Het grote speelgoedtopic 2018

01-08-2018 07:38 1253 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het vorige topic vol is bij deze een nieuwe!

Voor iedereen die kado's zoekt voor verjaardag, sinterkerst, voor je kind, kleinkind, broertje, zusje...

Hopelijk weer net zo'n succes als het vorige deel :-)
Voor wie nog twijfelde om de Ikea speelkeuken aan te schaffen: hij is nu met 25% korting :cheer2:

https://m2.ikea.com/nl/nl/cat/speelgoed ... ken-18734/
christinayang schreef:
29-10-2018 09:31
hi, wat zijn jullie ervaringen met tip toi? is het wat?? Ik vind het echt ontzettend moeilijk iets te bedenken voor m'n kleuter. Hij speelt graag in de zandbak (maar die ligt al vol ;-)), hij vind fijn motorische dingen leuk, prikken, knippen, strijkkralen, maarja.. ook dat hebben we al. Lego doet hij nog niet veel mee, houten mecano achtig doet hij ook weinig mee. Ik heb onlangs wel een paar van die kinderencyclopedieën gekocht die hij interessant vindt, vooral het verteringsstelsel. Iemand misschien een andere suggestie?

Dan mijn jongste zoon van bijna 2.. we hebben alles al voor die leeftijd :facepalm: Ik heb nu voor hem bedacht dat sleutelhuisje en een boekje over op het potje gaan. Ik wil graag nog iets van een auto.. maarja.. welke? Herrie dingen niet. Ik hoorde iets over tonka autootjes ofzo. Iemand daar een suggestie voor? de FP racebaan en garage zijn hier al en die grote vrachtwagen van little tikes vind hij ook erg leuk hier.

Tot slot nog een prinsesje hier. Iemand nog het ultieme prinsessen cadeau? (4 jaar)
Budget voor allen is tot rond de 30 euro.
Tiptoi is hier een groot succes. Ze vinden het beide erg leuk. Het dierenrijk en de muziekschool zijn hier favoriet. Taaltovernaar(of zoiets) begint nu te komen. De boeken vinden ze wat minder. Nu moet ik zeggen dat er ook best wat kinderen zijn die het minder vonden. Onze set is namelijk een set van zo goed als nieuwe sets van marktplaats. Wat hier wel handig is met meerdere kinderen is meerdere stiften.
Rubble bedankt voor het schrijven over de vriendenavond van intertoys. Mijn kinderen zijn weg van Hot Wheels Track Builder Epic en die heb ik nu met 15%. Op 50 euro want goedkoper heb ik hem nog niet gezien scheelt het toch. Daarnaast nog twee robots die ik had gezien bij lobbes gekocht. Zeker in verhouding waar sommige mee naar buiten kwamen had ik een kleine oogst.

Rubble een andere vraag jij had vorig jaar xoomxy gekocht voor de verjaardag van je kind als ik het goed heb. Hoe bevalt die?
christinayang schreef:
29-10-2018 09:31
hi, wat zijn jullie ervaringen met tip toi? is het wat??
Wij hebben van Tiptoi het boek van de boerderij en van de ridders. Bij vlagen worden ze veel gebruikt, zoon is vooral weg van het ridder boek.

Ik twijfel nog over het Tiptoi boek over dino’s (zoon is dino gek) en over het boek ‘de wereld van muziek’ (is dat leuker voor een 4-jarig meisje, een 6-jarige jongen of beiden?). Iemand hier ervaring mee?
nicole123 schreef:
29-10-2018 20:36
Wij hebben van Tiptoi het boek van de boerderij en van de ridders. Bij vlagen worden ze veel gebruikt, zoon is vooral weg van het ridder boek.

Ik twijfel nog over het Tiptoi boek over dino’s (zoon is dino gek) en over het boek ‘de wereld van muziek’ (is dat leuker voor een 4-jarig meisje, een 6-jarige jongen of beiden?). Iemand hier ervaring mee?
Wij hebben die van dino’s maar die is best lastig. Mijn jongens van 3 en bijna 5 en die vinden hem wel leuk maar zijn vooral aan her luisteren. Als echter meer wil moet je goed kunnen lezen.

Wij hebben niet het boek maar het speel muziek school en die vinden ze hier erg leuk
Handbal schreef:
29-10-2018 20:14
Rubble bedankt voor het schrijven over de vriendenavond van intertoys. Mijn kinderen zijn weg van Hot Wheels Track Builder Epic en die heb ik nu met 15%. Op 50 euro want goedkoper heb ik hem nog niet gezien scheelt het toch. Daarnaast nog twee robots die ik had gezien bij lobbes gekocht. Zeker in verhouding waar sommige mee naar buiten kwamen had ik een kleine oogst.

Rubble een andere vraag jij had vorig jaar xoomxy gekocht voor de verjaardag van je kind als ik het goed heb. Hoe bevalt die?
Hier is het mogen koopavond dus wil me even voorbereiden. Was het erg druk?

Bij de koopavond van kruidvat zijn binnen de kortste keren de luiers hier altijd uitverkocht dus zorg ik er voor dat ik er een kwartiertje voor de start ben en alvast pak wat ik nodig heb zodat ik bij de start gelijk kan afrekenen. Hoe zou ik dat bij Intertoys het beste kunnen doen? Mijn plan was 17:45 naar binnen en alvast pakken wat ik wil hebben (ik las te laat over het bestelformulier anders had ik die gebruikt) en dan om 18:00 naar de kassa. Dan ben ik ook weer op tijd thuis met de kinderen ivm het eten en bedtijd. Of is het dan al zo druk dat ik beter nog iets eerder kan gaan? Geen idee hoe populair zo'n avond is..
Ik was er zelf pas om 18:30 en toen stond er een erg lange rij met mensen die zoals jij dachten. Kijk even of de winkel wel open is tot 18:00. Hier was hij om 17:30 dicht en is om 18:00 weer open gegaan.
Toen ik rond 19:00 ging afrekenen toen was de rij verdwijnen. Ik had trouwens twee artikelen die er niet meer waren en ik deze week kan ophalen. Bij ons was het dus niet erg dat het er niet meer was.
Handbal schreef:
29-10-2018 21:52
Ik was er zelf pas om 18:30 en toen stond er een erg lange rij met mensen die zoals jij dachten. Kijk even of de winkel wel open is tot 18:00. Hier was hij om 17:30 dicht en is om 18:00 weer open gegaan.
Toen ik rond 19:00 ging afrekenen toen was de rij verdwijnen. Ik had trouwens twee artikelen die er niet meer waren en ik deze week kan ophalen. Bij ons was het dus niet erg dat het er niet meer was.
Bedankt voor je reactie. De winkel is hier normaal tot 18:00 open, dus ik ga er van uit dat dat morgen ook zo is. Maar ik ging er ook van uit dat de actie alleen zou gelden op wat in het winkel assortiment zit en op voorraad is dus misschien dat ik er daar mee naast zit.
YellowLemonTree schreef:
29-10-2018 23:20
Bedankt voor je reactie. De winkel is hier normaal tot 18:00 open, dus ik ga er van uit dat dat morgen ook zo is. Maar ik ging er ook van uit dat de actie alleen zou gelden op wat in het winkel assortiment zit en op voorraad is dus misschien dat ik er daar mee naast zit.
Dat dacht ik ook. Echter toen ik vroeg of de hot wheel set misschien ergens anders zou staan dan in het vak. Aangezien het vak te kleine schappen had voor deze set. Toen kreeg ik de aanbieding nadat ze gekeken hadden in het systeem of hij binnenkort weer binnen kwam of kon komen dat ik het nu kon afrekenen en dat later op kon halen. Dit heb dus gedaan. Of dit voor elke winkel geld weet ik niet.
Hebben jullie ook al bij de wehkamp gekeken? Daar zag ik net toevallig twee dingen die ik op het oog heb met 30% korting.

https://www.wehkamp.nl/kinderen/speelgo ... wkQAvD_BwE
Afbeelding

Afbeelding

Met 30% korting bij de Wehkamp :hyper:

Sowieso is alle BRIO in de bonus met flinke korting :cheer2:

https://www.wehkamp.nl/zoeken?Ntt=brio& ... centSearch
@Handbal, dat ben ik vorig jaar niet geweest. Ik ken Xoomy wel, maar wat ik een nadeel vind is dat het zo hoog is. Dat tekent niet lekker want je arm.moet je hoger houden dan bij gewoon tekenen of schrijven.

Iemand vroeg over tiptoi. Hier is dat bij vlagen heel interessant. Het boek van muziek is eerder leuk voor een 4 jarige dan een 6 jarige.
Wie wil even meedenken?

Pup krijgt een lego Friends doos en een doos playmobil van de hulpsinterklaas (opa en oma's), maar wij zijn er zelf nog niet uit...

Pup heeft het volgende op haar lijstje staan in willekeurige volgorde;
- knikkerbaan
- clementoni pratende robot
- K3 dansmat
- Bush baby boom

Nu willen wij hier 2 dingen uit kiezen, wat zullen jullie adviseren?
Ik zou als eerste de Bush baby boom weg strepen van het lijstje, met lego en playmobile krijgt ze al 2 dingen waar je met poppen speelt en verhalen verzint die de popetjes.
1. clementoni pratende robot = worden ze slimmer van
2. Knikkerbaan (welke?) = worden ze slimmer en handiger van
3. K3 dansmat = voor die regenachtige dagen
4. Bush baby boom Geldverspilling. Uiteindelijk kan je er weinig mee.
clementoni pratende robot Die hebben wij kwam ik achter via Google. Dit speel is er leuk, maar ik merk dat de oudste het eerst bord niet erg leuk vind. Dit is omdat 4 of 5 opties zijn die de robot vraagt. Het andere kant van het bord schijnt moeilijker te zijn, maar dat hebben nog niet geprobeerd.

Is de dansmat gekoppeld aan een spel? Zo ja dan doen zeker als ze veel danst. Hier dansen met dora via de Wii in de winter. Een erg hoede manier om energie kwijt te raken.
GlitterCupcake schreef:
30-10-2018 11:05
1. clementoni pratende robot = worden ze slimmer van
2. Knikkerbaan (welke?) = worden ze slimmer en handiger van
3. K3 dansmat = voor die regenachtige dagen
4. Bush baby boom Geldverspilling. Uiteindelijk kan je er weinig mee.
Ik weet niet of je van optie 1 echt slimmer wordt. Als je al een goed ruimtelijk inzicht heb dan valt het wel mee denk ik. Echt programmeren doe je niet. Je drukt op verschillende pijltjes om zo de robot naar de juiste plaats te brengen.
Dank jullie voor het meedenken.

De Bush baby boom lijkt ons ook niets. Maar juist omdat ze nooit zoiets van ons zou krijgen zaten we hier even over te denken.

Ik denk dat het de robot gaat worden met de dansmat. Op school hebben ze Co de rups en dat vindt ze erg leuk.

De dansmat kan niet gekoppeld worden aan een spel, maar ze kan er inderdaad op springen en dansen.

Ik ben weer een stap dichterbij!
Hi, ik kom even binnenvallen met een vraagje. Ik heb een zoontje van 1.5 die momenteel voornamelijk speelt met autootjes. Van duplo, maar ook losse houten en plastic voertuigen. Hij speelt ook wel met z'n vormenstoof, bal, blokkentrein en stapelbekers, maar z'n auto's blijven favoriet.

Nu vieren we over een maand sinterklaas met de beide oma's en opa, en ons idee was om iedereen 1 cadeau te laten geven. Wij geven zelf een speelgoed keukentje (geen idee of hij dat leuk vindt, maargoed, dan kan hij z'n auto's erin zetten :P), maar ben nog op zoek naar andere cadeaus. Ik zag in de Lidl folder heel leuk houten speelgoed zoals een houten treinbaan, autogarage en voertuigen, maar dat is allemaal vanaf 3 jaar en ik vraag me af of mijn zoontje er dan al wat aan heeft.

Iemand hier ervaring mee? Of andere tips qua speelgoed voor een 1.5 jarig jongetje met een voertuigen-obsessie?
De garage kan heel goed al, is echt wel stevig genoeg en als hij van die kleine autootjes heeft kan hij die er mooi vanaf laten rijden.

Hier hebben we hem bij 1,5 gegeven en nu hij 4 is speelt hij er nog mee.
Ohjoh niet al te erg op die leeftijden letten hoor. Mijne van 1,5 speelt ook met 3+, die van 2&3 spelen met 4-5+, als ik bij m’n jongste met iets aan zou komen voor zijn leeftijd ( little people ofzo) dan kijkt hij me aan alsof ik gek ben en zegt dan heel boos GEEN BABY!
Bijna al het speelgoed is drie plus. Geeft voornamelijk aan dat het kleine onderdelen kan bevatten of kleine stukjes zouden kunnen afbreken. Dat is dan gevaarlijk want onder de drie stoppen ze dat in de mond. Het is dus geen leeftijdsgrens grens voor geschiktheid zoals bij films.
Rubble schreef:
30-10-2018 07:42
Wie wil even meedenken?

Pup krijgt een lego Friends doos en een doos playmobil van de hulpsinterklaas (opa en oma's), maar wij zijn er zelf nog niet uit...

Pup heeft het volgende op haar lijstje staan in willekeurige volgorde;
- knikkerbaan
- clementoni pratende robot
- K3 dansmat
- Bush baby boom

Nu willen wij hier 2 dingen uit kiezen, wat zullen jullie adviseren?

Mijn zoon wil ook een knikkerbaan. Ik zit te denken aan die van de Lidl, van hout. Er zijn 3 sets die elk 9,99 kosten. Ik weet alleen niet of ze gemakkelijk te zijn op te bouwen, stevig zijn en alle 3 aan elkaar gemaakt kunnen worden. Maar misschien weet iemand anders dat hier?
freya25 schreef:
30-10-2018 17:28
Bijna al het speelgoed is drie plus. Geeft voornamelijk aan dat het kleine onderdelen kan bevatten of kleine stukjes zouden kunnen afbreken. Dat is dan gevaarlijk want onder de drie stoppen ze dat in de mond. Het is dus geen leeftijdsgrens grens voor geschiktheid zoals bij films.
Nee dat snap ik wel, maar kleine onderdelen zou ook niet handig zijn want hij stopt nog weleens wat in z'n mond.

Maar denk dat ik sowieso voor de garage ga. Bedankt voor de reacties!
Hoi! Heeft er iemand ervaring met de kazerne van Brandweerman Sam? Is dat al leuk vanaf 3 jaar?
Mijn zoontje is een bouwer en (tot nu toe) niet echt van het ‘verhalen spelen’. Nu hoor ik overal dat dat juist rond de leeftijd van 3 jaar wel gaat komen en ik merk ook dat hij de afgelopen maanden wel wat anders gaat spelen.
Voor sint/kerst wil ik graag iets geven waar hij de komende tijd lekker mee kan spelen. Zou zo’n kazerne een succes zijn? Of beter nog een jaartje wachten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven