Het grote speelgoedtopic 2018
woensdag 24 oktober 2018 om 23:17
Ik snap het ook nog steeds niet, mijn grootste wens was om zo’n ding te hebben.GlitterCupcake schreef: ↑24-10-2018 21:00Ik mocht zo’n opmaakpop ook niet want die zou snel vies zijn en niet goed schoon te maken. Daar snapte ik als kind maar nu als volwassenen niks van.
donderdag 25 oktober 2018 om 08:05
Misschien hadden ze echt iets voor ogen en konden ze niet meer schakelen. Dat zou iig bij mijn schoonouders het geval zijn..
Hier ook een mooie. Ik heb al vaker tegen manlief gezegd dat als bij de Lidl de houten spullen weer op voorraad waren ik gelijk alle zou inslaan zodat het is huis is voor de toekomst. Dus ik vul het mandje, zeg vrolijk tegen man ‘kijk! ik heb alles kunnen vinden!’
Zegt man ‘dat lijkt wel veel op Brio’
‘ik wil geen nep Brio’.
Is man nooit merkbewust, gaat ie het ineens wel zijn over speelgoed..
Hier ook een mooie. Ik heb al vaker tegen manlief gezegd dat als bij de Lidl de houten spullen weer op voorraad waren ik gelijk alle zou inslaan zodat het is huis is voor de toekomst. Dus ik vul het mandje, zeg vrolijk tegen man ‘kijk! ik heb alles kunnen vinden!’
Zegt man ‘dat lijkt wel veel op Brio’
Is man nooit merkbewust, gaat ie het ineens wel zijn over speelgoed..
donderdag 25 oktober 2018 om 10:04
Ja dat zou het wel eens kunnen zijn. Neefje heeft er voor verjaardag 1 van vtech gekregen met 2 microfoons. Maar onze oudste is voor dat model in mijn ogen sowieso te oud ofja zal dat snel kinderachtig vinden.GlitterCupcake schreef: ↑25-10-2018 08:05Misschien hadden ze echt iets voor ogen en konden ze niet meer schakelen. Dat zou iig bij mijn schoonouders het geval zijn..
donderdag 25 oktober 2018 om 13:24
Ik moest even googlen maar de intertoysavond is hier dinsdagavond.
Paar bladzijdes geleden hadden we het over de playmobil school, die is bij Intertoys ook 89.95 en daar gaat mogelijk dan nog 15% af. Hmm, wel interessant. Maar ik twijfel nog.
Ik had best wat ideeën voor sinterklaas, maar die heb ik uitbesteed aan opa en oma's. Nu moeten we zelf nog wat bedenken... Ik kom er niet uit. Ze wil ontzettend graag iets van Paw Patrol, maar aangezien ze 5 is verwacht ik niet dat ze er lang mee gaat spelen. Aan de andere kant is ze echt die hard fan met een dekbedovertrek, pyjama, knuffels en kleine actie figuren.
Playmobil slaan we denk ik over. Ze is pas jarig geweest en geeft mooie sets gekregen waar ze veel mee speelt. De school blijft wel in mijn gedachten maar liever eerst een ander plan.
Ze wil wel rolschaatsen maar de maten lopen net weer niet handig. Die van Nijdam hebben dubbele maten maar vallen klein uit en dus past Ze de ene maat maar kort en is de ander veel te groot.
Ze wil ook wel een plastic knikkerbaan, maat persoonlijk vind ik de houten mooier.
Ik blijf dus nog even nadenken.
Paar bladzijdes geleden hadden we het over de playmobil school, die is bij Intertoys ook 89.95 en daar gaat mogelijk dan nog 15% af. Hmm, wel interessant. Maar ik twijfel nog.
Ik had best wat ideeën voor sinterklaas, maar die heb ik uitbesteed aan opa en oma's. Nu moeten we zelf nog wat bedenken... Ik kom er niet uit. Ze wil ontzettend graag iets van Paw Patrol, maar aangezien ze 5 is verwacht ik niet dat ze er lang mee gaat spelen. Aan de andere kant is ze echt die hard fan met een dekbedovertrek, pyjama, knuffels en kleine actie figuren.
Playmobil slaan we denk ik over. Ze is pas jarig geweest en geeft mooie sets gekregen waar ze veel mee speelt. De school blijft wel in mijn gedachten maar liever eerst een ander plan.
Ze wil wel rolschaatsen maar de maten lopen net weer niet handig. Die van Nijdam hebben dubbele maten maar vallen klein uit en dus past Ze de ene maat maar kort en is de ander veel te groot.
Ze wil ook wel een plastic knikkerbaan, maat persoonlijk vind ik de houten mooier.
donderdag 25 oktober 2018 om 14:25
Misschien toch te groot dat ze ze vanaf het voorjaar kan gebruiken? Dat Sint er een briefje bijschrijft dat ze zijn voor als het weer mooi weer buiten is?Rubble schreef: ↑25-10-2018 13:24Ik moest even googlen maar de intertoysavond is hier dinsdagavond.
donderdag 25 oktober 2018 om 14:29
donderdag 25 oktober 2018 om 14:38
Volgens mij kan je gewoon doorlopen.YellowLemonTree schreef: ↑25-10-2018 14:29Waar heb je dat gezien? Ik kan niks vinden over die koopavonden..
Edit: laat maar ik heb het gevonden, weer iemand of je de uitnodiging echt nodig heb of kan je gewoon naar binnen lopen?
donderdag 25 oktober 2018 om 14:40
Ja daar twijfel ik dus over. Maar misschien is dat wel een goede oplossing.Maartje2016 schreef: ↑25-10-2018 14:25Misschien toch te groot dat ze ze vanaf het voorjaar kan gebruiken? Dat Sint er een briefje bijschrijft dat ze zijn voor als het weer mooi weer buiten is?
donderdag 25 oktober 2018 om 14:57
donderdag 25 oktober 2018 om 15:16
Ja precies.Maartje2016 schreef: ↑25-10-2018 14:57Ik denk met een briefje wel, want dan is het Sinterklaas die het zegt. Zonder briefje zijn het papa en mama maar die zoiets bedenken![]()
Die beste man weet het natuurlijk beter dan pap en mam.
donderdag 25 oktober 2018 om 16:41
Welke maat heeft ze nu? Mijn zoon heeft voor zijn 6e verjaardag Nijdam skates gekregen van ons, maat 34-37. Zijn schoenmaat is 32 en de skates passen perfect op de kleinste stand. Fijne skates ook, hij kan ze zelf goed aantrekken, geen gehannes met veters. Ik heb omdat ik ook twijfelde ivm de maat eerst een zooltje uit zijn schoen in de skate gepast, toen wist ik dat het goed zat. Als je dan nog centimeters overhoudt op de kleinste stand dan zou ik de skates volgend jaar doen en nu iets anders.Rubble schreef: ↑25-10-2018 13:24Ze wil wel rolschaatsen maar de maten lopen net weer niet handig. Die van Nijdam hebben dubbele maten maar vallen klein uit en dus past Ze de ene maat maar kort en is de ander veel te groot.
Mijn zoon wil ook een plastic knikkerbaan en ik ben overstag. Zelf zou ik liever iets degelijkers kopen, maar dat wil hij absoluut niet en hij moet er uiteindelijk mee spelen. Hij is al een half jaar regelmatig bezig met het zelf maken van knikkerbanen met papier en karton, die dan tot grote frustratie vaak instorten, dus het zal allicht degelijker zijn dan dat.
donderdag 25 oktober 2018 om 16:56
nicole123 schreef: ↑25-10-2018 16:41Welke maat heeft ze nu? Mijn zoon heeft voor zijn 6e verjaardag Nijdam skates gekregen van ons, maat 34-37. Zijn schoenmaat is 32 en de skates passen perfect op de kleinste stand. Fijne skates ook, hij kan ze zelf goed aantrekken, geen gehannes met veters. Ik heb omdat ik ook twijfelde ivm de maat eerst een zooltje uit zijn schoen in de skate gepast, toen wist ik dat het goed zat. Als je dan nog centimeters overhoudt op de kleinste stand dan zou ik de skates volgend jaar doen en nu iets anders.
Mijn zoon wil ook een plastic knikkerbaan en ik ben overstag. Zelf zou ik liever iets degelijkers kopen, maar dat wil hij absoluut niet en hij moet er uiteindelijk mee spelen. Hij is al een half jaar regelmatig bezig met het zelf maken van knikkerbanen met papier en karton, die dan tot grote frustratie vaak instorten, dus het zal allicht degelijker zijn dan dat.
Ze heeft nu schoenmaat 31. Dus de 30-33 zou misschien nog net passen. Maar de 34-37 is nog te groot.
Haha hetzelfde knikkerbaan dilemma als hier. Ze speelt er op school wel mee, maar vraag me af of het thuis ook leuk zal zijn.
zaterdag 27 oktober 2018 om 16:00
Weet iemand of de rails van de lidl treinbaan (playtive heet het geloof ik) ook op de houten treinbaan van ikea passen? Ben ook benieuwd of het treintje van dat merk dan ook een beetje soepel blijft rijden op een samengestelde ikea/playtive baan. Ik zag leuke uitbreidingssets maar het is zo zonde als het dan net niet past.
Mijn zoon is overigens 4,5jaar en vond laatst bij een vriendje de duplo baan ook nog erg leuk. Die lijkt me niet meer de moeite waard van het aanschaffen want de aanbevolen leeftijd op de doos is 2-5 jaar. De lego passagierstrein lijkt me dan net weer te ingewikkeld (frustratie bij in elkaar te zetten) voor zijn leeftijd en ook wat kwetsbaar.
Vandaar dat ik graag zijn houten baan wat interessanter wil maken met nieuwe accessoires maar als jullie nog tips hebben voor ander leuk speelgoed hoor ik het ook heel graag. Hij is dol op alles dat met verkeer te maken heeft. Ik ben een beetje inspiratieloos merk ik!
Mijn zoon is overigens 4,5jaar en vond laatst bij een vriendje de duplo baan ook nog erg leuk. Die lijkt me niet meer de moeite waard van het aanschaffen want de aanbevolen leeftijd op de doos is 2-5 jaar. De lego passagierstrein lijkt me dan net weer te ingewikkeld (frustratie bij in elkaar te zetten) voor zijn leeftijd en ook wat kwetsbaar.
Vandaar dat ik graag zijn houten baan wat interessanter wil maken met nieuwe accessoires maar als jullie nog tips hebben voor ander leuk speelgoed hoor ik het ook heel graag. Hij is dol op alles dat met verkeer te maken heeft. Ik ben een beetje inspiratieloos merk ik!
zaterdag 27 oktober 2018 om 17:02
Heeft hij al verkeerslichten? Een politieset met bonnenboekje? Een vuilniswagen waar hij echt rommel in kan doen. Wij hadden hem van Playmobil, daar is volgens mij wel meer in te krijgen qua verkeer.
Zelf zou ik uitkijken qua uitbreidingen van de trein, volgens mij vond zoon hem ergens in de kleutertijd al niet meer boeiend.
Zelf zou ik uitkijken qua uitbreidingen van de trein, volgens mij vond zoon hem ergens in de kleutertijd al niet meer boeiend.
zaterdag 27 oktober 2018 om 17:25
@freya25, hij heeft een stoplicht waar hij inderdaad veel mee speelt. Politieset is een goed idee, maar meer voor erbij denk ik. Hij zal mij of vader dan denk ik 24/7 nodig hebben als 'boef' denk ik. Een vuilniswagen met echte containers (en brandweerwagen, pakketjesbezorgwagen) heeft hij inderdaad van Bruder. Hij speelt er wel mee, maar niet zoveel als met de treinbaan en gewone autootjes. Inderdaad lastig in te schatten tot wanneer dat leuk blijft.
zaterdag 27 oktober 2018 om 17:56
Ja, dat past prima en de treinen (ook de automatische) rijden er prima op. Wij hebben 2 IKEA banen, 1 LIDL baan met zelfrijdende trein (+ nog een met afstandsbediening) en nog wat los spul van Brio, Eichhorn en Mentari. Ik twijfelde ook aan uitbreiding, zoon wilde heel graag de LIDL baan en trein en heeft die van zijn zakgeld gekocht toen hij al 5,5 was. Hij is nu ruim 6 en heeft er sindsdien bijna dagelijks mee gespeeld, dus hier was het het zeker nog wel waard! De uitdaging erin houden is wel belangrijk, dus zo'n trein met afstandsbediening, veel rails en genoeg wissels en kruisingen zijn wel nodig. Zoon bouwt de meest ingewikkelde constructies nu en vaak in combinatie met Duplo, Playmobil en dino's ((dan is het een dino attractiepark), op een simpel baantje met weinig mogelijkheden zou hij ook allang uitgekeken zijn.paprikaaa schreef: ↑27-10-2018 16:00Weet iemand of de rails van de lidl treinbaan (playtive heet het geloof ik) ook op de houten treinbaan van ikea passen? Ben ook benieuwd of het treintje van dat merk dan ook een beetje soepel blijft rijden op een samengestelde ikea/playtive baan. Ik zag leuke uitbreidingssets maar het is zo zonde als het dan net niet past.
Ik heb een Duplo baan ook wel eens overwogen, maar vind het teveel van hetzelfde naast de houten baan. De Lego trein heb ik over geaarzeld voor zijn 6e verjaardag, maar nog even uitgesteld omdat zoon nogal slordig is met Lego die overal rondslingert, dus ik zag de bui al hangen van kwijtgeraakte essentiële onderdelen. En hij speelt nu nog heel erg leuk met de houten treinbaan. Inmiddels heeft hij de Lego trein wel zelf ook op zijn wensenlijst staan, dus voor zijn 7e verjaardag krijgt hij hem wellicht wel.
zaterdag 27 oktober 2018 om 19:08
Heeft er iemand ervaring met de achtbanen of kermistoestanden van Knex? Ze zien er cool uit maar ik vraag me af of ze ook een beetje goed werken? Knex is an sich relatief duur maar die achtbanen vind ik verhoudingsgewijs dan weer verdacht goedkoop.
Denk dat mijn oudste het geweldig zou vinden als Sint er eentje voor hem meebracht (volgens mij valt het voor hem in de categorie 'zoiets groots durf je niet op je lijstje te zetten'). Maar als ze niet goed functioneren dan laat maar, dan gaat hij zich er aan ergeren, dat is ook jammer.
Denk dat mijn oudste het geweldig zou vinden als Sint er eentje voor hem meebracht (volgens mij valt het voor hem in de categorie 'zoiets groots durf je niet op je lijstje te zetten'). Maar als ze niet goed functioneren dan laat maar, dan gaat hij zich er aan ergeren, dat is ook jammer.
zaterdag 27 oktober 2018 om 22:32
Paar jaar geleden op de rommelmarkt een reuzenrad van Knex gekocht voor mijn neefje en die gebruikt hem nog steeds. Het vreet weinig batterij, de lego poppetjes passen in de bakjes en draaien rond in het rad.appeltjesgroen schreef: ↑27-10-2018 19:08Heeft er iemand ervaring met de achtbanen of kermistoestanden van Knex? Ze zien er cool uit maar ik vraag me af of ze ook een beetje goed werken? Knex is an sich relatief duur maar die achtbanen vind ik verhoudingsgewijs dan weer verdacht goedkoop.
Ik ben er positief over.
Dat ze goedkoper zijn is waarschijnlijk omdat je precies dat ontwerp kan maken waarbij je bij een algemene doos meer stukken hebt om van alles te bouwen.
maandag 29 oktober 2018 om 09:31
hi, wat zijn jullie ervaringen met tip toi? is het wat?? Ik vind het echt ontzettend moeilijk iets te bedenken voor m'n kleuter. Hij speelt graag in de zandbak (maar die ligt al vol
, hij vind fijn motorische dingen leuk, prikken, knippen, strijkkralen, maarja.. ook dat hebben we al. Lego doet hij nog niet veel mee, houten mecano achtig doet hij ook weinig mee. Ik heb onlangs wel een paar van die kinderencyclopedieën gekocht die hij interessant vindt, vooral het verteringsstelsel. Iemand misschien een andere suggestie?
Dan mijn jongste zoon van bijna 2.. we hebben alles al voor die leeftijd
Ik heb nu voor hem bedacht dat sleutelhuisje en een boekje over op het potje gaan. Ik wil graag nog iets van een auto.. maarja.. welke? Herrie dingen niet. Ik hoorde iets over tonka autootjes ofzo. Iemand daar een suggestie voor? de FP racebaan en garage zijn hier al en die grote vrachtwagen van little tikes vind hij ook erg leuk hier.
Tot slot nog een prinsesje hier. Iemand nog het ultieme prinsessen cadeau? (4 jaar)
Budget voor allen is tot rond de 30 euro.
Dan mijn jongste zoon van bijna 2.. we hebben alles al voor die leeftijd
Tot slot nog een prinsesje hier. Iemand nog het ultieme prinsessen cadeau? (4 jaar)
Budget voor allen is tot rond de 30 euro.