden niet gewerkt terwijl zoon wel naar de opvang ging dus toen was het huishouden volledig voor mijn rekening. Vriend haalt de grote boodschappen (of samen) en kookt 8 van de 10 keer. Hij is meestal degene die de vuilniszak verwisseld en de container aan straat zet.
Qua zorg van zoon doe ik doordeweeks het meest omdat ik meer thuis ben maar wanneer vriend van zijn werk thuis komt verschoont hij ook luiers etc. In het weekend verdelen we de zorg gelijk. Gisterochtend mocht ik uitslapen, deze ochtend vriend.
zondag 21 oktober 2018 om 10:18
Hier is de derde shift voor een groot deel voor mijn rekening. Mijn man werkt (veel) meer dus dat is niet meer dan logisch. Tuin, schoonmaken, opruimen, wassen, stofzuigen, administratie (incl. belastingaangifte, meterstanden e.d.), kleding en cadeautjes kopen doe ik.
Hij kookt meestal (op de dagen dat hij thuis is met het eten), doet klusjes en zet het vuilnis buiten. Oh en hij dweilt, daar heb ik zo'n hekel aan..
We doen samen 1x per week de grote boodschappen en gaan meestal samen naar de afspraken van het CB/artsen.
Misschien is dit de goden verzoeken, maar dochter slaapt al de hele week van 19.00 - 8.30, met slechts één huiltje om 6.30. Misschien weten een aantal van jullie nog wat voor helse nachten we gehad hebben al die tijd, er lijkt eindelijk een einde aan te zijn gekomen! Heel welkom aangezien ik net zwanger ben en zelf ook het klokje rond slaap.
Hij kookt meestal (op de dagen dat hij thuis is met het eten), doet klusjes en zet het vuilnis buiten. Oh en hij dweilt, daar heb ik zo'n hekel aan..
We doen samen 1x per week de grote boodschappen en gaan meestal samen naar de afspraken van het CB/artsen.
Misschien is dit de goden verzoeken, maar dochter slaapt al de hele week van 19.00 - 8.30, met slechts één huiltje om 6.30. Misschien weten een aantal van jullie nog wat voor helse nachten we gehad hebben al die tijd, er lijkt eindelijk een einde aan te zijn gekomen! Heel welkom aangezien ik net zwanger ben en zelf ook het klokje rond slaap.
zondag 21 oktober 2018 om 10:52
zondag 21 oktober 2018 om 10:53
Ik lees hier ook mee en wil graag weer bij jullie aansluiten, nog 2 weken en zoonlief is een dreumes!
Gefeliciteerd voor alle zwangeren!
Fiona wat heerlijk dat ze zo goed slaapt
geniet ervan.
Traktatie kdv gaat hier ook knijpfruit met een labeltje eraan worden. Hier wordt iid knijpfruit, rozijntjes, mini ontbijtkoek gegeven.
Third shift komt ook hier grotendeels op mij neer, ik werk minder en maak me er drukker om. Manlief stoort zich niet snel aan dingen als het huishouden. Het koken doet hij meestal en we doen samen weekboodschappen. Hij regelt dan weer de zaken op en om het huis.
We geven zoon dan ook potjes op man z’n werkdagen omdat hij pas rond 18.30 thuis is. Zoon eet hier tussen 17.30-18u en gaat rond 19u naar bed. Slaapt dan vaak rond 19.30 tot 7u. Helaas de afgelopen nachten voor het eerst sinds maanden weer snachts wakker dat is weer even wennen. Vannacht maar een dikker slaapzakje proberen en hopen dat kou de boosdoener is. Al zit hij in een sprong/tandjes fase (of hij is gewoon vervelend) want overdag ook wat aanhankelijker en vooral overdag niet willen slapen.
Verder een vraagje zijn er hier meer dreumessen met korte benen? Al z’n broekjes in maat 74 zitten nu erg strak, maar maat 80/86 is qua lengte veel te lang (ik heb veel kleding gekregen, maar bij Hema/Lidl/hm gekeken en dat is ook echt te lang) is er toevallig een merk (niet al te duur) dat wat korter is?
Gefeliciteerd voor alle zwangeren!
Fiona wat heerlijk dat ze zo goed slaapt
Traktatie kdv gaat hier ook knijpfruit met een labeltje eraan worden. Hier wordt iid knijpfruit, rozijntjes, mini ontbijtkoek gegeven.
Third shift komt ook hier grotendeels op mij neer, ik werk minder en maak me er drukker om. Manlief stoort zich niet snel aan dingen als het huishouden. Het koken doet hij meestal en we doen samen weekboodschappen. Hij regelt dan weer de zaken op en om het huis.
We geven zoon dan ook potjes op man z’n werkdagen omdat hij pas rond 18.30 thuis is. Zoon eet hier tussen 17.30-18u en gaat rond 19u naar bed. Slaapt dan vaak rond 19.30 tot 7u. Helaas de afgelopen nachten voor het eerst sinds maanden weer snachts wakker dat is weer even wennen. Vannacht maar een dikker slaapzakje proberen en hopen dat kou de boosdoener is. Al zit hij in een sprong/tandjes fase (of hij is gewoon vervelend) want overdag ook wat aanhankelijker en vooral overdag niet willen slapen.
Verder een vraagje zijn er hier meer dreumessen met korte benen? Al z’n broekjes in maat 74 zitten nu erg strak, maar maat 80/86 is qua lengte veel te lang (ik heb veel kleding gekregen, maar bij Hema/Lidl/hm gekeken en dat is ook echt te lang) is er toevallig een merk (niet al te duur) dat wat korter is?
zondag 21 oktober 2018 om 10:58
Ik heb zoon inmiddels in 92. Da’s nog enigszins te groot en wijd maar met van die touwtjes om het middel in veel broekjes, bretels en de pijpen omslaan lukt het wel. Ik vind dat wel schattig staan
maar heb ook geen zin om halverwege de winter weer een hele nieuwe set kleren te moeten aanschaffen. Ik vind Zara altijd wijd vallen trouwens.
@WP: dus eigk ben jij de vrouw in jullie relatie?
@WP: dus eigk ben jij de vrouw in jullie relatie?
lux- wijzigde dit bericht op 21-10-2018 11:17
24.30% gewijzigd
zondag 21 oktober 2018 om 11:11
Welkom budgy86. Heb je al eens bij de C&A gekeken? Die broekjes vond ik vrij wijd vallen. Hier hebben we juist het tegenovergestelde probleem, dochter heeft geen kont. Ze heeft dus in lengte 86/92 nodig, maar de broeken zakken van haar billen af.
Westerpaviljoen, je doet hier een beetje voorkomen alsof jij alles doet (al het huishouden, schoonmaak, de ochtenden en meer werken) en je vrouw helemaal niets. Ik kan me niet voorstellen dat dat echt zo is. En als dat wel zo is zou ik toch eens met elkaar om de tafel gaan zitten, want dat is niet gezond.
Westerpaviljoen, je doet hier een beetje voorkomen alsof jij alles doet (al het huishouden, schoonmaak, de ochtenden en meer werken) en je vrouw helemaal niets. Ik kan me niet voorstellen dat dat echt zo is. En als dat wel zo is zou ik toch eens met elkaar om de tafel gaan zitten, want dat is niet gezond.
zondag 21 oktober 2018 om 11:24
Ik zal even eerlijk zijn:fiona2018 schreef: ↑21-10-2018 11:11Welkom budgy86. Heb je al eens bij de C&A gekeken? Die broekjes vond ik vrij wijd vallen. Hier hebben we juist het tegenovergestelde probleem, dochter heeft geen kont. Ze heeft dus in lengte 86/92 nodig, maar de broeken zakken van haar billen af.
Ja ik doe het meeste van de was en opvouwen ja ik maak de keuken altijd schoon en zij kookt. The third shift doet zij wel iets meer dan ik. Ja ik breng en haal m naar kdv 2 keer en zij 1 keer. En ja zaterdag en zondagochtend ga ik met hem aan de rol. Ja ik doe ook de grote boodschappen en vuilnis. Maar ik ga straks weer naar Feyenoord en zij traint 2 keer per week voor haar sport en doet 1 wedstrijd. Ik vind t wel prima zo.
zondag 21 oktober 2018 om 11:26
Neuh dat valt wel mee. Ik ben alleen heel geëmancipeerd opgevoed zonder vader. Dan ga je we bewust nadenken en doen over jouw rol als vader. Ik ben zijn vader en zijn papa. Dat laatste heb ik nooit gehad.lux- schreef: ↑21-10-2018 10:58Ik heb zoon inmiddels in 92. Da’s nog enigszins te groot en wijd maar met van die touwtjes om het middel in veel broekjes, bretels en de pijpen omslaan lukt het wel. Ik vind dat wel schattig staanmaar heb ook geen zin om halverwege de winter weer een hele nieuwe set kleren te moeten aanschaffen. Ik vind Zara altijd wijd vallen trouwens.
@WP: dus eigk ben jij de vrouw in jullie relatie?![]()
zondag 21 oktober 2018 om 19:37
De hele middag bijgelezen (telkens een stukje), maar ik ben weer bij!
Gefeliciteerd CHL!
Welkom bijna- en net dreumesmama’s!
Dochter is eerder kort en stevig, C&A werkt hier t best. Pijpen omslaan en dan is t top. Had laatst tweedehands een aantal broeken gekocht (geen idee welk merk) en die kon ik allemaal meteen doorgeven want dochter protesteerde zodra ze door haar knieen ging. Te strak.
Derde trimester is begonnen en dat merk ik wel. Dochter dragen, lang op de grond zitten, stofzuigen.. het gaat allemaal nog wel, maar niet te lang. En ik moet soms echt kiezen wat ik wel en niet doe vanwege die k*t-ischias. Ik stel maar gewoon niet te hoge eisen aan mezelf en doe middagdutjes wanneer dat maar kan. Je leert wel loslaten zo
Wintertijd ga ik niet op voorbereiden, maar als ze écht niet vanzelf meeschuift met de tijd, ga ik met een kwartiertje per paar dagen zorgen dat we weer bij onze eigen bedtijd (19:00/19:30) uitkomen.
Gefeliciteerd CHL!
Welkom bijna- en net dreumesmama’s!
Dochter is eerder kort en stevig, C&A werkt hier t best. Pijpen omslaan en dan is t top. Had laatst tweedehands een aantal broeken gekocht (geen idee welk merk) en die kon ik allemaal meteen doorgeven want dochter protesteerde zodra ze door haar knieen ging. Te strak.
Derde trimester is begonnen en dat merk ik wel. Dochter dragen, lang op de grond zitten, stofzuigen.. het gaat allemaal nog wel, maar niet te lang. En ik moet soms echt kiezen wat ik wel en niet doe vanwege die k*t-ischias. Ik stel maar gewoon niet te hoge eisen aan mezelf en doe middagdutjes wanneer dat maar kan. Je leert wel loslaten zo
Wintertijd ga ik niet op voorbereiden, maar als ze écht niet vanzelf meeschuift met de tijd, ga ik met een kwartiertje per paar dagen zorgen dat we weer bij onze eigen bedtijd (19:00/19:30) uitkomen.
zondag 21 oktober 2018 om 20:46
Dat lijkt me ook pittig Dudette. Maar die middagdutjes zijn wel heel fijn
Pff ik ben al de hele dag sjacho omdat mijn nieuwe fiets vannacht brutaal uit onze afgesloten achtertuin is gestolen. Ik had altijd barrels maar nu een keer gespaard en een mooie nieuwe fiets met nieuw kinderstoeltje en bijpassende fietstassen gekocht voor een flink bedrag. Hij staat normaal ook altijd in de schuur maar vanwege de verbouwing staat de schuur vol dus nu stond ie even in de tuin. Waar een of andere !@#$ hem dus gewoon uit heeft gejat. Weg fiets
.
En om het feest compleet te maken: de tuin valt schijnbaar niet onder onze inboedelverzekering. Athans, niet de fiets die in die tuin stond. Dus naar een vergoeding kan ik ook fluiten.
Pff ik ben al de hele dag sjacho omdat mijn nieuwe fiets vannacht brutaal uit onze afgesloten achtertuin is gestolen. Ik had altijd barrels maar nu een keer gespaard en een mooie nieuwe fiets met nieuw kinderstoeltje en bijpassende fietstassen gekocht voor een flink bedrag. Hij staat normaal ook altijd in de schuur maar vanwege de verbouwing staat de schuur vol dus nu stond ie even in de tuin. Waar een of andere !@#$ hem dus gewoon uit heeft gejat. Weg fiets
En om het feest compleet te maken: de tuin valt schijnbaar niet onder onze inboedelverzekering. Athans, niet de fiets die in die tuin stond. Dus naar een vergoeding kan ik ook fluiten.
zondag 21 oktober 2018 om 21:03
Hi allen!
Ik mag me hier over ruim 6 weken pas melden, maar lees hier al een tijdje mee, omdat dochter toch meer dreumes dan baby is de laatste tijd.
Toch alvast even een vraagje: wat is nou hét cadeau voor haar eerste verjaardag? Het zit vlak op Sinterklaas, dan gaat ze alleen kleine dingetjes krijgen, maar we zijn dus op zoek naar een wat groter cadeau.
We wilden eerst zo’n wheeliebug, maar dochter loopt al los, dus denk niet dat dat haar nog echt interesseert.
Keukentje is leuk, maar met die kleine dingetjes kan ze weer niks nog.
Loopfiets zou kunnen, maar dan wel met 3/4 wielen, en dat vind ik eigenlijk wat zonde, omdat ik die fietsen die je om kunt bouwen naar tweewieler niet mooi vind en we geen zin hebben om volgend jaar dan weer een fiets te kopen..
Kortom, ik weet het werkelijk niet.. Wat hebben jullie gegeven?
Ik mag me hier over ruim 6 weken pas melden, maar lees hier al een tijdje mee, omdat dochter toch meer dreumes dan baby is de laatste tijd.
Toch alvast even een vraagje: wat is nou hét cadeau voor haar eerste verjaardag? Het zit vlak op Sinterklaas, dan gaat ze alleen kleine dingetjes krijgen, maar we zijn dus op zoek naar een wat groter cadeau.
We wilden eerst zo’n wheeliebug, maar dochter loopt al los, dus denk niet dat dat haar nog echt interesseert.
Keukentje is leuk, maar met die kleine dingetjes kan ze weer niks nog.
Loopfiets zou kunnen, maar dan wel met 3/4 wielen, en dat vind ik eigenlijk wat zonde, omdat ik die fietsen die je om kunt bouwen naar tweewieler niet mooi vind en we geen zin hebben om volgend jaar dan weer een fiets te kopen..
Kortom, ik weet het werkelijk niet.. Wat hebben jullie gegeven?
zondag 21 oktober 2018 om 21:29
Moondancer schreef: ↑21-10-2018 20:46Dat lijkt me ook pittig Dudette. Maar die middagdutjes zijn wel heel fijn![]()
Pff ik ben al de hele dag sjacho omdat mijn nieuwe fiets vannacht brutaal uit onze afgesloten achtertuin is gestolen. Ik had altijd barrels maar nu een keer gespaard en een mooie nieuwe fiets met nieuw kinderstoeltje en bijpassende fietstassen gekocht voor een flink bedrag. Hij staat normaal ook altijd in de schuur maar vanwege de verbouwing staat de schuur vol dus nu stond ie even in de tuin. Waar een of andere !@#$ hem dus gewoon uit heeft gejat. Weg fiets![]()
.
Oh wat balen zeg!
zondag 21 oktober 2018 om 21:39
Cadeaus: keukentje kan al wel. Al is het maar om een half uur lang de deuren open en dicht te doen
En geld besparen op speelgoed heb ik opgegeven. Het is veel belangrijker om koter bezig te houden dan bedenken hoeveel maanden of jaren hij er mee speelt. Wij hebben de Pukylino voor de eerste verjaardag gekregen en dat was een dikke hit.
Nu een jaar later heeft peuter een Puky wagenparkje met Pukylino, Puky 3-wieler, Puky 2-wieler en een Puky step met 3 wielen. En met Sinterklaas komt er een microstep bij. Gewoon om hem lekker in beweging te houden.
En geld besparen op speelgoed heb ik opgegeven. Het is veel belangrijker om koter bezig te houden dan bedenken hoeveel maanden of jaren hij er mee speelt. Wij hebben de Pukylino voor de eerste verjaardag gekregen en dat was een dikke hit.
Nu een jaar later heeft peuter een Puky wagenparkje met Pukylino, Puky 3-wieler, Puky 2-wieler en een Puky step met 3 wielen. En met Sinterklaas komt er een microstep bij. Gewoon om hem lekker in beweging te houden.