Stoom afblazen!

25-10-2018 13:54 157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet echt even stoom af blazen en ik vraag me af of ik dit nou allemaal had moeten laten gaan. Dat scheelt wel gezeik maar aan de andere kant is er over mijn grens gegaan en kon ik me niet inhouden.

De schoonzus van mijn partner eet nog vlees, nog vis en alles wat dierlijk is ook niet. Ze eet vegan.
Zelf eet ik geen vlees maar de rest nog wel gewoon. Ieder z'n meug toch?

Maar schoonzus is nogal dwingend. En overtuigend in haar geloof. En ze zal ongetwijfeld over veel dingen gelijk hebben en het leed is niet te overzien.
Maar een jehova's getuige is er niks bij!

Nu zijn we onlangs uit eten geweest met z'n allen, wilde ik een vis bestellen en kreeg de wind van voren, met daarna nog en half uur filmpjes over hoe vissen worden dood gemaakt.

Nadat ik herhaaldelijk aangaf dat ik daar niet van gediend ben, heb ik gekozen voor iets zonder vis. OM de avond niet te verpesten en met de gedachte dat ik erop zou terugkomen bij haar.

WE houden overigens zelfs bij ons thuis rekening met haar; als zij komt eten, maak ik altijd wat vegan en kot er geen kaas of vis aan te pas. Ook niet als er nog meer mensen zijn die dat eventueel wel zouden eten.

Nu heb ik dat dus gedaan; netjes en met de boodschap; laten we elkaars keuzes waarderen.
En nu is ze pissig; ben ik een egoist dat ik niets voor de dieren over heb en betrekt ze er iedereen bij 'want ik heb haar ZO' kwaad gemaakt.

Dit is toch te heftig? En nu ben ik dus ook kwaad maar daar heb ik helemaal geen zin in. Ik wil gewoon mijn eigen keuzes maken zonder veroordeeld te worden.

Zouden jullie voet bij stuk houden en de aanval inzetten ( want zo voel ik me nu wel) of is er nog en andere manier om hiermee om te gaan. En geloof me, de mail was netjes!
en wat wil je van ons horen??
Zo min mogelijk meer mee omgaan, want dit lijkt me niks.

Ze heeft zeker een punt wat dierenleed betreft, maar ik heb altijd gemerkt dat het introduceren van vegan/vegetarisch eten veel meer mensen geinteresseerd maakt in vleesmindering dan lectures.

Je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn.
Iets via mail bespreken is nooit handig. Verder zou ik haar op een afstand houden...
Ik zou het er voor nu bij laten, maar niet meer met haar samen willen eten.
Klinkt alsof ze geestelijk niet helemaal in orde is.
Elke actie lokt een reactie uit. Ik had de mail niet verstuurd denk ik, het loopt nu alleen maar verder op. Belachelijk is het wel, dat ben ik met je eens. Is er in zo'n restaurant niemand die haar tot de orde roept? En doet ze dit alleen bij jou?
Hallo?!
Ik zou noch voet bij stuk houden, noch in de aanval gaan. Sterker ik heb zo iemand in de familie, dus ik zeg het uit ervaring: ik negeer het. Waarom zou ik me boos maken over het gebrek aan beschaving van een ander?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Lilalinda; weet ik veel wat ik wil horen, gewoon stoom afblazen;, een manier om hiermee om te gaan, iets!

Nee, weet ik ook Jillian maar omdat zij zo heftig is, kan het sneller escaleren. Via mail kon ik het gewoon aardig houden en kan zij er rustig over nadenken.
We zijn beiden nogal pittige types en ik laat me niet snel iets vertellen.
Ik zou haar niet meer te eten vragen en ook niet meer uiteten met haar gaan.
Ik zou geloof ik opgestapt zijn, ik laat mijn avond niet verpesten. Verder zal ik het contact tot een minimum beperken en zeker niet mailen. Dat wordt altijd anders geïnterpreteerd dan je bedoelt.

Of ze een punt heeft of niet doet wat mij betreft niet ter zake, dergelijk gedrag vind ik niet normaal.
Nee, er is niemand die wat zegt omdat ze haar allemaal heftig vinden.. Confrontatie met haar aan gaan doe je niet zomaar want je komt er ook niet zomaar vanaf.

Dus zijn pakken de tactiek van negeren gewoon aan. Het lukt mij 9 van de tien keer ook maar ik vind het niet fair.

Wat wil ze? Me dwingen om vegan te worden?
Rooosjee schreef:
25-10-2018 14:03
Nee, er is niemand die wat zegt omdat ze haar allemaal heftig vinden.. Confrontatie met haar aan gaan doe je niet zomaar want je komt er ook niet zomaar vanaf.

Dus zijn pakken de tactiek van negeren gewoon aan. Het lukt mij 9 van de tien keer ook maar ik vind het niet fair.

Welnee. Ze wil vooral laten merken dat zij een moreel hoogstaander mens is dan jij. Als ze dat graag wil denken, laat haar. Kennelijk moet ze wat onzekerheid overschreeuwen.
(Dead Kennedys)
Nee, afstand nemen na dit mailtje is wat mij betreft ook prima. Ik zit daar niet mee
Mijn partner vind dat hij tussen twee vuren komt te staan; want zijn kant van de familie.

