Keuken top en flop
woensdag 31 oktober 2018 om 15:37
Wat vind jij aan je (nieuwe) keuken goed, wat minder en slecht?
Ik had voor in ons eerste huis een rvs fornuis, afzuigkap en oven uitgekozen. Fornuis bleef mooi, maar afzuigkap het opstaand randje en oven de voorkant een plaat wel en een niet. Misschien qua schoonmaken dat het zo gebeurde en een dof laagje kreeg. Fornuis werd dagelijks afgenomen, afzuigkap en oven niet.
In ons nieuwe huis wil ik geen rvs meer. Er zit nu een hele achterwand vol met kalkvlekken bij de kraan. En sowieso is de hele wand niet onze smaak.
Dus nu ben ik aan het oriënteren en benieuwd of jullie ook na de aanschaf dachten " hmm, dit zou Ik de volgende keer niet weer nemen"
Ik wil sowieso een vaatwasser, quooker en inbouw koffiemachine (zodat de losse apparatuur van het aanrecht kan.)
Ik wil minder kleine kasten gaan nemen voor spullen en deels is er dan ruimte om een grote inbouw koelkast en vriezer naast elkaar te plaatsen. 1 of 2 hoge apothekerkasten voor de voorraad.
Ben benieuwd naar jullie verhalen.
Ik had voor in ons eerste huis een rvs fornuis, afzuigkap en oven uitgekozen. Fornuis bleef mooi, maar afzuigkap het opstaand randje en oven de voorkant een plaat wel en een niet. Misschien qua schoonmaken dat het zo gebeurde en een dof laagje kreeg. Fornuis werd dagelijks afgenomen, afzuigkap en oven niet.
In ons nieuwe huis wil ik geen rvs meer. Er zit nu een hele achterwand vol met kalkvlekken bij de kraan. En sowieso is de hele wand niet onze smaak.
Dus nu ben ik aan het oriënteren en benieuwd of jullie ook na de aanschaf dachten " hmm, dit zou Ik de volgende keer niet weer nemen"
Ik wil sowieso een vaatwasser, quooker en inbouw koffiemachine (zodat de losse apparatuur van het aanrecht kan.)
Ik wil minder kleine kasten gaan nemen voor spullen en deels is er dan ruimte om een grote inbouw koelkast en vriezer naast elkaar te plaatsen. 1 of 2 hoge apothekerkasten voor de voorraad.
Ben benieuwd naar jullie verhalen.

woensdag 31 oktober 2018 om 15:51
woensdag 31 oktober 2018 om 15:54
Ik heb niet goed opgelet bij het uitzoeken van de inbouw koelkast, concentreerde me meer op de vriezer. De koelkast is dus maar iets groter dan tafelmodel en echt te klein.
Voor de rest heb ik goed nagedacht over mijn keuken maar ik had al eens een keuken "ontworpen" Ook deze, de eerste, geen klachten over. Juist nog steeds blij over hoe ik het toen heb gedaan.Heb er toen en nu echt de meest economische inrichting van gemaakt.
Misschien moet ik maar eens bij zo'n keukenboer gaan werken, ben er beter in dan het personeel dat ik mee heb gemaakt
Voor de rest heb ik goed nagedacht over mijn keuken maar ik had al eens een keuken "ontworpen" Ook deze, de eerste, geen klachten over. Juist nog steeds blij over hoe ik het toen heb gedaan.Heb er toen en nu echt de meest economische inrichting van gemaakt.
Misschien moet ik maar eens bij zo'n keukenboer gaan werken, ben er beter in dan het personeel dat ik mee heb gemaakt

woensdag 31 oktober 2018 om 15:56
Ja, werkt dat systeem in de plaat goed? Net als die schuine afzuigkappen heb ik er niet zo.n goed gevoel bij. Maar wie weet is het geweldigLekkerKletsenLotte schreef: ↑31-10-2018 15:51De oven tegenover de plek waar je staat te werken. Bij het voorbereiden van een ovengerecht heb ik nu de oven in mijn nek blazen wanneer die aan het voorverwarmen is.
Wat ik trouwens echt een top vind is de afzuiging in mijn kookplaat. Werkt super goed en de keuken oogt daar veel ruimtelijker door.

woensdag 31 oktober 2018 om 16:08
Ik vind het echt heel goed werken. Ook makkelijk schoonmaken. Filter ect. kan gewoon in de vaatwasser. En ik was bang dat het een dikke troep wordt als je iets laat overkoken, maar laatst ontdekt dat dit ook super meevalt

woensdag 31 oktober 2018 om 16:14
Ik ben me nu ook aan het verdiepen in een nieuwe keuken. Dit hebben wij nu als aandachtspunten.
Zorgen dat we een lage plint hebben aan de onderkant waardoor de kasten groter worden/je meer of grotere lades kwijt kan. Heb nu een plint van ruim 15 cm. We hebben geen rvs afzuigkap of Spatplaat men zegt dat je daarop blijft poetsen. We hebben juist gekozen voor niet zo'n draaiplateau in hoekkast. Het is makkelijk met spullen pakken maar als er gewoon planken in zitten heb je meer ruimte.
Ik lees in ieder geval mee voor tips.
Zorgen dat we een lage plint hebben aan de onderkant waardoor de kasten groter worden/je meer of grotere lades kwijt kan. Heb nu een plint van ruim 15 cm. We hebben geen rvs afzuigkap of Spatplaat men zegt dat je daarop blijft poetsen. We hebben juist gekozen voor niet zo'n draaiplateau in hoekkast. Het is makkelijk met spullen pakken maar als er gewoon planken in zitten heb je meer ruimte.
Ik lees in ieder geval mee voor tips.

woensdag 31 oktober 2018 om 16:31
Dit. Alleen wij hebben zelf dat briljante idee uitgevoerd.Pastelblauw schreef: ↑31-10-2018 16:12Bij ons zit de vaatwasser tegen de muur aan, dit heeft vorige bewoner zo gedaan. Hierdoor super snel vieze vlekjes op de muur.
woensdag 31 oktober 2018 om 16:37
Ik zou dan een kookeiland nemen. We hebben er genoeg ruimte voor, maar mijn man vond het te duur worden. Nu hebben we te weinig werkruimte (3 kleine stukjes aanrechtblad) en te weinig opbergruimte. Het zou echt heerlijk zijn om een kookeiland te hebben met extra kastjes en barkrukken. We hebben toch nog een eettafel in de kamer. En dan zouden we een lang weekblad hebben waar nu de kookplaat zit. Ideaal lijkt me dat!
pamelacourson wijzigde dit bericht op 31-10-2018 16:39
11.88% gewijzigd
woensdag 31 oktober 2018 om 16:38
Tip: de muur laten lakken met blanke lak. Je kunt hem dan zo afnemen met een doekje.Pastelblauw schreef: ↑31-10-2018 16:12Bij ons zit de vaatwasser tegen de muur aan, dit heeft vorige bewoner zo gedaan. Hierdoor super snel vieze vlekjes op de muur.
woensdag 31 oktober 2018 om 16:42
De een zijn flop vind de ander dus top

woensdag 31 oktober 2018 om 17:25
In mijn keuken zat toen ik het kocht een ingebouwde espressomachine. Dat ding was vaker kapot dan heel en de kwaliteit was sowieso niet zo goed. Ik heb 'm er uit gehaald en nu zit er zo'n open ruimte waar je weer niks mee kunt. Te klein voor een ander apparaat en te groot om open te laten (en natuurlijk geen deurtje voor te krijgen). Toen ik het huis kocht leek het zo gaaf om zo'n ding in de keuken te hebben.
woensdag 31 oktober 2018 om 18:38
Ik heb net mijn keuken af en ben er super blij mee 
De flops die in de vorige keuken zaten (samengesteld door vorige bewoners)
- kleine combi oven
- stoom oven
- warmhoudlade
- koffiemachine
- vaatwasser op een onlogische plek
- qooker
- gas kookplaat met ongelijke hoogte van de pitten (je kan er niks opzetten!!)
- te hoge bovenkastjes
De tops in mijn nieuwe keuken (ik heb nog geen flops ontdekt)
- meer dan genoeg stopcontacten
- alleen maar lades met heel veel binnenlades voor extra ruimte
- alleen maar laag, voor ruimtelijk effect
- grote inductieplaat (is ook gelijk extra werkruimte)
- boiler
- 2 koelkasten naast elkaar (1 ontbijt/lunch - 1 avondeten)
- daarboven een combi en een gewone oven. (super handig en het oog wil ook wat)
-daarboven extra diepe bovenkasten tot plafond (kan je je grote meuk in kwijt en een trapje heb je toch wel nodig)
- vaatwasser dicht bij de eettafel, vinden wij handig met inruimen
- en verder zijn wij heel blij met de binnenkant van ikea en de frontjes van een andere partij. De keuken ziet er super mooi uit en heeft de handige functionaliteiten van ikea

De flops die in de vorige keuken zaten (samengesteld door vorige bewoners)
- kleine combi oven
- stoom oven
- warmhoudlade
- koffiemachine
- vaatwasser op een onlogische plek
- qooker
- gas kookplaat met ongelijke hoogte van de pitten (je kan er niks opzetten!!)
- te hoge bovenkastjes
De tops in mijn nieuwe keuken (ik heb nog geen flops ontdekt)
- meer dan genoeg stopcontacten
- alleen maar lades met heel veel binnenlades voor extra ruimte
- alleen maar laag, voor ruimtelijk effect
- grote inductieplaat (is ook gelijk extra werkruimte)
- boiler
- 2 koelkasten naast elkaar (1 ontbijt/lunch - 1 avondeten)
- daarboven een combi en een gewone oven. (super handig en het oog wil ook wat)
-daarboven extra diepe bovenkasten tot plafond (kan je je grote meuk in kwijt en een trapje heb je toch wel nodig)
- vaatwasser dicht bij de eettafel, vinden wij handig met inruimen
- en verder zijn wij heel blij met de binnenkant van ikea en de frontjes van een andere partij. De keuken ziet er super mooi uit en heeft de handige functionaliteiten van ikea