Nee, ik vind dergelijk gedrag ook niet normaal.
Ik heb de mail gestuurd met de intentie om iets open te gooien. Een mogelijkheid tot conversatie; iets waardoor we ons de komende jaren niet meer hoeven te ergeren aan elkaars gedrag.

Nu ben ik een egoist want ik doe het allemaal niet voor de diertjes .
Rooosjee schreef:

volgende keer zeg je:
- Lieve schat, als jij nu niet ophoudt, bestel ik niet alleen vis, maar of 5 karbonaadjes en een half schaap. Ik wil er geen woord meer over horen.
Als ze dan doorgaat, roep je de ober bij je, en zeg je: "ik wil toch graag nog karbonaadjes." (en je knipoogt naar haar, zo, die beestjes zijn dus voor jou gestorven he")
Ja Jollyrider, dat is gewoon precies wat het is.
Waarom zou ik mijn overtuiging moeten opdringen aan een ander.
Als iemand naast me een flinke biefstuk zit te eten; is het zijn/haar keus. Het komt niet in mij op om daar iets van te vinden.

Misschien snap ik daarom niet waarom iemand zich zo bemoeit met mijn zaken en keuzes.
Rooosjee schreef:
25-10-2018 14:02

We zijn beiden nogal pittige types en ik laat me niet snel iets vertellen.
Dan moet je niet op een forum gaan vragen wat je moet doen.....
Rooosjee schreef:

Haar zin door drammen, je bent de zwakste schakel van de groep. Mocht je toch een keer te maken krijgen met een eetgelegenheid waar zij bij is zou ik gewoon vlees bestellen en haar volledig negeren. Doe dan net of ze lucht is, zodra niemand haar bevestigd of aandacht geeft stopt het vanzelf. Wat ze doet is puur kinderlijk gedrag, misschien grijpt de rest in als ze door blijft razen en de sfeer grimmig wordt?
Hahahahaa Ja Lilalinda, dat is dus precies wat ik ACHTERAF had moeten doen.
VAn die 'had ik maar' momentjes.

Maar ik was zo flabbergasted dat het iemand in zijn kop opkomt om zich zo te bemoeien.
Velvet Volvo; vertel jij mij nou ook wat ik moet doen ( dit is een grapje he, even voor de duidelijkheid >> kijk maar ik doe er een smiley achter :)
Rooosjee schreef:
25-10-2018 14:06
Nee, afstand nemen na dit mailtje is wat mij betreft ook prima. Ik zit daar niet mee
Mijn partner vind dat hij tussen twee vuren komt te staan; want zijn kant van de familie.

Nee, ik vind dergelijk gedrag ook niet normaal.
Ik heb de mail gestuurd met de intentie om iets open te gooien. Een mogelijkheid tot conversatie; iets waardoor we ons de komende jaren niet meer hoeven te ergeren aan elkaars gedrag.

Nu ben ik een egoist want ik doe het allemaal niet voor de diertjes .
Met zo iemand krijg je geen conversatie. Lief geprobeerd, maar kansloos.

Het gaat ook nergens over, ze profiteert bijvoorbeeld vrolijk van de slavernij en de economische uitbuiting in de wereld, simpelweg door in ons deel van de wereld te leven. En als ze e-mail kan ontvangen, is ze kennelijk ook niet vies van de gruwelijke uitbuiting, de slavernij, de burgeroorlogen, die pakweg in Afrika te vinden zijn als gevolg van onze behoefte aan zeldzame metalen voor onze telefoons en computers.

Echt, als ze graag vegan wil zijn, fijn voor haar, maar doen alsof je daarmee een beter mens bent is voor vrijwel iedereen vooral enorm hypocriet.
(Dead Kennedys)
Rooosjee schreef:
25-10-2018 14:06
Laat je niet door je partner dwingen tot ongewenst contact. Zeg gewoon dat je hem geen haar breed in de weg legt om zijn familie te zien, maar dat jij niet meer mee gaat eten. En houd je daar ook aan. Als partner dat ongezellig vindt, dan leg je nog eens uit dat jij het gedrag van schoonzus ongezellig vindt en daarvoor past. En klaar, geen discussie meer over voeren. Hij weet hoe je er over denkt.

Dat zus andere overtuigingen heeft is helemaal prima, maar daarvoor hoeft zij jou niet te kakken te zetten. En nu zij daar toch voor kiest, is het jouw goed recht om daar mee te doen wat jou goed dunkt.
maar eet dan de hele familie vega als zij meegaat?
Lorem Ipsum
Ja, Jollyrider; het gaat ook om hoe. Als jij een conversatie met mij aan gaat; vertel ik je waarom ik geen vlees eet. Wat jij daarmee doet, ligt toch volledig bij jou?
Maar ik doe het alleen als iemand het vraagt

Dit liep de spuigaten uit en ik kon me niet meer inhouden.

Geen idee hoe dit verder gaat lopen.
Dank je wel Nummer Zoveel. Dat vind ik dus ook...

Ik wil gewoon niet dat iemand hier tussen gaat zitten. Dus ik confronteer haar direct maar zij haalt er nu al mensen bij en ik heb nog niets van haar zelf te horen gekregen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven